Syy siihen että ollaan tässä loppumattomassa jamassa talouden suhteen on se, että ihmisten viitseliäisyys ja ahkeruus on hukattu aika kattavasti / totaalisesti.
Kaikki ajattelee vain, kuinka päästä helpoimmalla ja kuinka voisi olla mahdollisimman paljon töistä vapaalla.
Näin ei menestystä ja nousua tule ...
Talouden ja menestyksen taantuman syy
32
140
Vastaukset
- haistapaskatalous
Täysin oikeutetusti ihmiset ovat ruenneet miettimään miten paljon kannattaa vaivautua kun työssä raatamisen hedelmistä ei itselle jää mitään käteen, verottaja, työnantaja ja osakkeenomistajat kuittaavat kaiken hyödyn itselleen, työntekijä ei saa kuin mitättömiä murusia vaikka tekee sen kaiken työn!
Ihan turhaa on raataa jos ei saa asiallista palkkaa työstä. Siinä tietysti menee taloudet lamaan jne. mutta sellainen riistotalous ansaitseekin kaatua!!- Luova ratkaisu
Ongelmasi ratkeaa, kun perustat osakeyhtiön ja rupeat työnantajaksi. Itsehän sanoit, että omistaja (sinä) ja työnantaja (sinä) kuittaavat kaiken hyödyn tekemättä mitään. Verottajasta tosin ei silläkään tavalla pääse eroon.
- skldjgekgjeioerj
Luova ratkaisu kirjoitti:
Ongelmasi ratkeaa, kun perustat osakeyhtiön ja rupeat työnantajaksi. Itsehän sanoit, että omistaja (sinä) ja työnantaja (sinä) kuittaavat kaiken hyödyn tekemättä mitään. Verottajasta tosin ei silläkään tavalla pääse eroon.
Nehän on katsos jo merkittävältä osalta ulkomaisia niiden firmojen omistajat jotka vielä tässä maassa on jäljellä ja suomalaisomistus vähenee koko ajan.
Verotus ja huippuraskas byrokratia on mennyt jo kauan sitten yli kaiken kohtuuden, siihen tämä maa kuolee jollei saada karsittua kovalla kädellä tuota mammuttisysteemiä. Ei tämä maa ole terve eikä elinkelpoinen tällaisenaan.
Verotuksesta on tullut jokin kuppausautomaatti että sitä korotetaan ja korotetaan jatkuvasti mikä korottaa myös hintoja kun se kaikki kertautuu logistiikkaketjussa.
Sietämättömän kova verotus ja kalliit hinnat ennennäkemättömän kovat voitontavoittelut aiheuttaa sen että jonkin on joustettava ja heikoin lenkkihän joustaa. Kun tavallista kansalaista, palkansaajaa ei puolusta enää kukaan niin valitettavasti tavallinen kansa, palkansaaja on se joka joustaa mitättömien palkankorotusten ja pätkätöiden, lomautusten jne. pa8kan muodossa.
Tämä tietysti aiheuttaa ostovoiman merkittävää alenemista mutta sillä ei ilmeisesti ole mitään merkitystä kenellekään muulle kuin sille tavalliselle kansalaiselle ja siitä ei näytä kukaan piittaavan miten tavallisella kansalaisella menee, tärkeintä on yritysten kilpailukyky ja paras mahdollinen luottoluokitus että valtio saisi halpaa lainaa Kreikkaan ja muualle hukkaan heitettäväksi!
Äänestän Perussuomalaisia mutta valitettavasti kokoomus jne. on sellainen juntta jonka hirmuvallan lopettamiseksi pitäisi ilmeisesti tehdä jonkinlainen sotilasvallankaappaus...
- aidan sillä puolen
kyllä luova ratkaisu on ihan oieaan suuntaan tuolle haistapaskataloudelle eli tervetuloa tälle puolelle ryöstämään duunareiden selkänahasta ne roposet.
parikymmentä vuotta yrittäneenä on nähty useampi tuhat yritystä PK sektorilta
ja jokaista menestynyttä yhdistää yksi asia, nimittäin se että yrittäjä itse tekee
töitä pisimmät päivät, ja tyäteho vastaa 2-3 duunaria eli lopputuloksena 1 yrittäjä
tuottaa ainakin 3 duunarin verran lopputulosta.
tuohn kun joku vihervasurikomari osaa vastata että miksi ?
onko duunarin fysiikka joka kerta niin huono ? onko hän vain laiska ?
vai mistä se johtuu että jos se yrittäjä laitetaan kaivamaan lapiolla ojaa duunarin viereen niin joka päivä ilmestyy 3x enemmän sitä ojaa kunnes tietysti urakkapalkalla kaiverraessa sillä yrittäjällä on jäänyt takataskuun rahaa kaivinkonetta varten jolloin ojaa tuleekin 30x määrä duunariin nähden ja kas kummaa yrittäjä jatkaa lapiolla ja palkkaa duunarin sinne kaivinkoneeseen jolloin ojaa tuleekin vain 10x määrä lapioduunariin nähden.
no mitä tekee lapioduunari ? vinkuu että se yrittäjä ryöstää häntä tietysti koska yrittäjän leivissä olevalta piiskataan se 10x työpanos.
jonkun ajan päästä sillä yrittäjällä on 10 kaivinkonetta ja sama laulu jatkuu paitsi että tulosta ei tule kuin 50x määrä siihen lapiomieheen, miksi ? no duunarit laiskistuu ryhmässä tietysti.
jossain tulee saturaatiopiste vastaan että se yrittäjä käy duunareille näyttämässä että lapiolla saa enemmän aikaan kuin laiska duunari kaivinkoneella ...
näin suomessa, been there, seen that- yksi duunari vaan
Se yrittäjä itse on se jolla on se intohimo siihen hommaan. Palkolliset on vaan töissä ja koettavat saada elantonsa työnteolla kun ei muitakaan toimeentulon malleja tässä maassa ole.
Palkollisella ei voi olla samaa intoa siihen hommaan kuin yrittäjällä itsellään koska palkolliselta puuttuu määräysvalta, ei voi paljon vaikuttaa työhönsä. Kyllähän varmaan yrittäjä mielellään määräisi palkollisen vaikka banaanipalkalla 24/7/365 raatamaan mutta se on silkkaa orjuutta eikä sillä palkollinen saa toimeentuloa joka on työnteon tarkoitus.
Yrittäjällä on idea, intohimo ja unelma, vapaus, määräysvalta jne., työntekijät ei ole samassa asemassa.
