Nordean Joustoluotto

Laina

Olen hakemassa Nordealta joustoluottoa, ajan sain ensi viikolle konttoriin. En ole kyseisen pankin asiakas. Puhelimessa sanoi että viimevuoden veroilmoitus ja työsopimus pitää ottaa mukaan. Eivätkö siis tarkista tiliotteita tuota lainaa myöntäessä jos ei siellä asiakkaana ole? Onko kokemuksia?

53

12983

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laina

      Ja tosiaan kyselin tiliotteista niin sanoi, että ei ainakaan ohjeistuksessa lue mitään niistä. En haluaisi tiliotteita viedä, kun lainaa pelivelkojen maksuun haen (pelaaminen lopetettu, ja sellaiset järjestelyt tehty, että mahdotonta pelata enää, joten ei saarnausta kiitos).

    • masteri..

      Kaikkein helpointa olin saada K-ryhmän mastercard - kortti jossa luottoraja 2000e.
      Täytin kaavakkeen myymälässä, mitään liitteitä ei tarvittu ja kortti tuli postissa. Pohjola - pankki on takana.
      Olen käyttänyt korttia muutaman vuoden ja ikinä jättänyt lyhentämättä kuukausimaksua.

      • Laina

        Muuten hyvä, mutta tarvitsen enemmän kuin tuon 2000.


      • Laina

        Tuo olisi hyvä, jos 2000 riittäisi. Vähintään 10tonnin tarvitsen.


      • luottorajan nostaja

      • wrtuqtryu
        luottorajan nostaja kirjoitti:

        Eikös noissa luottokorteissa ole kymppitonniin saakka raja? Minkä luottosumman kukin valitsee alkuunsa on jokaisen oma valinta ja luottorajaa voi nostaa myöhemmin erillisellä haulla. On myös eroja mikä kortti on korkojen kannalta edullisin.

        http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-elama/2011/04/09/ala-maksa-liikaa-katso-mika-kortti-on-paras/20114883/139

        Onhan niitä kortteja joissa taivas on rajana, mutta ei niitä kaikille anneta... Pankki katsoo aina tapauskohtaisesti mikä on asiakkaalle maksimi luottoraja. Asiakas voi ainoastaan anoa jotain tiettyä summaa. Ei se tarkoita että sitä saa jollei siihen ole varaa.


      • Anonyymi
        Laina kirjoitti:

        Muuten hyvä, mutta tarvitsen enemmän kuin tuon 2000.

        9202353139381g35193536559145


    • Velkavelho

      Periaatteessa tilitietojasi koskee pankkisalaisuus, joten kilpailevalla pankilla ei ole asiaa nähdä niitä. Nordea voi vaatia lainan hoitamisen takia tilin avaamista ja sitä kautta koko asiakkuuden siirtoa heille. Laske huolella, mikä on sinulle kannattavin vaihtoehto.

      • Laina

        Asiakkuuden meinasinkin Nordealle siirtää. Mutta en sitä voi ensiviikoisessa haastattelussa tehdä, koska odotan tuttavan velanmaksua (siirtää rahat ensi viikon alussa), ja hänellä on vanha tilinumeroni. Menee vaikeeks jos lakkauttaa vanhan tilin ja sitten kaveri onkin jo siirtänyt rahat jnejne.

        Jos avaan samalla pankkiin käyttötilin ja säästötilin, voinko sanoa että pidän edellisen vielä vähän aikaa tässä "rinnalla" ja lopetan sen sitten itse. Että palkka rupeaisi tuonne nordeaan menemään ja sitä korttia sitten käyttäisin. Kyselevätkö sitten tiliotteita vanhasta/saavatko jotenkin tietoon. Eli jos asiakkuutta ei periaatteessa siirretä edellisestä pankista, vaan otetaan rinnalle toisenkin pankin asiakkuus.

        Miten lainahaastattelussa kannattaisi toimia pikavippivelkojen suhteen? Lainan siis otan niiden maksuun, niillä pelaamista rahoittanut. Voiko jättää kertomatta jos siirtää saadun luoton vanhaan pankkiin ja maksaa sieltä kaikki vuoti pois?


      • Laina
        Laina kirjoitti:

        Asiakkuuden meinasinkin Nordealle siirtää. Mutta en sitä voi ensiviikoisessa haastattelussa tehdä, koska odotan tuttavan velanmaksua (siirtää rahat ensi viikon alussa), ja hänellä on vanha tilinumeroni. Menee vaikeeks jos lakkauttaa vanhan tilin ja sitten kaveri onkin jo siirtänyt rahat jnejne.

        Jos avaan samalla pankkiin käyttötilin ja säästötilin, voinko sanoa että pidän edellisen vielä vähän aikaa tässä "rinnalla" ja lopetan sen sitten itse. Että palkka rupeaisi tuonne nordeaan menemään ja sitä korttia sitten käyttäisin. Kyselevätkö sitten tiliotteita vanhasta/saavatko jotenkin tietoon. Eli jos asiakkuutta ei periaatteessa siirretä edellisestä pankista, vaan otetaan rinnalle toisenkin pankin asiakkuus.

        Miten lainahaastattelussa kannattaisi toimia pikavippivelkojen suhteen? Lainan siis otan niiden maksuun, niillä pelaamista rahoittanut. Voiko jättää kertomatta jos siirtää saadun luoton vanhaan pankkiin ja maksaa sieltä kaikki vuoti pois?

        Siis saadun lainan siirtäisin vanhaan pankkiin ja sieltä maksaisin vipit pois.


    • Velkavelho

      Entisen pankin tiliä ei tarvitse lopettaa, jos vain siirrät asiakkuutesi ja rahaliikenteesi uuteen pankkiin. Joskus tulevaisuudessa tilistä voi olla jopa hyötyä, mutta ei sen pitäminen sinulle mitään maksakaan.

      Kulutusluoton käyttötarkoitusta ei ole ihan pakko yksilöidä, mutta mainitsemalla pikavipit pankin tiskillä torppaat todennäköisesti lainan saannin. Pankit eivät mielellään rahoita pikavippiyhtiöitä. Valehtelemalla rahan käyttötarkoituksen syyllistyt petokseen ja lainasi voidaan irtisanoa erääntymään heti.

      Vakuudetonta kulutusluottoa saa pankin harkinnan mukaan, mutta nyrkkisääntönä max kolme kertaa bruttopalkan verran. Uusille asiakkaille, joiden maksukäyttäytymistä pankki ei vielä tunne, luottoraja on alempi. Tämä toki vaihtelee pankista toiseen. Järjestelylaina kyllä auttaa sinua selviämään vipeistä, mutta löytäisitkö sille vakuuksia tai takaajaa? Saisit alemman marginaalin ja ehkäpä isomman lainan. Tämä on kuitenkin jossittelua, keskustelupalsta ei myönnä lainaasi vaan pankki, jos on myöntääkseen.

      • Laina

        Eli toisinsanoen hattu kourassa lainahaastatteluun ja jos kysyvät kaikkia velkoja niin rehellisesti vipeistä kertominen. Sen vaan voi jättää kertomatta että mihin vipit mennyt.

        Toivotaan että löytyy ymmärrystä ja halua auttaa.

        Vakuuksia ei ole ja takaajavaihtoehtoja on kaksi. Toiselle en asiasta voi sanoa (on ihan tarpeeksi omia huolia henkilöllä juuri nyt) ja toisen vakuuden arvo (asunto) pitäisi arvioida, ja jos arvo on noussut tarpeeksi niin voi olla takaaja. Omasta pankista lainaa siis jo kyselin, olisivat myöntäneet jos saisin takaajan.


      • yhdellä takaajalla
        Laina kirjoitti:

        Eli toisinsanoen hattu kourassa lainahaastatteluun ja jos kysyvät kaikkia velkoja niin rehellisesti vipeistä kertominen. Sen vaan voi jättää kertomatta että mihin vipit mennyt.

        Toivotaan että löytyy ymmärrystä ja halua auttaa.

