Isäni sairastui psp -tautiin. Loppuvaiheessa isäni sai Amantadin nimistä lääkettä, joka toi isääni "takaisin". Olisipa saanut lääkettä hiukan aikaisemmin, olisi voinut nauttia elämän loppuvaiheista enemmän. Lääkkeen vaikutus ei ole lääkärien mielestä pitkäaikainen, eikä se tehoa kaikkiin, mutta sitä kannattaa kokeilla. Tautihan vie hitaasti hautaan, lopussa keskusteluyhteyskin hiipuu. Toivottavasti tästä olisi jollekin apua. Hetkeksi.
PSP LÄÄKE
7
4299
Vastaukset
- Tytär
Hei!
Saisinko kirjoitettua kanssasi ja vaihtaa ajatuksia? Isälläni 74v todettu kys sairaus joitakin kk sitten,,,,toivoisin itselleni juttukaveria ajatustenvaihtoon.
Jos haluat, niin kirjoita [email protected]
Kiitos! Odotan postiasi- qwertyqwerty
Ei hätää. Yhteistä aikaa teillä viitisen vuotta.
- qwertyqwerty
qwertyqwerty kirjoitti:
Ei hätää. Yhteistä aikaa teillä viitisen vuotta.
Sama ihminen, muisti ja tunnepuoli sama, keho vain rapistuu nopeammin. Vietä aikaa isäsi kanssa. Ole rohkea.
- Tytär
qwertyqwerty kirjoitti:
Sama ihminen, muisti ja tunnepuoli sama, keho vain rapistuu nopeammin. Vietä aikaa isäsi kanssa. Ole rohkea.
Voisinkin vietää aikaa hänen kanssaan, valitettavasti asun ulkomailla ja pieniä lapsia perheessä. Tämä onkin niin tuskaista, että en voi olla hänen tukenaan.
Tässä välillä isä siirtynyt jo käyttämään rullatuolia, kaatuilee päivittäin ja ainakin kerran kaksi viikossa niin että satuttaa yl päätään pahasti.
- Toivot on
Sairastuin ensin Parkinsonin tautiin,myöhemmin PSPhen,kuin käskyn mennä kys
entiseen pankkiin.Nyt on mennyt kuukausia ja etsin yhä lääkettä ,Amantadi nista
ei ollutkaan minulle apua.Herään joka yö tunninvälein ja pissaan kokodesin ankkaan,
tai vaipaan, Olen jo 74 vuotias ja arvannet tunnot,kumpikin ekakerta.Laihtunut yli
10 KG,lapsiani ikävöin pojat 2 ovat satojen km päässä,tyttärelle 5000km lentäen.
Toivot on. - Tytär
Pärjäätkö sinä PSP sairautta sairastava vielä kotona? Oletko mahdollisesti saanut jotakin toista lääkitystä helpottaakseen mm jäykkyyttä?
- Isälle
Sinulle toivot on.....luulen ja uskon.....että olen tyttäresi joka täällä hädissään kirjoittaa tuhansien kilometrien päässä sinusta.
Rakastan sinua isä!!
Pikku- Tyttösi 46v
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569