Uteleminen haittaa yksinäistä

miittaniitta

Olen nuori nainen. En ole koskaan seurustellut eikä sellaista mahdollisuuttakaan ole koskaan tullut vastaan. Lisäksi minulla on muutamia henkilökohtaisia syitä, miksi en haluaisikaan alkaa seurustelemaan, yhden mainitakseni on luottamuksen puute.

Mikä minua pännii on se, että töissä on näitä jo vanhempaan ikään ehtineitä naispuolisia ihmisiä jotka ovat tämän asian tiimoilta jatkuvasti utelemassa. Kysellään, että onko jo sitä "sulhoa" löytynyt, jos joskus en ota töitä vastaan koska on muuta menoa tjs. (teen keikkaa koulun ohella) heti saa kuulla, että nyt minulla on varmaan joku ku en enää töihin ehdi. Lisäksi täytyy koko ajan olla naittamassa joka toiselle vastaan tulevalle edes suunnillleen samoja ikäluokkia olevalle miessukupuolen edustajalle.

Viihdyn töissä muuten hyvin, mutta tämä asia ärsyttää minua kovasti. Olen yksinäinen, olen epävarma, ja tottakai haluaisin seurustellakin joskus jos sellainen ihminen sattuisi kohdalle. Jotenkin myös hävettää, että tähän ikään mennessä en ole löytänyt vielä poikaystävää itselleni. Toivon, ettei tämä keskustelu mene niin, että "naiset löytävät aina jonkun", koska kaikki ei ole aina niin mustavalkoista ja se ei ollut tämän jutun pointti.

Joskus mietin, että pitäisikö vain valehdella niille että jättäisivät rauhaan? En jaksaisi sitä, että ne on koko ajan muistuttamassa minua yksinäisyydestäni.

17

844

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eipäsjuupas

Kaikkia parittomiahan ollaan aina naittamassa. Vastaa vaan et hyvää ei oo löytyny ja huonoon en tyydy. Menee ainakin jonkun suu tukkoon? Kai se vähän kirvelee joitakuita että oot vapaa ja kaikki se ihanuus on edessä kunnes se latistuu arkipäiväisyyteen. Se rakastumisen tunne nyt on vaan niin ihanaa. Miks sen pitää latistua????????
      Seksi ja parisuhde on eriasia, seksiä nyt voi harrastaa mut harrastaa parisuhteita ei oikein onnistu...

• yleistä voipi olla

"Kaikkia parittomiahan ollaan aina naittamassa."

Miesten kohdalla ei tuo ole niin yleistä. Naisten kohdalla yleisempää.

Tuo taitaa kuulua jollakin lailla vanhemman naisen olemiseen. Ennen kaikkea se kohdistuu nuorempiin naisiin.

• kiltti mies.

Jaa, ei minua ainakaan kukaan ole naittamassa. Naiset on eri asia kun ne löytää miehen helposti jos vain haluavat.

• 56567576

Ei se yksinäisyys nussimalla lähde. Paljon se varmaan naista lohduttaa, jos joku älykääpiö vaan hyväksikäyttää sitä...

• Aina kun nainen löytää miehen niin mieskin löytää naisen.

• 80-20 rule
        helka kirjoitti:

Aina kun nainen löytää miehen niin mieskin löytää naisen.

Paitsi että naiset vain vaihtelee niitä harvoja samoja miehiä keskenään ja yksinäinen mies ei saa koskaan.
        Perusteluna tästä pidän myös itseäni, 28v mies joka ei ole läytänyt naista vielä koskaan samalla kun muut ovat.

• useimmiten näin
        80-20 rule kirjoitti:

Paitsi että naiset vain vaihtelee niitä harvoja samoja miehiä keskenään ja yksinäinen mies ei saa koskaan.
        Perusteluna tästä pidän myös itseäni, 28v mies joka ei ole läytänyt naista vielä koskaan samalla kun muut ovat.

"Paitsi että naiset vain vaihtelee niitä harvoja samoja miehiä keskenään ja yksinäinen mies ei saa koskaan."

Ei tuo tarkoita etteikö moni yksinäinenkin saisi, mutta on siinä iso osa totuuttakin että "samojan miehiä naiset vaihtavat keskenään". Monesti varatuksi nähty mies saa suuremman arvon kuin sellainen jolla ei ole ketään.