        Vakuuksia ei ole ja takaajavaihtoehtoja on kaksi. Toiselle en asiasta voi sanoa (on ihan tarpeeksi omia huolia henkilöllä juuri nyt) ja toisen vakuuden arvo (asunto) pitäisi arvioida, ja jos arvo on noussut tarpeeksi niin voi olla takaaja. Omasta pankista lainaa siis jo kyselin, olisivat myöntäneet jos saisin takaajan.

        Sain lainaa n 4 v sitten 12 tonnia omasta pankista ja yksi takaaja piti olla . Laina on maksettu pian takasin...Olen kaiken lisäksi työeläkkeellä ja asun vuokra-asunnossa. Muistaakseni takaaja kelpasi sellaisenaan, eikä kyselty kummemmin. Takaaja on työelämässä ihan hyväpalkkainen ja ok-talo josta ittelläänkin paljon velkaa. Olen hoitanut kaikki lainat mitä on elämän aikana ollut säntillisesti ja se näkyy pankin tiedoissa.


      • fönli
        yhdellä takaajalla kirjoitti:

        Sain lainaa n 4 v sitten 12 tonnia omasta pankista ja yksi takaaja piti olla . Laina on maksettu pian takasin...Olen kaiken lisäksi työeläkkeellä ja asun vuokra-asunnossa. Muistaakseni takaaja kelpasi sellaisenaan, eikä kyselty kummemmin. Takaaja on työelämässä ihan hyväpalkkainen ja ok-talo josta ittelläänkin paljon velkaa. Olen hoitanut kaikki lainat mitä on elämän aikana ollut säntillisesti ja se näkyy pankin tiedoissa.

        Neljässä vuodessa antolainaus on kiristynyt reippaasti.


    • Laina

      No nyt sitten soittivat että kahden kuukauden tiliotteet matkaan... Mitä veikkaatte, voinko saada lainaa viemättä noita? Ensi viikolle on aika konttoriin ja sovittiin, että maksetaan siinä samantien kaikki vipit pois. Rehellisesti siis kerroin kaikki pikavipit, mutta sanoin että kierre lähti miehen työttömyydestä ja yllättävistä menoista. Pelaamisesta en viitsinyt kertoa, koska ajattelin että sitten en saa lainaa mitenkään. Viimesen kahden kuukauden ajalta näkyy aika paljon pelisivuille siirtoja, ja yksi ratkeaminen viime pankkitapaamisen jälkeen, mutta nyt homma hallussa ja tehty sellaiset järjestelyt, että pelaaminen mahdotonta (peliestot kaikkialle, pikavippikiellot päällä, verkkopankkitunnukset ja kortti miehelle, antaa mulle sit aina viikkorahaa).

      Mitä mieltä, menenkö ilman tiliotteita ja toivon että myöntävät, vai otanko tiliotteet matkaan ja selitän tilanteen perinpohjasesti, ja toivon että uskovat. Laina ilmeisesti oli tulossa, mutta pelkään että noi tiliotteet pyörtää sen päätöksen aikas nopeasti...

      • Laina

        Ekassa tapaamisessa virkailija siis sanoi että todennäköisesti saan, mutta eka tehdään asiakkuuden siirto ja varataan toinen aika kun katsotaan lainaa. Se aika on siis ensi viikolla.


      • kokonaistilanne

        Pankissa katsovat kokonaistilannetta. Tulot ja kaikki menot listataan. Asuminen jne , tietynlainen laskukaava on olemassa. Jos jää tarpeeksi plussalle kun tulosta tehdään kaikki elämisen kustannukset niin voi saada lainaa. Pankit ovat tulleet varovaisiksi ja tarkistavat. Mutta koska ei voi tietää seuraa kun viet tiliotteesi niin se riski kannattaa ottaa. Kerro sitten palstalla, miten kävi?


      • kuinka kävi
        Laina kirjoitti:

        Ekassa tapaamisessa virkailija siis sanoi että todennäköisesti saan, mutta eka tehdään asiakkuuden siirto ja varataan toinen aika kun katsotaan lainaa. Se aika on siis ensi viikolla.

