Suurin on rakkaus
1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali. 2 Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään. 3 Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.
4 Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, 5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, 6 ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. 7 Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii.
8 Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi. 9 Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista, 10 mutta kun täydellinen tulee, vajavainen katoaa.
11 Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset. Nyt, kun olen mies, olen jättänyt sen mikä kuuluu lapsuuteen. 12 Nyt katselemme vielä kuin kuvastimesta, kuin arvoitusta, mutta silloin näemme kasvoista kasvoihin. Nyt tietoni on vielä vajavaista, mutta kerran se on täydellistä, niin kuin Jumala minut täydellisesti tuntee.
13 Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus.
Suurin on rakkaus.
7
231
Vastaukset
- Syviä totuuksia
Siinä on totuus ja oikea rakkauden asenne. Noudattaako täydellisesti yksikään.
- olipa unohtua
kaiken pohjalla, ulottumattomissa, mutta jossain siellä se potkittuna lojuu.
- Hieno teksti
Hienoja sanoja. Omalle kohdalle ei rakkautta ikinä tullut. Aina ei saa kaikkea mitä haluais.
- Ei se noin mene
Valitettavasti rakkaus käyttäytyy ihan just päin vastoin, kuin tuossa lukee.Tässä maailmassa muutenkin kaikki ihan väärinpäin. :(
- onhan siinä,
jäljennettyä tekstiä mutta elämässä kaikki ei aina mene kirjoitetun tekstin mukaan.
- Syvällistä asiaa
Ihmiselle on hyväksi omata tavoitteita, joihon voi pyrkiä. Ne ovat haasteena jokaiselle siitäkin huolimatta, että niihin on vaikeaa päästä.
Minulle tuon lukeminen tällä palstalla toi levollisen tunnun siitä, että kuitenkin on olemassa jotain pysyvää. Ympärillä kaikki muuttuu ja asiat, joita aiemmin arvostettiin ovat usein pilkan kohteena.
Kuitenkin rakkaus on voima, joka voi muuttaa maailman paremmaksi paikaksi elää. Ymmärrystä ja lämpöä ei ole koskaan liikaa. - siinähän vain _
Syvällistä asiaa kirjoitti:
Ihmiselle on hyväksi omata tavoitteita, joihon voi pyrkiä. Ne ovat haasteena jokaiselle siitäkin huolimatta, että niihin on vaikeaa päästä.
Minulle tuon lukeminen tällä palstalla toi levollisen tunnun siitä, että kuitenkin on olemassa jotain pysyvää. Ympärillä kaikki muuttuu ja asiat, joita aiemmin arvostettiin ovat usein pilkan kohteena.
Kuitenkin rakkaus on voima, joka voi muuttaa maailman paremmaksi paikaksi elää. Ymmärrystä ja lämpöä ei ole koskaan liikaa.sanottiin että elämä ei aina mene käsikirjoituksen mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1635015Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa203611Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1643426Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss382927Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082689Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie282058Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191905Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky121824Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1551522Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo111512