mistä apua?

eioohelppoo

Mistä voi saada yksinhuoltajaäiti apua pahaan oloon, ilman että tämä ns 'auttaja' tekisi heti lastensuojeluilmoituksen? Mielesätni on todeolla pelottavaa, että vanhemmat ajetaan hulluiksi, koska apua ei vain voi pyytää, tai tehdään ls-ilmoitus. Jos myöntää tukistavansa/läpsäyttävänsä lapsia tai välillä karjuvansa, kun ei lapsi tottele, niin huonon vanhemman maineensan siitä saa. Yhteiskunta ajaa äidin entistä hullummaksi, ja kohta voi lapsi lentää jopa seinälle, tai äiti tappaa itsensä, kun apua ei saa tai on heti huono äiti. On se niin väärin, itse sain rajusti tukkapöllyä lapsena ja jopa takamuksille remmillä äiti veteli lujaa, vaan eihän siitä seuraamuksia tullut. Nyt sitten kun ilman omaa syytään ei osaa olla erilainen vanhempi, huonon mallin saaneena, jatkaa huonoa vanhemmuutta. (Tosin olen kyllä paljon rakastavampi kuin oma äitini, enkä ikinä lyö vyöllä! se on aivan liian raakaa). Tämän pahan olon takia en voi edes nukkua kunnolla, kun pelkään, että tilanteemme menee pahemmaksi. Kävin jo ammattilaisen vastaanotolla, mutta pelottaa mennä uudelleen, koska joudunhan peittelemään ja voin kertoa vain osan totuudesta.

2

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turhaa pelkäät

      Mene vain sinne uudestaan juttelemaan ja ekrro, että haluat apua juuri sitä varten, että lapsilla olisi jaksavampi äiti.
      Kuule, niitä lastensuojelutapauksia on nykyään niin paljon, että vähänkin itse muutosta haluavat saavat kannustausta hoitaa perheensä itse.

    • traumaterapiaa

      Jokaisen, joka törmää lapsiin kohdistuneeseen VÄKIVALTAAN pitää tehdä lastensuojeluilmoitus. Katsopa itseäsi peiliin ja ota ls:n apu vastaan!! (sehän on ensisijaisesti juuri perhetyöntekijä avuksi kotiin/ terapiaa sinulle jne) Ja ensiapuna noihin hankaliin tilanteisiin: rauhoitu, laske 10een, sano ääneen vaikka "minä en ole omia lapsiani kohtaan väkivaltainen vaikka itse jouduinkin väkivallan uhriksi" tai jotain vastaavaa" tarvittaessa käy vaikka juomassa lasi vettä/ mene esim. minuutiksi pois lastesi luota johonkin "jäähypenkille" rauhoittumaan. Ja sitten kun olet rauhoittunut. keskustele lasten kanssa. Suosittelen lukemaan mm. Thomas Gordonin toimiva perhe kirjan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2703
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2290
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2040
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      14
      1775
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe