Vielä 1800-luvulla vanhoillislestadiolaiset opit ja Raamattu kulkivat käsikädessä ja oli helppo perustella vanhoillislestadiolaisia oppeja, kun ne perustuivat suoraan Raamatun sanaan. Tänä päivänä aina joutuu selittelemään, että jokin asia on näin lestadiolaisessa opissa, mutta Raamatussa se on näin. HANKALAA!
Vanhoillislesradiolaisuus ja Raamattu.
37
277
Vastaukset
- hmm.
Miten vanha oot?
Itse olen lukenut vanhojakin tekstejä. Raamatusta luetaan edelleen seuroissa tekstejä.- 17+17
Eikö se ole vaarallista lukea omin päin vanhoja tekstejä. aamatun tutkistelussakin pitäisi aina olla saarnaaja mukana.
- 165j887
Vanhoillislestadiolaisuus ja vain osa Raamatusta kulkevat käsikädessä. Ja siinä se opin heikko kohta onkin. Esimerkiksi Raamatun varoittama omavanhurskaus, itsensä ylentäminen ja lähimmäisten tuomitseminen jää ulkopuolelle. Lisäksi vanhoillislestadiolaisuudessa on paljon opillisia kohtia ohi Raamatun.
- Uskon perusta
Pitkälle samaa mieltä. Mielivaltaiset opintulkinnat ja kiellot ovat mahdollisia, kun meikäläiset uskovaiset eivät itse tunne Jumalan sanaa eivätkä kristinoppia. Ei ole valmiuksia arvioida itsenäisesti, onko puhujien opetus Raamatun mukaista.
Nykysellään on kirjoitettu paljon "lisälehtiä Raamattuun". Se ei ole tervettä oppia.
- 28+33
Aloittaja on oikeassa. Hyvin usein puhujaveljemme joutuvat toteamaan, että Raamattu sanoo näin, mutta me ymmärrämme sen näin.
Kuka Heille olisi Raamatun opettanut?
Eiväthän he edes käytä sitä.
Miten selvitetään biblian mukaan mm Jes. 8;3
Ja menin prophetissan tykö, se tuli raskaaksi ja synnytti pojan; ja Herra sanoi minulle: nimitä se: ryöstä pian, ja riennä jakoon.
Asia ei ole metafora.
Mitä se mielestänne tarkoittaa.
Kes.- axion
Kesitas kirjoitti:
Kuka Heille olisi Raamatun opettanut?
Eiväthän he edes käytä sitä.
Miten selvitetään biblian mukaan mm Jes. 8;3
Ja menin prophetissan tykö, se tuli raskaaksi ja synnytti pojan; ja Herra sanoi minulle: nimitä se: ryöstä pian, ja riennä jakoon.
Asia ei ole metafora.
Mitä se mielestänne tarkoittaa.
Kes.Vastauksen saat lukemalla Jes.8:4.Nimeen sisältyi määräaikainen ennustus.
- kuupo
axion kirjoitti:
Vastauksen saat lukemalla Jes.8:4.Nimeen sisältyi määräaikainen ennustus.
Raamattua puheen alussa luetaan mutta mitä se hyödyttää kun luetun ymmärtämistä ei ole.
Vaikka sanotaakko Matt. 13 jae 2 ja 3 että Jumala ilmoitti kieltää television syntinä vuonna 1963 ja sitoa syntiin kaikki jotka sen jälkeen vielä omistavat tai hankkivat television. axion kirjoitti:
Vastauksen saat lukemalla Jes.8:4.Nimeen sisältyi määräaikainen ennustus.
Kyllä minä vastauksen tiedän,, mutta kerro sinä se?
- kuka profeetta,
- Miten ennustus liittyy nimeen, koska 3,3 kielletään ennustajat, tietäjät.
- Miksi nimittää?
- miksi ryöstää?
- mihin jakoon?
Selittele nyt.- !!!!!!
Kesitas kirjoitti:
Kyllä minä vastauksen tiedän,, mutta kerro sinä se?
- kuka profeetta,
- Miten ennustus liittyy nimeen, koska 3,3 kielletään ennustajat, tietäjät.
- Miksi nimittää?
- miksi ryöstää?
- mihin jakoon?
Selittele nyt.#Miten ennustus liittyy nimeen,koska 3,3kielletään ennustajat,tietäjät.#
Himmaa vähän.Ennustuskieltohan oli ihmiselle.Jumalan ennusteitahan
on Raamattu pullollaan. - Himmaa vähän
!!!!!! kirjoitti:
#Miten ennustus liittyy nimeen,koska 3,3kielletään ennustajat,tietäjät.#
Himmaa vähän.Ennustuskieltohan oli ihmiselle.Jumalan ennusteitahan
on Raamattu pullollaan.Pääset vähemmällä, kun vastaan noihin kysymyksiin, jos osaat.
- Ödeema
Paavali puhui "salatusta viisaudesta". Ei sinne Raamattuunkaan ole kaikkea kirjattu. Johanneshan sanoi, että paljon muutakin Jeesus sanoi ja teki, mutta niitä ei aina pantu muistiin.
Siellä on kuitenkin ilmoitettu tärkein, eli Jumalan tahto, ja se on uskoa Jeesus Jumalan Pojaksi, Jumalaksi.
Senkin löytäminen VL saarnoihin on vielä kaukana.- latinalainen keksi
Kesitas kirjoitti:
Siellä on kuitenkin ilmoitettu tärkein, eli Jumalan tahto, ja se on uskoa Jeesus Jumalan Pojaksi, Jumalaksi.
Senkin löytäminen VL saarnoihin on vielä kaukana.Oisit tullut rakentamisen messuille Jyväskylään tsiikaa ,miten kattorakenteet
tehdään,ettei tarttis mulkoilla ja kukkoilla! - Ödeema
Kesitas kirjoitti:
Senkin löytäminen VL saarnoihin on vielä kaukana.Sanoppa sinä Kesitas mitä Jeesus kirjoitti maahan ? Tiedät sen kohdan, jossa
fariseukset toivat naisen kiinniotettuna itse teosta kun hän teki huorin? Ödeema kirjoitti:
Sanoppa sinä Kesitas mitä Jeesus kirjoitti maahan ? Tiedät sen kohdan, jossa
fariseukset toivat naisen kiinniotettuna itse teosta kun hän teki huorin?Mitä siinä Sinun mielestäsi sanotaan?
Kesitas kirjoitti:
Senkin löytäminen VL saarnoihin on vielä kaukana.Ei vaan Jeesus on Jumalan poika. Isä on Jumala, eikä muita jumalia ole.
lappix kirjoitti:
Ei vaan Jeesus on Jumalan poika. Isä on Jumala, eikä muita jumalia ole.
Nyt olet lappix väärässä:
Kuka on; - minä olen?
Mitä on Kol 2;9; Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti?
Mitä tämä merkistee 1Joh 5;20 20 Me tiedämme myös, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, jotta tuntisimme hänet, joka on Todellinen. Ja tässä Todellisessa me elämme, kun olemme hänen pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on tosi Jumala ja iankaikkinen elämä.
Vai ei Jeesus ole Jumala, joka tuli keskellemme, Immalluenina? Mitähän se mahtaa tarkoitta?
Jes 7;Sen tähden Herra antaa itse teille merkin: neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
Kuka on Immannuel?
Muuten vain JT ei ole vielä niin pitkällä Jumalan tuntemisessa, että tajuaisi tämän..
Kes.Kesitas kirjoitti:
Nyt olet lappix väärässä:
Kuka on; - minä olen?
Mitä on Kol 2;9; Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti?
Mitä tämä merkistee 1Joh 5;20 20 Me tiedämme myös, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, jotta tuntisimme hänet, joka on Todellinen. Ja tässä Todellisessa me elämme, kun olemme hänen pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on tosi Jumala ja iankaikkinen elämä.
Vai ei Jeesus ole Jumala, joka tuli keskellemme, Immalluenina? Mitähän se mahtaa tarkoitta?
Jes 7;Sen tähden Herra antaa itse teille merkin: neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
Kuka on Immannuel?
Muuten vain JT ei ole vielä niin pitkällä Jumalan tuntemisessa, että tajuaisi tämän..
Kes.Siiinä tapauksessa kaikkia maailman Immanuel nimiset miehetkin ovat jumalia.
Jumaluus on ominaisuus ei persoona vrt. johtajuus. Mutta johtajuus ei ole sama kuin johtaja.
Olet kesitas sisäistänyt melkoisen hyvin Nikaiassa v. 325 tehdyn junttapäätöksen.
Sitäpaitsi minä en ole JT, enkä aio koskaan olla JT enkä mikään muukaan uskonnollispoliittisen liikkeen kannattaja.lappix kirjoitti:
Siiinä tapauksessa kaikkia maailman Immanuel nimiset miehetkin ovat jumalia.
Jumaluus on ominaisuus ei persoona vrt. johtajuus. Mutta johtajuus ei ole sama kuin johtaja.
Olet kesitas sisäistänyt melkoisen hyvin Nikaiassa v. 325 tehdyn junttapäätöksen.
Sitäpaitsi minä en ole JT, enkä aio koskaan olla JT enkä mikään muukaan uskonnollispoliittisen liikkeen kannattaja.>>Siiinä tapauksessa kaikkia maailman Immanuel nimiset miehetkin ovat jumalia. ** Hyvin erikoinen, saata..nan käsissä olevan Jehovan Todistajien näkemys, jolla ei ole tukea Raamatussa.
Missä kohti Raamattu sanoo näin?
>>Jumaluus on ominaisuus ei persoona vrt. johtajuus. Mutta johtajuus ei ole sama kuin johtaja. ** Heräsithän. Jumalalla on myös tämä ominaisuus.
Kun Jumala laskeutui kekseillemme, neitseen (jotka todella kaikki ei tullut paksuksi) synnyttämänä, toi Jumalan luoksemme elävänä, joka mainitaan Raamatussa usean kerran, niin Uudessa kun Vanhassakin Testamentissa.
Isä on Jumala luojana, Jeesus sovittajana.
Et kovin osannut vastata, miksi juutalaiset suuttuivat Jeesuksen, kun Hän sanoi; - minä olen ( selitä se viisusudellasi, mitä se on)?
Ensimmäinen, minä olen oli 622 ekr, ja viimeinen 33jkr.
Nikeassa ei ollut paikalla, vaikka olen konsiinin tenttinyt.
>>Sitäpaitsi minä en ole JT, enkä aio koskaan olla JT enkä mikään muukaan uskonnollispoliittisen liikkeen kannattaja.** Etkö? Onnittelen, joko valehtelutaitoasi, tai pokkaasi. olet ilmetty Jt.
Jäi vain vastaamatta kolmeen kysymykseen?
Kes.Kesitas kirjoitti:
>>Siiinä tapauksessa kaikkia maailman Immanuel nimiset miehetkin ovat jumalia. ** Hyvin erikoinen, saata..nan käsissä olevan Jehovan Todistajien näkemys, jolla ei ole tukea Raamatussa.
Missä kohti Raamattu sanoo näin?
>>Jumaluus on ominaisuus ei persoona vrt. johtajuus. Mutta johtajuus ei ole sama kuin johtaja. ** Heräsithän. Jumalalla on myös tämä ominaisuus.
Kun Jumala laskeutui kekseillemme, neitseen (jotka todella kaikki ei tullut paksuksi) synnyttämänä, toi Jumalan luoksemme elävänä, joka mainitaan Raamatussa usean kerran, niin Uudessa kun Vanhassakin Testamentissa.
Isä on Jumala luojana, Jeesus sovittajana.
Et kovin osannut vastata, miksi juutalaiset suuttuivat Jeesuksen, kun Hän sanoi; - minä olen ( selitä se viisusudellasi, mitä se on)?
Ensimmäinen, minä olen oli 622 ekr, ja viimeinen 33jkr.
Nikeassa ei ollut paikalla, vaikka olen konsiinin tenttinyt.
>>Sitäpaitsi minä en ole JT, enkä aio koskaan olla JT enkä mikään muukaan uskonnollispoliittisen liikkeen kannattaja.** Etkö? Onnittelen, joko valehtelutaitoasi, tai pokkaasi. olet ilmetty Jt.
Jäi vain vastaamatta kolmeen kysymykseen?
Kes.Immanuel = Jumala meidän kanssamme. Jokainen mies jolla on tämä nimi tarkoittaa Jumala meidän kanssamme, muttei yksikään näistä nimen kantajista ei ole jumala. Vai onko?
