20v ja väsymys

DJAAA

Hei olen 20v nuori mies ja minulle on sattunut kaikenlaista nuorena, että opiskelut eivät menneet ihan kohdillen, mutta valmistun ihan nyt keväällä pian lukiosta! :) Huomasin stressin johtuvan ekaksi vastoinkäymisistä, jäin 9-luokalla luokalle ja sitten myös lukiossa kerran, mutta todistus on kuitenkin kohtalaisen ok. Se johtunee enemmän poissaoloista, kun en osaisi mitään, yksi iso, ellei isoin syykin on perheeni, jossa oli nuorena huono elää... Muutin 19v:nä pois kotoa yksin asumaan, koska kotona oleminen ei ainakaan tuntunut hyvältä ja onha tä parempi näin. Mulla oli tossa kesän aikaa ja syksyn aikaa tyttöystävä ja hänen kanssaan oloni tuntui taas ihan parhaalta, nyt kun hän jätti minut, niin olen tosi lannistunut, käyn normaalisti salilla tosi paljon, kävin ennen sitä siellä kun koko juttu edes alkoi tämän kyseisen työtön kanssa ja normaalisti kävin 5 kertaa viikossa... Tän eron yli oon päässy jo, mutta siitä koitui tosi iso väsymys ja käyn vain silloin tällöin salilla enään ja nään kavereitani harvemmin kun normaalisti, erosta on tosin 4kk jo ja ei harmita, kun ajattelee myöhemmin, että nainen ei ollut todellakaan minkään arvonen. Mulla ollut paljon täs alkuvuonna ystävii auttamassa ja heiltä oonki saanu tukea, mutta vielä kun pääsis kunnolla taas arkeen kiinni, että jaksaisin tehdä kaikkea mitä oikeasti haluan, enkä vaan siirrä niitä huomiseen ja taas huomiseen... Onko jollain hyviä vinkkejä, miten voittaa väsymys? Alotan taas vklp:na kuntoilemaan, päätin sen nyt, kun olen tarpeeksi yksin jo murhetinut kaikkea... Yritän ainakin nyt syödä paljon vitamiineja sisältäviä tuotteita, jotta saisi vähän pirteämpää oloa. Tulen illalla katsomaan, olenko saanut jotain vastauksia

1

172

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

No ainakin ihan perusjutut tulee mieleen, nuku kunnolla ja syö mahdollisimman monipuolisesti. D-vitamiinia kannattaa ottaa purkista koska sitä ei saa ruuasta tarpeeksi ja auringostakin vain kesäkuukausina.

Joskus väsymys saattaa liittyä myös joihinkin sairauksiin, kuten alhaiseen hemoglobiiniin/anemia tai kilpirauhasen toimintahäiriöihin, joten jos tuntuu siltä niin nehän voi tutkituttaa lääkärissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      171
      3508
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      85
      1526
    3. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      25
      1259
    4. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      158
      1222
    5. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      978
    6. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      35
      971
    7. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      16
      953
    8. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      57
      832
    9. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      91
      788
    10. Se olisi ihan

Napinpainalluksen päässä. Ei vaatisi paljon
      Ikävä
      62
      745
    Aihe