Tablet Wlaniin,Miten?

tabletostaja

Käytössä on ADSL yhteys ja Telewell EA 510v3 reititin langallisena vain pöytäkoneena käytettävää kannettavaa varten. Langatonta yhteyttä siis Wlan asetuksia en ole koskaan luonut koneelle enkä käyttänyt. Koska Tablet tarvitsee langatonta yhteyttä niin miten asetukset tehdään niin ettei langaton häiritse nykyistä langallista laajakaistan käyttöä jota haluan jatkaa? Kotioloissa ei tabletin 3G yhteyttä kannata käyttää.

5

128

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohjeistus koneessa

Telewellin mukana tuli ohjekirja,jota ei edes tarvitse sen käyttöönotto asennuksessa. Vuosia sitten asensin laajakaistan itse ihan kokemattomana. Kunhan yhdistää johdot ja odottelee yhteys asentuu automaattisesti ja S internet avustaja voi auttaa. Tabletin lisääminen verkkoon langattomasti: Ohjauspaneeli->Verkko->jakamiskeskus jossa voi ohjeiden mukaan lisätä muita laitteita kotiverkkoon. Tietoturva vaati tabletin osalta enempi pohdintaa.

• Ei tuo automaattinen asennus välttämättä riitä. Kannattaa nimittäin määrittää wlan verkolle suojaukset (WPA2) ja riittävän pitkä ja hankala salasana. Myöskin ohjelmistopäivitykset kannattaa asentaa.

• tietotekniikkaähky

Telewell reititin kyllä muutti itse asetukset sopiviksi langattomaan verkkoon tablettia varten, ja sitten oli ohje salauksesta WPA2 salasanalla. Wifi yhteyksiä kannattaa vilkaista kun hakee verkkoa.Näkyy muitakin yhteyksiä heikkoina. Tärkeintä on ettei oma verkko näy muille.

• Oma verkko voi näkyä muille. Siinä ei ole sinänsä vaaraa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      167
      2774
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      201
      2027
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1756
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1648
    5. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      49
      1643
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1481
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      81
      1174
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1070
    9. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1029
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      194
      987
    Aihe