Miten tämä on tulkittavissa?

Tiuhti

Eräs vesimies-mies on vienyt ajatukseni, mutta mistä johtuu, ettei sitten pidä yhteyttä? Ollessamme yhdessä, niin meillä on mukavaa ja hellää, tunnen syvän yhteyden hänen kanssaan. Kuitenkaan hän ei pahemmin itsestään ilmottele. Enkä halua olla se, joka ottaa ensin yhteyttä. Hän kyllä maailman hellin ja huomaavaisin ihminen, jonka tiedän, mutta mitä mahtaa mielessä sitten liikkua?

Nähdään todella harvoin, mutta nähdessämme ei päivien ero tunnu lainkaan ja kaikki jatkuu siten, kuin olisimme eilen nähneet. Ei ole osoittanut, etteikö olisi minusta kiinnostunut, mutta jättää todella paljon arvailujen varaan. Emme ole sopineet mitenkään, että seurustelisimme tai vastaavaa...

Mistä tämä kertoo? Epäileekö omia tunteitaan vai mistä tämä käytös? Eikö ole enää sitten kiinnostunut?

19

11550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vesimies

      Siis hetkonen, mikä olet itse merkiltäsi? Et varmaankaan vesimies. No tuo on aika tyypillistä vesimiehen käytöstä, ei siinä ole mitään ihmeellistä. Jos olet itse vesimies ymmärrät sen kyllä. Jos et ole niin, vesimies siis on ennenkaikkea vapautta rakastava ja mennä liihottelee vapaasti. Ei tarkoita että hän pettäisi vaan sitä että ei kulje kahle jalassaan vaan kulkee kuin kulkisi yksin elämäänsä. Vaikkakaan sekään ei tarkoita sitä etteikö hän miettisi sinua usein ja rakkaudella sekä kaipauksella. Hän vaan ei ota usein yhteyttä, ja ei koe sitä mitenkään ihmeelliseksi. Oliko vaikeasti selitetty? Sorry. Eli lyhyesti, älä ole huolissasi, vesimies on vaan sellainen, älä kahlitse häntä ja hän pysyy ikuisesti kahleessasi :)

      • Tiuhti

        ...niin vapauden osaan antaa toiselle, mutta se mikä laittaa pääni sekasin on se, etten ole kuullut miehestä pariin viikkoon mitään ja en tiedä, mitä mahtaa hänen päässään liikkua minun suhteeni. En halua udella mitään, koska en halua ahdistaa, siksi kait pyörittelen kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja päässä ja tuun hulluksi =) Olen siis täysin epävarma hänen ajatuksistaan ja tunteistaan minua kohtaan.

        Onko vesimiehelle yleistä ristiriitainen käytös eli läsnäolleessa hellä ja huomaavainen, mutta sitten ei anna kuulua itsestään mitään ja jättää arvailujen varaan paljon? Meillä on aika tuore tämä tuttavuuskin, joten en tunne häntä kunnolla - vielä. Että Hoomoilasena täällä olen :)


      • Vimpu
        Tiuhti kirjoitti:

        ...niin vapauden osaan antaa toiselle, mutta se mikä laittaa pääni sekasin on se, etten ole kuullut miehestä pariin viikkoon mitään ja en tiedä, mitä mahtaa hänen päässään liikkua minun suhteeni. En halua udella mitään, koska en halua ahdistaa, siksi kait pyörittelen kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja päässä ja tuun hulluksi =) Olen siis täysin epävarma hänen ajatuksistaan ja tunteistaan minua kohtaan.

        Onko vesimiehelle yleistä ristiriitainen käytös eli läsnäolleessa hellä ja huomaavainen, mutta sitten ei anna kuulua itsestään mitään ja jättää arvailujen varaan paljon? Meillä on aika tuore tämä tuttavuuskin, joten en tunne häntä kunnolla - vielä. Että Hoomoilasena täällä olen :)

        Hei Tiuhti!
        Aluksi heti sanon että tämä vesimiehien "yhteydenpito" on raivostuttavaa, tiedän sen itsekkin hyvin, mutta kun luonteelleen ei vaan voi mitään. Mutta ärsyttävä piirre se on meissä.
        Ja sitten siihen ristiriitaisuuteen, kyllä vaan, vesimies jos joku on ristiriitainen olento, ihan uskomattoman ristiriitainen. Samasta ihmisestä löytyy aasta ööhön piirteet, ja usein juuri äärilaidoilta.
        Vesimies on hirveän hellä,huomaavainen ja ihana kumppanilleen mutta sitten kun kääntää selkänsä, viuh, hän on kadonnut ja "unohtaa" että toinen saattaa hiukan ihmetellä outoa käytöstä.
        Juuri se että häviää tyystin, eikä kuulu pihaustakaan ja sitten taas kun ilmestyy "paikalle" on kuin ikinä ei olisi sekunttiakaan poissa ollut. Niin hirveää, tiedän.
        Yksi hyvä neuvo sinulle miestäsi kohtaan on, älä vaadi häneltä että sinun täytyy pitää useimmin yhteyttä ym, älä esitä vaatimuksena, uhkauksena tai muuten ahdistavana asiaasi. Yritä esittää asiat hänelle lievemmin, niin ettei hän säikähdä sitä että yrität kahlita häntä.


      • Leeni

        ...älä kahlitse, kun on tosi kyseessä. Kaikki menee hyvin. Uskollisuutta odotettavissa!


    • Vesihelmiäinen

      >päivien ero ei tunnu lainkaan ja kaikki jatkuu >siten, kuin olisimme eilen nähneet...

      Noin se juuri toimii ja pelaa. Yhteydenpito ei ole minunkaan vahvin puoleni, totta jos puhutaan niin yksi heikoimmista. Olenkin aika monta onnistunut loukkaamaan tuolla käytökselläni.

      • Vimpu

        Kylläpä vaan minäkin yhdyn edellisiin puhujiin. Valitettavasti.
        Valitettavaa se että näin me vesimiehet tosiaan toimimme, niin raadolliselta ja kylmältä kuin se tuntuukin.
        Minä olen onnistunut pilaamaan joitakin suhteita tämän takia, kaikki eivät valitettavasti ymmärrä tätä piirrettä meissä. Ja ymmärrän kyllä hyvin heitä. Meitä on todellakin välillä vaikea ymmärtää, niin ihania kuin olemmekin :)


      • rikki_revitty

        No jotenkin kans on tuttua suhteet ei tällä hetkellä juuri toimi ja olen loukannut muutamia lähimmäisiäni ja kavereitani :( ja hankala pyytää anteeksi käytöstä kun se tietää minkälainen nalkuttaja olen mutta kyllä mulla riittää pokkaa sen vertaa että soitan kumppanille jos olis semmoinen ja kysyn aina että kuis pyyhkii...mutta tappelemisessa oon oikeen hyvä mutta ei sekään aina kannata...mutta näinhän se menee...


    • leijona

      Aluksi oli vaikea ymmärtää miehessä juuri tuota piirrettä, siis ettei siitä välillä kuulu mitään pariin viikkoon ja sitten soittaa muina miehinä 'moi, nähdäänkö tänään?'. Usein kuvittelin mokanneeni jotain ja miehen saaneen tarpeekseen, mutta eihän se niin ollut ja yhdessä ollaan vielä vuodenkin kuluttua.
      Minä pidän yhteyttä yllä tasaiseen tahtiin, en kuitenkaan liian usein, enkä hermostu vaikkei mies heti vastaisikaan. Vesimies ottaa yhteyttä vain, jos sillä on jotain asiaa - onneksi mies on oppinut keksimään tikusta asiaa, kun tietää, että minut pidetään siten tyytyväisenä.

      Täytyy tunnustaa, että mm. tämä palsta auttoi ymmärtämään vesimiestä ja helpotti tuota alun epävarmuuden aikaa.

    • Joanetta

      Kappas kohtalonystävä..minulle käynyt aivan samalla tavalla. Tapailen yhtä maailman ihaninta miestä aina silloin tällöin,kun hän vaan itsestään ilmoittaa tai tulee kyläilemään pariksi päiväksi,sitten ei taas muutamaan päivään kuulukaan mitään.Sanoo vaan mulle että älä hätiköi asioiden kanssa.No olen todella äkkipikainen ja kaikkien asioiden pitäisi tapahtua samantein.Mutta olitkohan itse se vesimies vai tapailetko vesimiestä??Mutta saimpahan jo hänet mustasukkaiseksikin että välittää ainakin minusta ja on vieraillut jo enemmän luonani..Katsotaan mitä tuleman pitää...

      • Tiuhti

        Kovasti tämä "odottelu" hermoja kysyy, koska olen kärsimätön kauris :) Elämän varrella oon törmänny pariin vesimieheen pienen suhteen muodossa ja en oo osannut suhtautua heihin "oikealla" tavalla ja menetin heidät aikoinaan, mutta kait mulla on nyt oppimisen paikka, ettei pidä hätiköidä tämän vesimiehen suhteen. Jospa se 3. kertaa toden sanoo! Oman kärsimättömyyteni vuoksi sitten ehkä törmään juuri näihiin vesimiehiin, jotka antaa aihetta sisäiseen kasvuun ja saa kovan kauriin sulamaan :) On ne niin ihania, että! Odottamisen aika on vaan aina niin pitkä...


      • tiitta
        Tiuhti kirjoitti:

        Kovasti tämä "odottelu" hermoja kysyy, koska olen kärsimätön kauris :) Elämän varrella oon törmänny pariin vesimieheen pienen suhteen muodossa ja en oo osannut suhtautua heihin "oikealla" tavalla ja menetin heidät aikoinaan, mutta kait mulla on nyt oppimisen paikka, ettei pidä hätiköidä tämän vesimiehen suhteen. Jospa se 3. kertaa toden sanoo! Oman kärsimättömyyteni vuoksi sitten ehkä törmään juuri näihiin vesimiehiin, jotka antaa aihetta sisäiseen kasvuun ja saa kovan kauriin sulamaan :) On ne niin ihania, että! Odottamisen aika on vaan aina niin pitkä...

        Olen saanut sen käsityksen että ainakin miespuoliset kauriit olisivat hyvin kärsivällisiä.
        Jos itse vesimihenä olenkin viileä, etäinen ja hartikseva, niin tämä kaurismies oli sitä potenssiin kymmenen !!!


      • myapril
        tiitta kirjoitti:

        Olen saanut sen käsityksen että ainakin miespuoliset kauriit olisivat hyvin kärsivällisiä.
        Jos itse vesimihenä olenkin viileä, etäinen ja hartikseva, niin tämä kaurismies oli sitä potenssiin kymmenen !!!

        Mä oon myös kauris ja mies jota oon tapaillut on vesimies. Tai no joo.. kai me seurustellaan. tässä tapauksessa kaikki on kuitenkin noihin edellisiin kirjotuksiin nähden aivan toisinpäin.

        Ajattelin vaan miten tutuilta noi kirjoitukset tuntui. Alussa tämä kyseinen vesimies otti yhteyttä tasaiseen tahtiin mutta aika harvoin. En ehkä ollut silloin vielä niin kovin ihastunut että en hermoillut siitä.
        Sit joskus pari kuukautta sitten vietettiin monta päivää yhdessä samalla viikolla ja HUI!! ihastuin enemmän ja mua alkoi pelottaa. Ja asetelma kääntyi täysin. Mä aloin pitämään vähemmän yhteyttä ja vesimies enemmän. Ja nyt kaikki tuntuu niin ihanalta.

        Itse en oikeestaan haluisi edes seurustella juuri nyt, mutta en voi olla erossa tästä vesimiehestä. Ehkä siis annan vapautta tarpeeksi ja silti seurustelen.


    • no name

      Veskarinainen vienyt ajatukseni. Sama tulos kuin tämän edellisen viestin kirjoittajalla. Mistä tietää, milloin veskari on rakastunut?

      • Just me

        Hei veskarit,
        Miten käyttäydytte kun ootte rakastuneita?


    • tigger

      piti itsekin lähteä oikein googlettamaan näitä vesimiehen tunnusomaisia piirteitä ja oli helpottavaa löytää tämä viestiketju..=)
      tämä vaakatyttö on jo tippa linssissä on pohtinut tuota vesimiehen käyttäytymistä. Taitaa se huonosta yhteydenpitokyvystään huolimatta minusta edelleen tykätä.
      mutta täytynee varmaan vielä varmistaa asia ja kysyä suoraan jos ja kun yön pikkutunneilla tänään taas baarissa kohtaamme.

      • tigger

        mutta niin kävi että ero tuli...tekstiviestillä.
        "Mä luulen että me ei nähä vähään aikaan, kun mulla on sellanen olo että haluun olla yksin ja vaan mennä.Musta ei oo puhumaan tällasista asioista ni lähetin viestin. Anteeksi." Aavistin jotenkin. Enkä edes yrittänyt kahlita. Vaaka-ihmisenä vapaus on mullekin tärkeetä, mut kukaan tuskin tajuu kuinka paska fiilis mulla on. Pakko oli avautua. Kiitos ja anteeksi.


    • LadyRainbow

      Hei,
      minä olen vesimiesnainen ja seurustelin jonkin aikaan vesimies-miehen kanssa. Tämä mies toimi täsmälleen samalla tavalla kuin tämä kuvaavasi mies. En rakastanut miestä, siksi lopetin suhteen. Kummatkin olimme aika vapauden haluisia emmekä haluneet sitoa liikaan toisiamme.

      En tiedä, onko tästä mitään apua Sinulle?

    • Mipa

      Samat sanat, olen samassa purjeessa vesimieheni kanssa. sama tilanne täällä ja hieman rasittava tilanne itseni kannalta kun ei tiedä missä mennään. on kanssa etäinen määrätyllä tavalla, eikä ota yhteyttä kovin helposti. salaperäinen, mutta ihana kaikin puolin kun ollaan lähekkäin. en kanssa ymmärrä millai pitäisi asia hoitaa?

    • uusifaniuusifani

      haloo, herätys!
      Hoidatko varmasti "suhdettasi" oikein. Eli etkö tiedä seurusteletteko te vai ette?? Olen itse vesimies enkä kyllä taatusti jätä epäselväksi olenko rakastunut tai kiinnostunut jostakin. Jos seurustellaan niin se on kyllä selvä peli että silloin kumpikin tietää missä mennään ja ollaan sitouduttu. Teepä kohteesi kanssa itse selväksi missä mennään äläkä jää maahan makaamaan. Rakastuneenahan ihmiset aina töpeksivät ja se tuska menee ohi alle kahdessa vuodessa. Fiksu alkaa seurustella veskarin (jos joku hakee horoskooppiselitystä) kanssa silloin kun ei ole rakastunut jotta voi tutustua vähän realistisemmin. Eikä me kaikki vesimiehet olla sitoutumiskammoisia tai kuminauhoja, ja haluan näyttää tunteitani sille naiselle johon luotan, että ei kannata luottaa horoskooppien kategorisointiin. Kaikki on erilaisia. Esim. jos teen itse aloitteen tutustumiseen niin teen sen vain yleensä kerran, jos nainen ei vastaa lainkaan niin eipä siinä mitään muuta kuin katselen puolen vuoden kuluttua jotain muuta kiinnostavaa. Ihastuminen on vielä kivaa ja helppoa, tietysti rakastuneena tunteet eivät ole näin mukavasti ja arkisesti hallussa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      335
      2941
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      107
      2214
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1640
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1164
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1057
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1003
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      960
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      944
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      852
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      41
      773
    Aihe