        Kuinka kävi? Olet varmaan käynyt asiasi hoitamassa?


    • Voisitko odottaa sen 2 kk ja viedä uudet tiliotteet joissa EI sitten ole pelirahasiirtoja ja muita repsahduksia? Voi olla että et saa uutta mahdollisuutta jos nyt huomaavat nuo ikävät jutut. Onko sulla vapaaehtoinen luottokielto nyt?

      • 3+6

        Itsellä oli useita pikavippisiirtoja tilillä. Silti sain vakuudetonta kulutusluottoa Nordealta vuonna 2010 kahteen otteeseen, niin että kokonaislaina oli yli 3700 €, vaikka tulot eivät ole hääppöiset (vähän yli 800 € kuukaudessa nykyarvossa asumistuki). Ensimmäisellä kerralla he jopa itse ottivat minuun yhteyttä ja sanoivat, että laina on jo myönnetty valmiiksi, sen kun hyväksyn.


      • Laina

        Vapaaehtoinen luottokielto on


    • Toivottavasti olet ymmärtänyt hakea pelaamiseesi apua, esim. http://www.peluuri.fi/
      Lainantarpeesi on kymppitonni ja alustavasti Nordeasta on jonkinlaista luottoa lupailtu, mutta saatko sitten kaiken tarvitsemasi, on toinen kysymys. Edellisellä viikolla tehdyt pelisiirrot eivät lupaa hyvää, varsinkin, kun olet kertonut talousongelmien syyksi jotain vallan muuta.

      Mikään ei estä sinua siirtämästä asiakkuutta ensin, hoitamasta vippimaksuja parhaan kykysi mukaan muutaman kuukautta Nordean kautta ja sitten vasta hakemasta isompaa järjestelyluottoa, kun pankilla alkaa olla käsitys lainanhoitokyvystäsi. Et nimittäin näillä pohjatiedoilla saa juuri sen edullisempaa rahaa pankista kuin vippifirmoilta.

      • Laina

        Valitettavasti paria kuukautta en voi odottaa, tässä kuussa etääntynyt noin kolmella tonnilla vippejä, joita en pystynyt maksaamaan... Veikkasinkin että tiliotteisiin kosahtaa..

        Paska kun ihmisen pitää olla tyhmä kun asiansa möhlii näin pahasti! Onhan tässä ollut surua ja murhetta syksystä alkaen (erittäin läheisiä ihmisiä kuollut, töiden kanssa ongelmia, niin oman kuin läheisten terveyden kanssa ongelmia, ystävän peliriippuvuuden paljastuminen ymsyms), mutta olen aina pitänyt itseäni sen verran fiksuna että en asioita möhlisi näin... Oon aatellut että peliriippuvaiset ovat kokoajan hälläväliä fiiliksellä, mutta yllättävän äkkiä se vaan imaisee mukaansa. Ymmärrän nyt huomattavasti paremmin miestäni, joka expeliriippuvainen on myöskin, itseasiassa autoin hänet kuiville niin rahallisesti kuin muutenkin asiasta... Nyt mies ei voi auttaa kuin siinä, että pysyn pelaamatta, sillä luottotiedot on mennyttä häneltä jo kauan sitten.

        Peluuriin on soiteltu monet kerrat, mies ja yksi ystävä ovat tukena olleet valtavasti. Omaan pankkiin kerroin tilanteen rehellisesti ja olisivat lainanneet jos saisin takaajan mutta en saa. Muille en ole kertonut, psykologille aika varattu.

        3 4 kommenttiin en edes viitsi sen enempää vastata, sama se on miten sinä sen luulet menevän. Ihan itseni ja mieheni takia muutosta teen ja tarkoitus olisi siihen myös pystyä.


    • 3+4

      Lyödäänkö vetoa, että kun vipit on maksettu, menee noin 2viikkoa ja sen jälkeen on saman verran lainaa taas ja kaikki on pelattu.

