kuinka ehkäisette ahmimisen

ahmattinorsu

Tänään ajattelin paastota kokopäivän,mutta olenkin ahminut kaikennäköistä n 800 kalorin edestä.Onko teillä koskaan semmosia päiviä,että olo on voimaton ja sitten sorrutte mässäämään jotain kamalia kaloripommeja vaikka oikeasti ei välttämättä edes olisi mahassa tilaa moiselle roskalle ?

10

443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mä ainaki sörruin syömään sipsuja. Ja syömisen jälkeen olikin sit pakko lähtee lenkille. Mä en vieläkään tajua et miten mä pystyin syömään sipsuja nehän on kauheita kalori pommeja. Huoh, mä oksetan itteeni ja pahasti.

    • topgi

      Omana anoreksia-aikana minkään valtakunnan 'herkkujen' syönti, edes maistaminen ei tullut kyseeseen.. Sen verran solmussa oli pää. Kerran erehdyin syömään näkkileipää joka ahdisti ihan tolkuttomasti seuraavat kolme viikkoa, vaikka lenkitin sen 9km heti perään. Eli ei tullut pieneen mieleenkään syödä, vaikka tavallaan olisi itse halunnutkin.

    • Ahmijajajajja

      Joo, sama juttu. Etenkin jos on kauan vetänny pienillä kaloreilla, niin syön jopa kuivia kaurahiutaleita kaapista. Nykyään yksinasuvana en osta kotiin oikeastaan mitään, joka voisi aiheuttaa ahmimisen. Eli mulla ei ole jääkaapissa juuri mitään, ainoastaan jotain turvaruokia: sieniä, ananasta, tonnikalaa. Pidän ruokani pakastimessa, koska ahmimis kohtauksen sattuessa ei pysty syömään sitten mitään pakkasruokia. Menee niin kauan valmistukseen, että kerkee aatella, että mitä siinne suuhun panee.
      Oon pitänny kanssa mittanauhaa jääkaapissa, jotain laihojen kuvia ruokien vieressä... Sairasta, mutta totta. Sira

    • sipsinen

      Äh, mäkin sorruin tänään ja söin varmaankin juuri saman kalorimäärän edestä sipsiä ja suklaa karkkeja! ja tuon lisäksi kävin äitin kanssakahvilla kaupungilla ja söin siellä pekaanipähkinä kinuski kakku palan ;__; oikeaa ruokaa olen syönyt n. 500 kalorin edestä ja illalla on tiedossa lämpimiä voileipiä!! Huomenna kyllä pitää ottaa itseään niskasta kiinni >:I

    • suunnielkaa etukäteen mitä syötte seuraavana päivänä, tai viimeistään aamupainon jälkeen päättäkää mitä syötte.

    • sweetfeathers

      Se on kyllä tosi yksilöllistä mikä toimii, toiset syö vähän väliä pikkumääriä ja toiset vetää kerran päivässä isomman aterian, jotkut ei syö ollenkaan.
      Ite oon huomannu, että jos varsinkin koulussa syö parin viimeisen tunnin aikana vaikka hedelmän, ei kotiin tullessa tee mieli ruokaa. Ja just toi suunnitteleminen. Ja sit siitä suunnitelmasta ei pidä poiketa tai antaa sellasia lupia itelle ottaa "vielä yhden kauhallisen" tai "toisen leivän" koska siitäki lähtee turhan helposti sellanen kunnolla läskiks lyömisen kohtaus. Se yks ylimääränen mikä lie onkaan minkä syöt ei haittaa jos et ota vielä lisää ylimääräistä, pitää osata lopettaa ajoissa.
      Voi vaikka opetella sillä että jättää aina syömättä pienen osan ateriasta silloin tällöin tai vaikka aina, kehittää kontrollia syömiseen.
      Toivottavasti tästä oli apua :)

    • sweetfeathers

      Se on kyllä tosi yksilöllistä mikä toimii, toiset syö vähän väliä pikkumääriä ja toiset vetää kerran päivässä isomman aterian, jotkut ei syö ollenkaan.
      Ite oon huomannu, että jos varsinkin koulussa syö parin viimeisen tunnin aikana vaikka hedelmän, ei kotiin tullessa tee mieli ruokaa. Ja just toi suunnitteleminen. Ja sit siitä suunnitelmasta ei pidä poiketa tai antaa sellasia lupia itelle ottaa "vielä yhden kauhallisen" tai "toisen leivän" koska siitäki lähtee turhan helposti sellanen kunnolla läskiks lyömisen kohtaus. Se yks ylimääränen mikä lie onkaan minkä syöt ei haittaa jos et ota vielä lisää ylimääräistä, pitää osata lopettaa ajoissa.
      Voi vaikka opetella sillä että jättää aina syömättä pienen osan ateriasta silloin tällöin tai vaikka aina, kehittää kontrollia syömiseen.
      Toivottavasti tästä oli apua :)

    • minävaan

      Tä pistää niin surulliseksi.... :,( kaikista ihanin teko jonka sä voit tehdä sun elämän tärkeimmälle ihmiselle, sinulle, on hankkia apua. Vaikka se varmasti tuntuu todella vaikealta se pitää vaan tehdä. Tee se sun itsesi, ja kaikkien sun läheisten puolesta. mä voin luvata että kun tuon sairauden saa kuriin, susta tulee paljon onnellisempi, saat vaan elää ilman ainaista nälkää ja kaloreiden laskemista, sä jaksat tehdä asioita paljon paremmin. Kannattaa myös kokeilla esim. Luomuruokaan siirtymistä, jolloin voi kontrolloida syömistä mutta olet terve(oletetaan tietysti että syöt kunnolla..) voimia♥♥

    • läskipossuaina

      mä ahmin tänään noin 1000 kalorii safkaa ja tavoite oli 500!!!! :( ja noista kaloireista 500 muffinista ja suklaamunasta :/ miten sen voi ehkäistä? täs oli vinkkei joita oon jo ehtinyt koittaa :(

    • alipainoinenpossu

      Ittehän ahmin joka viikko yhden päivän ajan niin paljon kuin jaksan ja laskelmien mukaan päivässä tulee helposti vedettyä yli 5000kcal, jos alottaa aikasin ja syö kunnon kaloripommeja =D Liikuntaa harrastan ehkä 1-3h viikossa, muina päivinä syön kuitenkin jotain 800-1000kcal ja silti mun paino laskee samaa tahtia kun jos paastoisin koko ajan, nyt ollaan jo aika monta viikkoa menty tahdilla 0,5-1kg / vko, riippuu myös millon menkat on tulos, sillon tahti hidastuu =D Moni fitness-/kehonrakennuskisoissa kilpaileva pitää tota mässypäivää kerran viikkoon, et kroppa saa hiilareita ja että aineenvaihdunta pelaa ja elimistölle on yleensä shokki jos yhtäkkiä tuleekin paljon ruokaa ja jos syö paljon kerralla, niin tuskin ne kaikki kalorit edes imeytyy. Itse ainakin kerran söin yli 6000kcal laskelmieni mukaan ja vaan pari päivää, niin painoin jo yli 0,5kg vähemmän kuin ennen tota ahmimista =D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1562
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1339
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1149
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      985
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      795
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      61
      777
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      666
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      647
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe