Onko kukaan keksinyt hyvää keinoa millä välijäähdyttimen sisältä saa öljy sun muun moskan pestyä pois?
välijäähdyttimen puhdistus ?
13
17128
Vastaukset
- gaselli
eiköhän auto pesulassa neuvota oikein urakakalla
- homma
Kun turbon ominaisuuksiin kuuluu pieni öljyvuoto akselitiivisteestä, niin vaikka välijäähdyttimen putsaisikin, olisi se heti öljyinen taas uudelleen. Miksi siis kiusata itseään joutavalla hommalla?
- Jamppa
kenties kyse siitä että akseli ei vuoda vaan kennon sotkee egr:n mukana tuomat öljyhöyryt kampikammiosta. Ja ne sotkee ihan aikuisten oikeesti. Eli suomeksi tehot laskee.
Itse en ole ikinä vaivautunut putsaamaan mutta kertovat sen onnistuvan parhaiten kun irrottaa kennon ja kaataa esim. moottorinpesuainetta sisään ja ravistaa ja kääntelee jne. ja sit toki antaa kuivua kunnolla mieluten paineilmalla. - 330 000 km
Jamppa kirjoitti:
kenties kyse siitä että akseli ei vuoda vaan kennon sotkee egr:n mukana tuomat öljyhöyryt kampikammiosta. Ja ne sotkee ihan aikuisten oikeesti. Eli suomeksi tehot laskee.
Itse en ole ikinä vaivautunut putsaamaan mutta kertovat sen onnistuvan parhaiten kun irrottaa kennon ja kaataa esim. moottorinpesuainetta sisään ja ravistaa ja kääntelee jne. ja sit toki antaa kuivua kunnolla mieluten paineilmalla.Kampikammiohöyryt menevät ahtimen läpi välijäähdyttimeen juu, mutta ei se mitään töhkääntymistä aiheuta.
Töhkääntymistä imusarjaan ja imuventtiileihin aiheuttaa EGR, joka päästää pakosarjasta palokaasut suoraan imusarjaan, jossa kuuma kaasu polttaa imusarjaan välijäähdyttimen kautta tulevan öljysumun.
Siis välijäähdytin ei karstoitu, kun siellä ei ole kuumaa pakokaasua, vaan imusarja karstoittuu. Siispä välijäähdytintä on aivan turha ruveta sisäpuolelta pesemään. Ulkopuoli sensijaan saattaa hyvinkin olla pesun tarpeessa. - kannattaa
330 000 km kirjoitti:
Kampikammiohöyryt menevät ahtimen läpi välijäähdyttimeen juu, mutta ei se mitään töhkääntymistä aiheuta.
Töhkääntymistä imusarjaan ja imuventtiileihin aiheuttaa EGR, joka päästää pakosarjasta palokaasut suoraan imusarjaan, jossa kuuma kaasu polttaa imusarjaan välijäähdyttimen kautta tulevan öljysumun.
Siis välijäähdytin ei karstoitu, kun siellä ei ole kuumaa pakokaasua, vaan imusarja karstoittuu. Siispä välijäähdytintä on aivan turha ruveta sisäpuolelta pesemään. Ulkopuoli sensijaan saattaa hyvinkin olla pesun tarpeessa.Ainakin omassa audissani(S4)huohotus oljyä menee painepuoleele keirtoon ja välkkäri on sisältä öljykalvon kyllästämä joten pesu on tarpeellista.Kannattaa muuten tukkia toi kierto.
- Aksu
kannattaa kirjoitti:
Ainakin omassa audissani(S4)huohotus oljyä menee painepuoleele keirtoon ja välkkäri on sisältä öljykalvon kyllästämä joten pesu on tarpeellista.Kannattaa muuten tukkia toi kierto.
Niin huohotinta EI KANNATA tukkia vaan ohjata se muualle, erilliseen huohotusastiaan tai ulkoilmaan. Sitten tukkia imuputkeen jäänyt reikä.
- Öljyt imuilmassa jo
kannattaa kirjoitti:
Ainakin omassa audissani(S4)huohotus oljyä menee painepuoleele keirtoon ja välkkäri on sisältä öljykalvon kyllästämä joten pesu on tarpeellista.Kannattaa muuten tukkia toi kierto.
Saahan sitä pestä juu. Mutta turhaa se on joka tapauksessa, koska ajettuasi 1000 km pesun jälkeen välijäähdytin on taas samassa öljyisessä kunnossa kuin ennen pesuakin. Öljyä nimittäin tulee huohottimen lisäksi turbon laakerista, ja sillehän ei mahda mitään, kun se kuuluu vähän niinkuin asiaan.
Olisi muuten mielenkiintoista tietää, miksi mielestäsi öljyä ei saisi olla yhtään imuilmassa?
Kun esimerkiksi mihinkään huolto-ohjelmaan ei moista pesuhömpötystä kuulu, miksi sinun autoyksilössäsi sellainen pitäisi tehdä?
- esa
siis cooleri irti ja tulppa letkunpäätyyn ja pensaa sisälle ja tukit myös toisen pään ja ravistelet uusit käsitelyn muutaman kerran eiköhän tosta puhdistu... voit myös kokeilla painepesurillakin muistat vaan kuivata kunnolla ennen takaisin laittoa.. mukavat syksyn jatkot.
- Supercharged
en menisi ruuttimaan. Nuo säleiköt on nimittäin aika helppoja vääntymään. Tietty jos on varovainen...
- Xenon
Supercharged kirjoitti:
en menisi ruuttimaan. Nuo säleiköt on nimittäin aika helppoja vääntymään. Tietty jos on varovainen...
Edellä tarkoitettiin coolerin puhdistamista sisäpuolelta, ei ulkoa... En lähtis paineella puhdistamaan sisältä(kään) vaan, kuten pari muuta jo sanoi, liuotinta sisään ja ravistelemaan. Lopuksi kunnon huuhtelu ja kuivaus...
- Intercooler
Jarrunestettä, käytettykin käy ihan hyvin, sisälle ja ravistelua. Tälläinen on erään moottorivalmistajan neuvo.
- Joo
Tai tenttua. (etanoli)
- Anonyymi
Joo 550tkm aj V70 mk1 2.5tdi tyhjäkäynnillä Bilteman Jarrucleaneria ja oho 7 k rpm huus 5sec ja gt golf varovaisemmin ja huohotin säiliöön. Tosiaa ihme ettei venat osunut mäntiin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as873513Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna253083- 543012
- 592833
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)542687Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582638On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle562404Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä802271- 692128
- 452122