Oletteko te muut joskus kokeneet tälläistä? Mä olen saanut positiivisia kommentteja painoindeksissä 15 tai jopa sen alle. Mua on sanottu mallin näköiseksi (olen 172 senttiä pitkä) ja joku on jopa luullut malliksi. Pari ystävää on sanonut myös olevansa kateellisia mun ulkonäöstä ja jotkut miehet ovat katselleet ihailevasti. Toisaalta vanhemmat ihmiset, erityisesti vanhemmat naiset katselee joskus säälien.
Kun olen jutellut parin muun anorektikon kanssa, moni on sanonut, että positiivisia kommentteja saa lähinnä suhteellisen lievässä alipainossa, mutta ei missään nimessä enää sairaalakunnossa. Se kuitenkin vaihtelee yksilöllisesti.
Ajatuksia?
Anoreksia ja positiivinen ulkonäköpalaute
3
169
Vastaukset
- Kukkuu
No joo, kyllähän niitä on tullut. Baarissa miehet kehunnut aika usein kroppaa, malliksi on kanssa luultu kun oon 175 cm, lommoposkis kehuttu ja kerran multa tultiin kysymään laihdutusvinkkiä kaupassa. Enemmän kyllä tulee sitä negatiivista palautetta ja katseita.
Haluisin eroon koko sairaudesta, mutta minkäs tälle voi. Ei noi kehut ole tämän arvoisia. Mielummin nauttisin elämästä, mutta en pysty :/ - tsjauuu
sama täällä!
saan kadehtelevia katseita tytöiltä.
jotkut pojat ihailee, mutta toisaalta moni myös säälii.
mummot katsoo vihaisesti!
varsinkin nuoremmat tytöt (alle 14v.) ihailee suunnattomasti.
mua ei oo ikinä sanottu etovan näköseks. mun bmi on 15.5 ja oon kans 172cm pitkä. malliksi on useasti kehuttu. olen kaunis kasvoiltani ja pidän huolta ulkonäöstäni kunnolla.
itse en kylläkään enää tunne vartaloani mukavaksi, vaan aivan liian laihaksi. olen alkanu ihailemaan normaalipainoisia, heillä on tissit ja peppu. haluan ne myös!
joten nyt oon aloittanut painonnostoprojektin. yritän päästä normaalipainoon ja saada muodot takaisin! :) - Sissie
Minusta tuntuu, että olen saanut ulkonäkökehuja juuri anoreksian takia. Sain sellaisia eniten BMI:n ollessa 15-16, mutta myös ennen sairaalaan joutumista 2 vuotta sitten. Nyt kun olen yrittänyt parantua, niitä ei juuri ole ollut. En osaa sanoa, miksi näin.
Olen nyt 163 cm pitkä ja olen yrittänyt ylläpitää 49 kilon painoa. En sure ihailevien katseiden häviämistä. Minulla on poikaystävä, joka sanoo rakastavansa minua sellaisena kuin olen. Olen saanut paljon tukea perheeltä ja ystäviltä parantumisessa. Ihmisellä täytyy olla muitakin mielenkiinnon kohteita kuin ulkonäkö ja kauneusihanteisiin mukautuminen. Panostan nyt virkeämpänä ja vahvempana kouluun, harrastuksiin ja kavereihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81865Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51598Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41079- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708