Ruskea vuoto.

mmmmm1

Moikka, mulla on nyt 11 päivän abortin jälkeen alkanut tulla ihan siis ruskeaa vuotoa. Ei ole verta nähtykkään. Muutama päivä ennen tätä oli veristä vuotoa ja niukkaa. Mulla tehtiin siis abortti lääkkeellä. Tätä ruskeaa vuotoa on nyt jatkunut 4 päivää. Pelkään et olisin saanut sen kohtutulehduksen. :( Kuinka nopeasti se voi aiheuttaa lapsettomuutta tai miten? Se hoidetaan kait antibiooteilla, kuinka kauan niitä antibioottipillereitä syödään?

10

5631

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sen siitä saa

kun pitää mennä ronkiskeleen luonnottomuuksia. Jospa se on nyt kunnon tulehdus ettei tartte ikinä enää raskauksia pelätäkään, edes sittenkään vaikka kuinka hinkuat... toivottavasti. Mitäs et ottanu lasta vastaan sillon kun se ois halunnu tulla. Nyt et niitä enää ole ansainnukaan.
      Voit enää vaan toivoa että siellä vielä se pieni sinnikäs taistelija pitää edelleen kiinni ainoasta elämästään ja on selvinny voittajana tarjoilemistas myrkyistä..

• Asiallisuutta nyt

Tuskin sinä nyt olet asiallinen sanomaan kellekkään mitä toinen on ansainnut tai mitä ei.

Ja miten siellä nyt mitään "sinnittelijää" ois kun abortista on kulunut jo ties kuinka kauan. Tarkista hieman lääketieteen osastolta tietoja abortista jos ne on puutteelliset.

• sosiopaatti riehuu

"Ja miten siellä nyt mitään "sinnittelijää" ois kun abortista on kulunut jo ties kuinka kauan."

Siis 11 päivää.. ja mitä pitäs tarkastaa, miksei vois olla? Mitä se aika nyt tähän liittyy voiko olla sinnittelijää?

• Kaavintamahdollisuus
        sosiopaatti riehuu kirjoitti:

"Ja miten siellä nyt mitään "sinnittelijää" ois kun abortista on kulunut jo ties kuinka kauan."

Siis 11 päivää.. ja mitä pitäs tarkastaa, miksei vois olla? Mitä se aika nyt tähän liittyy voiko olla sinnittelijää?

Jos abortti ei ole onnistunut eli raskausmateriaali täydelleen poistunut niin sitten joutuu mennä kaavintaan.

• kokemus..

Keskeytyksen jälkeen verivuoton on aivan normaalia. Kun veri on pidempään kohdussa ennen pois tuloa, niin väri muuttuu rusehtavaksi, pelkän ruskean vuodon takia noin pian keskeytyksestä en lähtisi epäilemään tulehdusta. Eri asia jos vuoto olisi jo loppunut ja sitten yhtäkkiä alkaa tulemaan ruskeata verta niin sitten.

Yleisin oire kohtutulehduksessa on alavatsakipu. Se on kaukana normaalista kivusta ja erityisesti silloin sattuu kun hyppii/pomppii.

Sitä kauanko kohtutulehduksen alkaminen vaatii aikaa en tiedä. Itse sain tulehduksen keskenmenon jälkeen. Aluksi hoidettiin antibiootilla (todella vahvoja, sisältää myös antabusta) yleisesti kaikki oikeat kohtutulehdukset hoidetaan sairaalassa koska lapsettomuus riski on erittäin suuri. Pienet tulehdukset menee kotosallakin hoidettavana.

Minulla se alkoi kipuna joka oli todella kova. Kyllä siinä itkua väänsi. Välillä se helpotti. Itse tein sen virheen että odottelin muutamia päiviä kun aluksi kipu ei ollut paha, mutta sitten kun tuli niin kova kipu että se itkukin tuli niin menin lääkäriin. Kohtutulehdus löytyi ja siihen sitten antibiootit ja sairaalassa muutama päivä. Kotio pääsyn jälkeen oltiin todellakin seksilakossa mutta pari päivää kuurin lopun jälkeen sama alkoi uudestaan.. Karu tosiasia on se, että lapsettomuusriksi tuplaantuu samalla kun tulehdus uusii.

Itse olin todella tarkka keskenmenon jälkeen, en käynyt uimassa, en harrastanut seksiä (vuodon aikana) mutta eipä se auttanut. Tällä hetkellä tuosta on aikaa kolme vuotta ja lapsen yrittämistä nyt takana vuosi. Kyllähän se pelottaa että tuosta jäi se lapsettomuus riasaksi.

Tulehdusriskin takia on erittäin tärkeää ettei seksiä harrasteta kun vuotaa, ei käydä uimassa eikä mitään muutakaan mitä lääkäri on kieltänyt.

Harvalle se tulehdus tulee, mutta niille joille tulee niin eipä se ole leikinasia. Vaikka tämä ersä on sitä mieltä että abortin jälkeen ei lapsia pitäisi enää saada, niin on se aika kova hinta maksettavaksi

• viestiketjunaloittaj

Hei onko sulla tietoa siitä voiko kohtutulehdus olla oireeton? Kuullostaa musta tosi hassulta, kun jossain netissä sanottiin että voi olla. Miten kohtu joka on tulehtunut voi olla oireeton... Mietin vain tiedätkö kun oot sen kokenut kerran :)?

• Kokemus..
        viestiketjunaloittaj kirjoitti:

Hei onko sulla tietoa siitä voiko kohtutulehdus olla oireeton? Kuullostaa musta tosi hassulta, kun jossain netissä sanottiin että voi olla. Miten kohtu joka on tulehtunut voi olla oireeton... Mietin vain tiedätkö kun oot sen kokenut kerran :)?

En tiedä voiko olla oireeton. Luulisi ainakin että kun tulehdus tulee niim oireitakin ilmenee. En kyllä varmaksi tiedä.

• 7302893777r9

Tulehdus ilmenee kyllä verikokeesta, jos epäilyksiä siihen suuntaan on. Tulehdusarvot osoittaa pienimmänkin siihen viittaavan asian. Eli jos epäilet tulehdusta, käväise päivystyksessä kertomassa epäilysi ja crp voidaan ottaa pikatestinä ja saat samalla jo antibiootit aloitettua, mikäli tulehdus on.

Itse menin tulehdusepäilyissä päivystykseen, oli tosin muu kuin gynekologinen tulehdus. Olin äimistynyt, miten nopeasti nykyään tulehdus saadaan selvitettyä.

Ei kannattaisi jäädä odottelemaan nettipalstojen kommentteja, kun ei täällä voi tehdä diagnooseja peruskoulupohjalta ja potilasta näkemättä kun ne kokeet lääkärillekin vasta asian valaisee.

• kokemus..

Minun tilantessa ei otettu minäänlaisia verikokeita tai edes pikaserppiä. Kohtutulehdus on yksi niistä tulehduksista jonka pystyy diagnotisoimaan silmämääräisesti, serppiä käytetään sillon kun tulehdusta ei pysty silmämääräisesti näkemään.

Aloittajalle nyt vielä uudemman kerran tiedoksi, että lääkkeellisen keskeytyksen jälkivuoto saattaa kestää jopa 4 viikkoa. Vuoto muuttuu loppukohden rusehtavaksi ja se on aivan normaalia. Älä siis painoi turhaan. Keskeytyksestä on se pari viikkoa nyt aikaa eli sinulla on jälkitarkastus muutaman viikon päästä ja sillon lääkäri katsoo kohdun tilanteen ja mahdollinen tulehdus selviää siellä. Teet nyt vain itsellesi hallaa kun mietit tuollaisia asioita.

Jos nyt kaivaisit ne paperit mitkä olet keskeytyksessä saanut ja luet ne uudestaan läpi niin sieltä löytyy sinulle vastaukset. Rusehtava vuoto kaksi viikkoa keskeytyksen jälkeen ei ole merkki tulehduksesta vaan se on aivan normaali jälkivuoto joka on jokaisella keskenmenon saaneella ja synnyttäneelläkin.

Itse miettisin enemmän sitä miksi nyt otat niin kauhean stressin tästä asiasta? Yritätkö jotenkin siirtää ajatuksen muualle vai miksi epäilet? Kuitenkin kaikki on sinulle siellä papereissa selitetty ja jos hiemankin googlettaisit asiallisia sivuja (käypähoito, eri sairaaloiden tekstit) niin näkisit sieltäkin että jälkivuoto kuuluu asiaan. Monilla tulee jopa kuukautisloppu puolella rusehtavaa verta, että näin :)

• 7302893777r9
        kokemus.. kirjoitti:

Minun tilantessa ei otettu minäänlaisia verikokeita tai edes pikaserppiä. Kohtutulehdus on yksi niistä tulehduksista jonka pystyy diagnotisoimaan silmämääräisesti, serppiä käytetään sillon kun tulehdusta ei pysty silmämääräisesti näkemään.

Aloittajalle nyt vielä uudemman kerran tiedoksi, että lääkkeellisen keskeytyksen jälkivuoto saattaa kestää jopa 4 viikkoa. Vuoto muuttuu loppukohden rusehtavaksi ja se on aivan normaalia. Älä siis painoi turhaan. Keskeytyksestä on se pari viikkoa nyt aikaa eli sinulla on jälkitarkastus muutaman viikon päästä ja sillon lääkäri katsoo kohdun tilanteen ja mahdollinen tulehdus selviää siellä. Teet nyt vain itsellesi hallaa kun mietit tuollaisia asioita.

Jos nyt kaivaisit ne paperit mitkä olet keskeytyksessä saanut ja luet ne uudestaan läpi niin sieltä löytyy sinulle vastaukset. Rusehtava vuoto kaksi viikkoa keskeytyksen jälkeen ei ole merkki tulehduksesta vaan se on aivan normaali jälkivuoto joka on jokaisella keskenmenon saaneella ja synnyttäneelläkin.

Itse miettisin enemmän sitä miksi nyt otat niin kauhean stressin tästä asiasta? Yritätkö jotenkin siirtää ajatuksen muualle vai miksi epäilet? Kuitenkin kaikki on sinulle siellä papereissa selitetty ja jos hiemankin googlettaisit asiallisia sivuja (käypähoito, eri sairaaloiden tekstit) niin näkisit sieltäkin että jälkivuoto kuuluu asiaan. Monilla tulee jopa kuukautisloppu puolella rusehtavaa verta, että näin :)

Hyvä ja asiallinen neuvo, rakas "kokemus" :) Hyvä kun sanoit ton että onhan se just merkki kuukautistenkin loppumisesta sellanen rusehtava vuoto. En ite älynny.
        Mutta se crp on kai just näissä epäselvissä tapauksissa ainut keino tietää onko vai eikö ole siis sitä tulehdusta. Kiva kun näkee asiallistakin tekstiä täällä haukkumisten ja solvausten seassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4312
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1813
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1523
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1287
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1073
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      919
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      78
      904
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      833
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe