Kun olette vuokranneet kerrostalosta asunnon , teillä ovat samat asumisen oikeudet kuin toisillakin asukkailla. Talon järjestyssäännöissä mainitaan ( lue ne ) miten pitää elää , milloin on ns .hiljaisuus talossa , jolloin pitää välttää suurempaa melua . Tavallisesti se on klo 22 - 06 välillä . Tuona aikanakin voi esim. työstä tultuaan käydä suihkussa jne , mutta suurempaa melua on vältettävä .
Muina aikoina voi elää niin kuin ihminen yleensä elää .On tietysti päivänkin aikana vältettävä kovaa melua aiheuttavaa elämää . Jos sulla on jotkut juhlat esim. syntymäpäivät illalla , on paikallaan siitä aiheutuvasta häiriöstä ilmoittaa käytävän ilmoitustaululla ,silloin herkkähipiöisimmätkin tietävät niiden keston .
Jos ovellesi ilmestyy talon mieleltään häiriintynyt tms hallituksen jäsen , joka uhkaa talosta häädöstä ,älä hermostu , ei se niin helppoa ole , siihen tarvitaan paljon järeämpiä tapahtumia ja useampia kirjallisia varoituksia .Kerrostalo ei ole vankila .Älä pelästy , pidä oikeuksistasi kiinni .Siellä koskevat Rousseaun säännöt : Vapaus , veljeys ja tasa-arvo .
Nuoret kerrostalojen vuokralaiset
5
351
Vastaukset
- pepix
Yksikin varoitus riittää. Eihän as.oy laissa ole mitään määrää mainittu, milloin lähtö tulee jos elää vastoin järjestyssääntöjä.
Osake voidaan ottaa myös yhtiön hallintaan. 8 luku laissa kertoo sen. Kannattaa kaikkien tutustua ko lakiin.- omakotitalo
HEH HEH, kuulostaa siltä kuin Suomessa et omista asuntoasi. Jokainen kerrostalon osakkeenomistaja on vain väliaikainen isännöitsijätoimiston asiakas nousevine korjauskustannuksineen, ei muuta.
- kaggipöksy
Osaketta ei muuten ihan pienestä kuule yhtiön hallintaan voida ottaa. Parit bileet ei sitä tee :d ....kyllä täällä sentään joku suoja vielä osakkeen omistajalla on :D heh!
- Horkahirmu
Minä asun vuokralla oon 18 v just täytin ryyppään, nussin ja sekoilen yöt ja vittuilen kaikille asukkaille silti en oo häätöö saanu vielä.
- Ope seniori
Horkahirmu kirjoitti:
Minä asun vuokralla oon 18 v just täytin ryyppään, nussin ja sekoilen yöt ja vittuilen kaikille asukkaille silti en oo häätöö saanu vielä.
Elä kehtoo elää sillä tavoin ! Toppuuttele vähän ! Ajattelepas , jos me kaikki talon asukkaat rellestettäisiin samalla tavalla ,pian oltais kaikki Paiholan vuokralaisia . Ei se ois mukavaa .Sinä 18 v juuri täyttänyt , olet ehkä " vapautunut " kotisi silmälläpidon alta ja haluat ryntäillä kuin vasikat laitumelle päästessään, otapa nyt järki käteen, sillä sen häädön alku voi olla lähelläkin. Sitä et toivo sinä enkä minä !Toivotan sinulle hyvää muoruutta !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."672277Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2302182- 1201478
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis201282Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj211242En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711200- 1201164
Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102969Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73959Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78909