Tietääkö kukaan uusperheellinen miten vaikuttaa

isukki+lapset

se elatuksiin, jos nyt jään töistä kotiin hoitamaan vaimon ja minun yhteistä lasta. Minun tulot pienenisi huomattavasti, mutta vaimon tulot kasvaisi töihin menon vuoksi.
Minä maksan toiseen kotiin toisesta lapsestani elatuksia. Voinko myös vaatia laajempia tapaamisoikeuksia tähän lapseen, koska minusta joka toinen viikko viikonloppuisin on liian vähän. Tämä kotiin jääminen olisi ratkaisu myös sille että voisin nauttia molemmista lapsistani samaan aikaan.
Ex ei ollut tietysti happy kun suunnittelin näkeväni enemmän lastani, tiedän että asia pitää viedä oikeuteen, mutta kaiketi asia katsotaan ihan asialliseksi pyynnöksi, koska kuka haluaa isältä evätä oman lapsensa näkemistä. Tuokin on hammasta purren annettu olla noin, koska teen kumminkin töitä arkisin. Nyt tilanne voisi vaihtua kokonaan minusta.
Ai niin yhteinen on nyt 9 kuukautta ja vaimoke voisi lähteä töihin hyvinkin pian. Minun olisi tarkoitus jäädä kotiin kolmeen ikä vuoteen asti. Mitenkä tässäkin kohti asia katsotaan, kun tuntuu että pitäisi vaan elatuksia maksaa ja töitä käydä. Onko tämäkin sitä itse haluat asiaa, kaiva silti sama summa jostain mulle juttui.....
Minulle olisi tärkeää kumminkin että noin kolmeen ikä vuoteen asti lapset hoidetaan kotona ja toinen tekee töitä lujasti sen aikaa. Katsooko yhteiskunta tämmöisen kieroon oikeudessa, koska mies ei voisi olla se hyvä isä.

10

296

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

Elatuksen menee lastenvalvojalle uudelleen laskentaan kun tulot muuttuvat, samalla voit tapaamisista puhua.

• kjuhyg

Ei mene lastenvalvojalle vaikka tulisi olisi nolla. Olen kokenut. Jos exä ei suostu lastenvalv tekemään uutta sopimusta, niin ainut tie ajaa käräjien kautta. Ja nekin äidin puolella usein....

• kjuhyg
        kjuhyg kirjoitti:

Ei mene lastenvalvojalle vaikka tulisi olisi nolla. Olen kokenut. Jos exä ei suostu lastenvalv tekemään uutta sopimusta, niin ainut tie ajaa käräjien kautta. Ja nekin äidin puolella usein....

Siis tulosi, piti kirjoittaa

• .........
        kjuhyg kirjoitti:

Kyllä tulot vaikuttaa elkkuihin ! Suojaosuus täytyy jäädä ! Ja onneksi puolison tulot ei vaikuta elkkuihin!

• juhyg
        ......... kirjoitti:

Kyllä tulot vaikuttaa elkkuihin ! Suojaosuus täytyy jäädä ! Ja onneksi puolison tulot ei vaikuta elkkuihin!

Ei vaikuta tulotaso, jos ei asiaan haeta muutosta. Ja jos exä ei halua sopia uudestaan, niin käräjien kautta. Melkoinen tie. Olen nähnyt vierestä miten järjestelmä toimii, sorry

• jyhtf
        juhyg kirjoitti:

Ei vaikuta tulotaso, jos ei asiaan haeta muutosta. Ja jos exä ei halua sopia uudestaan, niin käräjien kautta. Melkoinen tie. Olen nähnyt vierestä miten järjestelmä toimii, sorry

Lukekaa;
        http://www.laki24.fi/keskustelu.php?id=42024

• kaikenlaisia isejä??

Hyvää isää susta saa vaikka puolet osista vaihtais. Se on vain ja ainoastaan OMA mielipiteesi. Hyvä isä on se, joka on lähi-isä kaikille omille lapsilleen. Et siis sinä. Kaikki spurku isät toki itse väittävät olevansa hyviä.

Ekan lapses olet jo hylännyt viikonloppulapseksi, eikä niitä muutella, jos sattuu huvittamaan. Jo se muuttaminen kestänee sen kolme vuotta. Ja sitten lapsi on jo koulussa, eikä rytmiä saa häiritä.

• Olisko siinä hiukan lapsen äidillä vaikutusta ettei isä ole lähivanhempi ???

• Tuki suus jo!
        jukni69 kirjoitti:

Olisko siinä hiukan lapsen äidillä vaikutusta ettei isä ole lähivanhempi ???

Sinä se jaksat aina syyllistää äidit, mieheissä ei ole koskaan mitään vikaa!

• Tuki suus jo! kirjoitti:

Sinä se jaksat aina syyllistää äidit, mieheissä ei ole koskaan mitään vikaa!

Joo ja sinä syyllistät isät aina ja kikki isän uusikot on aina sutturoita ym.haukkumanimiä käytät

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      237
      2688
    2. Et taida paljoa

treffeillä käydä? 😆 mieheltä Naiselle
      Ikävä
      101
      1134
    3. Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion

Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu
      Ikävä
      122
      1088
    4. Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta
      Kaste
      153
      1002
    5. Oikea kaste on syntisten kaste

Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka
      Kaste
      58
      995
    6. Upotuskaste on raamatullisin kaste

Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.
      Kaste
      717
      907
    7. Mitä toivoisit

Välillämme vai toivoisitko mitään näiden vuosien jälkeen?
      Ikävä
      63
      841
    8. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      41
      807
    9. Perussuomalaisten kansanedustajalta erittäin raju puheenvuoro eduskunnassa massamaahanmuuttoa vastaa

https://www.is.fi/politiikka/art-2000012019924.html Hyvä, että perussuomalaiset tuo Suomen kansalle tätä vihervasemmisto
      Maailman menoa
      237
      799
    10. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      121
      759
    Aihe