ssri lääkkeen lopetusoireet

hajottaa

Voiko sepramin 10vuoden käytön jälkeisestä lopetuksesta tulla sellaisia oloja kuin ei tuntisi itseään..se on järkyttävä olo, ei voi oikein sanoin kuvailla.
Söin välillä 40mg, mutta isoimman ajan 20mg..nyt viime lokakuusta asti vaihdellen 10mg ja 5mg murusta. Välillä käy mielessä että alotanko uudelleen, vaikka en millään haluaisi. Sillmiä särkee päivästä toiseen, huimaa; välillä istuessaki tulee tunne että ihan oikeasti tippuu tuolilta, sydän hakkaa miten sattuu, hermot kireellä..lisäksi nykyään aina ennen menkkoja on aivan järkyttävä vitutus viikko kaksi..tuntuu että hajoo kaikki käsiin..ennen ei tällästä ollu.
Käytin kuitenkin niin monta vuotta että tuskin tästä hetkessä selviää..ja silti pitäs käydä töissä jne..

6

82

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katsaka

Minulla oli vuosia masennuslääkitys, mutta lopetin sen kun en tuntenut enään tarvitsevani sitä ja samoin ketipinor on 300mg pudottanut 1/4 tablettiin, ainakin olo on ollut paljon pirteämpi ja jaksaa harrastaa liikuntaa. Painokin on pudonnut näiden lääkkeiden lopettamisen ja vähentämisen takia.

• kyllä voi

Kyllä voi. Muutkin oireesi johtuvat lääkityksen aiheuttamista muutoksista hermostossasi. Sinun on mahdollista toipua, mutta varaudu pitkään prosessiin. Tsemppiä! http://keskustelu.suomi24.fi/node/10174942

• hajottaa

Kiitos, sitä tarvitaan.

• Aerosol

Kyllä voi ja se on erittäin tyypillistä ja yleistä. Kuvaamasi oireet on vieroitusoireilua. Kokemasi vierauden tunne itseäsi kohtaan on klassikko vieroitusoire. Riippuen tunteen tyypistä sitä kutsutaan derealisaatioksi ja tai depersonalisaatioksi (googleta niin tiedät tarkemmin). Oire voi jäädä pysyväksi enemmän tai vähemmän, mutta sitä on vielä tässä vaiheessa turha stressata. Aika näyttää. Varaudu siihen, että vieroitusoireilu ja huono olo voi kestää useita kuukausia, joskus useampia vuosia. Lisää vieroittautumisesta voit lukea esim.:

www.survivingantidepressants.org

ja

www.beyondmeds.com

Muita:

www.comingoff.com
      www.toxicpsychiatry.com

• hajottaa

Ja mikä hulluinta, olin silloin alottaessa alle parikymppinen, sain ihan hirveitä paniikkikohtauksia, mutta silloin kun lääkkeen sain niin ei lääkäri muutakuin vähän kyseli ja lappu kouraan..siitä lähtien ollu omillani... Oon niin paljon nyt lukenu ssri pahoista puolista että kova halu ois päästä eroon, en vaan tiä kuinka kauan jaksaa kun voi kestää vuosiakin oireet. Itse paniikkioireet pitäny suht hyvin poissa.

• huimausyrjöpaska

Sepramissa oli mulla järkyt vieroitusoireet ettei varmaan huumeissakaan sellaisia ole. Ja joku väittää ettei ne ole huumeita. Järkyttävää ja hyödytöntä paskaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      121
      2243
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      56
      2176
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1865
    4. EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa

Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt
      Maailman menoa
      7
      1407
    5. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      77
      1395
    6. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      94
      1377
    7. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1161
    8. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1150
    9. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      62
      1123
    10. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      68
      989
    Aihe