Minä kutsun Jeesusta siksi, joksi Häntä PITÄÄ kutsua.
Luuk. 1:35
Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, PITÄÄ kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
1.Kor.8.
5 Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.
Kuka on Jeesuksenkin Jumala?
Ilm. 3:12
Joka voittaa, sen minä (Jeesus) teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimenilappix kirjoitti:
Immanuel = Jumala meidän kanssamme. Jokainen mies jolla on tämä nimi tarkoittaa Jumala meidän kanssamme, muttei yksikään näistä nimen kantajista ei ole jumala. Vai onko?
Minä kutsun Jeesusta siksi, joksi Häntä PITÄÄ kutsua.
Luuk. 1:35
Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, PITÄÄ kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
1.Kor.8.
5 Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.
Kuka on Jeesuksenkin Jumala?
Ilm. 3:12
Joka voittaa, sen minä (Jeesus) teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeniOn. Jeesus. Näinhän Jeesuksesta Jt kertookin? – tunnen ainakin kymmenen Jeesusta.
Taas narahdit.
Jumala kirjoitetaan muuten isolla J;llä.
>>Minä kutsun Jeesusta siksi, joksi Häntä PITÄÄ kutsua.:: Niin onhan Rahikainenkin Rahikaisen poika,,, ja Rahikainen.
>>Luuk. 1:35
Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, PITÄÄ kutsuttaman Jumalan Pojaksi. ** Hieman käännös ankka; tulee kuulua; Enkeli vastasi: "Pyhä Henki tulee sinun yllesi, Korkeimman voima peittää sinut varjollaan. Siksi myös lapsi, joka syntyy, on pyhä, ja häntä kutsutaan Jumalan Pojaksi.
Tulee kuulua, ON MYÖS PYHÄ. Vain Jumala on Pyhä, ei sen tähden.
>>1.Kor.8.
6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.** Et ilmeisesti lukenut sanomaani, on Isä Jumala, luoja, on Poika Jumala sovittaja.
>>Kuka on Jeesuksenkin Jumala?** Asia johon et pystynyt vastaamaan ja tapaisesi juuri siksi tappoivat Jeesuksen, koska Hän sanoi olevansa JUMALA ( minä olen).
JT juuri väistää tämän kysymyksen systemaattisesti.
>>Ilm. 3:12
Joka voittaa, sen minä (Jeesus) teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni** Lankaan menit.
Kukahan se Johannekselle sanoman sanoi, Isä vai Poika.
Taisi olla poika ja siksi Hän puhuu Jeesuksesta Jumalana.
Kannattaa hieman opetella eksetiikkaa.Kesitas kirjoitti:
On. Jeesus. Näinhän Jeesuksesta Jt kertookin? – tunnen ainakin kymmenen Jeesusta.
Taas narahdit.
Jumala kirjoitetaan muuten isolla J;llä.
>>Minä kutsun Jeesusta siksi, joksi Häntä PITÄÄ kutsua.:: Niin onhan Rahikainenkin Rahikaisen poika,,, ja Rahikainen.
>>Luuk. 1:35
Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, PITÄÄ kutsuttaman Jumalan Pojaksi. ** Hieman käännös ankka; tulee kuulua; Enkeli vastasi: "Pyhä Henki tulee sinun yllesi, Korkeimman voima peittää sinut varjollaan. Siksi myös lapsi, joka syntyy, on pyhä, ja häntä kutsutaan Jumalan Pojaksi.
Tulee kuulua, ON MYÖS PYHÄ. Vain Jumala on Pyhä, ei sen tähden.
>>1.Kor.8.
6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.** Et ilmeisesti lukenut sanomaani, on Isä Jumala, luoja, on Poika Jumala sovittaja.
>>Kuka on Jeesuksenkin Jumala?** Asia johon et pystynyt vastaamaan ja tapaisesi juuri siksi tappoivat Jeesuksen, koska Hän sanoi olevansa JUMALA ( minä olen).
JT juuri väistää tämän kysymyksen systemaattisesti.
>>Ilm. 3:12
Joka voittaa, sen minä (Jeesus) teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni** Lankaan menit.
Kukahan se Johannekselle sanoman sanoi, Isä vai Poika.
Taisi olla poika ja siksi Hän puhuu Jeesuksesta Jumalana.
Kannattaa hieman opetella eksetiikkaa.Puutteellinen ja tulkintoihin näkyy perustuvan sinunkin Raamatun tuntemus. Olet kyllä mestari vääntelemään sanaa kuten muutkin uskonnolliset ihmiset. sitäpaitsi sinä olet uskonnollisen liikkeen kannattaja.
Vielä kerran, en kuulu kirkkoon enkä yhteenkään uskonnolliseen liikkeeseen.
Minulla on vain yksi Jumala ja Isä, kuten Jeesus sen itse todisti. Muita jumalia ei ole, ei edes Jeesus.lappix kirjoitti:
Puutteellinen ja tulkintoihin näkyy perustuvan sinunkin Raamatun tuntemus. Olet kyllä mestari vääntelemään sanaa kuten muutkin uskonnolliset ihmiset. sitäpaitsi sinä olet uskonnollisen liikkeen kannattaja.
Vielä kerran, en kuulu kirkkoon enkä yhteenkään uskonnolliseen liikkeeseen.
Minulla on vain yksi Jumala ja Isä, kuten Jeesus sen itse todisti. Muita jumalia ei ole, ei edes Jeesus.Vai vääntelemään?
Kukahan se on.
Olet vastannut jo kolmesti, etkä vastannut kysymyksiin.
Jos Sinulla on VAIN, se on sinun asia, mutta Raamattu sanoo selvästi kolmesta Jumala- persoonasta, luoja, vapahtaja sekä Henki, jotka olivat alusta asti, ulkopuolella luomakunnan.
Enkleit, serubit yms ovat luotuja luomakunnan kanssa.
Kristityille Jumala tuli Ihmiseksi, kärsi ja kuoli, heräsi ja voitti.
Paha, kun et pääse mukaan.Kesitas kirjoitti:
Vai vääntelemään?
Kukahan se on.
Olet vastannut jo kolmesti, etkä vastannut kysymyksiin.
Jos Sinulla on VAIN, se on sinun asia, mutta Raamattu sanoo selvästi kolmesta Jumala- persoonasta, luoja, vapahtaja sekä Henki, jotka olivat alusta asti, ulkopuolella luomakunnan.
Enkleit, serubit yms ovat luotuja luomakunnan kanssa.
Kristityille Jumala tuli Ihmiseksi, kärsi ja kuoli, heräsi ja voitti.
Paha, kun et pääse mukaan.Niin, ja Poikakin on luomakunnan esikoinen, luotu ennen muuta luomakuntaa.
Mihin uskonnollispoliittiseen liikkeeseen kuulut, koska uskot ihmisoppeja?
Jumala lähetti poikansa maan päälle suorittamaan Isän antamaa tehtävää. Kyllä pääjohtaja oli ja on edelleenkin taivaassa istuen Pojan vasemmalla puolella.
Sinä kesitas puolustelet ja uskot lahkosi oppeja muttet usko Jeesusta.
Kerrotko vielä, mihin en pääse mukaan ?lappix kirjoitti:
Niin, ja Poikakin on luomakunnan esikoinen, luotu ennen muuta luomakuntaa.
Mihin uskonnollispoliittiseen liikkeeseen kuulut, koska uskot ihmisoppeja?
Jumala lähetti poikansa maan päälle suorittamaan Isän antamaa tehtävää. Kyllä pääjohtaja oli ja on edelleenkin taivaassa istuen Pojan vasemmalla puolella.
Sinä kesitas puolustelet ja uskot lahkosi oppeja muttet usko Jeesusta.
Kerrotko vielä, mihin en pääse mukaan ?Etkö lappix tunnusta, että Jeesus on Jumala, ja Hänellä on kaikki valta?
Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä
Vallan Hän luovuttaa Isälle vasta sitten, kun pahuus on poistettu maailmasta. 1 Kor 15;24Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman.
Sanot, että Isä on Taivaassa "pääjohtaja", mutta se on tietämättömyyttä.
Jeesushan on kaikkivaltias KUNINGAS.
Kes.
Tänään oli saarnan aiheena "rukous ja usko". Lestadiolaisuudessa saarnattiin aikanaan, ettei Jumala kuule epäuskoisten rukouksia, vaan ne ovat Hänelle kauhistus. He saivat ainoastaan rukoilla: "Tutki minua Jumala ja tunne minut . Jos minun tieni on vaivaan vievä, niin johdata minut oikealle tielle". Raamattu on kuitenkin sitä mieltä, että me kaikki saamme lähestyä Isää Jeesuksen nimessä. Joten ainakin tuollainen rukousopetus on ollut julmaa harhaoppia.
- etsivä-xx
En ole Valma kuullut sellaista opetusta ollenkaan. Tämän päivän vanhoillislestadiolaisuudella ei tunnut olevan yhteistä sen kanssa mitä kirjoitat.
Meille on opettu apostolien tekojen Korneliuksesta eikä mitään sellaista rukousta kuin esität.
Korneliuksen rukous on hänestä itsetään lähtenyt. Ei minkään uhkausen seuraus, eikä sellaista uhkailemalla rukoilemista opeteta ollenkaan.
Vaan että hän rikoili alati Jumalaa.
2 Hän oli hurskas ja jumalaapelkäävä, niin kuin koko hänen perhekuntansakin, hän antoi runsaasti almuja juutalaisille ja rukoili alati Jumalaa.
3 Kerran hän iltapäivällä yhdeksännen tunnin vaiheilla näki näyssä selvästi Jumalan enkelin, joka tuli hänen luokseen ja sanoi: "Cornelius!"
4 Cornelius tuijotti peloissaan enkeliä ja kysyi: "Mitä tahdot, herra?" Enkeli vastasi: "Rukouksesi ja almusi ovat uhrina nousseet Jumalan eteen, ja hän on muistanut sinut. [Hepr. 6:10] - 49+34
etsivä-xx kirjoitti:
En ole Valma kuullut sellaista opetusta ollenkaan. Tämän päivän vanhoillislestadiolaisuudella ei tunnut olevan yhteistä sen kanssa mitä kirjoitat.
Meille on opettu apostolien tekojen Korneliuksesta eikä mitään sellaista rukousta kuin esität.
Korneliuksen rukous on hänestä itsetään lähtenyt. Ei minkään uhkausen seuraus, eikä sellaista uhkailemalla rukoilemista opeteta ollenkaan.
Vaan että hän rikoili alati Jumalaa.
2 Hän oli hurskas ja jumalaapelkäävä, niin kuin koko hänen perhekuntansakin, hän antoi runsaasti almuja juutalaisille ja rukoili alati Jumalaa.
3 Kerran hän iltapäivällä yhdeksännen tunnin vaiheilla näki näyssä selvästi Jumalan enkelin, joka tuli hänen luokseen ja sanoi: "Cornelius!"
4 Cornelius tuijotti peloissaan enkeliä ja kysyi: "Mitä tahdot, herra?" Enkeli vastasi: "Rukouksesi ja almusi ovat uhrina nousseet Jumalan eteen, ja hän on muistanut sinut. [Hepr. 6:10]Kyllä oli ennen niinkuin Valma kirjoittaa ja on sitä vielä monissa paikoissa tänä päivänäkin. Epäuskoisen rukous ei ole tänä päivänäkään sellaista, että Jumala sen suoraan kuulisi ja vastaisi rukoilijalle, vaan aina on välikäsiä siinä välissä. Näin on opetettu raamattuluokilla ennen ja edelleen. Vanhurskaan rukous voi vain paljon!
1. Joh. 1:9
Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
Jumala nimenomaan kuulee syntisten rukoukset ja HÄN antaa meille synnit anteeksi. Ei siiinä tarvita uskontoja välikäsinä, ihmisen ja Jumalan välillä on vain yksi välimies - Jeesus.
1. Tim. 2:5
Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
Kun tuntuu että on tullut tehtyä fiboja, niin yhteys yläkertaan ja sovitaan asiat suoraan. Yksinkertainen ja toimiva juttu, ja vielä raamatullinen !- Kadotukseen?
Kyllä "epäuskoisen rukous on jumalalle kauhistus"- ja "epäuskoinen juo ehtoollisen omaksi kadotuksekseen" -opetukset ovat edelleen voimissaan. Ei ole pitkä aika kun viimeksi seurapuheessa kuulin.
