PSP LÄÄKE

kaipaus2

Isäni sairastui psp -tautiin. Loppuvaiheessa isäni sai Amantadin nimistä lääkettä, joka toi isääni "takaisin". Olisipa saanut lääkettä hiukan aikaisemmin, olisi voinut nauttia elämän loppuvaiheista enemmän. Lääkkeen vaikutus ei ole lääkärien mielestä pitkäaikainen, eikä se tehoa kaikkiin, mutta sitä kannattaa kokeilla. Tautihan vie hitaasti hautaan, lopussa keskusteluyhteyskin hiipuu. Toivottavasti tästä olisi jollekin apua. Hetkeksi.

7

5750

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tytär

Hei!

Saisinko kirjoitettua kanssasi ja vaihtaa ajatuksia? Isälläni 74v todettu kys sairaus joitakin kk sitten,,,,toivoisin itselleni juttukaveria ajatustenvaihtoon.

Jos haluat, niin kirjoita [email protected]

Kiitos! Odotan postiasi

• qwertyqwerty

Ei hätää. Yhteistä aikaa teillä viitisen vuotta.

• qwertyqwerty
        qwertyqwerty kirjoitti:

Ei hätää. Yhteistä aikaa teillä viitisen vuotta.

Sama ihminen, muisti ja tunnepuoli sama, keho vain rapistuu nopeammin. Vietä aikaa isäsi kanssa. Ole rohkea.

• Tytär
        qwertyqwerty kirjoitti:

Sama ihminen, muisti ja tunnepuoli sama, keho vain rapistuu nopeammin. Vietä aikaa isäsi kanssa. Ole rohkea.

Voisinkin vietää aikaa hänen kanssaan, valitettavasti asun ulkomailla ja pieniä lapsia perheessä. Tämä onkin niin tuskaista, että en voi olla hänen tukenaan.

Tässä välillä isä siirtynyt jo käyttämään rullatuolia, kaatuilee päivittäin ja ainakin kerran kaksi viikossa niin että satuttaa yl päätään pahasti.

• Toivot on

Sairastuin ensin Parkinsonin tautiin,myöhemmin PSPhen,kuin käskyn mennä kys
      entiseen pankkiin.Nyt on mennyt kuukausia ja etsin yhä lääkettä ,Amantadi nista
      ei ollutkaan minulle apua.Herään joka yö tunninvälein ja pissaan kokodesin ankkaan,
      tai vaipaan, Olen jo 74 vuotias ja arvannet tunnot,kumpikin ekakerta.Laihtunut yli
      10 KG,lapsiani ikävöin pojat 2 ovat satojen km päässä,tyttärelle 5000km lentäen.

Toivot on.

• Tytär

Pärjäätkö sinä PSP sairautta sairastava vielä kotona? Oletko mahdollisesti saanut jotakin toista lääkitystä helpottaakseen mm jäykkyyttä?

• Isälle

Sinulle toivot on.....luulen ja uskon.....että olen tyttäresi joka täällä hädissään kirjoittaa tuhansien kilometrien päässä sinusta.

Rakastan sinua isä!!

Pikku- Tyttösi 46v

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      86
      2043
    2. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      39
      1323
    3. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      136
      993
    4. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      214
      933
    5. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      80
      820
    6. 95
      803
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      714
    8. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      72
      685
    9. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      51
      680
    10. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      628
    11. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      69
      621
    12. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      35
      601
    13. Minä vuonna olet syntynyt?

😊
      Ikävä
      37
      551
    14. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      517
    15. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      467
    16. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      452
    17. Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"

Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      449
    18. Nyt ei enää ole

Mitään mikä pitäisi mut hiljaa, kaikesta. Tämä on muutamalle henkilölle täällä.
      Ikävä
      35
      444
    19. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      433
    20. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40