Hakosen kuskeilta lähtee pekkaset?

rahti kuski

Kuulin että Hakosen kuljetusfirma meinaa siirtää kuskit akt sopimuksesta pam työehtosoppariin.
Meinaa ilmeisesti sitä että pekkaset lähtee...
Miten on mahdollista että kukaan suostuu moiseen ?

24

4013

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikkasen enemmän tietoa

      Hakonen? Missä päin? Mitä kuljettaa? Minkä kokoinen yritys?

      • T. Ampiolle

        Jos tuollaista tietoa ei itse kykene etsimään, niin miksi ihmeessä kysyt?
        Otti jopa 3sekuntia kirjoittaa nimi googleen.
        http://www.hakonen.fi/


    • rstgrsttrst

      Juu eli vanhat kuskit saa pitää "edut" ja uusille heikommat lähtökohdat eli palvelualan sopimus.
      Aika erikoista.

    • Kerro lisää

      Mistä kyse, siis jos pam ei saa pekkasia, niin pitää olla viikkotyöajan lyhempi?
      Entä tunti/kuukausipalkka, jos kuormaautonkuljettaja, niin alan palkkkaus eili akt, jos alempi onko laillinen?

      • ketä PAM edustaa?

        Tässä on kyse siitä, että PAMin reilukerho meni ihan AKT:ltä kysymättä solmimaan Paltan kanssa kuorma-autoalan TESsin kanssa päällekkäisen muuttopalvelualan työehtosopimuksen, joka on monelta osin työehdoiltaan surkea verrattuna KA TESsiin.


    • 54564

      Meilläkin pomo päätti että ei maksa kuljettajakorttia.

      Minä päätin "Täten irtisanon työsuhteeni päättymään kuljetusliike Peipposen kanssa 13.2.14 14 päivän irtisanoutumisaikaa noudattaen"

      Ei tartte kattoo pelleilyä

      • RahtiSepi

        Jos ei ole seuraavaa työpaikkaa kiikarissa, niin vaihtoehtoisesti olisi kannattanut jättää kortti hankkimatta. Palkka olisi juossut jokatapauksessa ja työnantaja olisi vielä hyvällä tuurilla syyllistynyt laittomaan irtisanomiseen.


      • 234234524
        RahtiSepi kirjoitti:

        Jos ei ole seuraavaa työpaikkaa kiikarissa, niin vaihtoehtoisesti olisi kannattanut jättää kortti hankkimatta. Palkka olisi juossut jokatapauksessa ja työnantaja olisi vielä hyvällä tuurilla syyllistynyt laittomaan irtisanomiseen.

        No sitten työnkuvaa olisi muutettu... Eli pakulla ajelemaan päivisin :)

        Ja ei ollut uutta paikkaa tiedossa, eikä ole vieläkään mitään vakituista löytynyt... tai siis semmosta mitä olisi 1-3 yötä viikossa... riittää hyvin mulle


    • Kapitalistiriistäjä

      Minä en ole ikinä maksanut mitään pekkasia enkä muitakaan höpöjä kuljettajilleni. Siinä on pekkasia tarpeeksi, kun annan hamppien ajaa 200000 tuhannen euron yhdistelmiäni yhdeksän euron läpituntipalkalla.

      • sngvlkaejhet

        no sullahan on kalliit rattaat kun 200 miljoonaa maksavat!!!


      • RahtiJorma

        Ensimmäinen virke totta:
        "Minä en ole ikinä maksanut mitään pekkasia.."
        Tuskin olet muitakaan laskujasi itse maksanut, sosiaalitoimesta vaan maksusitoumusta esim. nettiliittymän kuukausimaksuun.
        Loput viestistäsi olikin skeidaa.


    • Niemi muuttaa kaiken

      " Hakosen kuskeilta lähtee pekkaset? "


      Haittaaks se ?

    • Kuljetuspatruuna

      Juu se on karvaturvat sillä tavalla että me, eli ISÄNNÄT päätämme mitä maksemme. Juu, hyvin yksinkertaista. Turhapurolle turhapuron liksa, ei sen kummempaa. Me elinkeinoelämän kauniit ja rohkeat elätämme ja hyysäämme teitä lorvijoita ja vetelyksiä muutenkin jo liikaa. Nooo, pian siihenkin tulee loppu.

      • enYmmärrätätä

        Oikeaa puhetta !

        Olen itsekkin yrittäjä, tein talon, ostin rautakaupasta tavaraa, 10 tonnia laattaa, 20 km yhteensuuntaan maksoi verollisena 89 €:a. Kuskilla lisäksi apuri.

        Mietin, että eihän tämä voi kannattaa ? Lastaat auton, kuljetat, purat, ajat takaisin 2 henkilön liksat. auton kulut. Kaiken lisäksi uusi auto!

        Kertokaa mulle mihinkä tämä perustuu ? Mielestäni kuljetushinta on liian halpa, vaikka asiakas olenkin.

        Olen saanut kaupallisen korkeakoulutuksen, (myönnettäköön olen tässä suhteessa tunnuslukuidiotti), mutta mielestäni oikea hinta rahdille olisi tuossa alkaen 189 €.

        Eli kuljetusfirma on ottanut kiinteällä hinnalle rautakaupalle pokat per osoite/alue. Mutta sadasta osoitteesta pitää sen 80 tuottaa jotain, jos 20 on tälläisiä perse-kestää-merivettä osotteita.


      • eetueetu
        enYmmärrätätä kirjoitti:

        Oikeaa puhetta !

        Olen itsekkin yrittäjä, tein talon, ostin rautakaupasta tavaraa, 10 tonnia laattaa, 20 km yhteensuuntaan maksoi verollisena 89 €:a. Kuskilla lisäksi apuri.

        Mietin, että eihän tämä voi kannattaa ? Lastaat auton, kuljetat, purat, ajat takaisin 2 henkilön liksat. auton kulut. Kaiken lisäksi uusi auto!

        Kertokaa mulle mihinkä tämä perustuu ? Mielestäni kuljetushinta on liian halpa, vaikka asiakas olenkin.

        Olen saanut kaupallisen korkeakoulutuksen, (myönnettäköön olen tässä suhteessa tunnuslukuidiotti), mutta mielestäni oikea hinta rahdille olisi tuossa alkaen 189 €.

        Eli kuljetusfirma on ottanut kiinteällä hinnalle rautakaupalle pokat per osoite/alue. Mutta sadasta osoitteesta pitää sen 80 tuottaa jotain, jos 20 on tälläisiä perse-kestää-merivettä osotteita.

        Kaupallinen korkeakoulutus etkä ymmärrä. No eihän se ole mikään häpeä myöntää.

        En jaksa enempää spekuloida vaan kerron sinulle miten asia on. Olet maksanut rahdin hintaa ostaessasi tavaroita. Joten loppujen lopuksi sinulle oltaisiin voitu maksaa 20€ suoraan käteen siitä, että saavat tuoda rahdin sinulle, ja kauppa olisi tehnyt edelleen voittoa. Olisi ollut hauska nähdä, että millainen viestisi oli tällaisessa tapauksessa ollut =)


      • paavali25

        heh tottakai sun mielikuvitus firmaas tulee loppu, kun sun mielikuvituskuskit hakee jälkeenpäin rahansa :)


      • Kuljetuspatruuna
        paavali25 kirjoitti:

        heh tottakai sun mielikuvitus firmaas tulee loppu, kun sun mielikuvituskuskit hakee jälkeenpäin rahansa :)

        Se on sillä tavalla että mikään laki ei määrää minua maksamaan yhtäkään pekkasta. Minä en kuulu työehtosopimuksen piiriin, en ole sitä allekirjoittanut enkä sopinut kenenkään kommunistin kanssa palkanmaksusta. Juu, se on kuulkaas sillä tavalla. Hyysääminen loppuu aikanaan. Muistakaas se.


      • Kapinen riistetteliä
        Kuljetuspatruuna kirjoitti:

        Se on sillä tavalla että mikään laki ei määrää minua maksamaan yhtäkään pekkasta. Minä en kuulu työehtosopimuksen piiriin, en ole sitä allekirjoittanut enkä sopinut kenenkään kommunistin kanssa palkanmaksusta. Juu, se on kuulkaas sillä tavalla. Hyysääminen loppuu aikanaan. Muistakaas se.

        Taitaa olla Hyvinkää Nurmijärvi suunnalta tää patruuna.Se jolta meni ajot ja sukupolvenvaihto vähä niinku vi......uiks.Arvauksia------------------------????


      • paavali25
        Kuljetuspatruuna kirjoitti:

        Se on sillä tavalla että mikään laki ei määrää minua maksamaan yhtäkään pekkasta. Minä en kuulu työehtosopimuksen piiriin, en ole sitä allekirjoittanut enkä sopinut kenenkään kommunistin kanssa palkanmaksusta. Juu, se on kuulkaas sillä tavalla. Hyysääminen loppuu aikanaan. Muistakaas se.

        syö hyvä mies lääkkees, et sinä ole kuljetusyrittäjä etkä mikään muukaan yrittäjä, onneton tumputtaja olet etkä ole kuorma--autossa edes istunut apparin paikalla joten se siitä


      • Kapitalistiriistäjä
        Kuljetuspatruuna kirjoitti:

        Se on sillä tavalla että mikään laki ei määrää minua maksamaan yhtäkään pekkasta. Minä en kuulu työehtosopimuksen piiriin, en ole sitä allekirjoittanut enkä sopinut kenenkään kommunistin kanssa palkanmaksusta. Juu, se on kuulkaas sillä tavalla. Hyysääminen loppuu aikanaan. Muistakaas se.

        Kyllä sinäkin vielä joudut tunnustamaan ay-liikkeen voiman ja polvillesi sen eteen putoa aivan kuten minäkin. Ja kalliiksi tulee. Yksi kuljettaja liiton avustuksella haki omansa pois ja minult kaikki rahat!


      • Kuljetuspatruuna
        Kapitalistiriistäjä kirjoitti:

        Kyllä sinäkin vielä joudut tunnustamaan ay-liikkeen voiman ja polvillesi sen eteen putoa aivan kuten minäkin. Ja kalliiksi tulee. Yksi kuljettaja liiton avustuksella haki omansa pois ja minult kaikki rahat!

        "Yksi kuljettaja liiton avustuksella haki omansa pois " Niin mitkä OMAT rahansa??? Jos minä maksan kuskille vaikka sen 11e tunti niin pitääkö sen LISÄKSI maksaa vielä jotain?? Tuskin. Kummaa matematiikkaa rattimateilla. En minä ole kirjoittanut mitään sopimuksia palkoista kenekään kanssa, en ainakaan kenenkään sosialistien kanssa. Enkä kirjoita. Maksan työstä sen minkä siitä työstä kuuluukin. Enää en hyysää kuskeja ja heidän perheitään.


      • Kapitalistiriistäjä
        Kuljetuspatruuna kirjoitti:

        "Yksi kuljettaja liiton avustuksella haki omansa pois " Niin mitkä OMAT rahansa??? Jos minä maksan kuskille vaikka sen 11e tunti niin pitääkö sen LISÄKSI maksaa vielä jotain?? Tuskin. Kummaa matematiikkaa rattimateilla. En minä ole kirjoittanut mitään sopimuksia palkoista kenekään kanssa, en ainakaan kenenkään sosialistien kanssa. Enkä kirjoita. Maksan työstä sen minkä siitä työstä kuuluukin. Enää en hyysää kuskeja ja heidän perheitään.

        Kuljettaja haki omansa pois eli maksamattomat eläkemaksut ja vuosi lomalle avaukset. Pekkasia ei kaveri onneksi ymmärtänyt pyytää. Nyt jouduin myymään 110-Scaniani pois jotta sain pari tonnia lomarahoja kaverille maksettua. Nyt ei ole pariin viikkoon varaa ostaa BAFTAa mutta onneksi naapurin farmisäiliöstä voin yöllä käydä letkuttamassa "punaista" mutta hyvällä tuurilla onnistunut ajattamaan loput romuni siihen saakka kun taas saan luottokortit auki.


      • Kapitalistiriistäjä
        Kuljetuspatruuna kirjoitti:

        "Yksi kuljettaja liiton avustuksella haki omansa pois " Niin mitkä OMAT rahansa??? Jos minä maksan kuskille vaikka sen 11e tunti niin pitääkö sen LISÄKSI maksaa vielä jotain?? Tuskin. Kummaa matematiikkaa rattimateilla. En minä ole kirjoittanut mitään sopimuksia palkoista kenekään kanssa, en ainakaan kenenkään sosialistien kanssa. Enkä kirjoita. Maksan työstä sen minkä siitä työstä kuuluukin. Enää en hyysää kuskeja ja heidän perheitään.

        Kuljettaja haki omansa pois eli maksamattomat eläkemaksut ja vuosi lomalle avaukset. Pekkasia ei kaveri onneksi ymmärtänyt pyytää. Nyt jouduin myymään 110-Scaniani pois jotta sain pari tonnia lomarahoja kaverille maksettua. Nyt ei ole pariin viikkoon varaa ostaa BAFTAa mutta onneksi naapurin farmisäiliöstä voin yöllä käydä letkuttamassa "punaista" mutta hyvällä tuurilla onnistunut ajattamaan loput romuni siihen saakka kun taas saan luottokortit auki.


    • vanha

      Unohdit yhden asian kapitalistiriistäjä, jouduit maksamaan minulle myös henkisistä kärsimyksistä kun jouduin ajamaan sinun ryskyjäsi, oikeus katsoi tekosi olleen yhteiskuntaa vahingoittava ja harkitsevansa yhteisörangaistusta myös sinun ns, ystävä vähillesi ja totesi että olet vahingollinen paitsi meille myös etnisesti vähemmistökansan osalle ja manne hioo jo äänenvaimentimiaan sinun takiasi ja mopolähetit tekevät lakkopäätöstä etteivät tuo enään sinulle rasvatonta maitoa joten sepelvaltimotauti uhkaa sun ylettömän rasvan syönnin takia, ikävää kaikkien niitten vuoksi keille joudut maksamaan elinikäisen elatuksen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1857
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1737
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1333
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1151
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      859
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      805
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      777
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      759
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      745
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      737
    Aihe