Aloittaisinko purjehduksen?

Nowiizi

Haluaisin aloittaa purjehduksen, ja olen hakenut netistä tietoa mikä olisi paras tapa aloittaa uusi harrastus.

Olen lueskellut tätä palstaa syksystä lähtien. Jos tämä on oikeasti Suomen aktiivisin purjehdusfoorumi, niin ainakaan minkäänlaista yhteisöllisyyttä tai muutenkaan rentoa ja rehellistä harrastusta lienee turha mainostaa... Hullumpaa porukkaa saa hakea.

13

258

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • salori

Jatka moottoriveneilyä , se sopii sulle !! Ja jatka siellä " köntsät mereen " osiossa !

• hahhaaahhaa

selvästi purjehtijan vastaus!!

tuulta pain vaan!!

• äläannatrollienhämät

Noh...tämä on harvinaisen avulias ja aiheessapysyvä ollakseen anonyymi suoli24-kaasu-keskustelupalsta. Täällä kuitenkin kuppikunnat kinaavat ja kokonaan ulkopuoliset, taatusti ikänsä sisämaassa olevat tyypit heittävät bensaa liekkeihin. Näethän itsekin: Yksi paasaa purjehtijoille kartioista ja yrittää naruttaa niitä kaikin tavoin, yksi höpöttää jotain männäntapeista (ilmiselvä psyyketapaus) ja yksi puhuu innoittuneesti perseisetä ja kakkaamisesta, siteeksi purjehdukseen liittyen. . Merikarhut herättävät voimakkaita tunteita myös. Mutta niin vaan asiallisiin kysymyksiin tulee tältäkin melko nopeasti fiksuja vastauksia.

• .....

Olipas kaksijakoinen kirjoitus. Oliko tarkoituksesi oikeasti kysyä niitä neuvoja, vaiko kritisoida tätä palstaa?

Kuten edellinen sanoi, asiallisiin kysymyksiin saa asiallisia vastauksia, kun ei itse lankea trolleihin tai ylireagointiin.

• hae hullumpaa

Eipä ole paljoa edes näitä suoli24-palstoja lukenut, jos ei hullumpaa porukkaa löydä. Jo autojen merkkipalstat ovat puolta vinksahtaneempia ja vielä niissäkin ollaan jossain asian reunassa kiinni, vaikka asiattomastikin. Maailman menot ja julkkisten ruotimiset ovat jo jotakuinkin normaalille ihmiselle lukemiskelvotonta tarinaa. Onhan meillä täälläkin jodlarimme ja joku muukin puolivaloilla menevä. Mutta kuten edellä olevatkin ovat sanoneet, asiakysymykseen saa melkein yksinomaan asiavastauksia.

• Kiva_harrastus

Koska useimpia naisia ei kiinnosta purjehdus niin täältä voit löytää purjehduksesta innostuneen poikaystävän, jolla jo on vene. Olitpa mies tai nainen.

Kaikki muu paitsi home ja purjehdus on turhaa...

• Tein muutama vuosi sitten salonkiremonttia ja mietin myrskypunkkien kokoa. Tältä palstalta sain nopeimmat, tarkimmat ja myös perustelluimmat vastaukset muutamassa tunnissa. Erinomaisia neuvoja sain myös kangaslaitojen kiinnittämisestä. En tiedä vastaavaa suomenkielistä palstaa.

Mikäli osaa erottaa pissa-kakkaleikkeihin erikoistuneet häiriköt sekä muut harhaanjohtajat/ärsyttäjät niin tämä palsta on oikein toimiva. Asiattomuuksiin ei tarvitse/kannata reagoida...

• 12+9

Mene kimppaan jonkun aktiivipurjehtijan kanssa tai osta vene.

• ....

Ketjun aloittajalle. Lähiseudun veneseuroihin yhteyttä. Lähes kaikilla seuroilla nettisivut keskustelupalstoineen jota kautta voi myös etsiä esim gastin paikkaa. Veneily on mukavaa hommaa.

• nowiisi

Itse aloitin suorittamalla saaristo- ja rannikkolaivurin tutkinnot talvella ja kesällä aion mennä purjehduskurssille ja osallistua seuratoimintaan. Katselen venettä sitten myöhemmin.

• urpiainen

oottelet että tulee köntsät housuun?

• .. ..

Purjehtimisen aloittaminen ja täällä kirjoittelu ovat kaksi täysin eri harrastusta.

Tämän kirjoitan nyt, kun itse olen ikäni takia lopettelemassa molempia.

• Nulli S

Moi,

Itse kävin joskus aikanaan Baltic Cruising:in purjehduskurssin (www.balticcruising.fi) ja voin suositella lämpimästi. Ja ei, en ole firman henkilökuntaa :)

Myös saaristo- ja rannikkolavurikurssien käymisestä on hyötyä. Saaristo tosin riittää aika pitkälle mielestäni hyvin, kunhan asiat sisäistää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      339
      3395
    2. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      219
      2959
    3. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      61
      2460
    4. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      177
      1530
    5. Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa

MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har
      MTV3
      18
      1359
    6. Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?

Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään
      Kotimaiset julkkisjuorut
      58
      1336
    7. Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!

Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      965
    8. 61
      962
    9. 90
      907
    10. Kullannuput kaahas Stopintakaa ja kolari...

Tätä se mun uneni tiesi...
      Ilmajoki
      20
      844
    Aihe