Tasa-arvoinen avioliittolakia vastustetaan kovasti uskovaisissa piireissä. Toisaalta monet uskovaiset piirit ovat hyväksyneet lasten seksuaalisen hyväksi käytöt ja painaneet ne villaisella! Siis pedofiilismi hyväksytään, mutta homoseksuaalisuus on "rikos / synti"? Toivottavasti laki hyväksytään ja uskovaiset voivat keskittää tarmonsa oikeiden rikollisten eli pedofiilien vainoamiseen, eikä suojelemiseen!
Toivottavasti Kannuksessakin vihittäisiin samaa sukupuolta oleva pari ja näyttäisimme avoimmuutemme!
Tasa-arvoinen avioliitto lain vastustus ja uskonto?
29
410
Vastaukset
- hepsistä
Ei ole kysymys tasa-arvosta tai avoimuudesta. Samaan sukupuolta olevien liitolle voidaan keksiä joku muu nimi, mutta eihän se avioliitto ole. Pedofiilia ei ole millään tavalla hyväksyttävää vaan rikollista toimintaa, miksi liittää se tähän keskusteluun?
- Ei homoavioliitoille
Avioliitolla ja pedofiilialla ei ole mitään samaa. Pedofilia on sairaus ja avioliitto on miehen ja naisen välinen juttu. Se sanotaan jo raamatussa, siks toisekseen jos kirkko alkaa homoja vihkimään niin kyllä minä ainakin heterona siitä eroan. Tehkööt mitä tykkää kukin, mutta mun mielestä ei niitä kirkossa tarvi vihkiä. Ihmisarvohan kaikilla on mutta, sitä en kyllä käsitä kun aina pitäs vähemmistöt ja kaikki maailman homot hyväksyä, luojan kiitos enemmistö kuitenkin on toista mieltä. Sitäpaitsi miksi niitä pitäs suvaita ja arvostaa niitten mielipiteitä jos nekään ei ymmärrä saati arvosta muiden mielipiteitä. Jos ei tarpeeksi selväksi tullu, niin kantani on, ei homoavioliitoille.
- homo pete
Selvä enemmistö on tasa-arvoisen avioliittolain takana tollo!
http://www.tahdon2013.fi/uutiset/tutkimus-tasa-arvoisen-avioliittolain-kannatus-nousussa/
Kansanedustajien enemmistökin on lain takana!
Eroa toki kirkosta!!! - pohnis1
Itse ainakin olen suvaitsevainen kaikkia ihmisiä kohtaan ja arvostan mielipiteitä. Joskus mielipiteet vain on rakennettu typerälle ja hauraalle pohjalle ja joskus mielipide voi muuntautua vihapuheeksi ja jonkun tietyn ryhmän syrjinnäksi. Ja mites käykään, kun enemmistö muuntautuu vähemmistöksi? Automaattisestikko sitä aletaan syrjiä ja rajoittamaan oikeuksia ilman konkreettista tai järjellisesti pätevää syytä?
- vastustajien tyhmyys
Raamatun perusteilla avioliitto lakia ei voi kaataa. Nykyään maistraatissa suoritettu vihkiminen ei liity raamattuun millään tavalla vaan Suomen lakiin!!!
Rasistit vaan käyttävät raamattua perusteena omalla "fasistiselle ihmisarvoa halventavalle ajatusmallilleen", jossa on alempiarvoisia ihmisiä.. Maistraatissa solmittu avioliitto ei ole sidoksissa kirkkoon, niin miten se loukkaa uskovaisia! Etenkin jos henkilöt eivät kuulu edes kirkkoon! - Kannus on hanurista
homo pete kirjoitti:
Selvä enemmistö on tasa-arvoisen avioliittolain takana tollo!
http://www.tahdon2013.fi/uutiset/tutkimus-tasa-arvoisen-avioliittolain-kannatus-nousussa/
Kansanedustajien enemmistökin on lain takana!
Eroa toki kirkosta!!!Onko Petellä peppu kipeä. Tyhmät uskoo gallupeihin. Homot haisee kakkalle.
- Avioliitosta
Jumala ei siunaa syntiä. Keksikää joku muu nimi kuin avioliitto, sillä avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto ei kahden miehen tai kahden naisen. Miksi niin monet heterot elävät mieluummin avoliitossa kuin avioliitossa.Miksi kaikki kaunis ja hyvä halutaan tuhota ?
Olen samaa mieltä kuin edellinen kirjoittaja.Kirkko saa minun puolestani jäädä ,jos samaa sukupuolta olevia aletaan vihkiä.Kyllä jostakin vielä löytyy uskovaisia pappeja, jotka eivät siunaa syntiä ja jotka voivat haudata läheiseni ja itseni ilman kirkkoa.
- tttrrtrtrtr
Uskovainen ja ei suvaitse homoja on = "aatteellinen"
Ei uskovainen ja ei suvaitse homoja = "suvaitsematon rasisti"
En tunne ketään homoa, mutta monta uskovaista ja siksi toivon homojen voittavan!!!
Toivottavasti saadaan homohäät Kannukseen! - Hinurit erikseen
Sinulle homopuoluolustaja, mites jos ne kaikki hinurit vihitään. Saakos sitte sisaretkin naimisiin mennä, entäs lapset vanhempien kanssa. Sehän se oiski suvaitsevaa. Kyl meillä ei homoja vihitä, ainakaan kirkossa. Menköön parisuhteeseen vaikka meno monossa.
- Turha toivo
"Toivottavasti Kannuksessakin vihittäisiin samaa sukupuolta oleva pari ja näyttäisimme avoimmuutemme! "
Kannuksessa ei ole vihkimisoikeutta muilla kuin evankelisluterilaisella seurakunnalla. Koska evankelisluterilainen kirkko ei ainakaan näillä näkymin ryhdy vihkimään miespareja tai naispareja, toiveesi tulee tuskin toteutumaan. Kokkolaan asti on mentävä. - poliittinen moka
Oinosen, Niikon ja Hakkaraisen vahvat ja paljon mediassa esillä olleet puheet eduskunnassa käänsivät tilanteen ja tasa-arvoinen avioliitto laki toteutuu. Moni lain vastustaja kansanedustaja joutui kääntämään kelkkansa kun samalle puolelle asettui liian jyrkkiä edustajia. Ketään ei kiinnosta keskustan ja kokoomuksen edustajien maltilliset ei kannat, vaan esillä on vain tämä ääripää.
Jos laki hyväksytään niin melkoinen kämmi persuilta. - pot-sula-G
Sukurutsaa en suvaitse vaikka kuinka olen avomielinen. Ihmisen ja muiden nisäkkäiden suhde ja vihkimys olisi sallittava.
Meressä elävistä nisäkkäsitä lisäisin luetteloon vielä merinorsun ja ja pienimmät valaat. - turhaa....
Samahan se on jos maistraatissa menevät naimisiin! Kauhea haloo kun avopuolisio muutetaan aviopuolisoksi!!!
Homo pariskunnan asiat ei kuulu mulle! Eikä mun asiat niille! Eikä sun asiat mulle! Mutta miksi homojen asiat kuuluu sulle?
En tajua! Tässä maassa holhotaan ja kytätään aivan liikaa! Yksilön vapautta lisä! - hinaaja1
Minulle on aivan sama jos kaksi rööriroopea menee naimisiin. Jos joku raiskaa pikkulapsen, se ei ole mulle sama....
- fkithjvopv
Joo pariliitto ja avoliitto - kaksi eri juttua!
- vanni
Kannattaa katsoa yleareenasta elokuva kristuksen morsian, se osoittaa, kuinka hankalien asioiden äärellä ollaan. minun elämästäni se ei ole pois, jos samaa sukupuolta olevat aviotuvat. harmittaa vaan esim. kannuksen uskovien parissa oleva asenne tasa-arvoista avioliittolakia kohtaan. fundamentalismi on aina huono asia ja eikös uskovien pitäisi olla suvaisevaisia ja hyväksyä ihmiset sellaisena kuin ovat. voihan se olla, että jonain päivänä uskovan lapsi voi ilmoittaa olevansa homo tai lesbo, kuinka hän sitten suhtautuu lapseensa, jos julkisesti nyt tuomitsee asian?
- en pidä....
Monissa meillekkin tutuissa uskonnollisissa yhteisöissä naisten asema on edelleen paljon huonompi kuin miesten. Vaikea kuvitella miten tasa-arvoiseen avioliitto lakiin suhtaudutaan, kun tasa-arvoakaan ei ole toteutunut!
Jokainen aikuinen saa valita mihin uskoo ja miten elää, mutta minua säälittää tyttöjen asemma näissä yhteisöissä! Pojista kasvatetaan menestyjiä tytöistä kotirouvia. - sivusta seurannut
Heh, eipä niistä pojista menestyjiä tahdo tulla. MT-ongelmat ovat heillä aikuisiällä yleisiä.
- ei voi ymmärtää
Mikä ihme hinku aviolliittoon kaikilla?
- Kannuksen perverssit
Kannuksen seksirinki toimii. Siellä vedetään peppuun niin et nahka vinkuu.
- homo kokkolasta
kyllä kannuksessa on paljon nuoria homoja minäkin olen ollut siellä ja mua on nussittu teki hyvää
- joku tolokku olla pitää
Nythän on mahdollista siviilivihkiminen maistraatissa ja saada kirkon siunaus, niin homopareille kuin lesbopareille. Toisen parista on ymmärtääkseni kuuluttava kirkkoon. Ainakin silloin siunaus on mahdollista, ehkä muutenkin. Mitä homot ja lesbot vielä haluavat? Vainko tasa-arvoa? Enemmistö on kuitenkin heteroja ja heidän välillä lisääntyminenkin on luonnollisinta. Onko tässä edes aihetta keskustelulle.
- ,,,,,,
,,,,,,,,,,,
- ,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,,,
- ,,,,,,,
,,,,,,,,,,,,
- reiska_tenttu
Minä äänestän lainpuolesta sitten kun kaksi karvaperseäijää saa tehtyä yhdessä lapsen ilman naista (se on ehto)
- ei kannata ihmetellä
Homoushan on vain rokotteissa olevasta elohopeasta/alumiinista johtuva persoonallisuushäiriö:
http://www.huffingtonpost.com/2013/04/01/vaccines-produce-homosexuality-gay-gian-paolo-vanoli_n_2992953.html - ,,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,
- Kirjavamouruaja
Minullakin on nyt kirjavat vaiheet menossa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä841646Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2691551Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2711288Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1691262- 56877
- 66854
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em65843Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40831- 40817
Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44791