Onnistuikohan kumppanin vaihto?

Hylätty skorpioni

20v kestänyt avioliittoni rapumiehen kanssa päättyi, kun hän vaihtoi minut vesimies-naiseen. Itse olin kyllä sitä mieltä, että liittomme oli jo taivaassa päätetty, enkä olisi koskaan hänestä halunnut luopua. Rakastan häntä edelleen, mutta toivotan hänelle onnea uudessa elämässään. Emme pidä yhteyttä enää juuri ollenkaan, vaikka meillä on 3 yhteistä lasta ja 2 lastenlasta. Lapsiin hän kyllä pitää yhteyttä. Ravun puhumattomuus oli mielestäni suurin ongelma liitossamme. Hän ei osannut puhua mieltä rassaavista asioista.

17

10006

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainen

      Olen pahoillani. Ero on aina rankka juttu. Olen huomannut saman, rapumies ei aina oikein osaa puhua. Oma rapumieheni on huono näyttämään tunteitaan ja hänkin on nuorempien naisten perään. Hänessä on paljon hyviä piirteitä, mutta myös niitä huonoja =( Kaksi kertaa olemme eronneet mutta aina hän on minut halunnut takaisin.

      • Hylätty skorpioni

        ...ei ole koskaan osoittanut sanallakaan katuvansa päätöstä millään tavalla. Hän vain mielummin ei ole tekemisissä kanssani kuin erityisen pakottavassa tilanteessa. Esim. tyttäremme rippijuhliin hän tuli ilman uutta puolisoa ja lasta, vaikka en ole koskaan kieltänyt tai osoittanut mitään negatiivista hänen uutta perhettä kohtaan. Hänellä on tästä suhteesta pieni tytär.


    • Kalarouva

      Minulla on se tilanne, että olen ollut 16 vuotta avoliitossa leijonan kanssa. Suhde on ollut mielestäni hirveän vaikea. Leijona on raaka ja määräilevä. Noin vuosi sitten tutustuin rapumieheen, joka on ihan hulluna minuun. Hän tuntuu leijonaan verrattuna hellältä ja ymmärtäväiseltä. Mutta epäilyttää kestääkö tämä hänen kiinnostuksensa. Mies on 12 vuotta minua nuorempi. Kaksi avioliitoa jo takanaan. Kyllästyykö rapumies tietyn ajan kuluttua naisiinsa?

      • Hylätty skorpioni

        En usko, että kaikki ravut olisivat samanlaisia, vaikka minulle kävi ehkä niin. Rapu on kuoreensa vetäytyjä. Hän sietää ja sietää, kunnes lopulta saa tarpeekseen ja lähtee. Moni ongelma olisi helpompi kyllä puhua selväksi ajoissa. Rapu ei vaan oikein osaa avautua.


      • ...

        Jos olet herkkä ja hellä kala nainen, annat huomiota ja rakkauden osoituksia lakkaamatta rapumiehelle niin hän ei kyllästy.
        Rapumies pakenee itseään vahvempaa naista, itseään heikomman naisen syliin.


      • rapumies minullakin
        ... kirjoitti:

        Jos olet herkkä ja hellä kala nainen, annat huomiota ja rakkauden osoituksia lakkaamatta rapumiehelle niin hän ei kyllästy.
        Rapumies pakenee itseään vahvempaa naista, itseään heikomman naisen syliin.

        En ole kyllä huomannut rapumieheni haluavan itseään heikomman naisen syliin, koska olen välillä antanut palaa täysilläkin.. :) Itse olen neitsyt ja nouseva jousimies (kuurapu) ja tuuletan suhdettamme säännöllisin väliajoin, sillä rapumies todellakin osaa olla ärsyttävä tuppisuu. Rapumiestä on vain osattava käsitellä oikein. Välillä oltava hellä ja välillä todella ankara. Asiaa tietysti auttaa, jos tietää muut mieheen vaikuttavat merkit (nousevan ja kuumerkin erityisesti).


