itse olen siis koulukiusattu tyttö 7. luokalla. omat kiusaajani eivät ole kuitenkaan yhtä pahoja kuin useimmat, ja se johtuu melkein vain puheviastani ja ujoidestani.
luulisin, että ainakin minun kiusaamisena loppuisi pikkuhiljaa, jos kouluissa alettaisiin näyttää millaista on koulukiusatun ihmisen elämä. koulun aikana ja sen jälkeen aikuisuusiässä.
ihmiset eivät vain tajua, kuinka kamalaa se on. he ovat suosittuja, ja luulevat, että koulukiusaamisesta toipumisaikaa hetkessä. vaikka useille koulukiusatuille tulee masennus, tai jonkinlainen persoonallisuus- tai syömishäiriö.
siis jos kiusaajia vain valistaisi siitä, miten he voivat pilata koko kiusatun elämän, ainakin osa tapauksista ratkeaisi jossain vaiheessa. tai ainakin helpottuisi,
tämä ei varmaankaan toimisi pahempiin kiusaamistapauksiin, joissa halutaan toiselle nimenomaan masennus, ja sitten kiusattaisi siitä lisää koulussa.
jos kiusaatte jotakuta koulussa, ymmärtäkää, että se vaikuttaa kiusattiin suuresti.
esim. äitiänikin kiusattiin koulussa, ja hänellä on todella vakava masennus. sen takia hän on viettänyt suuren osan elämästään sairaalassa.
varsinkin minuun kiusaaminen on vaikuttanut jo syvästi. koska kiusaamisena johtuu puheviastani ja vähän ujoudestanikin, en pysty enpähän edes puhumaan kenellekään kunnolla, enkä varsinkaan viittaamaan koulussa. mitä jos hekin nauravat puheelleni (mielessään), niinkuin pojat luokassamme?
miten koulukiusaus saataisiin lopumaan:
25%
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.1222263Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n582197Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501875EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt241469Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan901428- 941397
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191161Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men661160Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311160- 691010