Miten narsistisia kohtelee lapsiaan?

Kkkkkjjjjj

Onko kokemusta? Seurustelen narsistinen miehen kanssa jolla on kaksi lasta. Toinen alakoulussa, toinen eskarissa. Mies on heidän suhteen ääritarkka ja edellyttää hyvää käytöstä jatkuvasti. Pienempi lapsista ei uskalla sanoa vastaan juuri missään ja onkin isänsä suosikki. Vanhempi lapsista on villimmin ja kokeilee rajojaan. Hän saa paljon moitetta osakseen ja kohtuuttomia rangaistuksia ja huutoa. Onko niin että lapsetkin voivat kuulua niihin narsistin hyviin tai huonoihin ihmisiin ja saada sen mukaista kohtelua?

23

2747

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • persoona

Narsistivanhempani suosi sisarustani. Minulta ainakin odotti täydellisyyttä ja oli välillä aivan armoton. Hänen kohtelunsa on jättänyt kammottavat jäljet, minulle kehittyi suorittaja-syndrooma, kiltin tytön syndrooma ja kärsin myös mielenterveysongelmista. Sitä kärsimystä mitä tälläinen vanhempi lapselleen aiheuttaa ei voi kukaan muu kuin saman kokenut ymmärtää. Jos lapset tapaavat isäänsä vain ajoittain voi se vähän tilannetta pelastaa. Jos on yksi järkevä ja rakastava vanhempi tai vanhemman korvaava aikuinen auttaa sekin lapsen persoonan normaalia kehitystä.

• T.t

Narsismi voi ilmetä myös välinpitämättömyytenä omia lapsia kohtaan. Omat intressit menevät aina etusijalle.

• narsistin lapsko?

äitini jollain tavalla narsistinen ja hän käytti meitä lapsia oman erinomaisuutensa korostajana. olimme hyödyke. (hän peilasi onnistumisiaan meidän lasten kautta. olimme rahallinen hyödyke jopa koston väline ex-miehelleen eli isällemme)

Meidän lapsien piti kehua häntä, olla kilttejä ja samaa mieltä hänen kanssaan jos emme olleet alkoi koston ja haukkumisen kierre. Pahaa hän puhui meistä lapsistaan kaikille sukulaisille. hulluksi haukkui ja toivoi vain epäonnistumisia. kohteli todellla huonosti.

tämän narsistisesti käyttäytyvän äitini ainoat rakkaudet hänen itsensä lisäksi olivat raha ja seksi. seksielämä oli vilkasta. isäpuolia ja isäpuoli ehdokkaita tuli ja meni. seksiä harastettiin meidän lasten nähden. äitini puolisona petti ja valehteli ja me lapset olimme hänen toimiensa todistajia. rahan ahne hän on ollut aina mutta haluaa ne rahat miehiltään. itse ei halua tehdä rahan tienaamisen eteen mitään.

äitini sai omituisia raivareita, epäili muiden vehkeilevän häntä vastaan ja suunnitteli kostoja joita toteuttikin. meitä lapsia kohtaan oli väkivaltainen, samoin miehiään kohtaan. hän itse petti mutta oli äärimmäisen ja sairaanloisen mustasukkainen miehistään.

• kkdjjjdooled00

Tää seksin harrastaminen lasten edessä tuntuu olevan narsistiakkojen omia juttuja. Sitä teki myös äitini, tosin isäni kanssa. Houkutteli "keskelle nukkumaan" jotta voi lasta käyttää tekosyynä seksistä kieltäytymiseen. Ja ainahan se ei onnistunut. Viimeiset äidin vieressä nukkumiset oli peräti 12-vuotiaana. On muuten jättänyt traumat. Täydellistä välinpitämättömyyttä ja hyväksikäyttöähän tuo oli. Tietääkseni äiti oli uskollinen aviovaimo eli yhden positiivisen asian hänestä löydän

• sammakko1

Kkkkjjjj. Juokse lujaa karkuun kun vielä voit tai ole tosi tietoinen mihin ryhdyt ja valmis kestämään mitä vaan kun seurustelet narsistin kanssa.

• lakimies hoitaa eroa

Juokse karkuun, ei kukaan ole turvassa narsistin kanssa. Tulee rikkomaan sielusi ja itsearvostuksesi. Mutta eroaminen ei todennäköisesti ole helppoa. Hae tarvittaessa apua, sitä ei aina ole helposti saatavilla, mutta yksin ei kannata narsistia vastaan taistella.

• -tytär-

Narsisti vanhempi käyttääntyy juuri näin. Ja mikä pahinta, kun narsisti vanhempi on jonkun lapsistaan ottanut hampaisiinsa. Se käytös jatkuu läpi koko elämän. Ainoa selviytymis mahdollisuus on se, että on mahdollisimman vähän kyseisen vanhemman, tai vanhempien kanssa tekemisissä.

• osa se on sekin

Allekirjoitan tuon täysin narsistiäidin uhrina. Se vaino jatkuu läpi elämän.

• Näin.

Ainakin kylässä ollessani kaverini kanssa, hän kertoo että vanhemmat eivät koskaan puhu hänelle siihen sävyyn kuinka he puhuvat hänelle minun ollessa paikalla. -Mielistelyä, rakkaudentunnustuksia,halauksia,huomionantoa, kehumista-

Todellisuudessa hän on kertonut hänen äitinsä haukkuvan häntä sekä vaativan häneltä rahaa kun on työtön ja kaverini käy säännöllisesti töissä joka on rankka.

Hänen veljensä mitätöi sekä varastaa hänen luovuuttaan omaan käyttöönsä.

• Aikuinennainen2

Minä en seurustelisi pätkäpäivääkään tuollasen narsisti miehen kanssa! ! ! Saatikka alkaisin ns.ksi äitipuoleksi. Lastensujeluviranomaisille ilmoittaisn,isä ei selvästikkään ole oikea kasvattaja omille lapsilleen!" Kohtuuton rangaistus ja huutoa" pienempi ei uskalla sanoa mitään vastaan" Hei haloooo! ! !

• kolmas lapsi

Tulee tuosta mieleen, että narsku kertoili aivan avoimesti, että hän ei välitä eikä ole välittänyt lapsestaan koska hän nyt sattuu olemaan äitinsä näköinen enempi kuin hänen. Toisesta lapsestaan joka oli enempi hänen näköinen hän sanoi välittävänsä enempi, mutta se ei teoissa näkynyt koskaan, samaa välinpitämättömyyttä.
        Sitten hän kertoili, miten hän ei ole välitttänyt lapsistaan koskaan p-sk--k--n eikä perheestään, ne ei merkinneet mitään. Tärkeintä oli kuulema ihminen! Ja se kyllä näkyi teoissa, että se ihminen oli tärkein.
        Työpaikkallaan ja ulkopuolisille ja sukulaisillen kävi esittämässä hyvää isää ja kertoili kaikille miten paska äiti minä olen. Esitteli videoita lapsistaan sun muuta. Sitten niiden videoiden päälle olikin kuvattu jotain muuta.
        Tosiasiassa se oli hän itse joka se laiminlyöjä oli.
        Järjästi teatraalisia esityksiä kun omatunto soimasi laiminlyönneistään, joilla saisi kunniaa itselleen ja puhdistaisi maineensa, eikä kukaan huomaisi hänen laiminlyöntejään.
        Laiminlöi oman osuutensa, ja jätti kaiken vastuun toiselle, ja sitten syytteli miten sinä olet pilannut lapset ja sinusta se kaikki johtuu. Projisoi kaiken oman kyvyttömyytensä toiseen. Aina kaikki paha johtui minusta.
        Tosiasiassa hän itse oli lapsen tasolla henkisesti ja ei kyennyt aikuisen tasolla ajattelemaan eikä edes keskustelemaan asioista kenenkään kanssa.
        Saattoi jättää lapsen heitteille ja lähteä kaverien kanssa ryyppämään.
        Hänen väkivaltansa ei kuulema vahingoittanut ketään, se olin minä joka vahingoitin.
        Hän kertoili olevansa synnitön ja hänellä oli jokin kirjoittamaton oikeus tehdä kaikkea ja kukaan ei mahda hänelle mitään.
        Kertoili ja valehteli lapsille selän takana ja mustasi koko ajan toisen vanhemman mainetta perusteetta valheillaan lapsilleen. Jä nämä valheet siksi, ettei hänen omat tekonsa olis paljastuneet. Pyrki näin saamaan minut näyttämään syylliseltä ja saamaan lapsistaan itselleen hovin. Kun näitä asioita ja epäelvyyksiä sitten yritettiin koko porukalla selvittää, niin narsku ei saapunut paikalle. Ei kestänyt totuutta ja oma paljastumistaan, kun ei pystynytkään manipuloimaan ketään kun se syytetty osapuoli olikin paikalla.