      • Uskova

        Harmi jos olet itse möhlinyt asiasi toistamiseen, ei se tarkota että aplle niin käy! Tai sitten et vain osaa uskoa siihen, että jotkut ihmiset pystyvät muuttumaan kun haluavat. Oli kummin vain, niin harmi.

        Tsemppiä ap! Olet jo oikealla suunnalla kun olet ongelmasi myöntänyt! :)


    • ikävä totuus

      pelihimosta ei pääse koskaan irti.

      • Laina

        Ei varmasti pääsekkään, mutta itsellä on ainakin kovat panokset pelissä, jos nyt sorrun uudelleen. Himosta ei pääse, mutta sitä voi oppia hillitsemään


      • ja tulos oli?
        Laina kirjoitti:

        Ei varmasti pääsekkään, mutta itsellä on ainakin kovat panokset pelissä, jos nyt sorrun uudelleen. Himosta ei pääse, mutta sitä voi oppia hillitsemään

        Miten kävi? Käy kertomassa palstalla?


      • Laina
        ja tulos oli? kirjoitti:

        Miten kävi? Käy kertomassa palstalla?

        Huonostihan siinä kävi :(

        Tiliotteista näkyivät pelivelat ja pankissa kyllä tehtiin harvinaisen selväksi miten kiinnostuneita he olivat minun asiakkuudestani. Kohtelu oli suoraan sanottuna todella törkeää, tunsin oloni aivan toisen luokan kansalaiseksi. Heillä ei kuulemma ole kiinnostusta laina rahaa henkilöille, jotka ovat rakentaneet taloutensa korttitalon varaan.

        Aika hiljaiseksi pistää, en oikein tiedä mitä tekisin...


      • Laina kirjoitti:

        Huonostihan siinä kävi :(

        Tiliotteista näkyivät pelivelat ja pankissa kyllä tehtiin harvinaisen selväksi miten kiinnostuneita he olivat minun asiakkuudestani. Kohtelu oli suoraan sanottuna todella törkeää, tunsin oloni aivan toisen luokan kansalaiseksi. Heillä ei kuulemma ole kiinnostusta laina rahaa henkilöille, jotka ovat rakentaneet taloutensa korttitalon varaan.

        Aika hiljaiseksi pistää, en oikein tiedä mitä tekisin...

        Seuraavaksi sitten ulosotto tai Takuu-Säätiö - tai molemmat. Et ole ilmeisesti kyennyt maksamaan erääntyneitä kolme tonnia? Erääntymisestä sinulla on 60 vrk aikaa luottotietojen palamiseen. Uudet vipit tai pikkulainat eivät auta, jätä mieluumin ottamatta. Varaa maanantaina aika velkaneuvojalle ja maksa lainojasi maksuvarasi puitteissa, pienet ensin ja isot luotot päästät ulosottoon. Työssäkäyvälle kymppitonni on vuoden-parin urakka, selviät siitä kyllä.


      • velkaaa
        velkavelho kirjoitti:

        Seuraavaksi sitten ulosotto tai Takuu-Säätiö - tai molemmat. Et ole ilmeisesti kyennyt maksamaan erääntyneitä kolme tonnia? Erääntymisestä sinulla on 60 vrk aikaa luottotietojen palamiseen. Uudet vipit tai pikkulainat eivät auta, jätä mieluumin ottamatta. Varaa maanantaina aika velkaneuvojalle ja maksa lainojasi maksuvarasi puitteissa, pienet ensin ja isot luotot päästät ulosottoon. Työssäkäyvälle kymppitonni on vuoden-parin urakka, selviät siitä kyllä.

        Aivan samaa mieltä Velkavelhon kanssa. Ensin ulosotto ja kun peliriippuvuus hallinnassa, niin selvitä Takuusäätiön mahdollisuus. Nordea teki lopulta palveluksen ja ei auttanut lisävelkaantumista. Samassa jamassa itsekin olen ollut - en pelannut, mutta muuten elin yli varojeni ja velkaa yritin hoitaa velalla liian pitkään. Nyt sitten uo:n avulla saanut järkeä talouteen.


      • Anonyymi

        Mää pääsin kylläkin, velaton ja luottotiedollinen, elämä edessä. :)

        Pelaan vaan pc pelejä nykyää, ideana on se että on mielekäs harrastus.


    • nordea haisee

      Voi paksa, mä tekisin valituksen tuollaisesta palvelusta. Vituttaa ne nyrpeät pankkitädit, ovat olevinaan itse niin muiden yläpuolella, saakelin lehmät. Ainoa työilo kun saa kyykyttää toisia...

      • Laina eli ap

        Edellinen nimimerkillä "laina" kirjoitettu viesti ei ollut apn viesti!

        Täällä siis ap kertomassa asian oikeaa laitaa.

        Lainaa ei irronnut, tiliotteisiin kosahti. Palvelu sensijaan oli loistavaa, lainaneuvojani halusi tosissaan auttaa, ja teki kaikkensa että laina onnistuisi. Torppaus tuli ylemmiltä tahoilta. Yhdessä lainaneuvojan kanssa sitten juteltiin mahdollisuuksista mitä voisin tehdä ja se auttoi jo eteenpäin tilanteessa. Myöskään mitään moralisointia tai haukkumista ei tullut, vaan ymmärrystä tilanteeseesi ja isot tsemppaukset.

        Vaikka lainaa ei tullut niin palvelusta annan kyllä täyden kympin, naurettavaa että joku täällä esittää muuta kuin on ja p****a jauhaa...


    • aito ap

      Edellinen oli Nordean työntekijä...

      • pankkineitinä

        joku tässä mättää.ei pankeilla ole mitään oikeutta pyytää sinulta muiden pankkien tiliotteita,vetotodistuksen ja palkkanauhan voivat pyytää ei mitään muuta.


      • jkljkkjkllkl
        pankkineitinä kirjoitti:

        joku tässä mättää.ei pankeilla ole mitään oikeutta pyytää sinulta muiden pankkien tiliotteita,vetotodistuksen ja palkkanauhan voivat pyytää ei mitään muuta.

        Ihan sama. Lopputulos oli kuitenkin ettei saanut lainaa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Näkyy olevan Nordea Credit korko 8,18 %, vaikka olen ollut huolellinen asiakas jo KOP:n ajoista alkaen. Tosin käytän luottoa hyvin harvoin ja maksan sen aina nopeasti pois.
        Näin syntyy vain minimaaliset kulut. Sillä minun mielestä debet on rautaa eli ostetaan vaan sen verran, mihin käteisvarat antaa mahdollisuuden. Joskus voi esim. kesälomalla vähän lipsahtaa luoton puolelle, mutta sen ongelman hoitaa eläkeläinenkin nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkyy olevan Nordea Credit korko 8,18 %, vaikka olen ollut huolellinen asiakas jo KOP:n ajoista alkaen. Tosin käytän luottoa hyvin harvoin ja maksan sen aina nopeasti pois.
        Näin syntyy vain minimaaliset kulut. Sillä minun mielestä debet on rautaa eli ostetaan vaan sen verran, mihin käteisvarat antaa mahdollisuuden. Joskus voi esim. kesälomalla vähän lipsahtaa luoton puolelle, mutta sen ongelman hoitaa eläkeläinenkin nopeasti.

        Toi on vielä edullinen vakuudettomaksi luotoksi, sillä vertailun vuoksi Tuohi-kortti korko on jo melkoiset 12,70 %. Tälläiset pitää aina maksaa nopeasti pois .
        Jos makselee jotakin minimilyhennystä, niin maksaminen kestää ikuisuuden ja velka kasvaa kaikkine kuluineen niin että lopulta maksat sen kaksinkertaisesti takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi on vielä edullinen vakuudettomaksi luotoksi, sillä vertailun vuoksi Tuohi-kortti korko on jo melkoiset 12,70 %. Tälläiset pitää aina maksaa nopeasti pois .
        Jos makselee jotakin minimilyhennystä, niin maksaminen kestää ikuisuuden ja velka kasvaa kaikkine kuluineen niin että lopulta maksat sen kaksinkertaisesti takaisin.

        Pikavippien kautta otetun rahan saa maksaa takaisin ainakin kolminkertaisesti ! jee !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikavippien kautta otetun rahan saa maksaa takaisin ainakin kolminkertaisesti ! jee !!

        Jos vähävarainen yleensä saa luottoa, niin luotto on kallista. Aikuisen oikea rikas joka ei tarvitse luottoa käyttää luottoa jotta vakavaraisuus on korkealla. Jos on vaikka 100000€ käteistä, niin jokin 5000€ kortti on käytännössä ilmainen kun kaikki palvelumaksut jätetään veloittamatta.


    • Anonyymi

      Se on aika erikoinen tämä nordea kaiken kaikkiaan.

    • Anonyymi

      Mielenkiintoinen ketju! Itse olen vittuuntunut mm nordeaan.

      Olen jo aiemmin sanonut sen että kaikki pankit toimivat nuiveasti uuteen asiakkaaseen jos huomenlahjaksi tarjotaan velkoja toisesta pankista. Siksi pankit haluavat pitkänajan tilitiedot jotta perustuva avautuisi uudelle pankille.

      Toinen asia on usean pankin asiakkuus. Miksi pitäisi olla useamman kuin yhden pankin asiakas? Harvalla on edes tuhatta euroa yhteensä ja se kyllä mahtuu yhden pankin tilille.

      • Anonyymi

        Mutta jos sattuukin olemaan eli jotenkin on kertynyt jo useita tuhansia, niin ne varmaan täytyy hajasijoittaa eri pankkeihin.


    • Anonyymi

      €€ Lainatarjous €€ Tarvitsetko kiireellistä lainaa? ota minuun yhteyttä nyt. Yrityslaina ja henkilökohtaiset lainat ovat vuokrattavissa kiinnostuneille. Älä missaa tätä kultaista mahdollisuutta saada etsimäsi laina. korkoni on edullinen, joten takaisinmaksu ei ole sinun ongelmasi. Hae nyt. sähköposti: [email protected]

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tosi hyvin saa lainaa, eilen otin 10k ja tänään 21k suorilla päätöksillä ja tilille heti??

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kuinkahan yleistä on velan pumppaaminen? Siis on tuollainen Joustoluotto tai vastaava ja kun erä on maksettu, niin otetaan se kerta toisensa jälkeen takain käyttöön ja maksetaan ( jos jonkin ajan päästä maksetaan mitään ) vain korot. Kun yksi tili menee kiinni, niin haetaan ( ehkä saadaan) toinen ja kolmas ja samaa pumppaamista kunnes koko homma menee tilttiin!

      2020 luvulla tuo 10k on hirveä summa luottokortilla ja aika monesti tyhjää vastaan! Tuskin tuo on edes totta. Aikanaan sama summa markkoina oli aivan hirveä,, ja pankkien etääntyminen ihmisistä ei helpota yhtään asiaa.

    • Anonyymi

      Netistä saa ilman noita tyhmiä papereita. Turhaa varata aikaa. Ei siellä muuta tapahdu kuin kysellään että mistä sun rahat on peräisin ja syyllistetään siis konttorissa. Älä hukkaa aikaasi.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Pankeilta puuttuu asiakastutkimus vaikka sitä on opetettu kauppiksessa sata vuotta. Kyllä pankki voi sanoa, että kortti tai laina annetaan useamman vuoden asioinnin jälkeen, mutta aika monet ihmiset on silti ikuisesti kusessa raha-asioitten kanssa. Joku vippipojat voi antaa lainaa helpommin, mutta tuhannen palan palapelin kasaaminen voi jäädä tekemättä. Pitäisi olla ihan oikeasti se yhtenäinen luottorekisteri ja kuluttajan luottoluokitus esim. viiden vuoden ajalta.

        Jos olisi tälläinen nollasta sataan asteikko, niin aika moni ihminen yllättyisi. Sellaisen rakentaminen vaatii vähän pännäämistä, mutta ei ole mahdoton. Jos nyt asettaa työhön, niin voisi olla olemassa 2028.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2941
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      2065
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1845
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe