BX16 TRS:n (-88) lämmönsäätönuppi ei tottele enää. Puhallin ja lämmönsijainti pelaa OK.
Avasin sen pikkupaneelin säädinten ja keskipuhaltimen ympäriltä ja vika ei tunnu olevan sitä kautta korjattavissa, vaan säätövaijeri on irronnut "sieltä takaa" ja ilmeisesti koko paneeli ( mittaristoista hansikaslokeroon) tulisi irroittaa mikä kuulostaa jo hankalalta.
Kuulin että lämppärin säätövaijeriin pääsisi käsiksi matkustajan puolelta jalkatilasta, niin että vaijerin voisi vetää sieltä ulos ja käyttää sitä näin lämmönsäätöön. Kesäksi sen voisi sitten lykätä piiloon.
Onko jollain kokemuksia tällaisesta "ratkaisusta"?
BXn lämmityksen säätö
7
632
Vastaukset
- Rami
että alimmaisen hanskalokeron irrottamalla pääse käsiksi lämmityskennon päätyyn ja siinä olevaan venttiiliin.
- shamrock
Se säätimien päällä oleva paneeli lähtee helpolla parissa minuutissa: Lämppärin nupit vetämällä pois ja niiden alta ruuvit auki. Kampea ne yläsuuttimet irti, kanavien sivuissa on metallikynnet. Kampea niitä auton keskilinjaa kohti ja paneeli on irti. Vedä ulos ja irroita sytkärin piuhat. Nyt itse säädinpaneeli on näkyvissä, se on neljällä ruuvilla kiinni. Irroita ruuvit ja ujuta paneeli ulos.
- lämpövä
shamrock kirjoitti:
Se säätimien päällä oleva paneeli lähtee helpolla parissa minuutissa: Lämppärin nupit vetämällä pois ja niiden alta ruuvit auki. Kampea ne yläsuuttimet irti, kanavien sivuissa on metallikynnet. Kampea niitä auton keskilinjaa kohti ja paneeli on irti. Vedä ulos ja irroita sytkärin piuhat. Nyt itse säädinpaneeli on näkyvissä, se on neljällä ruuvilla kiinni. Irroita ruuvit ja ujuta paneeli ulos.
... aiemmin irroittaa sitä "pintapaneelin" alla olevaa säädinpaneelia (mulla keltainen), mutta se ei tuntunut lähtevän olleenkaan liikkeelle vaikka ruuvit oli irti. Paneelin alareunassa oli myös yksi klemmari jonka irroitin (enkä saanut takaisin :).
Mutta jos sen tosiaan pitäisi irrota siitä, niin pitääpä vielä katsoa uudestaan.
Kiitos tiedoista. - shamrock
lämpövä kirjoitti:
... aiemmin irroittaa sitä "pintapaneelin" alla olevaa säädinpaneelia (mulla keltainen), mutta se ei tuntunut lähtevän olleenkaan liikkeelle vaikka ruuvit oli irti. Paneelin alareunassa oli myös yksi klemmari jonka irroitin (enkä saanut takaisin :).
Mutta jos sen tosiaan pitäisi irrota siitä, niin pitääpä vielä katsoa uudestaan.
Kiitos tiedoista.Se asennus on siitä hassu, että se paneeli (siis se valkoinen muovirunko jossa on se piirilevy), on sen kojelaudan mustan rungon takapuolella. Eli irroitettuasi ruuvit, koko pakettia pitää nostaa ylöspäin jotta saat ne paneelin korvakkeet vedettyä kojelaudan rungossa olevien korvakkeiden yli.
Linkin takaa löytyy kuva jossa tuo säädinrunko on irrallaan tuossa keskellä kojelautaa. Se irtoaa siis kokonaisuudessaan eikä pelkästään se kellertävä piirilevy.
http://groups.msn.com/sitruunapatonki/shakaalinmustaunelma.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=4738 - lämpövä
shamrock kirjoitti:
Se asennus on siitä hassu, että se paneeli (siis se valkoinen muovirunko jossa on se piirilevy), on sen kojelaudan mustan rungon takapuolella. Eli irroitettuasi ruuvit, koko pakettia pitää nostaa ylöspäin jotta saat ne paneelin korvakkeet vedettyä kojelaudan rungossa olevien korvakkeiden yli.
Linkin takaa löytyy kuva jossa tuo säädinrunko on irrallaan tuossa keskellä kojelautaa. Se irtoaa siis kokonaisuudessaan eikä pelkästään se kellertävä piirilevy.
http://groups.msn.com/sitruunapatonki/shakaalinmustaunelma.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=4738...kokeillaan vielä. Kiitos taas.
Kuvassa on muuten aika pelottavan näköinen johtoviidakko :) lämpövä kirjoitti:
...kokeillaan vielä. Kiitos taas.
Kuvassa on muuten aika pelottavan näköinen johtoviidakko :)Ei kai se johtoviidakko tässäkään paremmalta näytä ... :D
http://groups.msn.com/sitruunapatonki/shakaalinmustaunelma.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=4737- bx-cruising
shamr0ck kirjoitti:
Ei kai se johtoviidakko tässäkään paremmalta näytä ... :D
http://groups.msn.com/sitruunapatonki/shakaalinmustaunelma.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=4737Terve Sham,
Saisko udella, bexistinä toiselta, onko tuon kojetaulun irroittaminen vaikeakin työ tehdä ??
Vaatiiko erikoisjuttuja ? Aikaa ?? Tilat ?
Itsellä hiukan mietinnän alla eräs rojekti ;) joka saattaa tyssätä omaan mahdottomuuteensa jo alkumetreillä, mutta edellyttäisi joko osittain tai kokonaan kojetaulun irroittamista lähes vastaavalla tavalla kuin omassasi.
Jestas :) Ompa oikeesti paljon spagettia ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä631852- 1231354
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1281308- 1401064
- 101917
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten340854Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82744Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50663Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67644