on se vaan niin huvittavaa että nykyään melkein kaikki vaatii.....

mystery-86

leffaan niin ison budjetin,tunnetut näyttelijät ja sen pitää sopia nuorille myös.Vanhoja ideoita yritetään epätoivoisesti käyttää uudestaan,jopa sillei että jotkut katsojat eivät tajua että kyseessä on käytetyt ideat.Vanhan pitää olla vanhaa ja vaatimattoman vaatimatonta.Sittem kun tulee vastaan leffat joilla pieni nudjetti niin silloin ei ole mikään hyvin.Kaikki paras on jo tehty,vanhat leffat riittäisi jo ainakin B.Mioettikää mitä ideoita ja aiheita ette B-leffoista löydä.Kaiken pitää olla niin trendikästä....minä en muotia tarvitse,en missään muodossa....sille en kumarra.Mikä tahansa idea toimi ennen,mutta? kun nyt niin ei vaan ole.Sitten kun tehdään jotain uutta kauhua esim....niin sekin yritetään saada näyttämään vanhalta ja siinä on sellaista kauhua,väkivaltaa mitä on vanhoissa.Pahinta on se kun nyt tehdään joku kauhu leffa ja sitten siihen tungetaan SPLATTERIA mukaan vaikka se ei sovi aiheeseen ja juoneen,eikä missään tapauksessa niin että on tosi iso budjetti....sitä ei saa liittää siihen.Vielä kaiken päälle vanhat kauhu kliseet siirretäään huippu moderniin menoon.Tuntuu siltä että kreisiä huumoria ja SPLATTAUSTA ei enää uskalleta tehdä.

8

820

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hemmo

      päivää vaan mielestäni mystery-86 voisi kertoa mikä on splattari

      • huuhaa

        Voisi mystery noin yleensäkin opetella kirjoittamaan niin että muutkin ymmärtävät. Ettei jäisi ihan mysteeriksi mitä hän tahtoo sanoa. Splatter on verellä läträämistä, vai onko?


      • mystery-86

        SPLATTERI: mustanhuumorin,tilannekomiikan yhdistelmä,välillä on mukana alapäähuumoria.Nuo on yhdistetty toisiinsa,mitään tiettyjä sääntöjä ei ole.....kriitikoista ei välitetä(eihän muuten olisi olemassa tällä tavalla riemastuttavia verisiä coctaileja).Tuntemattomilla näyttelijöillä. Joidenkin leffojen kohdalla on saattanut käydä niin että ilman niitä ei olisi joitakin ideoita ja aiheita noissa jotka on aseteltu noihin leffoihin joilla on < budjetti,sitten vaan on sanottu niistä että jotain ennennäkemätöntä.Kuitenkin tietyt henkilöt ovat huomanneet että oho...voi että nämä jutut on jo käytetty.Kusetusta on tapahtunut,jotkut muka kunnianosoituksia siis kyllähän aitoja sellaisiakin löytyy mutta? nuo kliseet on kyllä suoraan otettu uusiin drive-in theatre leffoista ja perus mustavalko kauhusta.Splatterillä on monia tarkoituksia mutta? sille riittää täydellisesti vain viihdyttäminen,sehän ei muuten mielestäni toimi muissa leffoissa niin hyvin.Sarjakuva vaikutteita on näissä ja tekijöiden henkilökohtaista nuoruuden teinikapinallisuutta,sellaisia juttuja mukana jotka oli muuallakin tabuja kuin vaan leffoissa.Ansa sopii hyvin kuvaamaan SPLATTERIA,niihin jää kiinni vaikuttaa sillä tavalla alitajuntaan ja tilannetajuun.Haluaa vaan lisää ja lisää....kun on yksi SPLATTERI hyllyssä niin perskelez niitä pitää olla sitten kämppä täynnä.Paljon ideoita jotka ei naurattais budjetti leffoissa ja mitä ei edes pysty liittämään uusiin vähän pienemmän b menoon.Näyttelijöitä joita on ollut vaan B-LEFFOISSA.....sellaisia myös jotka eivät ilman B:tä olisi päässeet b leffoihin.....en mainitse täällä nimiä koska kuulostaisi täällä liian tavalliselta.Sitten niisä on juttuja joista tekijät ovat nauttineet lapsukaisina.Plajon sellaisia joissa ei olla oltu hetkeäkään tekemässä studiossa.Lisää tulloo tekstivä myöhemmin.


      • mystery-86
        huuhaa kirjoitti:

        Voisi mystery noin yleensäkin opetella kirjoittamaan niin että muutkin ymmärtävät. Ettei jäisi ihan mysteeriksi mitä hän tahtoo sanoa. Splatter on verellä läträämistä, vai onko?

        mutta?.....vaikka B-LEFFOJEN ideat ja aiheet ja rakenne kuulostaa niin yksinkertaiselta niin ei se kuitenkaan ole ihan niin vaatimatonta kuin miltä se kuulostaa.Tosi vaikea selittää,kun kaikki ei ole niissä sitä mitä näkee.Tuntisinpa Loyd Kaufmanin.....tai Peter Jacksonin,saisi vähän apua tähän jutskaan.Sitten se että kyllä todellinen friikki joka on etsinyt kaiken mahdollisen tiedon B:stä tajuaa sen mitä meinaan.Sellasia juttuja on mitkä löytää vain katsoja itse,niissä on jopa semmosia juttuja että niitä ei löydä kun ensimmäisen kerran katsoo.Minä todella olen tämmöinen mysteeri....tulen olemaan.Kyllähän minä laittaisin parempaan muotoon jos vain pystyisin.


    • ei uskalleta.......

      ei ne tee kun se ei menesty nykyään ja eivät viitti ottaa riskiä(vaikka katsojia löytys)

      • mystery-86

        kun nyt sattuu vielä olemaan niin että SPLATTERIT ja muut ovat muotia ja rikkaita vastaan...niin eihän sellaista nykyään hyväksytä.leffoja ei tsiikata nyt niin tarkasti kuin ennen,ihmiset ovat muutuneet niin paljon.Pitää olla joku tietty rakenne,poliittisesti korrekti ja sitten kun jos nyt tehtäis noita vanhoja tai vanhalla tyylillä niin ne olisi niin vaikea saada leffateatteri levitykseen ja eihän niille löydy helposti,saati sitten ollenkaan rahoittajia.Pitää ajatella nykyään kaikkia....aikuisten leffoissa on jotain nyt lapsukaisille.Ole ylpeä siitä että olet friikki.Huomaat sellasia asioita mitä ei friikit ei huomaa.


    • intisä asuva

      moi mun nimi on hannele juusela

      • mystery-86

        mutta? pahennat vaan niitä kun tulet selittämään väärille henkilöille.Minulla ei ole kokemuksia tuollaisista,koitahan nyt itse selvietyä niistä....ei millään pahalla.Laitappas jotain sellaista mistä tulee mieleen ihminen.Sitä ei kuitenkaan tarvitse olla ihan noin friikki.....ai niin et koskaan pysty tajuamaan mitä on olla sellainen.Onneksi se on näin......mutta? tänne on kyllä toisaalta aika hyvä laittaa tuollaista mutta? älä pistä minulle....minä en tee mitään tuolla tiedolla,ei kuulu minulle.Olisi varmaan ihan hyvä puhua joillekkin sukulaisille tuosta....unohdin tuohonkin liittyvän jutun,sinä kyllä tiedät sen.Käyppäs tuolla huuhaa oasatolla vähän juttelemassa.Pärjäile ja koita parantua en tiedä kuinka paha virus on kyseessä,mutta? ei muistella pahalla...sinussa on kyllä hyviäkin puolia ,voisit näyttää niitä.Katsokkun minua kiinnostavat nämä ihmisten hyvät puolet.Yritä nyt...laita jotain tietoa jostakin B-leffasta...tai muusta positiivisesta,hei mutta? sehän olisi ihan hyvä juttu.Antaa tulla...tai sitten hulluttele mutta? älä edes yritä kenenkään kustannuksella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      83
      4507
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      121
      3886
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2451
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      193
      1454
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1276
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1233
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1168
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1157
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1133
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1035
    Aihe