Olen koko ikäni tehnyt vääriä valintoja. Monta tyhmää ja pahaa. Olen vahingoittanut toisia ihmisiä niin fyysisesti kuin psyykkisestikin. Olen vaaraksi muille. Minulla on ollut syntymästä asti narsistinen persoonallisuushäiriö, olen myös tunnevammainen ja minulla kaksisuuntaisen mielialahäiriön oireita, paitsi että minä en ole surullinen ja iloinen vähän väliä, vaan tasapainoilen pohjattoman vihan ja surun välimaastossa. Tuntemani ihmiset pitävät minua hulluna, jotkut ovat joskus kadehtineet minua, koska olen aina ollut karismaattinen johtajatyyppi, joka laukoo sairaita vitsejä kovalla katu-uskottavuudella. En tiedä mitä yritän saavuttaa tällä, että kerron teille jotakin itsestäni, mutta koska minulla ei ole yhtäkään kaveria, jolle voisin purkautua, minun on pakko vuodattaa sydänsurujani teille... joiden uskon olevan jonkinlaisia kohtalotovereita.
Viimeisen vuoden aikana olen muuttunut. Olen alkanut välittää toisten ihmisten tunteista ja ajatuksista. Muiden ihmisten turvallisuus ja hyvinvointi on minulle paljon tärkeämpää kuin omani. Havaitsin muutoksen itsessäni hyvän ystäväni (kyllä minulla oli ystävä) kuoltua... Olin vihainen, koska kuolema oli täysin turha. Hän oli vasta valmistunut toisen asteen opinnoista ja saanut ajokortin... Sittemmin olen yrittänyt saada ystäviä, mikä ei ole ollut sinällään kovin vaikeaa, koska olen melko urheilullinen ja terveennäköinen tyyppi. Olen viettänyt naissukupuolen kanssa enemmän aikaa kuin "koulukavereiden". Pelkään tosin että "kaverini" huomaavat pian masennukseni, koska olen niin apaattinen. En halua että he vaivaavat päätään minun henkilökohtaisilla asioillani ja yrittävät vaikka ottaa kontaktia vanhempiini, jotka muuten ovat eronneet jotain kymmenen vuotta sitten kun olin hyvin nuori. Kai se vanhempien riitely sitten johti lopulta siihen, etten millään pysty aloittamaan seurustelua kenenkään tytön kanssa... vihaan riitelyä. Annan aina helposti periksi, koska riitely on turhaa ja se tekee minut vain... huoh miten sen nyt kuvailisi...
En ole koskaan ollut itsetuhoinen, mutta viime aikoina polttava kipu rinnassani on tuntunut niin pahalta, että olisi mieli tehnyt lopettaa kipu sillä helpoimmalla tavalla... lopullisesti. Olen siis vuoden aikana kokenut todella paljon emotionaalisia asioita, jotka ovat osaltaan parantaneet minun narsistisia ja tunnevammaisia piirteitäni. Olen rakastunut. Tai en tiedä. Miten sellaista tunnetta voi kuvata että haluaa vain nähdä tytön hymyn jokapäivä loppuelämänsä ajan, ilman että siinä on mitään seksuaalista... Harmittaa vaan niin vietävästi kun olen yrittänyt ystävystyä tämän tytön kanssa, eikä hän koskaan vastaa minulle muuten kuin: joo, ehkä, kyllä, nii... Haluaisin kertoa tälle tytölle omista tunteistani, mutta miten voin kertoa tytölle että välitän hänestä, jos hän ei voi edes olla kaverini... saatanan menneisyys, perkeleen virheet... jos voisin vain palata ajassa taaksepäin...
Olen kai paha ihminen...
7
92
Vastaukset
- hgdkgfk
"Minulla on ollut syntymästä asti narsistinen persoonallisuushäiriö"
Persoonallisuushäiriöt alkavat vasta nuoruusiässä-varhaisaikuisuudessa, paitsi asosiaalinen persoonallisuushäiriö, josta oireita alle 15-vuotiaana.
" En halua että he vaivaavat päätään minun henkilökohtaisilla asioillani ja yrittävät vaikka ottaa kontaktia vanhempiini, jotka muuten ovat eronneet jotain kymmenen vuotta sitten kun olin hyvin nuori. Kai se vanhempien riitely sitten johti lopulta siihen, etten millään pysty aloittamaan seurustelua kenenkään tytön kanssa... "
Nyt marssit vaikka kouluterkkarille/psykologille/kuraattorille ja pyydät apua. Niiden kohdalla ei tarvitse miettiä, että vaivaat heitä. Olet kokenut isoja asioista (vanhempien ero, kaverin kuolema jne) ja ei ole ihme, jos tunteet heittelehtii.- paha ihminen
Helpommin sanottu kuin tehty. Menisitkö itse puhumaan jollekin oudolle ja tuntemattomalle tyypiile 'henkilökohtaisesti' siitä miltä sinusta tuntuu... Sitä paitsi koulu on aivan lopuillaan ja olen menossa armeijaan.
"Nyt marssit vaikka kouluterkkarille/psykologille/kuraattorille ja pyydät apua."
Ainoa apu, minkä ne siellä mulle antaa on hullun paperit ja aseisiin koskemiskielto. Maine menee vielä lopullisesti kun juttu leviää ympäri kyliä ja ihmiset pilkkaa selän takana. Painu sinä kuule vittuun noiden saamarin neuvojes kanssa. - jghhe
paha ihminen kirjoitti:
Helpommin sanottu kuin tehty. Menisitkö itse puhumaan jollekin oudolle ja tuntemattomalle tyypiile 'henkilökohtaisesti' siitä miltä sinusta tuntuu... Sitä paitsi koulu on aivan lopuillaan ja olen menossa armeijaan.
"Nyt marssit vaikka kouluterkkarille/psykologille/kuraattorille ja pyydät apua."
Ainoa apu, minkä ne siellä mulle antaa on hullun paperit ja aseisiin koskemiskielto. Maine menee vielä lopullisesti kun juttu leviää ympäri kyliä ja ihmiset pilkkaa selän takana. Painu sinä kuule vittuun noiden saamarin neuvojes kanssa."Menisitkö itse puhumaan jollekin oudolle ja tuntemattomalle tyypiile 'henkilökohtaisesti' siitä miltä sinusta tuntuu... "
Niin meistä aika moni tekee jossain vaiheessa elämäänsä. Minä tein sitä usean vuoden ajan psykoterapiassa ja voin nyt hyvin. Suosittelen kokeilemaan.
"Painu sinä kuule ******* noiden saamarin neuvojes kanssa."
Ymmärrän, että voit huonosti, siksihän minä sitä avun hakemista ehdotinkin. Se on tällä palstalla ihan yleistä, kun monet ovat kokeneet samoja juttuja jossain vaiheessa.
Ne hullun paperit voi tulla sieltä intistäkin, ja ilmeisesti aika helposti nykyään. Eikö ole parempi hoitaa itsensä kuntoon ennen inttiä? - paha ihminen
jghhe kirjoitti:
"Menisitkö itse puhumaan jollekin oudolle ja tuntemattomalle tyypiile 'henkilökohtaisesti' siitä miltä sinusta tuntuu... "
Niin meistä aika moni tekee jossain vaiheessa elämäänsä. Minä tein sitä usean vuoden ajan psykoterapiassa ja voin nyt hyvin. Suosittelen kokeilemaan.
"Painu sinä kuule ******* noiden saamarin neuvojes kanssa."
Ymmärrän, että voit huonosti, siksihän minä sitä avun hakemista ehdotinkin. Se on tällä palstalla ihan yleistä, kun monet ovat kokeneet samoja juttuja jossain vaiheessa.
Ne hullun paperit voi tulla sieltä intistäkin, ja ilmeisesti aika helposti nykyään. Eikö ole parempi hoitaa itsensä kuntoon ennen inttiä?"Eikö ole parempi hoitaa itsensä kuntoon ennen inttiä?"
A:n papereillahan minä sinne armeijaan menen.
- täyskäännös
Pahuuteen ei osaa kukaan suhtautua kun se on tabu. Sun täytyy ottaa se hallintaasi omin avuin. Sitten vasta hyvät asiat pääsee kunnolla sun elämääsi, kuten rakkaus.
Taidat olla parantumassa joten valitse hyvyys aina kun tulee eteen valintatilanne, siitä se pikkuhiljaa aukenee... hyvä elämä. Ole kärsivällinen. Tee pieniä hyviä tekoja.- paha ihminen
"Taidat olla parantumassa joten valitse hyvyys aina kun tulee eteen valintatilanne, siitä se pikkuhiljaa aukenee... hyvä elämä. Ole kärsivällinen. Tee pieniä hyviä tekoja."
Hyvä neuvo. Ainoa vika siinä vain on se, että ylirationaalisena ja älykkäänä ihmisenä en pysty erottamaan mitä eroa on "hyvän" ja "pahan" välillä? Onko toisen ihmisen lyöminen oikein, jos periaate on "hyvä"? En käsitä... en ole ikinä ymmärtänyt mikä on pahaa ja mikä ei... selventäkää... Eikä sitten mitään uskonnollista moraalisontaa. - täyskäännös
paha ihminen kirjoitti:
"Taidat olla parantumassa joten valitse hyvyys aina kun tulee eteen valintatilanne, siitä se pikkuhiljaa aukenee... hyvä elämä. Ole kärsivällinen. Tee pieniä hyviä tekoja."
Hyvä neuvo. Ainoa vika siinä vain on se, että ylirationaalisena ja älykkäänä ihmisenä en pysty erottamaan mitä eroa on "hyvän" ja "pahan" välillä? Onko toisen ihmisen lyöminen oikein, jos periaate on "hyvä"? En käsitä... en ole ikinä ymmärtänyt mikä on pahaa ja mikä ei... selventäkää... Eikä sitten mitään uskonnollista moraalisontaa.Eihän sulla ole muuta vaihtoehtoa kun oman älykkytesi puitteissa aina päättää mikä on hyvä milloinkin. Jos et osaa niin peräänny niistä tilanteista. Tunnet lainsäädännön. Älä aiheuta itseäsi heikommille kärsimystä. Kilteinkin ihminen tekee josku väärin toista kohtaan, silloin voi osoittaa katuvansa tai pyytää anteeksi.
Moni toteuttaa raamatun moraalisääntöjä vaikka ei ole uskossa, tiedostamattaan, koska ne on periaatteessa hyvin käyttökelpoisia ja takaa kaikille ihmisarvon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1464906Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa183537Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1583347Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss322818Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu952578Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181853Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky81488Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo101472Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1381402Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut111267