• jos ei sittenkään

Tuossa aloittajan tekstistä ei voi vielä vetää johtopäätöksiä miehen narsistisuudesta.
        Narsistin toimet ovat jotain aivan muuta.
        Aloittajan kohdalla kyseessä voi olla aivan tavallinen mies, joka ei vain tiedä miten lasten kanssa toimitaan ja on saanut tietyt mallit omasta lapsuudestaan. Ei ehkä ole keinoja, joilla villimpää lasta rauhoittaa.
        Tiukkuus ja kurinpito ei vielä tee kenestäkään narsistia.
        Mieshän hoitaa lapsensa, jota tosi narsisti ei ikinä tekisi.
        Milloin narsku on muka alkanut kantaa vastuuta? Vastuuttomuus on mielestäni se piirre joka on narsistilla korostunut.
        Ehkä tämä villimpi lapsi herättää isässään sellaisia tuntemuksia, jotka eivät ole hänellä hallinnassa. Asiasta kannattaisi varmasti keskustella.
        Isä ei ehkä tunnista lapsensa tarpeita ja osaa toimia oikein tämän lapsen kanssa.

• Taikasanat olivatkin
        jos ei sittenkään kirjoitti:

Tuossa aloittajan tekstistä ei voi vielä vetää johtopäätöksiä miehen narsistisuudesta.
        Narsistin toimet ovat jotain aivan muuta.
        Aloittajan kohdalla kyseessä voi olla aivan tavallinen mies, joka ei vain tiedä miten lasten kanssa toimitaan ja on saanut tietyt mallit omasta lapsuudestaan. Ei ehkä ole keinoja, joilla villimpää lasta rauhoittaa.
        Tiukkuus ja kurinpito ei vielä tee kenestäkään narsistia.
        Mieshän hoitaa lapsensa, jota tosi narsisti ei ikinä tekisi.
        Milloin narsku on muka alkanut kantaa vastuuta? Vastuuttomuus on mielestäni se piirre joka on narsistilla korostunut.
        Ehkä tämä villimpi lapsi herättää isässään sellaisia tuntemuksia, jotka eivät ole hänellä hallinnassa. Asiasta kannattaisi varmasti keskustella.
        Isä ei ehkä tunnista lapsensa tarpeita ja osaa toimia oikein tämän lapsen kanssa.

" Seurustelen narsistinen miehen kanssa joll"

Taikasanat olivatkin tuossa. Aina ei joka kommentissa kukaan jaksa kirjoittaa koko tarinaansa uudestaan.

Aloittaja on saattanut miettiä vuosia tai kuukausia läheisensä narsistisuutta. Tuossakin hän tyytyy toteamaan ystävänsä vain "narsistiseksi", ei NPH:ksi.