Minusta tuntuu että useimmat tosiasiallisesti haluaisivat vain olla omassa rauhassa käyttäen tämän ainutkertaisen elinajan niinkuin itse haluaisivat mutta tämä stanan yhteiskuntasysteemi pakottaa jokaisen raatamaan vastenmielisissä hommissa parhaat elonpäivät jonkun vtun yhteiskuntajärjestelmän hyväksi, itse saa vain mitättömiä murusia raadannastaan vaikka tuottavuus on ziljoona kertaa parempi kuin jossain agraariyhteiskunnassa jossa joku pikkutilallinen teki hommia itseään varten sen verran että hengissä selvisi. Tuosta tuottavuudesta ei vaan tavan duunari hyödy mitään, elintaso ei ole paljoa kummempi kuin agraariyhteiskunnassakaan. Rikkaalla eliitillä sen sijaan on ennennäkemättömän satumaiset oltavat.
Ei siis kannata ihmetellä miksi työntekijöiden motivaatio on heikko, ei teitäkään samassa asemassa paljoa nappaisi. Maksakaa p3rkele enemmän sitä palkkaa niin elintaso kohoaisi ja työnteko tuntuisi paljon mielekkäämmältä!! - Juupa juu....
yksi duunari vaan kirjoitti:
Se yrittäjä itse on se jolla on se intohimo siihen hommaan. Palkolliset on vaan töissä ja koettavat saada elantonsa työnteolla kun ei muitakaan toimeentulon malleja tässä maassa ole.
Palkollisella ei voi olla samaa intoa siihen hommaan kuin yrittäjällä itsellään koska palkolliselta puuttuu määräysvalta, ei voi paljon vaikuttaa työhönsä. Kyllähän varmaan yrittäjä mielellään määräisi palkollisen vaikka banaanipalkalla 24/7/365 raatamaan mutta se on silkkaa orjuutta eikä sillä palkollinen saa toimeentuloa joka on työnteon tarkoitus.
Yrittäjällä on idea, intohimo ja unelma, vapaus, määräysvalta jne., työntekijät ei ole samassa asemassa.
Minusta tuntuu että useimmat tosiasiallisesti haluaisivat vain olla omassa rauhassa käyttäen tämän ainutkertaisen elinajan niinkuin itse haluaisivat mutta tämä stanan yhteiskuntasysteemi pakottaa jokaisen raatamaan vastenmielisissä hommissa parhaat elonpäivät jonkun vtun yhteiskuntajärjestelmän hyväksi, itse saa vain mitättömiä murusia raadannastaan vaikka tuottavuus on ziljoona kertaa parempi kuin jossain agraariyhteiskunnassa jossa joku pikkutilallinen teki hommia itseään varten sen verran että hengissä selvisi. Tuosta tuottavuudesta ei vaan tavan duunari hyödy mitään, elintaso ei ole paljoa kummempi kuin agraariyhteiskunnassakaan. Rikkaalla eliitillä sen sijaan on ennennäkemättömän satumaiset oltavat.
Ei siis kannata ihmetellä miksi työntekijöiden motivaatio on heikko, ei teitäkään samassa asemassa paljoa nappaisi. Maksakaa p3rkele enemmän sitä palkkaa niin elintaso kohoaisi ja työnteko tuntuisi paljon mielekkäämmältä!!Itse testasin nyt talvella töitä joita työntekijät eivät millään aannet kannattavaksi urakalla.
Töistä karsittiin tehtäviä pois, jäi auton lastaukset, työkoneiden puhdistukset, ja tietenkin auton kuorman purku.
itse tein saman homman ja sen vaikeamman homman, lastasin auton, puhdistin koneet, purin kuorman ja kahvihuoneessa laskin urakkahinnalla mitä sain kasaan.
5 tunnin työllä tienasin (työntekijän osuuden) 150€ eikä tullut hiki kertaakaan.
Eli työntekijöillä menee samassa työssä 8 tuntia ja minä joudun lastaamaan ja purkamaan kuorman ja puhdistamaan koneet.
Onko mitään järkeä?
Työntekijä pääsisi 5h työllä päivän palkkaan ja mulle ei tulisi lisähommia mutta jokin mättää.
Laskutushintaa en voi lisätä joten ainoaksi vaihtoehdoksi saada työ kannattavaksi on irtisanoa työntekijä ja alkaa itse tekemään työt, miksi siis työllistää?
Eikö työntekijöillä ole enään itsekunnioitusta?
Puitteet on kunnossa, on kunnolliset työtilat, kahvihuoneet, työvaatteet, laaja työterveys, 20% korkeampi palkka kuin tess. määrää, ylityöt ja kaikki lisät maksetaan.
Jopa koti ja työmatkat tehtiin firman autolla, se tosin loppui syksyllä kun tuottavuus laski koko ajan.
Työntekijät veltostuivat, liian helpolla liikaa rahaa. - yksi duunari vaan
Juupa juu.... kirjoitti:
Itse testasin nyt talvella töitä joita työntekijät eivät millään aannet kannattavaksi urakalla.
Töistä karsittiin tehtäviä pois, jäi auton lastaukset, työkoneiden puhdistukset, ja tietenkin auton kuorman purku.
itse tein saman homman ja sen vaikeamman homman, lastasin auton, puhdistin koneet, purin kuorman ja kahvihuoneessa laskin urakkahinnalla mitä sain kasaan.
5 tunnin työllä tienasin (työntekijän osuuden) 150€ eikä tullut hiki kertaakaan.
Eli työntekijöillä menee samassa työssä 8 tuntia ja minä joudun lastaamaan ja purkamaan kuorman ja puhdistamaan koneet.
Onko mitään järkeä?
Työntekijä pääsisi 5h työllä päivän palkkaan ja mulle ei tulisi lisähommia mutta jokin mättää.
Laskutushintaa en voi lisätä joten ainoaksi vaihtoehdoksi saada työ kannattavaksi on irtisanoa työntekijä ja alkaa itse tekemään työt, miksi siis työllistää?
Eikö työntekijöillä ole enään itsekunnioitusta?
Puitteet on kunnossa, on kunnolliset työtilat, kahvihuoneet, työvaatteet, laaja työterveys, 20% korkeampi palkka kuin tess. määrää, ylityöt ja kaikki lisät maksetaan.
Jopa koti ja työmatkat tehtiin firman autolla, se tosin loppui syksyllä kun tuottavuus laski koko ajan.
Työntekijät veltostuivat, liian helpolla liikaa rahaa.Mitähän se koneiden puhdistus pitää sisällään, onko varma että työntekijä on opastettu oikein siihen, tarvitseeko konetta joka kerta puhdistaa perusteellisesti ja onko jotain niksejä mitkä nopeuttavat sitä?
Samoin noista "samoista" ja "vaikeammista" hommista, mitä liekään ne ja sama kysymys että onko työntekijät opetettu niin että työ sujuu nopeasti?
Onko työntekijät kokeneita vai ihan vasta palkattuja?
Tietänet että työhön oppimiseen menee yllättävän pitkä aika ennenkuin se alkaa sujua nopeasti kokemuksen tuomien niksien jne. myötä.
Helppo kai sinun on tehdä ne työt kun tiedät ne varmaan läpikotaisin mutta uusi työntekijä ei tiedä kuin sen mitä hänelle opetetaan. Työhön perehdytys on tässä maassa monessakin paikassa ihan retuperällä, suunnilleen oman onnensa nojassa saa yrittää opetella kantapään kautta toivoen ettei tekisi niin pahaa mokaa että potkut tulee.
Sinäkin menet siitä mistä aita on matalin, onhan se helppoa solvata työntekijöitä laiskoiksi vaikka kyse olisi todellisuudessa vain kokemuksen puutteesta, huonosta työhön perehdytyksestä ym. - joopajoo 2
Ei siis kannata ihmetellä miksi työntekijöiden motivaatio on heikko, ei teitäkään samassa asemassa paljoa nappaisi. Maksakaa p3rkele enemmän sitä palkkaa niin elintaso kohoaisi ja työnteko tuntuisi paljon mielekkäämmältä!!Älä puhu p_a_s_k_a_a siitä intohimosta yms, on se per_ke_le että pitäisi tohtorin palkkaa maksaa työstä mikä etenee huonosti.
työntekijän tehtävähän olisi joka ikinen päivä mennä töihin ja tehdä PARHAANSA eikä vain mennä lonnimaan työmaalle, se on työntekijöiltä tyystin unohtunut.
jos työntekijä tekisi sen yrittäjän suorituskyvyn mukaisen tripla työmäärän niin haluaisin nähdä sen työnantajan mikä ei suostuisi tuplapalkkaan ?
ihan matematiikkana
versio 1
normi duunari
tuotto 100
kulut 100
yritykselle 0
versio 2
yrittäjä
tuotto 300
kulut 150
yritykselle 150
versio 3
yrittäjän kaltainen työntekijä
tuotto 300
kulut 200
yritykselle 100
tapaus 1, kannattamaton yritys, duunari kilometritehtaalle ja yritys nurin
tapaus 2, kannattava yritys,yrittäjälle jää oma palkka ja yritykselle kasvurahaa sekä yhteiskunnalle yhteisöveroa millä elämäntapalaiskureille maksetaan jotain.
tapaus 3, kannattava yritys, yritykselle jää kasvurahaa, duunari on tyytyväinen
ja yhteiskunnalle jää oma siivunsa..
näytä minulle se yrittäjä mikä ei maksa tupla palkkaa yrittänän kaltoin tehdystä
duunista..
ei taida kannattaa henkensä pidättäminen.. - yksi duunari vaan
joopajoo 2 kirjoitti:
Älä puhu p_a_s_k_a_a siitä intohimosta yms, on se per_ke_le että pitäisi tohtorin palkkaa maksaa työstä mikä etenee huonosti.
työntekijän tehtävähän olisi joka ikinen päivä mennä töihin ja tehdä PARHAANSA eikä vain mennä lonnimaan työmaalle, se on työntekijöiltä tyystin unohtunut.
jos työntekijä tekisi sen yrittäjän suorituskyvyn mukaisen tripla työmäärän niin haluaisin nähdä sen työnantajan mikä ei suostuisi tuplapalkkaan ?
ihan matematiikkana
versio 1
normi duunari
tuotto 100
kulut 100
yritykselle 0
versio 2
yrittäjä
tuotto 300
kulut 150
yritykselle 150
versio 3
yrittäjän kaltainen työntekijä
tuotto 300
kulut 200
yritykselle 100
tapaus 1, kannattamaton yritys, duunari kilometritehtaalle ja yritys nurin
tapaus 2, kannattava yritys,yrittäjälle jää oma palkka ja yritykselle kasvurahaa sekä yhteiskunnalle yhteisöveroa millä elämäntapalaiskureille maksetaan jotain.
tapaus 3, kannattava yritys, yritykselle jää kasvurahaa, duunari on tyytyväinen
ja yhteiskunnalle jää oma siivunsa..
näytä minulle se yrittäjä mikä ei maksa tupla palkkaa yrittänän kaltoin tehdystä
duunista..
ei taida kannattaa henkensä pidättäminen..Suuryrityksissä voi yksittäisen työntekijän panos hukkua sen kokonaisuuden alle joten tehokkuuden osoittaminen voi olla vaikeaa sen tuplapalkan perusteeksi.
Nykyään tuntuu olevan pikemminkin työnantajien markkinat, ei sitä tuplapalkkaa varmasti KUKAAN maksa kun työkkäristä on tulossa ilmaisia harjoittelijoita tilalle. Aina voidaan vanha työntekijä irtisanoa ja palkata uusi tilalle niin palkkakustannukset putoaa kun ei ole lomia kertynyt, ei tarvitse maksaa ikälisiä ja uusi työntekijä yleensä tahtoo osoittaa kannattavuutensa joten suostuu tekemään mitä vaan pyydetään saadakseen pysyvän työsuhteen aikaiseksi.
Taidat olla niitä työnantajia mitkä yrittää kepillä ja ruoskalla saada enemmän tehoja irti työntekijöistä. Mitä jos kokeilisit välillä porkkanoitakin... - Juupa juu.....
Mitähän se koneiden puhdistus pitää sisällään, onko varma että työntekijä on opastettu oikein siihen, tarvitseeko konetta joka kerta puhdistaa perusteellisesti ja onko jotain niksejä mitkä nopeuttavat sitä?
Samoin noista "samoista" ja "vaikeammista" hommista, mitä liekään ne ja sama kysymys että onko työntekijät opetettu niin että työ sujuu nopeasti?
Onko työntekijät kokeneita vai ihan vasta palkattuja?
Tietänet että työhön oppimiseen menee yllättävän pitkä aika ennenkuin se alkaa sujua nopeasti kokemuksen tuomien niksien jne. myötä.
Helppo kai sinun on tehdä ne työt kun tiedät ne varmaan läpikotaisin mutta uusi työntekijä ei tiedä kuin sen mitä hänelle opetetaan. Työhön perehdytys on tässä maassa monessakin paikassa ihan retuperällä, suunnilleen oman onnensa nojassa saa yrittää opetella kantapään kautta toivoen ettei tekisi niin pahaa mokaa että potkut tulee.
Sinäkin menet siitä mistä aita on matalin, onhan se helppoa solvata työntekijöitä laiskoiksi vaikka kyse olisi todellisuudessa vain kokemuksen puutteesta, huonosta työhön perehdytyksestä ym.Juu koneiden puhdistus on sellaista mitä jokainen tekee omille työkaluilleen/koneilleen mutta ei firman vehkeille.
Firman autot ovat sisältä kuin kaatopaikat, karkkipapereita, hampurilaispapereita, limukka tölkkejä, soraa, pölyä jne.
Optiset laitteet ovat roiskeissa vaikka on ohjeistettu puhistamaan liinalla ennen laatikkoon laittoa.
Herkät työkalut särkyvät jatkuvasti, kestävemmätkin särkyvät kun puhdistuksen laiminlyödyt työkalut puhdistetaan vasaralla.
Auton tavaratila sekaisin, painavien koneiden alla on käsityökalujen kappaleita.
Rikkoutuneista pakkauksista valuneitä materiaaleja pitkin tavaratilan lattiaa.
Kaikki on kädestäpitäen ohjeistettu miten työ toteutetaan taloudellisesti ja tehokkaasti, se ei kelpaa vaan halutaan tehdä "omalla" tyylillä.
Ja mikä pahinta, ammattilaisen määritelmiin kuuluu työn tehokas ja taloudellinen teko ja lisäksi nuorien kokemattomien opastus.
Nyt kokeneet naureskelevat kun kokemattomat tekevät virheitä eivätkä anna vinkkejä, se on kuulema työnantajan tehtävä.
Laatu ajattelu on unohdettu, helpoin tapa on ainoa mikä kelpaa vaikkei se olisi paras tai taloudellinen.
Itse laskin että kun tein itse työn, tein sen vähintään 2x tehokkaammin ja lisäksi säästin firman rahaa 50-100€/vrk tehokkaalla materiaalin käytöllä
Materiaalin säästö vaati 2 n. minuutin puhelua.
Niin ja työntekijöillä on firman puhelimet käytössä, tuo puhelu/puhelut nopeuttaisivat työntekijänkin työtä mutta sehän on ylimmääräistä ja joku muu voi tienata pian sillä.
Faktaa on että nykyään käydään töissä, ei tehdä töitä.
- 20 vuoden kokemus
Juupajuu on niin oikeassa kuin olla vain voi.
meillä urakan laskeminen alkaa sillä että arvioin työhön menevän ajan, esimerkiksi 6h , aika johon pystyn itse joka ikinen kerta.
siihen kun laittaa työntekijän ( niitä on yli 20 kpl) niin tuo aika kerrotaan kolmella eli asiakkaalle sanotaan ajaksi 18h ja toivotaan että se riittää.
siinä on silloin semmoinen fiftififti mahdollisuus että riittää.
työntekijöitäkin on toki erilaisia eli parasta 10% kohden tuntien tuplaus riittää ja se huonoin puolikas on semmoisia että tervemenoa muualle loisimaan.
eli 20 vuoden ajalta ihan samat loppuhuomiot kuin juupajuulla.
se mitä ei saa edes työmäärää puolittamalla kannattamaan työntekijällä tuo yrittäjän työteholla melkoiset urakkalisät.
kysymys on että onko yrittäjä joka kerta yli-ihminen vaiko työntekijä joka kerta alisuorittaja ?- yksi duunari vaan
Pitääkö arvon ylisuoriutuja yrittäjät edes lakisääteiset tauot riehuessaan töitä hullun lailla?
Onko yrittäjä edes tiedustellut työntekijöiltä onko työssä jotain ongelmia tai hidasteita miksi homma sujuu hieman hitaanlaisesti?
Olisiko olemassa jotain apuvälineitä mikä nopeuttaisi työtä jos työ on esim. fyysisesti raskasta?
Onhan siinä eroa jos yleensä toimistossa istuskeleva yrittäjä itse käy silloin tällöin riehumassa jonkin homman ennätysajassa valmiiksi siihen verrattuna että työntekijä joutuu jokapäivä raatamaan siinä samassa rasittavassa hommassa, vähitellen alkaa jokapaikka menemään pa8kaksi, selkä, nivelet, jne. niin väkisinkin siinä alkaa työteho laskea ja tulla sellaista mieltä että kannattaako tämä riehuminen kun vähän rahan takia vaan kroppa hajoaa pa8kaksi. - yrittänyt reppana
Pitääkö arvon ylisuoriutuja yrittäjät edes lakisääteiset tauot riehuessaan töitä hullun lailla?
Onko yrittäjä edes tiedustellut työntekijöiltä onko työssä jotain ongelmia tai hidasteita miksi homma sujuu hieman hitaanlaisesti?
Olisiko olemassa jotain apuvälineitä mikä nopeuttaisi työtä jos työ on esim. fyysisesti raskasta?
Onhan siinä eroa jos yleensä toimistossa istuskeleva yrittäjä itse käy silloin tällöin riehumassa jonkin homman ennätysajassa valmiiksi siihen verrattuna että työntekijä joutuu jokapäivä raatamaan siinä samassa rasittavassa hommassa, vähitellen alkaa jokapaikka menemään pa8kaksi, selkä, nivelet, jne. niin väkisinkin siinä alkaa työteho laskea ja tulla sellaista mieltä että kannattaako tämä riehuminen kun vähän rahan takia vaan kroppa hajoaa pa8kaksi.voi kiesus perskele.
yrittäjä ainakin täällä tekee samat duunit ihan samoilla työkaluilla ja lopputuloksena on 3-4x duunarin lopputulos eikä siihen riitä ne lakisääteiset kompensoimaan eroa, ei kyllä mikään muukaan, paitsi saamattomuus, laiskuus ja pari muuta pikkujuttua.
kokeilin viime vuonna 2kk tehdä samoilla urakkalisillä duunia kuin meillä ne työntekijät, ihan vain referenssiksi, samalla tuntipalkalla kuin pajan tekijät.
tuntui hurjalta että oma palkkani nousi 135% ollen toistakymmentä tuhatta/kk
ja joo, siinä tehtiin urakkatöitä urakkatahdilla.
tuo vain oli pakko lopettaa kun omat työt jäivät tekemättä noilta kuukausilta ja pitkässä juoksussa ne omat työt ovat niitä mitkä tuovat leivän taloon
- euro/dollari 1:1
Oikeat syyt ovat:
Suomen ja euroopan deflaatio, BKT lasku, velka nousee, työttömyys lisääntyy, viennit sakkaa, teollisuus karkaa usaan ja aasiaan. Sama kohtalo 9 muulla euromaalla, Saksa voittaa.
Ollaan kohdassa jossa Euro tulisi devalvoida! - ennenvanha
Aloittaja oikeassa. Suomalaiset on vuosikymmenet totutettu olemaan toissä, ei tekemään töitä. Työntekijät laskevat aina vaan, onko tämä homma kannattavaa, saako tunnille riittävästi palkkaa, onko riittävästi lepoa, onko riittävän helppoa. Hikoileminen ei ole enää sallittua, työssä riutuminen ei ole enää sallittua, pelkääminen ei ole sallittua. Kaiken pitää olla helppoa, riskitöntä, kevyttä ja kaiken lisäksi rahakasta.
