Kuinka estää itseäni tekemästä jotakin, jonka kuitenkin voin kontrolloida ja olla tekemättä?
Kuinka lopettaa mielihalut tupakkaan lopullisesti ilman muita korvaavia turhakkeita, koska en halua addiktoitua enään mihinkään.
Tuossa juuri kieltäydyin huumeesta, syynä lujat perjaatteeni. Kuinka saisin yhdistettyä ne tupakointiin, kun valtaosa polttaa?
Kuinka voisin olla tupakoimaton ilman paineita, tai tarvetta tuntea tulla hyväksytyksi muiden silmissä jatkamalla järjetöntä tapaa.
Ehkä parhaimpia asioita, joista jään paitsi on muiden asioiden tekeminen kuin itsensä saastuttaminen. Se on köyhä virike, samaa toistoa päivästä toiseen ja mikä pahinta -vuodesta-toiseen ja et saa käsiäsi kuriin.
Kuinka voisin lopettaa olemasta epärehellinen itselleni? Aina, kun olen sanonut lopettavani niin olen kuset*anut itseäni ja siksi tunnen häpeää.
Kuinka lopettaa uskomus -Tupakointi on osa persoonaani.
Kuinka saada vihdoin ja viimein piste koko touhulle ja antaa elimistön puhdistua.
Vakituista tupakointia noin kuusi vuotta, sekä satunnaista ennen vakialotusta noin yksi ja puoli vuotta.
Olen 19-vuotias ja tunnen itseni epäonnistuneeksi, niin tässä suhteessa kuin ihmisenäkin. Miksi väitän, etten pysty kontrolloimaan itseäni asian suhteen?
Joskus tunnen kuin toivo olisi jo mennyttä ja että kaikki on mennyt, mitä se enään hyödyttää tehdä mitään kun en koskaan saa sitä tehdyksi, puhun vain ja joku minussa taistelee itseäni vastaan.. Mitä mieltä olette, onko vielä mahdollista saada terve elämä?
Liikun paljon kuitenkin.
Mikä minua vaivaa? Olen sekaisin päästäni, koska jatkan tätä.
Kuinka lopettaa?
7
96
Vastaukset
- Röyhyyttävä sokko
et ole sekaisin, vaan tapa/nikotiinikoukussa. Eihän tupakointi terveellistä ole, mutta älä ota sitä liian raskaasti, on maailmassa vaarallisempiakin addiktioita. Älä siis tee siitä elämää suurempaa asiaa, vaan ajattele sitä vain pikku paheena, josta olisi kiva päästä eroon. Eipä lopettamiseen mitään poppakonsteja ole varsinkaan, jos yrität selvitä ilman apukeinoja, oma päättäväisyys on ainoa, joka sinut maaliin vie. Itseäsi syyllistämällä ja häpeämällä et pääse todennäköisesti puusta pitkään, alat vain pelätä mahdollista repsahdusta ja siitä seuraavaa häpeän tunnetta. Vähemmästäkin alkaa mieliala laskea varsinkin, kun tupakoinnin lopettaminen saa elimistösi dopamiinitasot laskuun. Tämä taas ei tee lainkaan hyvää taistelukyvyllesi vieroitusoireita vastaan.
- Backtomyfeet
18h ilman tupakkaa on lyhyt aika ehkä monille, mutta suhteellisen pitkä minulle.
Joku tuossa jo kysyikin: '' Oletko lopettamassa röökinpolttoa? '' Vastasin vain: '' En, kun tupakkalakossa. '' Se oli lohdullisempaa, kun ei revi itsestään kaikkea vahvuutta joka taistelee ärsykettä vastaan. Säästää itseään. :)- Röyhyyttävä sokko
18-h, jatka vain samaan malliin, siitä se lähtee. Minulla jo kuusikin tuntia on hyvä suoritus, jos olen hereillä koko ajan.
- 1,5vTaistelua
On tää lopettaminen vaikeata. Voin olla kymmeniä päiviä ilman, mutta sitten taas joku kaveri tarjoaa ja otan... Ainoa vihje jonka voin antaa, älä ajattele niinkuin minä välillä: Kyllä kymmenen päivän jälkeen voi ottaa yhden, se on silloin heti yhtä vaikeata lopettaa.
- Deadsmokerr
Joo, on tullut huomattua. Yhden röökin tässä olen nyt sitten vetäissyt täyden vuorokauden jälkeen ja tuntui kyllä niin kamalalta keuhkoissa, kun puhdistua ovat alkaneet. Kuin olisi imenyt ummehtunutta pakoputkea... Ei sillä, että joskus olisin. :D
- Deadsmokerr
Tähänastisesti savuton. Kurkkua kutittaa kamalasti ja yskä on aikamoinen.
Onneksi kuuman kahvinjuonti helpottaa asiaa.
Maanantaina töihin, sitä odotellessa onko kauhea yskä ja saako kröhiä ympäriinsä vai onko tasottumaan päin. - 1,5v taistelua .
Omissa oloissa tämä kyllä käy hyvin, mutta ai että on myrkkyä ku joku kaveri tulee ja tarjoaa.
2 päivää ilman.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?712406Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä411173Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1755095Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa293712Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963554Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss473104Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082839Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132368Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie412149Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191955