      • neitsyt
        rapumies minullakin kirjoitti:

        En ole kyllä huomannut rapumieheni haluavan itseään heikomman naisen syliin, koska olen välillä antanut palaa täysilläkin.. :) Itse olen neitsyt ja nouseva jousimies (kuurapu) ja tuuletan suhdettamme säännöllisin väliajoin, sillä rapumies todellakin osaa olla ärsyttävä tuppisuu. Rapumiestä on vain osattava käsitellä oikein. Välillä oltava hellä ja välillä todella ankara. Asiaa tietysti auttaa, jos tietää muut mieheen vaikuttavat merkit (nousevan ja kuumerkin erityisesti).

        ensinnäkin pahoitteluni kirjoittajan eron vuoksi. asioilla on yleensä tarkoitus mennä siihen suuntaan kuin niiden kuuluukin. vuoden päästä on jo ihan uudet kuviot ja näet asiat varmasti uudelta kantilta ja uusia kivoja juttuja tulee.

        rapumies minullakin.
        olen myös neitsyt ja nouseva jouskari. mieheni rapu. hyvä yhdistelmä. ne ei kyllä pahemmin itse aloita keskustelemaan jos joku vaivaa mutta kyllä minä sen yleensä vaistoan ja hienotunteisesti sitten alan kysellä että vaivaako se ja se. kärsivällisyyttää ravun kanssa vaaditaan ja empä usko että minun mieheni koskaan tosta muuttuu että kyllä jos tahtoo tietää mikä niitä vaivaa niin saa sitä kautta rantain tiedustella. jos tätä ei yksinkertaisesti jaksa tehdä niin ei koskaan saa tietää mikä niillä on.
        ihana, hellä, huumorintajuinen mutta tosiaan välillä oikukas. itse useimmiten nauran oikutelulle ja vedän sen vitsiksi mutta jos itsellä on huono päivä ei yksinkertaisesti jaksa kuunnella niin sanon kyllä suoraan että lopeta nyt ei jaksa kuunnella rutinaa! aina kyllä lopettaakin ja leppyy helposti.
        hauskaa joulun odotusta kaikille.


    • vesinainen

      Olen 1v,n tuntenut yhen ravun ja seurustellu vähä väliä sen kans aina se on jättänyt,..taas kävi niinku aina!2kk oltiin yhesä ja se oli yhtäkkiä lyöny kännykän ki,ja soitin sen kaverille kun ne on aina yhesä siitä sota synty kun "et saa soitella mun kavereille!"mä sanoin et on outoa kun piät kiinni omaa puhelintas.Jätkä oli häipynyt Rovaniemelle kun sossu rahat oli tullu juomaan TAAS kaikki.No sanoin et ilm kun tuut kotia se vaan et EVVK ja sano et oon aina vittu ilme naamalla(en tosiaankaan!) Ja lopuksi löi tahalleen puhelun poikki! Kivat sille. Se Pilas Mun Elämän taas tietäisivätpä kaikki koko tarinan tästä alkoholistista joka juo toisten rahat ja ei maksa velkoja valehtelee ja pettää!!!!! Ottaa päähän koko paskiainen UNOHTAKAA RAPU MIEHET=ONGELMIA JA SURUA! Minä sen oikesti olen kokenut :( t.täys paska vesimies

      • .........

        Taidat vielä olla aika nuori. Rapu miehiä on monenlaisia niinkuin muitakin merkkejä. ei pidä yhden esimerkin perusteella yleistää.


      • stella
        ......... kirjoitti:

        Taidat vielä olla aika nuori. Rapu miehiä on monenlaisia niinkuin muitakin merkkejä. ei pidä yhden esimerkin perusteella yleistää.

        itse rakastuin/ihastuin rapumieheen ja olimme alkuun
        tuttavia ennenkuin vetovoima muuhun kävi sietämättömäksi.rapuseni oli hyvin hellä ja kärsi tilanteesta suunnattomasti,koska oli naimisissa.
        yritin iskeä häntä minkä ehdin,siis suorastaan tarjosin itseäni,ja olin häntä vielä reilusti nuorempi.hän kyllä kertoi tunteistaan (siis avoin rapu),mutta otimme aikalisän ja hän valitsi kotinsa,perheensä ja varsinkin lapsensa.sen jälkeen en ollut hänelle enää mitään.ihailen suuresti yhä hänen suoraselkäisyyttään ja sitä,ettei hän antanut minulle mitään vääriä toiveita suhteensa.eikä suostunut seksiin ennenkuin oli varma siitä,mitä haluaa.tai kenet.
        että meitä on moneksi.


