Ahdistus, pelko yms.

harmitus

Minulla on mielessä paljon pelkoa, huolia yms. Ne rajoittavat perus elämääni melko paljon ja merkittävästi. Saatan esim. pysähtyä ajattelemaan, että "onko kaikki hyvin?" Tuon ajatuksen kanssa painin hetken ja kaikki muu keskeytyy. Tai mieleeni tulee joku ns. paha ajatus esim. jostain toisesta ihmisestä ja menen hetkeksi ihan lukkoon, koska mimähän en saa ajatella näin koska olen hyvä ihminen

olisi paljon helpompaa, jos mieltä ei kuormittaisi nuo ylimääräiset asiat. Mikä avuksi ja onko muita kohtalotovereita?

9

129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pyydät Vain

Älkää peljätkö; sanoi eräs merkittävä henkilö. Varmaan tiedät hänet jo, mutta tunnetko ihan henkilökohtaisesti.

• Hän on

Touko Puuppanen,94v.Hän auttaa.

• Hei harmitus!

Viestisi perusteella on helppo ymmärtää, mitenkä harmistunut tosiaan olet tilanteeseesi, jossa ykskaks mieleen tulee hallitsemattoman tuntuisia ajatuksia.

Ensin haluaisin kommentoida tuota '...koska olen hyvä ihminen' -ajatustasi.
      Ihan kaikilla ihmisillä on kaikenlaisia tunteita. Kaikki tunteet ovat tunteina arvokkaita ja sallittuja. Jokainen saa ja kuuluukin tuntea myös esim. suuttumusta, vihaa, mustasukkaisuutta jne. Tunteet eivät kenestäkään tee huonoa ihmistä. Vain teoistamme olemme vastuussa. Esimerkiksi on oikein olla suuttunut mutta ei ole oikein suuttumuksen takia tehdä toiselle pahaa kuten vaikka lyödä.

Miksi siis vaadit itseltäsi 'hyvyyttä'? Hyväksy lempeydellä kaikki mieleesi tulevat tunteet ja ajatukset ja pohdi pelotta, mistä ne kertovat. Mitä kaipaat, tarvitset?

Toisekseen tahtoisin rohkaista sinua hakeutumaan esimerkiksi keskusteluterapiaan. Siellä voisit turvallisesti käydä tunteitasi läpi ja löytää niille merkityksen ja mielekkyyden. Tunteet eivät tule sattumalta, vaan niillä on aina tarinansa. Mikä sinun tarinasi on? Ehkä sinun on aika nyt kertoa ja kuunnella se.

Meiju, diakoni

• demonia

Minkä takia teidän pitää väijyä viattomia ihmisiä näillä palstoilla kirkkoväki?

• ohi aiheen

Vaikka en itse kuulu kirkkoon, niin mun mielestä on kuitenkin hyvä, että kirkko edes jollain tavalla yrittää auttaa ihmisiä ja veroeuroista on näin jotain hyötyä.

Jos kristinuskon käsityksen mukainen Jumala kuitenkin olisi olemassa, ei hän voisi sallia ihmisille tuskaa ja kärsimystä samaan aikaan ollakseen rakastava.

• WiTHCZ

Vaikka olen lähestulkoon ateisti olen vakuuttunut, että kirkon apu on sekä turvallisempaa että tehokkaampaa kuin psykiatrian ja suomen mielenterveyshuollon. Kirkolla ei ole tapana aiheuttaa, ainakaan tarkoituksella, minkäälaisia aivovaurioita. Kovin myrkkykin mitä tarjoavat on ehtoollisviini. Menesin itse kirkolta hakemaan apua ennen kuin niiltä noidilta psykiatrisesta päivystyksestä.

• demonia

Niinpä,mutta näitä uskispuskis-stalkkereita alkaa olla joka kolmannessa ketjussa vähän liioitellen.

• Heippa!

Harmi, jos ärsyttää. Ei ole pyrkimyksenä ärsyttää. Eikä todellakaan ole tarkoitus ”väijyä viattomia ihmisiä”, vaan kirkon työntekijänä tuoda yhdenlainen näkökulma aiheeseen. Kun palstat kuitenkin ovat avoimia jokaiselle. Eikö ole parempi, että olemme reilusti ja selkeästi kirkon työntekijöinä täällä?

Päivi-pappi Hämeestä

• siili1

Minusta nuo kirkon edustajien kannanotot on olleet ihan asiallisia. Ei mitään tuputtamista eikä käännyttämistä.

Kirkko tuntuu tänä päivänä olevan ainoa instanssi, joka ei tuijota vain yksilön tuottavuutta vaan haluaa vähentää kärsimystä niiltäkin, jotka eivät tule enää mitään tuottamaan.

Itse olen agnostikko, mutta arvostan joka tapauksessa kirkon tekemää työtä ja maksan työssäkäyvänä ihmisenä mielelläni kirkollisveroa, koska minusta on hyvä että moniin seurakunnan tapahtumiin pääsee vähävaraisempikin väestö joko ilmaiseksi tai hyvin edullisesti. Hyvin vähän on muuta sosiaalista toimintaa tarjolla varattomalle ja yksinäiselle ihmiselle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      73
      5012
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      119
      4721
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      80
      4213
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      107
      4189
    5. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      3
      3328
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      124
      3137
    7. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2848
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      28
      2787
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      40
      2773
    10. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2762
    Aihe