BXn lämmityksen säätö

lämpövä

BX16 TRS:n (-88) lämmönsäätönuppi ei tottele enää. Puhallin ja lämmönsijainti pelaa OK.

Avasin sen pikkupaneelin säädinten ja keskipuhaltimen ympäriltä ja vika ei tunnu olevan sitä kautta korjattavissa, vaan säätövaijeri on irronnut "sieltä takaa" ja ilmeisesti koko paneeli ( mittaristoista hansikaslokeroon) tulisi irroittaa mikä kuulostaa jo hankalalta.

Kuulin että lämppärin säätövaijeriin pääsisi käsiksi matkustajan puolelta jalkatilasta, niin että vaijerin voisi vetää sieltä ulos ja käyttää sitä näin lämmönsäätöön. Kesäksi sen voisi sitten lykätä piiloon.

Onko jollain kokemuksia tällaisesta "ratkaisusta"?

7

632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rami

      että alimmaisen hanskalokeron irrottamalla pääse käsiksi lämmityskennon päätyyn ja siinä olevaan venttiiliin.

      • shamrock

        Se säätimien päällä oleva paneeli lähtee helpolla parissa minuutissa: Lämppärin nupit vetämällä pois ja niiden alta ruuvit auki. Kampea ne yläsuuttimet irti, kanavien sivuissa on metallikynnet. Kampea niitä auton keskilinjaa kohti ja paneeli on irti. Vedä ulos ja irroita sytkärin piuhat. Nyt itse säädinpaneeli on näkyvissä, se on neljällä ruuvilla kiinni. Irroita ruuvit ja ujuta paneeli ulos.


      • lämpövä
        shamrock kirjoitti:

        Se säätimien päällä oleva paneeli lähtee helpolla parissa minuutissa: Lämppärin nupit vetämällä pois ja niiden alta ruuvit auki. Kampea ne yläsuuttimet irti, kanavien sivuissa on metallikynnet. Kampea niitä auton keskilinjaa kohti ja paneeli on irti. Vedä ulos ja irroita sytkärin piuhat. Nyt itse säädinpaneeli on näkyvissä, se on neljällä ruuvilla kiinni. Irroita ruuvit ja ujuta paneeli ulos.

        ... aiemmin irroittaa sitä "pintapaneelin" alla olevaa säädinpaneelia (mulla keltainen), mutta se ei tuntunut lähtevän olleenkaan liikkeelle vaikka ruuvit oli irti. Paneelin alareunassa oli myös yksi klemmari jonka irroitin (enkä saanut takaisin :).

        Mutta jos sen tosiaan pitäisi irrota siitä, niin pitääpä vielä katsoa uudestaan.

        Kiitos tiedoista.


      • shamrock
        lämpövä kirjoitti:

        ... aiemmin irroittaa sitä "pintapaneelin" alla olevaa säädinpaneelia (mulla keltainen), mutta se ei tuntunut lähtevän olleenkaan liikkeelle vaikka ruuvit oli irti. Paneelin alareunassa oli myös yksi klemmari jonka irroitin (enkä saanut takaisin :).

        Mutta jos sen tosiaan pitäisi irrota siitä, niin pitääpä vielä katsoa uudestaan.

        Kiitos tiedoista.

        Se asennus on siitä hassu, että se paneeli (siis se valkoinen muovirunko jossa on se piirilevy), on sen kojelaudan mustan rungon takapuolella. Eli irroitettuasi ruuvit, koko pakettia pitää nostaa ylöspäin jotta saat ne paneelin korvakkeet vedettyä kojelaudan rungossa olevien korvakkeiden yli.

        Linkin takaa löytyy kuva jossa tuo säädinrunko on irrallaan tuossa keskellä kojelautaa. Se irtoaa siis kokonaisuudessaan eikä pelkästään se kellertävä piirilevy.

        http://groups.msn.com/sitruunapatonki/shakaalinmustaunelma.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=4738


      • lämpövä
        shamrock kirjoitti:

        Se asennus on siitä hassu, että se paneeli (siis se valkoinen muovirunko jossa on se piirilevy), on sen kojelaudan mustan rungon takapuolella. Eli irroitettuasi ruuvit, koko pakettia pitää nostaa ylöspäin jotta saat ne paneelin korvakkeet vedettyä kojelaudan rungossa olevien korvakkeiden yli.

        Linkin takaa löytyy kuva jossa tuo säädinrunko on irrallaan tuossa keskellä kojelautaa. Se irtoaa siis kokonaisuudessaan eikä pelkästään se kellertävä piirilevy.

        http://groups.msn.com/sitruunapatonki/shakaalinmustaunelma.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=4738

        ...kokeillaan vielä. Kiitos taas.

        Kuvassa on muuten aika pelottavan näköinen johtoviidakko :)



      • bx-cruising
        shamr0ck kirjoitti:

        Ei kai se johtoviidakko tässäkään paremmalta näytä ... :D

        http://groups.msn.com/sitruunapatonki/shakaalinmustaunelma.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=4737

        Terve Sham,

        Saisko udella, bexistinä toiselta, onko tuon kojetaulun irroittaminen vaikeakin työ tehdä ??
        Vaatiiko erikoisjuttuja ? Aikaa ?? Tilat ?

        Itsellä hiukan mietinnän alla eräs rojekti ;) joka saattaa tyssätä omaan mahdottomuuteensa jo alkumetreillä, mutta edellyttäisi joko osittain tai kokonaan kojetaulun irroittamista lähes vastaavalla tavalla kuin omassasi.

        Jestas :) Ompa oikeesti paljon spagettia ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe