Onko kukaan keksinyt hyvää keinoa millä välijäähdyttimen sisältä saa öljy sun muun moskan pestyä pois?
välijäähdyttimen puhdistus ?
13
16509
Vastaukset
- gaselli
eiköhän auto pesulassa neuvota oikein urakakalla
- homma
Kun turbon ominaisuuksiin kuuluu pieni öljyvuoto akselitiivisteestä, niin vaikka välijäähdyttimen putsaisikin, olisi se heti öljyinen taas uudelleen. Miksi siis kiusata itseään joutavalla hommalla?
- Jamppa
kenties kyse siitä että akseli ei vuoda vaan kennon sotkee egr:n mukana tuomat öljyhöyryt kampikammiosta. Ja ne sotkee ihan aikuisten oikeesti. Eli suomeksi tehot laskee.
Itse en ole ikinä vaivautunut putsaamaan mutta kertovat sen onnistuvan parhaiten kun irrottaa kennon ja kaataa esim. moottorinpesuainetta sisään ja ravistaa ja kääntelee jne. ja sit toki antaa kuivua kunnolla mieluten paineilmalla. - 330 000 km
Jamppa kirjoitti:
kenties kyse siitä että akseli ei vuoda vaan kennon sotkee egr:n mukana tuomat öljyhöyryt kampikammiosta. Ja ne sotkee ihan aikuisten oikeesti. Eli suomeksi tehot laskee.
Itse en ole ikinä vaivautunut putsaamaan mutta kertovat sen onnistuvan parhaiten kun irrottaa kennon ja kaataa esim. moottorinpesuainetta sisään ja ravistaa ja kääntelee jne. ja sit toki antaa kuivua kunnolla mieluten paineilmalla.Kampikammiohöyryt menevät ahtimen läpi välijäähdyttimeen juu, mutta ei se mitään töhkääntymistä aiheuta.
Töhkääntymistä imusarjaan ja imuventtiileihin aiheuttaa EGR, joka päästää pakosarjasta palokaasut suoraan imusarjaan, jossa kuuma kaasu polttaa imusarjaan välijäähdyttimen kautta tulevan öljysumun.
Siis välijäähdytin ei karstoitu, kun siellä ei ole kuumaa pakokaasua, vaan imusarja karstoittuu. Siispä välijäähdytintä on aivan turha ruveta sisäpuolelta pesemään. Ulkopuoli sensijaan saattaa hyvinkin olla pesun tarpeessa. - kannattaa
330 000 km kirjoitti:
Kampikammiohöyryt menevät ahtimen läpi välijäähdyttimeen juu, mutta ei se mitään töhkääntymistä aiheuta.
Töhkääntymistä imusarjaan ja imuventtiileihin aiheuttaa EGR, joka päästää pakosarjasta palokaasut suoraan imusarjaan, jossa kuuma kaasu polttaa imusarjaan välijäähdyttimen kautta tulevan öljysumun.
Siis välijäähdytin ei karstoitu, kun siellä ei ole kuumaa pakokaasua, vaan imusarja karstoittuu. Siispä välijäähdytintä on aivan turha ruveta sisäpuolelta pesemään. Ulkopuoli sensijaan saattaa hyvinkin olla pesun tarpeessa.Ainakin omassa audissani(S4)huohotus oljyä menee painepuoleele keirtoon ja välkkäri on sisältä öljykalvon kyllästämä joten pesu on tarpeellista.Kannattaa muuten tukkia toi kierto.
- Aksu
kannattaa kirjoitti:
Ainakin omassa audissani(S4)huohotus oljyä menee painepuoleele keirtoon ja välkkäri on sisältä öljykalvon kyllästämä joten pesu on tarpeellista.Kannattaa muuten tukkia toi kierto.
Niin huohotinta EI KANNATA tukkia vaan ohjata se muualle, erilliseen huohotusastiaan tai ulkoilmaan. Sitten tukkia imuputkeen jäänyt reikä.
- Öljyt imuilmassa jo
kannattaa kirjoitti:
Ainakin omassa audissani(S4)huohotus oljyä menee painepuoleele keirtoon ja välkkäri on sisältä öljykalvon kyllästämä joten pesu on tarpeellista.Kannattaa muuten tukkia toi kierto.
Saahan sitä pestä juu. Mutta turhaa se on joka tapauksessa, koska ajettuasi 1000 km pesun jälkeen välijäähdytin on taas samassa öljyisessä kunnossa kuin ennen pesuakin. Öljyä nimittäin tulee huohottimen lisäksi turbon laakerista, ja sillehän ei mahda mitään, kun se kuuluu vähän niinkuin asiaan.
Olisi muuten mielenkiintoista tietää, miksi mielestäsi öljyä ei saisi olla yhtään imuilmassa?
Kun esimerkiksi mihinkään huolto-ohjelmaan ei moista pesuhömpötystä kuulu, miksi sinun autoyksilössäsi sellainen pitäisi tehdä?
- esa
siis cooleri irti ja tulppa letkunpäätyyn ja pensaa sisälle ja tukit myös toisen pään ja ravistelet uusit käsitelyn muutaman kerran eiköhän tosta puhdistu... voit myös kokeilla painepesurillakin muistat vaan kuivata kunnolla ennen takaisin laittoa.. mukavat syksyn jatkot.
- Supercharged
en menisi ruuttimaan. Nuo säleiköt on nimittäin aika helppoja vääntymään. Tietty jos on varovainen...
- Xenon
Supercharged kirjoitti:
en menisi ruuttimaan. Nuo säleiköt on nimittäin aika helppoja vääntymään. Tietty jos on varovainen...
Edellä tarkoitettiin coolerin puhdistamista sisäpuolelta, ei ulkoa... En lähtis paineella puhdistamaan sisältä(kään) vaan, kuten pari muuta jo sanoi, liuotinta sisään ja ravistelemaan. Lopuksi kunnon huuhtelu ja kuivaus...
- Intercooler
Jarrunestettä, käytettykin käy ihan hyvin, sisälle ja ravistelua. Tälläinen on erään moottorivalmistajan neuvo.
- Joo
Tai tenttua. (etanoli)
- Anonyymi
Joo 550tkm aj V70 mk1 2.5tdi tyhjäkäynnillä Bilteman Jarrucleaneria ja oho 7 k rpm huus 5sec ja gt golf varovaisemmin ja huohotin säiliöön. Tosiaa ihme ettei venat osunut mäntiin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
voitaisiinko unohtaa se sotku?
Olisiko mahdollista aloittaa puhtaalta pöydältä vielä? Ikävä sua ****735071- 1323517
- 982295
Milloin nainen saan sinut?
Kanssani eroottisiin hetkiin? Tiedät ja tunnet kovan haluni, hellyyden myös. Onko vastauksesi edelleen, että en tiedä, e201925Ovatko persut tehneet jo päätöksen ulkopolitiikastaan?
Persujen olisi hallituspuolueena syytä tehdä jo päätöksiä siitä, aikovatko he olla pro-Ukraina vai pro-Trump eli pro-Put2291728Haluan että tiedät tämän
Jos luet täällä. En ole sinulle vihainen, vaikka asiat menivät niinkuin menivät. Ajattelin, että et tykkää minusta, jonk851517Jee! Palsta toimii jälleen!
Viestiarkisto näkyy ja kaikki pelittää. Tätä on odotettu, vaikka ei tässä mitään odotettavaa ole ollut.251387A, teksteistäni löydät itsesi
jos luet tarkkaan. Vain epäsuorasti voin tunteeni myöntää, en halua minkään rikki menevän. Kaipaan sinua ja odotan näkem261367- 371335
- 141259