• Niin niin
        56567576 kirjoitti:

Ei se yksinäisyys nussimalla lähde. Paljon se varmaan naista lohduttaa, jos joku älykääpiö vaan hyväksikäyttää sitä...

Seksi on lähtökohtaisesti naisten hyväksikäyttöä.

• Ei jaksa

Minusta on törkeää puuttua ihmisen

-siviilisäätyyn
      -lastentekosuunnitelmiin
      -ulkonäköön
      -elämänvalintoihin

Ihmiset saisivat oppia huolehtimaan omista asioistaan. Tuollaiset ihme paritusmeiningit on tyypillisesti naisten touhuja. Tuntuu että sieltä tarhaikäisestä ei ole emotionaalisesti kehitytty mihinkään. "Siiri tykkää Juhosta, lällällällällieruuu"

Olen nainen itsekin, mutta ymmärrän sentään pitää pääni kiinni toisten henkilökohtaisista asioista. Läheisissä suhteissa niistä voi sitten jutella, jos toinen niistä avautuu.

• wanhempi tapaus

Jos et pariudu, saat varautua sietämään utelua vielä pitkään. Kun ikää kertyy parittomalle lisää, muttuu utelun sävy ilkeämmäksi letkautteluksi, kuten vihjailuksi lesboudesta. Tähän pitää vaan tottua. Yksineläjän elämään ilmaantuu ennen pitkää myös sopankeittäjiä, jotka tekevät sinkkuihmisestä suuren numeron ja yleisen naurunaiheen. Toinen vakioryhmä ovat (varatut) miehet, jotkat tulevat luoksesi asenteella sinähän-annat-varmasti-koska-olet-puutteessa.

Ikäviin tilanteisiin voi varautua miettimällä etukäteen kommentteja, joilla rasittavat kyselivät saa hetkeksi hiljennettyä.

• Neljän tuulen tie

Kyllä, jos haluaa olla naimaton ja lapseton, saa varautua uteluun ja törkeisiin kommentteihin. Sisko yrittää patistaa treffeille ties kenen kanssa ja siskon lapsikin väheksyy minua, kun en elä elämääi normikaavan mukaan. Siis lapsi säälii kun ei ole miestä?

Myös lapsettomuus (omasta tahdosta) on kauhea paikka. Juuri nuo keski-ikäiset naiset koko ajan kyselee onko lapsia, jos kerrot että ei ole, niin alkaa kysely. Minulla on eräs sairaus, joka mahdollisesti aiheuttaa lapselle fyysistä sairautta, joten en tahdo lapsia. Minua säälitään ja olen jopa kuullut, että elämäni on turha, jos en lisäänny. Ehdotellaan adoptiota yms. En halua lapsia, uskokaa.

Miksi ei saa elää oman tahtonsa mukaan? Mikä siinä niin kovin häiritsee muita?

• fdfsdfd

Henkilöä, joka ei seurustele pidetään kummallisena, epäonnistuneena. Varsinkin naisten tulisi olla jo seruustelusuhteessa huomattavasti nuorempana kuin miesten.

Sukulaiset ja muut "parittajat" ja kyylääjät alkoivat jo kysymään 13-vuotiaalta kersalta, että jokos poikaystävä on. Kun ei ollut, niin kommenttia tuli että kyllähän se vielä löytyy, oota vain.

Sitten ikää tuli 15-16v mittariin, ja seurustelemattomuutta alettiin ihmetellä. Nyt kun ikää on 20v, on se merkki jo jonkinlaisesta epäonnistumisesta elämässä. Miksi ihmiset eivät voi vain jättää rauhaan? Minun on vaikeaa ystävystyä, vielä vaikeampaa olisi löytää joku, jonka kanssa voisi kuvitella asuvansa ja elävänsä yhdessä.

• 2xvihillä&1xkihlat

"20v , nyt kun on ikää", voi hyvä jysäys, sullahan on elämä edessäs vielä ...

• discriminated

En tiedä pitäisikö olla tyytyväinen vai harmistunut, kun kukaan ei ole minulta ikinä udellut mitään tai yrittänyt parittaa. Ehkä se ei ole muiden mielestä huolestuttavaa/outoa/ollenkaan ihme että olen yksin (vai pitävätkö itsestään selvyytenä että jonkun löydän sormia napsauttamalla?).
      Olen kuullut että olen nätti, pirteä ja hetken ihmettelyjä kun ole sinkku, ja sen jälkeen asia on unohdettu. Kaikista kummallisin oli eräs henkilö joka haukkui minua oudoksi ärsyttävyyteen asti ja sitten sanoi hyvästiksi että "Se joka sinut saa tyttöystäväkseen on onnekas". Häh? En ole nirso, mutta melkein tuntuu että muut luulevat niin..
      Luulisi että edes omat vanhemmat toivoisivat että löytäisin jonkun, mutta eivät ole huolissaan, eivät ole ikinä kyselleet/ihmetelleet mitään. En tosissani tiedä että olisivatko edes iloisia minun puolesta jos alkaisin joskus seurustelemaan, kohauttaisivat varmaan hartoitaan ja sanoisivat "Jaa"...

• Itse olen mies ja kahdenkymmenen ehtoopuolella. Enpä itsekään ole koskaan vielä seurustellut tai tullut mahdollisuutta siihen. Omia syitäni on luottamuksen puute mutta myös jonkinlainen pelko muihin ihmisiin kuten olen vähän asiaa itsekseni miettinyt.

Minulta ei ole vielä kuitenkaan asiaa liiemmin udeltu kouluissa tai työpaikoilla, yksinoloni tiedetään mutta sen pitemmälle ei ole asiaa yleensä ole udeltu. Paria minua nuorempaa ollaan kyllä hieman kiusoteltu mutta ei mitään sen enempää kuitenkaan.

Olen koulussa ja töissä pärjännyt kyllä enkä ole koskaan tarvinnut taloudellista tukea mihinkään, eli muuten mennyt aina hyvin. Yksinäisyyshän tässä taitaa olla se ainoa kysymysmerkki.

Kyllähän minulta on jotkut ihmiset asiaa kyselleet mutta itse ainakin olen aina kertonut asian niin kuin se on, en ole lähtenyt totuutta muuttelemaan. Omapahan on asiani ja mielestäni muitten ihmisten mielipiteitä ei pitäisi ottaa liian vakavasti tai antaa sen liiaksi häiritä omaa oloansa.

Itse en usko tuohon että naiset aina löytäisivät jonkun saati miehet. Se riippuu kai niin paljon omasta itsestään ja omista tekemisistään. Ehkä ripaus kohtaloakin apuna auttaa asiaa. Se sitten miten sen suhteen saisi? Sitä on kai vain yritettävä ja etsittävä. Mitä muuta siihen voisi oikein sanoa?

Ei sinällään että minulla huonosti menisi. Kuten sanoin, kaikki muuten elämässä menneet hyvin mutta se seurustelemattomuus tähän ikään mennessä tietysti pistää aika ajoittain mietityttämään.

• Rapuripuli

Hah haaaa , ihmiset utelevat miksi sinä et ole haukannut kakkaa kuten heille on käynyt . Parisuhde on ihmisen itsenäisyydelle katastrofi , piika piikoo pesee ja paikkaa , ja potee päänsärkyä ettei kaljapöhö äijä pääse piparinkimppuun , yököttää koko suhde .

• 313

Sitä utelemista on vaan siis yksinäisen kestettävä olipa sitten vaikka mies ei se ole siellä sen helpompaa, toisinaan arvaillaan onko se homo ja siihen malliin.

Tai että kyllä se sitten kun rakastut ja ikääkin alkaa olla jo kohta puolivuosisataa, kyllä toisinaan ottaa päähän niin helvetisti, kunpa ei koskaan olisi syntynyt tänne on tämä sellaista pientä helvettiä koko ajan.

Siitä helkkarin syntymästä se kaikki alkoi, etkä periaatteessa voi mitään asialle, vaikka olen asiasta sanonut synnyttäjällenikin monesti että jotain olisi voinut tehdä asialle tai ajatella ennen, mutta muiden mieliksi en ala elelemään.

Että kyllä välillä ottaa päähän tekisi mieli täräyttää että pitäkää nyt niistä omista asioistanne vaan huolta joista juttelette.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      416
      2279
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      12
      2109
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      250
      1425
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      82
      1099
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      58
      1005
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      403
      983
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      878
    8. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      153
      875
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      829
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      815
    Aihe