Anoreksia ja positiivinen ulkonäköpalaute

Airyfairy

Oletteko te muut joskus kokeneet tälläistä? Mä olen saanut positiivisia kommentteja painoindeksissä 15 tai jopa sen alle. Mua on sanottu mallin näköiseksi (olen 172 senttiä pitkä) ja joku on jopa luullut malliksi. Pari ystävää on sanonut myös olevansa kateellisia mun ulkonäöstä ja jotkut miehet ovat katselleet ihailevasti. Toisaalta vanhemmat ihmiset, erityisesti vanhemmat naiset katselee joskus säälien.

Kun olen jutellut parin muun anorektikon kanssa, moni on sanonut, että positiivisia kommentteja saa lähinnä suhteellisen lievässä alipainossa, mutta ei missään nimessä enää sairaalakunnossa. Se kuitenkin vaihtelee yksilöllisesti.

Ajatuksia?

3

169

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kukkuu

No joo, kyllähän niitä on tullut. Baarissa miehet kehunnut aika usein kroppaa, malliksi on kanssa luultu kun oon 175 cm, lommoposkis kehuttu ja kerran multa tultiin kysymään laihdutusvinkkiä kaupassa. Enemmän kyllä tulee sitä negatiivista palautetta ja katseita.

Haluisin eroon koko sairaudesta, mutta minkäs tälle voi. Ei noi kehut ole tämän arvoisia. Mielummin nauttisin elämästä, mutta en pysty :/

• tsjauuu

sama täällä!
      saan kadehtelevia katseita tytöiltä.
      jotkut pojat ihailee, mutta toisaalta moni myös säälii.
      mummot katsoo vihaisesti!
      varsinkin nuoremmat tytöt (alle 14v.) ihailee suunnattomasti.

mua ei oo ikinä sanottu etovan näköseks. mun bmi on 15.5 ja oon kans 172cm pitkä. malliksi on useasti kehuttu. olen kaunis kasvoiltani ja pidän huolta ulkonäöstäni kunnolla.

itse en kylläkään enää tunne vartaloani mukavaksi, vaan aivan liian laihaksi. olen alkanu ihailemaan normaalipainoisia, heillä on tissit ja peppu. haluan ne myös!
      joten nyt oon aloittanut painonnostoprojektin. yritän päästä normaalipainoon ja saada muodot takaisin! :)

• Sissie

Minusta tuntuu, että olen saanut ulkonäkökehuja juuri anoreksian takia. Sain sellaisia eniten BMI:n ollessa 15-16, mutta myös ennen sairaalaan joutumista 2 vuotta sitten. Nyt kun olen yrittänyt parantua, niitä ei juuri ole ollut. En osaa sanoa, miksi näin.

Olen nyt 163 cm pitkä ja olen yrittänyt ylläpitää 49 kilon painoa. En sure ihailevien katseiden häviämistä. Minulla on poikaystävä, joka sanoo rakastavansa minua sellaisena kuin olen. Olen saanut paljon tukea perheeltä ja ystäviltä parantumisessa. Ihmisellä täytyy olla muitakin mielenkiinnon kohteita kuin ulkonäkö ja kauneusihanteisiin mukautuminen. Panostan nyt virkeämpänä ja vahvempana kouluun, harrastuksiin ja kavereihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1865
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1598
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1079
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe