Minulla on Canon D5 MkII. Siihen on akkuperä tai mikä hän nyt lieneekään. Hankin sen ihan kameraotteen parantamiseksi kun halvalla sain. Arvostan sen pystykuvausnappuloita. Hökötykseen mahtuu kaksi akkua jotka kai pidentävät kuvausaikaa.
Akut laitetaan vierekkäin samaan pesään. Nythän akut lienevät sähköisesti rinnankytkettyjä jolloin huonompi akku syö paremman akun varauksen tasoittaessaan akkujännitteen. Tämähän on ihan perseestä. Vailla mitään sähkötekniikan tuntemusta suunnittelijoilta.
Yksikin akku kestää satoja kuvia. Jos akkuperässä olisi vaihtoehto säilyttää ladattua akkua varastossa niin se olisi järkevää. Nyt akkuja ei voi vuorotella.
Jos joku osaa japanin kieltä ja tuntee sikäläisiä suunnittelijoita niin voisi opastaa asiassa.
Miksi vara-akku?
13
152
Vastaukset
- valikko?
Oletko tutkinut kameran valikkoa. Mun kamerassa (ei D5 MkII) voi valita missä järjestyksessä akkuja käytetään.
- 123v
sama meillä, käyttää vain yhtä akkua, olishan se "tyhmää" jos söis molemmat akut ja sitten ilmoittas että loppu.
Onko sähköingenjöörillä hieman akut hukassa?
Kun kytketään rinnan akkuja tai paristoja niin niiden varaustilan tulee olla samanlainen ja muutoinkin niiden pitää olla identtiset.
Minulla on matkailuauton hupipuolella kaksi 100 Ah:n akkua rinnan eikä mitään ongelmia ole ollut "akunsyöjästä". Ne ladataan ja puretaan yhtäaikaa eikä eroja tule ellei jonpaan kumpaan tule vikaa.
Olen tosin Nikon miehiä ja olen kokeillut tuollaista lisäkahvaa akkuineen mutta en pitänyt siitä ja se makaa käyttämättömänä hyllyllä. Vara-akun sen sijaan otan aina mukaan jottei tule ongelmaa. Kun kahva oli kytkettynä lisäakkuineen niin sain valita kumpaa ensin käytetään eli niitä käytettiin vuoron perään. Arvelen Canonin insinöörien olevan yhtä fiksuja kuin Nikoninkin joten älä menetä yöuniasi.
Suhtautumisestasi päättelen tuon nikkisi olevan liioittelun puolella.- vuoron perään?
”matkailuauton hupipuolella kaksi 100 Ah:n akkua rinnan eikä mitään ongelmia ole ollut "akunsyöjästä".
Kun ”Itsellä” on matakailuauto ja itsellä on Nikon niin ei aloittajan Canonissa huonompi akku voi syödä paremman tehoa?
—et siis ymmärtänyt mitään tuosta aloittajan kysymyksestä?
”huonompi akku syö paremman akun varauksen tasoittaessaan akkujännitteen”
Aloittaja on oikeassa. Juuri noin siinä todellisuudessa tapahtuu. Huonokuntoinen akku voi jopa tyhjentää molemmat.
”eli niitä käytettiin vuoron perään”
—tuo kuvaa hyvin työeläkeläisen ymmärrystä. Oli varmaan ihan kivaa, mutta hidastaa kuvaamista kun pitää jatkuvasti selata valikkoa akkujen vuorottelun takia. vuoron perään? kirjoitti:
”matkailuauton hupipuolella kaksi 100 Ah:n akkua rinnan eikä mitään ongelmia ole ollut "akunsyöjästä".
Kun ”Itsellä” on matakailuauto ja itsellä on Nikon niin ei aloittajan Canonissa huonompi akku voi syödä paremman tehoa?
—et siis ymmärtänyt mitään tuosta aloittajan kysymyksestä?
”huonompi akku syö paremman akun varauksen tasoittaessaan akkujännitteen”
Aloittaja on oikeassa. Juuri noin siinä todellisuudessa tapahtuu. Huonokuntoinen akku voi jopa tyhjentää molemmat.
”eli niitä käytettiin vuoron perään”
—tuo kuvaa hyvin työeläkeläisen ymmärrystä. Oli varmaan ihan kivaa, mutta hidastaa kuvaamista kun pitää jatkuvasti selata valikkoa akkujen vuorottelun takia.Kun arvoisa "vuoron perään" ne matkailuauton hupiakut 2x100Ah ovat samanlaatuiset ja saman ikäiset yhtäaikaa käyttöön otetut kuten rinnan kytkettyjen akkujen tulee olla niin vain toisen vikaantuminen vaikkapa kennon oikosululla saattaa myös toisen akun pulaan.
Nikon kameroissa joihin sen akkuperän lisää niin akut käytetään peräjälkeen ja saat valita kummalla aloitat. Ei niitä akkuja tarvitse selata vaan se vaihtuu kun ensimmäinen on tyhjä. Mahdatko arvoisa "vuoron perään" olla edes ihan viisas? Vai onko tullut nautittua ajatuksenlamauttava annos jotain mielentainnuttajaa?
Minulla ei muuten ole matakailuautoa vaan matkailuauto! Suosittelen sillä sillä on tosi mukavaa ja kätevääkin matkailla omavalintaisia reittejä ympäri Suomen, Pohjolan ja Euroopankin. Siinä sinulla on aina tukikohta eikä alvariinsa tarvitse matkalaukkujaan purkaa ja täyttää vaan voit pitää vaatteet henkarissa tai hyllyllä.- tulee olla?
Työeläkeläinen kirjoitti:
Kun arvoisa "vuoron perään" ne matkailuauton hupiakut 2x100Ah ovat samanlaatuiset ja saman ikäiset yhtäaikaa käyttöön otetut kuten rinnan kytkettyjen akkujen tulee olla niin vain toisen vikaantuminen vaikkapa kennon oikosululla saattaa myös toisen akun pulaan.
Nikon kameroissa joihin sen akkuperän lisää niin akut käytetään peräjälkeen ja saat valita kummalla aloitat. Ei niitä akkuja tarvitse selata vaan se vaihtuu kun ensimmäinen on tyhjä. Mahdatko arvoisa "vuoron perään" olla edes ihan viisas? Vai onko tullut nautittua ajatuksenlamauttava annos jotain mielentainnuttajaa?
Minulla ei muuten ole matakailuautoa vaan matkailuauto! Suosittelen sillä sillä on tosi mukavaa ja kätevääkin matkailla omavalintaisia reittejä ympäri Suomen, Pohjolan ja Euroopankin. Siinä sinulla on aina tukikohta eikä alvariinsa tarvitse matkalaukkujaan purkaa ja täyttää vaan voit pitää vaatteet henkarissa tai hyllyllä.Onpa erikoinen vika Nikoneissa tuo ”vuoronperään – peränjälkeen”, se vaihtuu kun ensimmäinen on tyhjä. Harmi, että niissä on tuollainen ”pakko”.
Vaihdan ”keikalla” vain akkukahvan akkua jolloin kamerassa on aina ”virtaa”. Ei ole mitään tarvetta vuorotella vuoronperään eikä kuvata kunnes ensimmäinen on tyhjä. - ja se makaa
Työeläkeläinen kirjoitti:
Kun arvoisa "vuoron perään" ne matkailuauton hupiakut 2x100Ah ovat samanlaatuiset ja saman ikäiset yhtäaikaa käyttöön otetut kuten rinnan kytkettyjen akkujen tulee olla niin vain toisen vikaantuminen vaikkapa kennon oikosululla saattaa myös toisen akun pulaan.
Nikon kameroissa joihin sen akkuperän lisää niin akut käytetään peräjälkeen ja saat valita kummalla aloitat. Ei niitä akkuja tarvitse selata vaan se vaihtuu kun ensimmäinen on tyhjä. Mahdatko arvoisa "vuoron perään" olla edes ihan viisas? Vai onko tullut nautittua ajatuksenlamauttava annos jotain mielentainnuttajaa?
Minulla ei muuten ole matakailuautoa vaan matkailuauto! Suosittelen sillä sillä on tosi mukavaa ja kätevääkin matkailla omavalintaisia reittejä ympäri Suomen, Pohjolan ja Euroopankin. Siinä sinulla on aina tukikohta eikä alvariinsa tarvitse matkalaukkujaan purkaa ja täyttää vaan voit pitää vaatteet henkarissa tai hyllyllä.”Ei niitä akkuja tarvitse selata vaan se vaihtuu kun ensimmäinen on tyhjä … ja se makaa käyttämättömänä hyllyllä”
Tuo käyttämättömyys onkin ymmärrettävää kun Nikoneissa on tuollainen ”peränjälkeen vuorottelu” - vaan voit pitää
Työeläkeläinen kirjoitti:
Kun arvoisa "vuoron perään" ne matkailuauton hupiakut 2x100Ah ovat samanlaatuiset ja saman ikäiset yhtäaikaa käyttöön otetut kuten rinnan kytkettyjen akkujen tulee olla niin vain toisen vikaantuminen vaikkapa kennon oikosululla saattaa myös toisen akun pulaan.
Nikon kameroissa joihin sen akkuperän lisää niin akut käytetään peräjälkeen ja saat valita kummalla aloitat. Ei niitä akkuja tarvitse selata vaan se vaihtuu kun ensimmäinen on tyhjä. Mahdatko arvoisa "vuoron perään" olla edes ihan viisas? Vai onko tullut nautittua ajatuksenlamauttava annos jotain mielentainnuttajaa?
Minulla ei muuten ole matakailuautoa vaan matkailuauto! Suosittelen sillä sillä on tosi mukavaa ja kätevääkin matkailla omavalintaisia reittejä ympäri Suomen, Pohjolan ja Euroopankin. Siinä sinulla on aina tukikohta eikä alvariinsa tarvitse matkalaukkujaan purkaa ja täyttää vaan voit pitää vaatteet henkarissa tai hyllyllä.Matkailuautolla on hyvä säätää kuvia ja siivota pikkukajavan kakkaa protector linssistä. Hupiakut tyhjenevät vuoronperään peränkälkeen. Akkujen tulee olla niin vain toisen vikaantuminen vaikkapa kennon oikosululla saattaa myös toisen akun pulaan.
- Pentax-pensseli-setä
"Nythän akut lienevät sähköisesti rinnankytkettyjä jolloin huonompi akku syö paremman akun varauksen tasoittaessaan akkujännitteen. Tämähän on ihan **********. Vailla mitään sähkötekniikan tuntemusta suunnittelijoilta."
sä oot vissii itse sit oikea insinööri, kun tiedät, että näin asia on.
toisaalta, koska kyseessä on kopiokonekamera, niin en olisi yllättynyt()paitsi pikkusen) jos oletuksesi/näkemyksesi/tietosi olisi oikea. - mnvjahgh
Mitä muuten koko kahvalla tekee, jos ei siihen useampi akku mahdu?
- kameran koriste?
Sillä tekee mun kamerassa (näyttöarvon lisäksi) sitä, että
– pystykuviin saa kamerasta paremman otteen
– siihen mahtuu yksi akku kameran rungossa olevan lisäksi
– kahvan akku on nopeammin ”vauhdissa” vaihdettavissa
– virta ei katkea kamerasta akkua vaihtaessa
– kameraa ei tarvitse irroittaa jalustalta akkua vaihtaessa
– akkukahvassa on paikka ylimääräiselle (hätävara)muistikortille
jne - kameran koriste?
kameran koriste? kirjoitti:
Sillä tekee mun kamerassa (näyttöarvon lisäksi) sitä, että
– pystykuviin saa kamerasta paremman otteen
– siihen mahtuu yksi akku kameran rungossa olevan lisäksi
– kahvan akku on nopeammin ”vauhdissa” vaihdettavissa
– virta ei katkea kamerasta akkua vaihtaessa
– kameraa ei tarvitse irroittaa jalustalta akkua vaihtaessa
– akkukahvassa on paikka ylimääräiselle (hätävara)muistikortille
jneps.
– akkukahvaan voi vaihtaa ns. sormiparistot akun tilalle. - Tehokahva
kameran koriste? kirjoitti:
ps.
– akkukahvaan voi vaihtaa ns. sormiparistot akun tilalle.Lisään tohon et kokemukseni mukaan yleensä kahva helpottaa myös vaakakuvien ottamista siten että, asiallisesta kahvallisesta rungosta saa paremman kunnon otteen etenkin suurten linssien kanssa kuvatessa. Eikä se pieni lisäpainokaan aina haitaksi ole. Valitettavasti kaikissa nykykameroissa kahvan kiinnitys ei ole mielestäni riittävän tukeva vaan lähinnä hutera..
Ammattilaismalleissahan kahva on usein ikäänkuin rakennettu kiinteästi runkoon
eikä ole irrallinen lisävaruste osa.
Nykyään on saatavilla ainakin joihinkin järkkäreihin myös tehokahvoja joissa on enempi poweria kun useassa irtoakussa tai niissä sormiakuissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?5045481Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1184650- 4072197
Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.292092Minun on vaikea ymmärtää
Kuinka voin rakastua sinuun, tai siltä se ainakin tuntuu, kun koko ajan pyörit mielessäni. Emmekä me edes näe, eikä muut401370Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1611124- 581040
Harvinainen yhteiskuva! Anna Puu ja Jukka-rakas uudenvuoden yössä - Hän on Jenni Vartiaisen EX-mies
Laulaja, lauluntekijä Anna Puu on naimisissa tuottaja Jukka Immosen kanssa, joka on myös laulaja Jenni Vartiaisen ex. N9991Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll71953Teennäinen ihminen?
Eilen joku halusi ottaa siitä aihetta. Millainen ihminen on teennäinen? Joku mielikuva itsellänikin on, että sellainen132938