Lopputulos: Laiska, läskistynyt, tympääntynyt, työstä vieraantunut kansa. - tökkivä pörssi
Eiköhän ne laiskat huijarit löydy sieltä rikkaasta päästä, joille oikeistopolitiikka on antanut mahdollisuuden tehdä miljoonia pelkkää laiskaa paperia vaihtamalla. Niiden takia USAssa alkoi finanssikriisi vuonna 2008 ja sen serauksena maailmanlaajuinen lama.
Turha siitä lamasta on Suomen kansaa haukkua. Suomalainen on haluttua työvoimaa ulkomailla kun taas pörssihuijarit aloittivat laman !!!- RI vm 1962
Tuskin on haluttua, muuten olisi jo haettu pois kauan aikaa sitten. Tai tuotu tehtaita tänne. Kyllähän poliitikkojen pitää Suomi-propagandaa viljellä sen minkä ehtivät, jotta voivat nostaa taas veroja.
Minulla on sellainen kokemus, että puolalaiset ja virolaiset saavat noin 1,5-kertaa enemmän jälkeä samaan rahaan kuin suomalaiset. Ja vähintään yhtä hyvää jälkeä, jopa parempaakin ainakin kivihommissa. Työpäivä ei lopu klo 15:30, vaan sitten kun joku homma on saatu tehtyä sopivaan vaiheeseen josta on hyvä seuraavana päivänä jatkaa.
Kyllähän se niin on, että suomalainen "työmies" on hinnoitellut itsensä pois työmarkkinoilta ja lisäksi nuorilla ja keski-ikäisillä on pahoja asennevammoja, jotka haittaavat työntekoa. Puolan ja Viron pojilta ei sitä tautia löydy, ainakaan täällä Suomessa. - 11+19
RI vm 1962 kirjoitti:
Tuskin on haluttua, muuten olisi jo haettu pois kauan aikaa sitten. Tai tuotu tehtaita tänne. Kyllähän poliitikkojen pitää Suomi-propagandaa viljellä sen minkä ehtivät, jotta voivat nostaa taas veroja.
Minulla on sellainen kokemus, että puolalaiset ja virolaiset saavat noin 1,5-kertaa enemmän jälkeä samaan rahaan kuin suomalaiset. Ja vähintään yhtä hyvää jälkeä, jopa parempaakin ainakin kivihommissa. Työpäivä ei lopu klo 15:30, vaan sitten kun joku homma on saatu tehtyä sopivaan vaiheeseen josta on hyvä seuraavana päivänä jatkaa.
Kyllähän se niin on, että suomalainen "työmies" on hinnoitellut itsensä pois työmarkkinoilta ja lisäksi nuorilla ja keski-ikäisillä on pahoja asennevammoja, jotka haittaavat työntekoa. Puolan ja Viron pojilta ei sitä tautia löydy, ainakaan täällä Suomessa.Kaikki on niin kallista Suomessa. Ja kaikki palvelut, pikkumaksutkin ovat melkein jo pilvissä, jotka taas nostavat myytävien tuotteiden tai palvelujen hintoja. Itse olette hinanneet kustannukset ylös.
- hantin
11+19 kirjoitti:
Kaikki on niin kallista Suomessa. Ja kaikki palvelut, pikkumaksutkin ovat melkein jo pilvissä, jotka taas nostavat myytävien tuotteiden tai palvelujen hintoja. Itse olette hinanneet kustannukset ylös.
Mika johtuu suurimmaksi osaksi tyovoimakustannuksista, eli korkeasta palkasta ja sen sivukuluista, sairauslomapalkoista, ym. tyonantajan maksettavista velvoitteista. Lisaksi pitaa maksaa laiskottelusta, vaarin tehtyjen hommien uudelleen tekemisesta tai korjauksesta.
Duunarit saa ihan itse katsoa itseaan, miksi Suomessa kaikki on niin kallista. Se nimittain on kallista! Ette tiedakaan, miten kallista siella on, ennen kuin muutatte pois.
- 8+5
Syöpäläiset pitäisi ravistaa turkista pois tai täikuuri, jolla ne saa niitattua. Sitten voi harkita tekemistä. Syöpäläisillä tässä tarkoitan toisten riistäjiä, sortajia, hyväksikäyttäjiä sekä näkyviä että näkymättömiä_ _ torppaajia, tai sitten vaan keinottelijoita _ _ pimeyden työntekijöitä, anastajia.
Jos alkutuottaja ei saa riittävää elantoa, ei motivoi, vaikka voi mennä syteen tai saveen. Jos alkutuottajalta menee niin jossain vaiheessa menee muiltakin.
Paljon hallaa viime vuosina nämä asenne-muokkaajat ovat saaneet aikaan. Arvatkaa missä?? !! - yksi duunari vaan
Ei mikään firma maksa hyvälle työntekijälle sen kummempaa palkkaa kuin huonollekaan, kyllä se on nähty että aina on joku tekosyy miksi palkkaa ei koroteta joten näyttää olevan käytännössä ihan sama miten sen työn tekee kun ei siitä makseta sen kummemmin.
Aina vaan keppiä, ei koskaan porkkanaa. Suomessa ei ole älytty palkitsemisen ja kannustamisen merkitystä, aina on vaan rangaistu ja annettu keppiä mikä vaan v1tuttaa ja myrkyttää mieltä, aiheuttaa juuri sitä asennetta että ei kannata panostaa kun keppiä tulee kuitenkin jollain tekosyyllä, milloinkaan ei palkita mistään.
Esim. palkkojen palkkio-osuudetkin on silkkaa kusetusta, ei niillä oikeasti palkita mistään vaan palkkojen palkkio-osuudet ovat työkalu työnantajille mitätöidä palkkojen yleiskorotukset, muutetaan vaan palkkioperusteita niin nimellisestä palkankorotuksesta huolimatta työntekijä saa jopa entistäkin vähemmän käteen kun palkkio-osuutta peukaloitiin niin että kokonaispalkka alenee!! Tällainen ketkuilu on omiaan romuttamaan työmotivaatiota!!- hantin
Eiko sen pitaisi olla ihan hyva asia, etta on edes sita tyota? Palkka on nimittain alunperin tarkoitettu maksettavaksi hyvasta tyosta, eika keskinkertaisesta tai huonosta tyosta!
Mietipa, mita valehtelit viimeksi tyohaastattelussa tyonantajalle? Tuliko lipsautettua, etta olen reipas, saan hyvaa jalkea aikaiseksi, otan muut huomioon, olen ammattitaitoinen, ym. ym.? Tuliko luvattua hyva tyontekija ja hyva tyonjalki? Heti kun jalan saa firman oven rakoon, niin on varaa sitten tuoda tama todellisuus esille, se on havytonta siella Suomessa!
Mina yritin tyonantajana kaikin keinoin 15 vuotta, etta tyontekijat olisivat olleet tyytyvaisia ja tehneet tyonsa hyvin. Ostin parhaat tyokalut, hyvat tyoasut, oli viimeisen paalle tyoolosuhteet. Tyontekijoiden perheetkin muistin jouluisin, kaikki saivat perhekokonsa mukaan joulurahan, ettei jouluna tarvinnut puutetta karsia, summa vaihteli 250 - 500 euron tuntumassa.
Mutta niin vain kaikkiin mukavuuksiin tottuivat ja nurinat palasivat. Mina en jaksanut sita kuunnella, moin yritykseni ja muutin pois. Enka kay Suomessa kuin joskus netin kautta. Kaikesta huolimatta kiitos entisille tyontekijoille, ilman heita en olisi taalla nauttimassa paremmasta elamasta. Elakkeeseen on viela matkaa, mutta ihmisten nurinaa ei kuulu. - yksi duunari vaan
hantin kirjoitti:
Eiko sen pitaisi olla ihan hyva asia, etta on edes sita tyota? Palkka on nimittain alunperin tarkoitettu maksettavaksi hyvasta tyosta, eika keskinkertaisesta tai huonosta tyosta!
Mietipa, mita valehtelit viimeksi tyohaastattelussa tyonantajalle? Tuliko lipsautettua, etta olen reipas, saan hyvaa jalkea aikaiseksi, otan muut huomioon, olen ammattitaitoinen, ym. ym.? Tuliko luvattua hyva tyontekija ja hyva tyonjalki? Heti kun jalan saa firman oven rakoon, niin on varaa sitten tuoda tama todellisuus esille, se on havytonta siella Suomessa!
Mina yritin tyonantajana kaikin keinoin 15 vuotta, etta tyontekijat olisivat olleet tyytyvaisia ja tehneet tyonsa hyvin. Ostin parhaat tyokalut, hyvat tyoasut, oli viimeisen paalle tyoolosuhteet. Tyontekijoiden perheetkin muistin jouluisin, kaikki saivat perhekokonsa mukaan joulurahan, ettei jouluna tarvinnut puutetta karsia, summa vaihteli 250 - 500 euron tuntumassa.
Mutta niin vain kaikkiin mukavuuksiin tottuivat ja nurinat palasivat. Mina en jaksanut sita kuunnella, moin yritykseni ja muutin pois. Enka kay Suomessa kuin joskus netin kautta. Kaikesta huolimatta kiitos entisille tyontekijoille, ilman heita en olisi taalla nauttimassa paremmasta elamasta. Elakkeeseen on viela matkaa, mutta ihmisten nurinaa ei kuulu.Minä teen työtä vain saadakseni toimeentulon. Jos toimeentulo olisi turvattu muutoin niin en minä töissä kävisi, kyllä minun aika kuluisi paremminkin mukavien harrastusten parissa, saisi tehdä tai olla tekemättä sitä mitä sattuu huvittamaan, käyttää ainutkertaisen elinaikansa niinkuin itse haluaa.
Tottakai työhaastattelussa pitää tuoda parhaat puolet esiin ja olen koettanut koko ajan ollakin ahkera ja tehdä niin hyvää työtä kuin mahdollista. Se vaan tuntuu menevän hukkaan kun palkka ei nouse koskaan mutta kaikki elinkustannukset ovat nousseet hurjasti viime vuosina! Murentaa motivaatiota pinnistellä kun käytännöllisesti katsoen vain köyhdyn koko ajan kaikesta raatamisesta huolimatta, elinkustannusten noustessa kun palkkaa ei koroteta milloinkaan! Ylitöitäkään ei jaksa määrättömästi joka on ainut keino saada vähän ylimääräistä rahaa.
Työ on kyllä sellainen riippakivi että ei kannata ihmetellä että ihmiset nurisee vaikka työolosuhteet olisi järjestetty hyvin, työpaikalle on kuitenkin pakko mennä vaikka olo olisi huono, väsyttäisi, olisi omiakin asioita järjestettävänä ym., se on niin pakkotahtista ja joustamatonta.
Harrastukset on ihan eri asia koska niitä voi puuhailla sen mukaan miten huvittaa. Harrastusta ei pitäisi milloinkaan muuttaa työksi koska kun siihen tulee se työelämän pakkotahtisuus mukaan, se pilaa koko asian.
Työnantajien tulisi vaikuttaa valtioon että työn sivukulut alenisi jolloin työvoimakustannuksetkin alenisi. Se työntekijän käteen jäävä palkka ei todellakaan nykyisellään ole mitenkään suuri näin kalliiden hintojen maassa. Jos työntekijät olisivat rikkaampia, se tulisi myös yritysten hyödyksi ostovoiman kohentuessa ja vähentäisi myös julkisia menoja kun ei tarvitsisi maksaa asumistukia tai toimeentulotukia kun ainakin työntekijät pärjäisivät omillaan.
Työttömyyskin vähenisi kun kevyemmillä palkan sivukuluilla olisi varaa palkata enemmän työntekijöitä töihin.
Vähän minä kyllä epäilen että kevyemmät palkan sivukulut menisivät ennemmin osakkeenomistajien laariin entistäkin suurempina osinkoina... - pskanjauhaja
Minä teen työtä vain saadakseni toimeentulon. Jos toimeentulo olisi turvattu muutoin niin en minä töissä kävisi, kyllä minun aika kuluisi paremminkin mukavien harrastusten parissa, saisi tehdä tai olla tekemättä sitä mitä sattuu huvittamaan, käyttää ainutkertaisen elinaikansa niinkuin itse haluaa.
Tottakai työhaastattelussa pitää tuoda parhaat puolet esiin ja olen koettanut koko ajan ollakin ahkera ja tehdä niin hyvää työtä kuin mahdollista. Se vaan tuntuu menevän hukkaan kun palkka ei nouse koskaan mutta kaikki elinkustannukset ovat nousseet hurjasti viime vuosina! Murentaa motivaatiota pinnistellä kun käytännöllisesti katsoen vain köyhdyn koko ajan kaikesta raatamisesta huolimatta, elinkustannusten noustessa kun palkkaa ei koroteta milloinkaan! Ylitöitäkään ei jaksa määrättömästi joka on ainut keino saada vähän ylimääräistä rahaa.
Työ on kyllä sellainen riippakivi että ei kannata ihmetellä että ihmiset nurisee vaikka työolosuhteet olisi järjestetty hyvin, työpaikalle on kuitenkin pakko mennä vaikka olo olisi huono, väsyttäisi, olisi omiakin asioita järjestettävänä ym., se on niin pakkotahtista ja joustamatonta.
Harrastukset on ihan eri asia koska niitä voi puuhailla sen mukaan miten huvittaa. Harrastusta ei pitäisi milloinkaan muuttaa työksi koska kun siihen tulee se työelämän pakkotahtisuus mukaan, se pilaa koko asian.
Työnantajien tulisi vaikuttaa valtioon että työn sivukulut alenisi jolloin työvoimakustannuksetkin alenisi. Se työntekijän käteen jäävä palkka ei todellakaan nykyisellään ole mitenkään suuri näin kalliiden hintojen maassa. Jos työntekijät olisivat rikkaampia, se tulisi myös yritysten hyödyksi ostovoiman kohentuessa ja vähentäisi myös julkisia menoja kun ei tarvitsisi maksaa asumistukia tai toimeentulotukia kun ainakin työntekijät pärjäisivät omillaan.
Työttömyyskin vähenisi kun kevyemmillä palkan sivukuluilla olisi varaa palkata enemmän työntekijöitä töihin.
Vähän minä kyllä epäilen että kevyemmät palkan sivukulut menisivät ennemmin osakkeenomistajien laariin entistäkin suurempina osinkoina..."Minä teen työtä vain saadakseni toimeentulon."
Tämä on se syöpä ja asennevamma, joka suomalaisia vaivaa!!!! Työtä ei tehdä siksi, että työstä olisi jotain hyötyä muille yhteiskunnan jäsenille, vaan siksi että saisi toimeentulon!!! ERITTÄIN ITSEKÄSTÄ JA IRVOKASTA AJATTELUA! Minä, minä, minä, minä. Muille on ihan yksi lysti.
Tuon asennevamman takia suomalainen työ on nykyään kaikkea muuta kuin laadukasta. Sutta ja sekundaa suoltaa joka paikasta. Milloin einespaketista löytyy hiiri, rakennus romahtaa, rokotus epäonnistuu ym. ym. Suomi on yksinkertaisesti siksi kallis maa, kun ensin tehdään paskaa, joka sitten korjataan jonkinlaiseksi kaksi tai kolme kertaa. Tuleehan se väkisinkin kalliiksi!!! - yksi duunari vaan
pskanjauhaja kirjoitti:
"Minä teen työtä vain saadakseni toimeentulon."
Tämä on se syöpä ja asennevamma, joka suomalaisia vaivaa!!!! Työtä ei tehdä siksi, että työstä olisi jotain hyötyä muille yhteiskunnan jäsenille, vaan siksi että saisi toimeentulon!!! ERITTÄIN ITSEKÄSTÄ JA IRVOKASTA AJATTELUA! Minä, minä, minä, minä. Muille on ihan yksi lysti.
Tuon asennevamman takia suomalainen työ on nykyään kaikkea muuta kuin laadukasta. Sutta ja sekundaa suoltaa joka paikasta. Milloin einespaketista löytyy hiiri, rakennus romahtaa, rokotus epäonnistuu ym. ym. Suomi on yksinkertaisesti siksi kallis maa, kun ensin tehdään paskaa, joka sitten korjataan jonkinlaiseksi kaksi tai kolme kertaa. Tuleehan se väkisinkin kalliiksi!!!Se työntekijän "itsekäs" asenne on ihan pikkujuttu yritysten ja osakkeenomistajien itsekkyyden rinnalla. Puhut hyödystä muille yhteiskunnan jäsenille, paljonko siitä on Suomen yhteiskunnalle hyötyä että yritykset irtisanovat Suomalaiset työntekijät ja siirtävät työpaikat ulkomaille halvemman työvoiman maihin?
Tai paljonko siitä on Suomen yhteiskunnalle hyötyä että osakkeenomistajat pimittävät voittonsa veroparatiisimaihin eivätkä maksa Suomeen senttiäkään veroja muhkeista osingoistaan ja osakkeiden myyntivoitoista?
Entä siitä että esim. lääkärit muuttavat palkkatulonsa pääomatuloiksi vältelläkseen veroja kun pääomatulot ovat kevyemmin verotettuja kuin suuret palkkatulot?
Entä ylipäätään se että varakkaimmat panostavat paljon rahaa ja vaivaa verojen välttelyyn vaikka juuri heillä olisi parhaat edellytykset maksaa niitä veroja peräänkuuluttamasi yhteiskunnan muiden jäsenien hyödyksi.
Minusta kun vaikuttaa että rikas eliitti on se kaikkein itsekkäin ja irvokkain porukka mutta jostain syystä vain duunaria syyllistetään kaikesta tässä maassa vaikka duunareilla kaikkein vähiten on osaa ja arpaa mihinkään!!
Miettikää nyt prkele edes vähän pidemmälle kuin primitiivireaktio kateus tai mikä sitten lieneekään vaikuttimenanne duunareiden dissaamisessa!! - pskanjauhaja
Se työntekijän "itsekäs" asenne on ihan pikkujuttu yritysten ja osakkeenomistajien itsekkyyden rinnalla. Puhut hyödystä muille yhteiskunnan jäsenille, paljonko siitä on Suomen yhteiskunnalle hyötyä että yritykset irtisanovat Suomalaiset työntekijät ja siirtävät työpaikat ulkomaille halvemman työvoiman maihin?
Tai paljonko siitä on Suomen yhteiskunnalle hyötyä että osakkeenomistajat pimittävät voittonsa veroparatiisimaihin eivätkä maksa Suomeen senttiäkään veroja muhkeista osingoistaan ja osakkeiden myyntivoitoista?
Entä siitä että esim. lääkärit muuttavat palkkatulonsa pääomatuloiksi vältelläkseen veroja kun pääomatulot ovat kevyemmin verotettuja kuin suuret palkkatulot?
Entä ylipäätään se että varakkaimmat panostavat paljon rahaa ja vaivaa verojen välttelyyn vaikka juuri heillä olisi parhaat edellytykset maksaa niitä veroja peräänkuuluttamasi yhteiskunnan muiden jäsenien hyödyksi.
Minusta kun vaikuttaa että rikas eliitti on se kaikkein itsekkäin ja irvokkain porukka mutta jostain syystä vain duunaria syyllistetään kaikesta tässä maassa vaikka duunareilla kaikkein vähiten on osaa ja arpaa mihinkään!!
Miettikää nyt prkele edes vähän pidemmälle kuin primitiivireaktio kateus tai mikä sitten lieneekään vaikuttimenanne duunareiden dissaamisessa!!Selitä mitä selität mutta jos tekee työtä vain saadakseen toimeentulonsa, niin se on itsekkyyden huipentuma. Täysin välinpitämätön asenne!
- toppari5
Deflaatio, BKT lasku, suuri työttömyys ja sen nousu ovat uhka suomen taloudelle. Jos vienti ei virkisty niin suomella ei ole mahdollisuuksia lyhentää valtionvelkaa vaan ainoastaan ottaa lisää velkaa. Vienti ei vedä niinkauan kuin euro on yli 1,2 suhteessa dollariin eli euroa tulisi heikentää ja poikeasti sen kuuluisi olla halvempi kuin dollari mutta edes 1:1 olisi jo parannus viennille. Euron arvon heikentäminen olisi myös tasapuolista koko euroalueelle niin tukipakettejakaan ei välttämättä tarvitsisi lähetellä kriisimaihin niin paljoa.
- taaperoty
Suomen korkeimpiin lukeutuva alv takaisi sen, että Suomi ei hyötyisi euron devalvaatiosta juuri mitään. Voiton veisivät Saksa, Ranska ja Iso-Britannia. Euron devalvaatio auttaisi hyvin vähän Suomen kotimarkkinoita, mutta vaikutus siihenkin olisi varsin mitätön, koska tuonti muista halvemmista Euro-maista lisääntyisi.
- Juupa juu
Kun lukee tätä ketjua vilahtelle sanoja suuryrityksistä ja töpanoksen hukkumisesta massojen joukkoon jne.
Nyt ei kuitenkaan ymmärretä että pienyrittäjät työllistävät valtaosan työntekijöistä.
Ammattiliittojen palkkaneuvottelut ovat monestikkin räätälöity suuryritysten mahdollisuuksia ajatellen.
Pienyritysten työntekijät kuulevat suuryritysten työntekijöiltä miten helppoa heillä on työnteko ja paljonko he tienaavat.
Faktaa se joka haluaa helpolla rahaa niin voi hakeutua suuryrityskeen töihin, ai niin eihän ne ota.
Sama kun ollaan kateellisia yrittäjien tienesteille, yli puolet pienyrittäjistä tienaa vähemmän kuin tyäntekijät mutta tekevät 3-4 kertaisesti töitä, siitäkö kannattaa olla kateellinen?
Nekin yrittäjät jotka tienaavat työntekijöitä enemmän tekeät pahimmillaan 20h työpäiviä jokapäivä, ollaanko siitäkin kateellisia?
Eli se taho joka työllistää eniiten saavat työntekijästä hyötyä todella vähän jos ollenkaan.
Itse kuulun työnantajiin jotka tienaavat vähemmän kuin työntekijät, pari vuotta sitten oli 7 työntekijää ja parhaimmillaan oli 12.
Nyt on 2 ja mietin pidänkö heitäkään enään jatkossa kun yksin tekemällä saa saman tuloksen (tai vähän paremmin).
No kuluva vuosi ratkaisee kun pidän tiukan seurannan työpanoksille (myös omalle työpanokselle) jolloin nähdään työn oikea tuottavuus, Jos tuottavuus menee pikkuisenkaan negatiiviseksi niin loputkin työntekijät saavat lähteä sillä en ala omalla työpanoksellani ja tavaran myymisellä tukemaan tuottamatonta työntekoa.- yksi duunari vaan...
Sen takia toivoisinkin että tähän maahan luotaisiin enemmän suuryrityksiä tai ainakin että nykyisillä pienyrityksillä olisi kasvumahdollisuuksia suuremmiksi yrityksiksi niin ei yhdelle henkilölle tulisi niin suurta taakkaa, kyllähän joku 20h työtä vuorokaudessa on täysin kohtuutonta kenelle tahansa, semmoiseksi jos menee niin kannattaa rueta jo harkitsemaan koko homman mielekkyyttä kannattaako jatkaa.
Olen duunarina tehnyt joskus tuplavuoroja eli 16h tunnin päiviä, kyllä sekin rupeaa tuntumaan vaikka pidänkin lakisääteiset tauot. Nytkin on 2 viikon putki tulossa täyteen ilman vapaapäiviä koska tein viime viikonlopun ylitöitä, kyllä alkaa olla pari vapaapäivää jo ihan paikallaan... - ennenvanha 2
yksi duunari vaan... kirjoitti:
Sen takia toivoisinkin että tähän maahan luotaisiin enemmän suuryrityksiä tai ainakin että nykyisillä pienyrityksillä olisi kasvumahdollisuuksia suuremmiksi yrityksiksi niin ei yhdelle henkilölle tulisi niin suurta taakkaa, kyllähän joku 20h työtä vuorokaudessa on täysin kohtuutonta kenelle tahansa, semmoiseksi jos menee niin kannattaa rueta jo harkitsemaan koko homman mielekkyyttä kannattaako jatkaa.
Olen duunarina tehnyt joskus tuplavuoroja eli 16h tunnin päiviä, kyllä sekin rupeaa tuntumaan vaikka pidänkin lakisääteiset tauot. Nytkin on 2 viikon putki tulossa täyteen ilman vapaapäiviä koska tein viime viikonlopun ylitöitä, kyllä alkaa olla pari vapaapäivää jo ihan paikallaan..."Suomalaiset on vuosikymmenet totutettu olemaan toissä, ei tekemään töitä. Työntekijät laskevat aina vaan, onko tämä homma kannattavaa, saako tunnille riittävästi palkkaa, onko riittävästi lepoa, onko riittävän helppoa. Hikoileminen ei ole enää sallittua, työssä riutuminen ei ole enää sallittua, pelkääminen ei ole sallittua. Kaiken pitää olla helppoa, riskitöntä, kevyttä ja kaiken lisäksi rahakasta.
Lopputulos: Laiska, läskistynyt, tympääntynyt, työstä vieraantunut kansa."
näin se näyttää olevan... - tyytyytyytyy
ennenvanha 2 kirjoitti:
"Suomalaiset on vuosikymmenet totutettu olemaan toissä, ei tekemään töitä. Työntekijät laskevat aina vaan, onko tämä homma kannattavaa, saako tunnille riittävästi palkkaa, onko riittävästi lepoa, onko riittävän helppoa. Hikoileminen ei ole enää sallittua, työssä riutuminen ei ole enää sallittua, pelkääminen ei ole sallittua. Kaiken pitää olla helppoa, riskitöntä, kevyttä ja kaiken lisäksi rahakasta.
Lopputulos: Laiska, läskistynyt, tympääntynyt, työstä vieraantunut kansa."
näin se näyttää olevan...Oot säälittävä. Millä ruokas ostat ja asuntos maksat jos et palkkaa saa???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893842
Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.1951497- 761400
Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste
Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan2401090Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd1051030Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?
Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.3251015- 46934
Milloin ymmärsit
Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os86909- 98899
Nojatuoli !
Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en127887