Kaikki alkoi 9 v sitten. Otin ensimmäisen koiran, en ollut allerginen koirille , kissoille kylläkin. Vuosien kuluessa alkoi ilmaantua kummallisia oireita ja noin kolmen vuoden jälkeen mulla todettiin astma. Koira ei kuitenkaan mielestäni aiheuttanut oireita. Nyt tilanne on kuitenkin se että syön allergialääkkeitä joka päivä, astma on niin pahana etten pysty kotona ollessa hengittää ilman kohtauslääkkeitä ja keuhkot tuntuvat kirveleviltä ja kipeiltä. Mutta en voi luopua koirasta. Se on perheenjäsen ja lapset ovat rakastuneet koiraan eikä mun mies tunnu oikein ymmärtävän tilanteen vakavuutta. Koira on käytännössä mun rakas karvainen lapsi ja mun vastuulla. Apua en tiedä mitä tehdä :(
Pahinta on se että tilanne on niin paha ettei ilmanraikastin auttaisi mitään. Imuroin kolme kertaa päivässä ja pidän ikkunoita auki suurimman osa päivästä. Sydäntä raastaa kun koira katsoo mua sellaisella ilmeellä että miksei emäntä ole rapsuttanu mua vuosiin kunnolla. Ennen kuitenkin nukuinkin koiran kanssa.
ideoita tarvitaan!
2
132
Vastaukset
- Edelyn'
Tosi rankkaa :(
No en pysty auttamaan varmaan oikeasti yhtään, mutta älkää antako koiran missään nimessä ainakaan tulla enää siihen huoneeseen missä nukut. Onko sängyssäsi millaiset patjat? En tiedä helpottaisiko oireet yhtään jos ostaisitte sellaisen patjan, mikä kerää mm. pölypunkkeja , mutta teksitiili silti tappaa ne..
Kuinka usein pesette koiran? Kannattaa tasaisin väli-ajoin pestä hilse-shampoolla, että mm. hilse mikä aiheuttaa ihmisillä allergiaa ei pääse niin laajalti leviämään. Sitten en tiedäkkään mikä auttaisi, kuin, että kaikkien pitää pitää hygienistaan huolta, ja että runsaan veden juonti voi auttaa astma-oireisiin.. :(
Onko keuhkoistasi otettu kuvat viimeisten kk sisällä? että kyseessä on "vain" astmaa, eikä mitään muuta mitä voitaisiin hoitaa?
Onko mitään paikkaa mihin koira voisi mennä vaikka viikonlopuksi aina hoitoon? Tai jos sinä menisit joskus jonnekkin miehesi kanssa pienelle kahdestaan. Olet yksi perheenjäsenistä ja sinutkin pitää ottaa huomioon. Tosi ikävää kun miehesi ei ymmärrä tilannetta. Kannattaa ottaa hänet mukaan seuraavan kerran kun menet lääkäriin, että saa kuulla ammattilaisen näkemyksen terveydentilastasi. - hau hau
Taitaa olla viisainta, että luovutte koirasta kokonaan. Ties vaikka tuo tilanteesi aiheuttaa sinulle myöhemmin vaikka keuhkoahtaumataudin. Jos joku sukulainen tai tuttava ottaisi koiran hoitoonsa. Sitten kun olosi helpottuu, niin myös koirasta luopuminen alkaa tuntua oikealta ratkaisulta.
Kostealla rätillä pyyhkinen vie paremmin pölyt kuin imurointi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup584118Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1262944Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua432643Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.652197Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu4371797- 621277
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.721266- 571170
- 2591069
- 45988