      • Pikkupoeka
        stella kirjoitti:

        itse rakastuin/ihastuin rapumieheen ja olimme alkuun
        tuttavia ennenkuin vetovoima muuhun kävi sietämättömäksi.rapuseni oli hyvin hellä ja kärsi tilanteesta suunnattomasti,koska oli naimisissa.
        yritin iskeä häntä minkä ehdin,siis suorastaan tarjosin itseäni,ja olin häntä vielä reilusti nuorempi.hän kyllä kertoi tunteistaan (siis avoin rapu),mutta otimme aikalisän ja hän valitsi kotinsa,perheensä ja varsinkin lapsensa.sen jälkeen en ollut hänelle enää mitään.ihailen suuresti yhä hänen suoraselkäisyyttään ja sitä,ettei hän antanut minulle mitään vääriä toiveita suhteensa.eikä suostunut seksiin ennenkuin oli varma siitä,mitä haluaa.tai kenet.
        että meitä on moneksi.

        Haluan kyllä kertoa rapumiehenä oman osani tähän foorumiin. Olen nyt jo vanhus, eli 53v mies. Menin naimisiin 22 vuotiaana,rakastin naistani suunnattomasti. Saimme kaksi lasta, joista olin hyvin onnellinen. Vaimoni irroitteli jo avioliittomme alkuaikoina muutamia irtiottoja, no niistä selvittiin puhumalla, ja se puhuja olin minä. Hän kaksosena oli sitä mieltä, että hänellä ei ole mitään puhuttavaa! No, sitä mentiin sitten vaihtelevalla menestyksellä eteenpäin, kunnes tuli ilmi hänen jatkuva uskottomuutensa. Ja hän aluksi leimasi minut luulotautiseksi hulluksi, jonka pitäis mennä kiireesti hoitoon luulotautini takia!. Mutta kun todistajia oli jo enemman kuin riittävästi, hän tunnusti hommansa. En hakenut eroa, eikä hänkään, mutta silloin tein päätöksen, että kun lapset lähtee maailmalle, silloin lähtee myös hän talosta, ja niin myös kävi! Minulle se ero tuli kalliiksi, avioehtoa ei ollut.Perintönä saamastani, ja osittain sisaruksilta ostamista osuuksista saamastani talosta jouduin maksamaan hänelle puolet sen paikan arvosta, ja se osuus maksoi minulle 500.000 vanhaa markkaa! Hänellä oli taloon tullessaan muovikassissa kaikki omaisuus mitä hänellä oli! No, ei se mitään, minulle tuli velkaa lisää, mutta hän on jo juonut oman osuutensa!Minä kumminkin vielä olen pysynyt pelissä mukana, eikä sosiaalihuoltoa ole tarvittu!Ja kaikki osuudet olen kovalla työllä maksanut,tehnyt montaa työtä,viina ja tupakka ei ole kuluttanut budjettiani, mutta kävin myös ex-vaimoni kanssa myös tuulettumassa, ei me mitään "mökkihöperöitä" oltu! Mutta se ei riittänyt hänelle! Nyt hän olis ollut monta kertaa ollut tulossa takaisin, ja minä kuulemma ainoa jota hän on koskaan rakastanut! Minulle hän vaan ei sitä koskaan sanonut!
        Elikkä, ei kaikki rapu-miehet ole ihan paskoja, ainakin omalta kohdaltani voin sanoa, että lapseni olen huolehtinut aikuiseksi, ja vielä auttanut sen jälkeenkin, ex-vaimostani ei ole ollut edes itsensä huoltajaksi!
        Tietysti sattui vain väärä ihminen kohdalleni, mutta elämä jatkuu siitä huolimatta! Oikeastaan nyt vasta tiedän mitä onnellinen elämä on! Olen uudessa suhteessa ollut nykyisen kaunottaren kanssa viisi ihanaa vuotta. Rakkautemme on kyllä ihan eri luokkaa kuin edellisessä liitossa, jos niitä yleensä voi edes verrata keskenään, se on kyllä vaarallista! Hellyyttä ja lämpöä, helliä sanoja tulee puolin ja toisin joka päivä paljon. Seksielämä on kuin kaksikymppisillä. vieläkin pari kertaa parhaana päivänä rakastelemme, eivätkä ole mitään pikapanoja, tottakai niitäkin joskus on, mutta yleensä rakastelemme pitkään, meillä kun on aikaa toisillemme!
        Rapumies voi olla myös hyvä mies, ei aina ole vika miehessä!
        Kaikkea hyvää Teille kaikille, rakastakaa toisianne!


      • olen itse kaksoset...

        No!! Ei ne taida kaikki rapumiehet olla kuitenkaan tollaisia miten sinä sen yleistit! Olen ollut reilun 2v. avioliitossa rapumiehen kans ja on todella huolehtivainen mies ja isä myös isäpuoli minun ent.avioliitosta oleville tyttärilleni. Meillä 1v. yht.poika. Hän kyllä maksaa laskut ajallaan, ei juo niin että olis ongelma eikä polta. Hän on hyvin hellä, rauhallinen ja toiset huomioon ottava! Ja paljon muita hyviä puolia!! Parampaa miestä saa etsiä!!


      • Niisha
        Pikkupoeka kirjoitti:

        Haluan kyllä kertoa rapumiehenä oman osani tähän foorumiin. Olen nyt jo vanhus, eli 53v mies. Menin naimisiin 22 vuotiaana,rakastin naistani suunnattomasti. Saimme kaksi lasta, joista olin hyvin onnellinen. Vaimoni irroitteli jo avioliittomme alkuaikoina muutamia irtiottoja, no niistä selvittiin puhumalla, ja se puhuja olin minä. Hän kaksosena oli sitä mieltä, että hänellä ei ole mitään puhuttavaa! No, sitä mentiin sitten vaihtelevalla menestyksellä eteenpäin, kunnes tuli ilmi hänen jatkuva uskottomuutensa. Ja hän aluksi leimasi minut luulotautiseksi hulluksi, jonka pitäis mennä kiireesti hoitoon luulotautini takia!. Mutta kun todistajia oli jo enemman kuin riittävästi, hän tunnusti hommansa. En hakenut eroa, eikä hänkään, mutta silloin tein päätöksen, että kun lapset lähtee maailmalle, silloin lähtee myös hän talosta, ja niin myös kävi! Minulle se ero tuli kalliiksi, avioehtoa ei ollut.Perintönä saamastani, ja osittain sisaruksilta ostamista osuuksista saamastani talosta jouduin maksamaan hänelle puolet sen paikan arvosta, ja se osuus maksoi minulle 500.000 vanhaa markkaa! Hänellä oli taloon tullessaan muovikassissa kaikki omaisuus mitä hänellä oli! No, ei se mitään, minulle tuli velkaa lisää, mutta hän on jo juonut oman osuutensa!Minä kumminkin vielä olen pysynyt pelissä mukana, eikä sosiaalihuoltoa ole tarvittu!Ja kaikki osuudet olen kovalla työllä maksanut,tehnyt montaa työtä,viina ja tupakka ei ole kuluttanut budjettiani, mutta kävin myös ex-vaimoni kanssa myös tuulettumassa, ei me mitään "mökkihöperöitä" oltu! Mutta se ei riittänyt hänelle! Nyt hän olis ollut monta kertaa ollut tulossa takaisin, ja minä kuulemma ainoa jota hän on koskaan rakastanut! Minulle hän vaan ei sitä koskaan sanonut!
        Elikkä, ei kaikki rapu-miehet ole ihan paskoja, ainakin omalta kohdaltani voin sanoa, että lapseni olen huolehtinut aikuiseksi, ja vielä auttanut sen jälkeenkin, ex-vaimostani ei ole ollut edes itsensä huoltajaksi!
        Tietysti sattui vain väärä ihminen kohdalleni, mutta elämä jatkuu siitä huolimatta! Oikeastaan nyt vasta tiedän mitä onnellinen elämä on! Olen uudessa suhteessa ollut nykyisen kaunottaren kanssa viisi ihanaa vuotta. Rakkautemme on kyllä ihan eri luokkaa kuin edellisessä liitossa, jos niitä yleensä voi edes verrata keskenään, se on kyllä vaarallista! Hellyyttä ja lämpöä, helliä sanoja tulee puolin ja toisin joka päivä paljon. Seksielämä on kuin kaksikymppisillä. vieläkin pari kertaa parhaana päivänä rakastelemme, eivätkä ole mitään pikapanoja, tottakai niitäkin joskus on, mutta yleensä rakastelemme pitkään, meillä kun on aikaa toisillemme!
        Rapumies voi olla myös hyvä mies, ei aina ole vika miehessä!
        Kaikkea hyvää Teille kaikille, rakastakaa toisianne!

        Ihanasti kirjoitettu :)Rapumiehet ovat aivan omaa luokkaansa.Itse menen Neitsyenä Ravun kanssa viidettä vuotta.Saa nähdä miten käy.Kaksosnaiset tuntuvat olevan vain yhden asian perään.Mikä tämän uuden naisesi merkki muuten on?Hyvää jatkoa teille!


      • Ravusta Neitsyeen

        Niin ihana kun Rapu mies välillä onkin silti suuhuni on tullut usein väkisinkin nimitys:Loiseläjä.Löytää jonkun ja käyttää loppuun ja ottaa toisen.Niinkö se menee?


    • "rapu"mies

      Tsori mut on pakko sanoo teille arvoisat ihmiset että ihmisiä ei todellakaan voi tuomita horoskooppien perusteella, jotkut niin tekee. Mutta tehkööt. Minusta se on väärin, ne on vaan pelkkiä taikauskomuksia. Hölöpölyä mistä naiset voivat taas jauhaa lisää.

    • meri

      olen itse rakastunut vahvasti varattuun vaaka mieheen jolla on takana kuuden vuden sushde mutta kuin tarkemmin ajattelin niin en olisi valmis siihen suhteeseen rapu on kyllä itse päinen mutta rakastaa pitkiä suhteitaan ja ajattelee varmasikin sinua tv romani nainen ja tiedän että elämääsi tulee toinen mies mutta se ei kiinnosta sinua heti alkuun ja hän yrittää sinua mutta omasi on aina oma miehesi palaa luoksesi anteeksi pyytäen ... kaikkia hyvää

    • Nimetön

      Minä erosin vuonna 1975 oinas miehestä ja 1976 tapasin rapumiehen. Seurustelimme kolme vuotta ja muutimme yhteen asumaan, tämä rapumiskin oli eronnut ensimmäisestä vaimostaan.
      Yhteiseloamme kesti 21 vuotta joista kolme viimeistä vuotta olimme naimisissa.
      Rapumies oli mustasukkainen, pelkäsi koko ajan että löydän uuden ( en käynyt edes missään) ystävät sanoivat että kuinka olette aina yhdessä ja käsikädessä melkein koko ajan.
      Rapumies kävi ravintolassa yksin.
      Viimeiset kolme vuotta hän on harrastanut tanssia (jota minä en voi harrastaa kun jalkani ei kestä) tanssikaverina on tuttu nainen käynyt myös kylässä kodissamme.
      Viime pääsiäisenä mies ilmoitti minulle että haluaa muuttaa erilleen asumaan, se oli shokki minulle.
      Tiukkasin onko heillä suhde ja hän vastasi ei ole, sitten eräänä päivänä entinen työkaverini joka asuu tämän naisen naapurissa kertoi että mitä on nähnyt pihalla ja kuinka mieheni auto on seissyt naisen pihalla.
      Suutin ja soitin miehelleni haukkuen häntä paskiaiseksi ja kerroin mitä olin kuullut työkaveriltani.
      Tämän jälkeen mies tunnusti että heidän välillään on jotain ja hän osti asunnon samalta kadulta jossa tämä naikkonen asuu.
      Minä en voi kehua rapumiestä kun hän tarvitsi minua piiakseen tai hoitajakseen sairautensa aikana kelpasin mutta kun iloinen tanssi elämä sai vallan hänestä minä vanha vaimo sain väistyä.
      Nyt tiedän mistä syntyvät vanhat katkerat naiset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      105
      7431
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2392
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2093
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1789
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1369
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe