Ei niin mitään selvää saa näyttelijöiden puheesta. Ensimmäinen osa jäi kyllä ihan arvoitukseksi puheen osalta, näinhän jäi sitten mielikuvitukselle tilaa :-) . Katsomatta siis jää tämäkin kotimainen sarja. Ylellä sentään saa tekstityksen mutta tää nelonen on ehkä vähän surkee. Näyttelijöiden artikulointiin olisi kyllä kiinnitettävä huomiota, sössöttää osa kuka tahansa.
Mustat lesket
12
260
Vastaukset
- keltaisetaurinkolasi
Ihan sama juttu lähes kaikessa suomifilmituotannossa. Jenkeissä ja isossa maailmassa muutenkin, ääniraidat tuotetaan aina erikseen. Suomessa sitä rahaa on ilmeisesti aina niin olemattoman vähän, että repliikit ajetaan sisälle samalla kuin kuva. Tuli hyvää tai huonoa. Ja yleensä tulee huonoa, sössötyspuuroa. Onneksi noissa kässäreissä yleisimmin kiroillaan ja huoritellaan kovaan ääneen. Se antaa tuotannolle taiteellisen ja naturalistisen ilmeen. Ja siitä on helpompi saada selvää. Korjatkaa jos olen väärässä.
- Ei mikään silta
Erinomaisia kommentteja, mistähän suomeen saatais äänittäjä/miksaaja joka osaisi hommansa?
Vaikka katsois mitä puolalaista draamaa, puheesta saa hyvin selvää vaikkei siitä mitään tajuakaan.
Muutenkin Mustat lesket on todella huonosti käsikirjoitettua soopaa. - ...
Tuohon ohjelmaan on käsittääkseni tekstitys saatavilla tekstikanavan 300-jotain sivulla :)
- femakkojen paskaa
Eipä siinä mitään menetä, tuo sarja kun on muutenkin niin syvältä persereiästä että ei tosiaan tarvitse katsoa!
- v.m.p.
En nyt femakoista tiedä, mutta v.m.p:kaa alex stubbin sanoja lainatakseni.
Jos tämä on osoitus naisohjaajista ja -käsikirjoittajista, eipä ole kummoista tasoa tarjolla - Naisilla oma tehtävä
v.m.p. kirjoitti:
En nyt femakoista tiedä, mutta v.m.p:kaa alex stubbin sanoja lainatakseni.
Jos tämä on osoitus naisohjaajista ja -käsikirjoittajista, eipä ole kummoista tasoa tarjollaHarvemmin naiset saavat mitään hyvää aikaiseksi, kun katsoo esim. tämän hetkistä eduskuntaa ja maamme nykytilaa...
- Nainen.
Naisilla oma tehtävä kirjoitti:
Harvemmin naiset saavat mitään hyvää aikaiseksi, kun katsoo esim. tämän hetkistä eduskuntaa ja maamme nykytilaa...
Kuinka oikeassa oletkaan, kun ajattelee että sinutkin on joku poikinut!
- jklöäm,,,,vgrewq
piti se yksi jakso katsoa:surkeeta ,ei mitään mieltä,epäaitoa,huono.ala-arvoinen,yritetty matkia jotain ulkomaista onnistumatta,höpöhöpö soopaa.TÄYSIN TARPEETON!!!
- tirmeli
"Löysin" tekstityksen teksti
tv:stä, niin johan rupesin minäkin ymmärtämään sarjasta jotakin :-) . Hassua vaan, että joutuu kotimaista sarjaa lukemaan. Ehkä mulla sitten on niin huono kuulo.
- muminaa
Todellakin! Olen itsekin ärsyyntynyt tuosta muminasta mistä ei saa normaalikuuloinen selvää vaikka ääni olisi suurimmalla mahdollisella.
Enkä halua kotimaista ohjelmaa alkaa tekstittämään koska se on ainut hyvä puoli näissä että ei tarvi, tekstin lukeminen saa keskittymisen pois itse ohjelmasta. - enempää en katso
Minä vähän ihmettelin noita juttuja, ettei puheesta saa selvää, joten katsoin ohjelmaa pätkän verran. Täytyy myöntää, että useampi kuin yksi tai kaksi näyttelijää "sylkäisee" sanat yhteen pötköön suustaan. Eihän noin voi kameran edessä puhua. Ei se epäselvyys ole mun mielestä äänitystekniikasta kiinni. Huomasin että monta repliikkiä ymmärsin vasta pienellä viiveellä, kun mielessäni yhdistin tilanteeseen sopivat sanat ja kuulemani äänen. :) Auttoi huomattavasti, kun nostin kotiteatterini volyymia 8 -> 14 pykälään. Voipi olla, että kuului osittain jo naapuriinkin asti. On muuten jo ohjelmatiedoissakin mainittu, että tekstitys löytyy teksti-TV:stä. LOL
Aika vähän olen katsonut kotimaisia sarjoja. Ainakaan Kimmo tai Roba sarjoissa ei ollut mitään ymmärtämisongelmia. - ei järkeä
Mistä hel´´´´´´´´´ä ne on ne Golgatan Olgat löytäneet. Femakot vauhdissa, huii puistattaa oikein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882