Kadotukseen? kirjoitti:
Kyllä "epäuskoisen rukous on jumalalle kauhistus"- ja "epäuskoinen juo ehtoollisen omaksi kadotuksekseen" -opetukset ovat edelleen voimissaan. Ei ole pitkä aika kun viimeksi seurapuheessa kuulin.
Nimim. Kadotukseen. Paavali sanoi näin:
1. Tim. 1:15
Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan SYNTISIÄ pelastamaan, joista MINÄ OLEN SUURIN
Kun Paavali ilmoitti olevansa syntisistä suurin, niin miksi hän rukoili kuitenkin Jumalaa?
Kumpi on oikeassa, Raamattu ja Paavali, vaiko joku lestasaarnaaja ?49+34 kirjoitti:
Kyllä oli ennen niinkuin Valma kirjoittaa ja on sitä vielä monissa paikoissa tänä päivänäkin. Epäuskoisen rukous ei ole tänä päivänäkään sellaista, että Jumala sen suoraan kuulisi ja vastaisi rukoilijalle, vaan aina on välikäsiä siinä välissä. Näin on opetettu raamattuluokilla ennen ja edelleen. Vanhurskaan rukous voi vain paljon!
On suurta VL soopaa ylipäätään, että Jumala kuulee suoraan ihmistä.
Kaikki ne ponnistukset ovat tyhjiä, täysin tyhjiä.
Vain Jeesus kuulee, mutta ei juuri VL;iä, koska heille Jeesus ei ole Herra ja kaikkivaltias.
Tämän tapainen tyhmyys puhujilta vie koko lahkon kadotukseen.- harhaoppiako?
"Lestadiolaisuudessa saarnattiin aikanaan, ettei Jumala kuule epäuskoisten rukouksia, vaan ne ovat Hänelle kauhistus."
Olisiko ehkä lieviä muisti- tai "tulkinta"vaikeuksia saarnasta, jos puhuja on saarnassaan lainannut tai selittänyt esim. seuraavia Raamatun kohtia:
Sananl. 15:8
8. Jumalattoman uhri on Herralle kauhistus; vaan jumalisten rukous on hänelle otollinen.
Sananl. 28:9
9. Joka korvansa kääntää pois lain kuulosta, hänen rukouksensakin on kauhistus.
Kyllä Jumala kuulee rukoukset, eikä kiellä rukoilemasta, mutta rukous voi olla Hänelle otollinen tai Raamatun mukaan rukous voi olla Jumalan mielestä kauhistuskin.
- 90-luvulla oli
Onko Raamatun lukeminen vielä kiellettyä vanhoillislestadiolaisuudessa?
- 6+9
Törkein VL harhaoppi on rajoittaa Jumalan valtakunta SRK-lestadiolaisuuteen. Raamattu kumoaa tämän opin:
Luuk 17:20-21 Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, 21. eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä". - Helppoa ja vaikeaa
Miksi olisi kiellettyä??? Miksi te kirjoittelette sellaista, josta ette tiedä. Uskomassa oleminen on helppoa, kuin lapsen usko ja se riittää. Te kirjoittelette kuulopuheista ja joistain ylilyönneistä, joita löytyy jokapaikasta. Virheitä ja syntisiä me kaikki ollaan, mutta ero on vain siinä haluammeko uskoa synnit anteeksi vai emme. Me tahdomme uskoa vikamme ja virheemme anteeksi Raamatullisen sanan mukaan Jeesuksen nimessä ja veressä.... Ihmetteklen joskus kun jonku muun hengellisen likkeen edustaja tulee tilaisuudesta ja alkaa arvostella puhetta ja puhujaa, miksi??? Eihän meille joka kerta anneta ymmärrystä puheesta ja toisinaan puhe tulee suoraan kohtia ja satuttaa, kuten Jumalan sanan tuleekin. Eikä minun tarvitse arvostella puhetta, jos ei sillä kertaa "ollut minulle". Tosi asia on, että uskominen on kiinni siitä salliiko Jumala sen kohdalle vai ei, kaikki on Jumalan kädessä ja jo ennalta kirjoittu...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1544116Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri4013164Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt142088Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa131755Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja51158- 741013
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar69995Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat24911- 54886
- 71869