• Tuntemani Narsisti-

Tuntemani Narsisti-Psykopaatti suhtautuu jälkikasvuunsa kuten muihinkin ihmisiin. Erotuksella nämä eivät pääse hänestä eroon koskaan. Nämä ovat hyväksikäytettäviä. Välineitä, joiden avulla Narsisti-Psykopaatti esittää normaalia. Ovatkin todella hyviä välineitä. Kulkevat kiltisti matkassa (kiltin näköisesti ainakin), ja sehän riittääkin niihin lyhytaikaisiin vaikutuksentekoihin jotka ovat narsistille kaikkein tärkeintä.

Kenellepä tulisi mieleen että tällainen "perheenpää", lahjojen ostelija ja aina muistava, voisi olla muuta kuin normaali. Ei tulisi mieleen ennen kuin tekee syvemmän luotauksen.

• majoituspaikka

Perhe on statistin roolissa narsistille. Sen turviin voi aina palata, kun haluaa vakuuttaa ympäristölleen, että on normaali. Ei saa leimaa otsaan hoviväeltä eikä muilta. Siihen kaksoiselämään ei kiinnitetä silloin huomiota eikä hänen perversioihinsa. Perhe tavallaan pelastaa narskun romahdukselta, jos hänen lähteiden manipulointi ei jostain syystä onnistukaan, tai hän narahtaa valehtelusta.
        perhe hylätään välittömästi, kun narsku saa manipuloitua itselleen hyödyllisen lähteen, johon saa asettua pysyvämmin, taas suunnittelemaan uusia valloituksia.

• tätä miettinyt
        majoituspaikka kirjoitti:

Perhe on statistin roolissa narsistille. Sen turviin voi aina palata, kun haluaa vakuuttaa ympäristölleen, että on normaali. Ei saa leimaa otsaan hoviväeltä eikä muilta. Siihen kaksoiselämään ei kiinnitetä silloin huomiota eikä hänen perversioihinsa. Perhe tavallaan pelastaa narskun romahdukselta, jos hänen lähteiden manipulointi ei jostain syystä onnistukaan, tai hän narahtaa valehtelusta.
        perhe hylätään välittömästi, kun narsku saa manipuloitua itselleen hyödyllisen lähteen, johon saa asettua pysyvämmin, taas suunnittelemaan uusia valloituksia.

Narsistihan on kova valehtelemaan. Uskooko perheenjäsenet narsun valheita vai puoltavatko tätä vain tunne/läheissyistä?

• Aivan noin olen oman
        majoituspaikka kirjoitti:

Aivan noin olen oman Narsisti-Psykopaattinikin peheasiat tulkinnut. En tietenkään ole omasta aspektistani nähnyt perheen hylkäämistä varsinaisesti, mutta sen olen nähnyt, että perhettä käytetään osana narsistin rekvisiittaa. Eihän narsisti tietenkään näytä naisilleen, miten välinpitämätön oikeasti on, vaan muistaa kertoa varmaan joka käynnistä perheensä luona, jos mahdollista.

Tylysti perhettään kohtaan narsisti kuljettaa yhä vaihtuvaa naislaumaa elämässään ja hänen perheensä siinä sivussa yrittää taiteilla. Kiintymykset eivät paina narsistin kelkassa vaan nuorimmat saavat ihmetellä kerta toisensa jälkeen "minne se täti mahtoi kadota", kunnes eivät enää kysy...

• näin erossa
        tätä miettinyt kirjoitti:

Narsistihan on kova valehtelemaan. Uskooko perheenjäsenet narsun valheita vai puoltavatko tätä vain tunne/läheissyistä?

Ja kun uhriosapuoli viimein päättää lähteä, narsku alkaa käyttää normaaliutensa rekvisiittana lapsiaan, ja eristää valheillaan tämän hänen exorjansa lapsistaan.
        Näyttäähän hän vastuuntuntoiselta ulkopuolisille ja fiksulta ja saa näiden lapsien välityksesellä uusia lähteitä itselleen, jossa loistaa ja joita manipuloida.
        Ja ennekaikkea vapaasti mollata exäänsä, joka ei ole paikalla, ja jatkaa valehteluaan oivalle kuulijakunnalle, joka on tietty samaa mieltä narskun kanssa ja kas, näin narsku sai taas kiksit omasta erinomaisuudestaan ja vakuuttelut omasta normaaliudestaan uudelta hoviväeltä. Ja kukaan ei kysy narskulta mitä hän on tehnyt!
        Ja jos joku epäilevä sattuu kysymään, narsku vaikenee tai poistuu paikalta tai keksii oivan valheen. Sen jälkeeen tämä epäilevä henkilö muuttuu narskun viholliseksi, joka on eliminoitava. Ja jos ei pysty eliminoimaan, narsku ottaa häneen varmasti etäisyyttä.
        Ja narskuhan manipuloi lapsiaan toista osapuolta vastaan. On saattanut tehdä sitä vuosikaudet ennekuin asia paljastuu toiselle osapuolelle.
        Näin narsku opettaa samat käyttäytymismallit seuraavalle sukupolvellekin. Ja sama meno jatkuu sukupolvesta toiseen.

• Voiniitäaikoja

Oma äitini kohteli minua ja sisaruksiani eri tavalla. Hänellä oli suosikki, toinen lapsi eli veljeni, jota hän piti parempana ja lempilapsenaan. Ei koskaan puhunut hänelle pahasti tai torunut.

Siskoni oli esikoinen ja hänen ja äidin välit tulehtuivat lopullisesti teini-iässä. Hänellä ja äidilla oli hirveitä riitoja, kun olin pieni, juuri kouluun mennyt. Siskoni oli ainoa joka uskalsi vastustaa äitiäni.

Minä olin ns. näkymätön lapsi. En muista äitiäni lapsuudesta tuskin lainkaan. Hän jäi etäiseksi eikä koskaan antanut hyväksyntäänsä tai kannustanut saatikka pitänyt hyvänä.

Äiti oli pääasiassa kova ja vaativa, hallitsi kaikkia raivollaan. Jos emme tehneet niin kuin hän halusi, hän myös tarvittaessa loukkaantui ja esitti marttyyria.

Niin narsisti kohteli lapsia meidän perheessä.

• Voiniitäaikoja

Jatkoa vielä äskeiselle:

siskostani sekä veljestäni tuli narsisteja itsestäänkin. Nyt kauhukseni seuraan myös veljeni lapsia, joista toisesta alkaa kasvaa myös narsisti.

Itsestäni tuli ns. heikko, epäonnistuja, huonon itsetunnon omaava. Häpesin itseäni todella siihen asti, kunnes menin psykoterapiaan. Sen jälkeen olen vältellyt perhettäni. VÄlillä olen ollut enemmän tekemisissä, mutta aina lyön päätäni seinään.

On vain niin kauheaa olla erossa perheestään.

• dynamiikkaa
        Voiniitäaikoja kirjoitti:

Jatkoa vielä äskeiselle:

siskostani sekä veljestäni tuli narsisteja itsestäänkin. Nyt kauhukseni seuraan myös veljeni lapsia, joista toisesta alkaa kasvaa myös narsisti.

Itsestäni tuli ns. heikko, epäonnistuja, huonon itsetunnon omaava. Häpesin itseäni todella siihen asti, kunnes menin psykoterapiaan. Sen jälkeen olen vältellyt perhettäni. VÄlillä olen ollut enemmän tekemisissä, mutta aina lyön päätäni seinään.

On vain niin kauheaa olla erossa perheestään.

Kiinnostaa tietää, mikä isänne rooli oli perheessänne?

• Läheisriippuvuusko?

Miksi on niin kauheaa olla erossa narsistiperheestään?

• Lue kirjoitettu

Lue mitä heistä on kirjoitettu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      924
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe