En tiedä, sopisiko tämä paremmin mielenterveys-osioon mutta laitetaan nyt tänne.
Olen todella kova jännittäjä ja stressaaja ja olen kärsinyt sydämen lisälyönneistä ja tykytyksistä useita vuosia. Lääkärissä olen käynyt ja kuuntelun ja verikokeen lisäksi otettiin normaali ekg. Diagnoosiksi sain paniikkihäiriön, vaikka en varsinaisia paniikkikohtauksia saakaan. Kyse on enemmänkin ahdistuneisuudesta. Propralia kirjoitti tarvittaessa otettavaksi.
Lisälyönnit tallentuivat ja lääkäri ne kuulikin, mutta näitä tykyttelyjä joissa sydän alkaa lyömään nopeammin mutta palautuu muutaman sekunnin kuluttua normaaliin kun rauhoittuu ja hengittää syvään, ei tutkittu sen kummemmin. Korkeintaan tuommoinen tykyttely on kestänyt ehkä 20 sek.
Aloitin magnesiumsitraatin syönnin ja se tuntui rauhoittavan sydämen toimintaa reilusti ja aluksi tuntui, että jopa 80% lisäreistä ja tykytyksistä jäi pois. Jostain syystä olen nyt kuitenkin uudelleen alkanut enemmän seurata (pakonomaisesti) sykettä ja tuntuu, että taas nuo oireet lisääntymään päin.
Pelko, stressi ja ahdistus ovat selviä laukaisevia tekijöitä, samoin kuin kofeiini. Yleensä jos tuollainen tykyttely tulee, olen tarkkaillut juuri ennen sydäntä ja jotenkin "ennakoinut" tuon tykyttelyn ja olen myös huomannut, että monesti hengitän aivan liian pinnallisesti ja siitä sitten tulisi tuo tykyttely.
Mulla ei ole rinnan alueella ollut minkäänlaisia tuntemuksia, ei pyörtymisiä eikä noita tuntemuksia yleensäkään tule rasituksessa.
Välillä tuntuu, että koko juttu on vain päässä, koska jos pystyn kunnolla rentoutumaan, ei edes lisälyöntejä tule nimeksikään.
Pitäiskö mun huolestua vai mitä neuvoja antaisitte? Onko kokemuksia samoista jutuista?
Ahdistus ja sydänoireet
7
395
Vastaukset
- paavalik
RELAAAAA!!!
itse oon kauhee hössötäjä ja lääkäri totes että rauhotu.
autto heti!- m.25.v
Kiitos, yritän kyllä!
Ehkä tällä hetkellä inhottavinta on se, että propralkaan ei tunnu noita lisäreitä estävän enää niin hyvin. Iltasella ei meinaa unta saada kun rupeaa typeränä miettimään että pumppu sanoo sopimuksensa irti yön aikana ja sehän ei ainakaan auta tuossa hommassa...
- aiemminkin
Minulla myös lisäreitä ja tykytystä yms. Paras kun osaisit rauhoittua, itse en osaa ja hermosto tempuillaan tekee vaikka mitä.
Jos sydän sanoo sopimuksensa yöllä irti niin että nukut, niin voisiko parempaa kuolemaa olla? Itse pelkään eniten sitä, että ehdin tajuta hereilläollessani mitä tapahtuu ja panikoitua ennen kuin taju lähtee, ja elämäni viimeinen hetki on täynnä kauhua.- m.25.v
Kiitos sinullekin.
Totta toisaalta tuokin mitä sanot. Oon vaan niin kyllästynyt pelkäämään.
- Lady.
Oon miettiny onko mulla stressiperäinen sydänkipu.. Tällä hetkellä elämässä on stressaavia tekijöitä muutama ja oon saman ikäinen kun ap, mutta vastakkaista sukupuolta.
Esimerkiksi viimeksi eilen illalla sattui jonkin verran. Treenaan kuitenkin, joten mietin myös olisiko kyse venähdyksestä vai mikä.. Alkaa yhtäkkiä koskea ja menee kohta ohi. Tänään en ole vielä oireillut. Eilen illalla näitä tuli muutama ja jos heräsin yöllä niin silloin myös jonkin verran, vaikken mitää stressaavia asioita miettinyt..- ex-hermoraunio
Ap:lle, itselläni oli 4 vuotta sitten hirvittävän vaikea vaihe elämässä ja kanavoin ahdistuneisuuteni rytmihäiriöinä. Rytmihäiriöitä tutkittiin perusteellisesti yliopistollisessa sairaalassa, voin sanoa että ihan kaikilla mahdollisilla keinoilla. Ahdistus provosoi tiettyjä kammioperäisiä rytmihäiriöitä, jotka eivät olleet enää niin hyvänlaatuisia tai harmittomia.
Olin ihan hermoraunio ja elämässäni tapahtui suuria muutoksia. Päädyin psykoterapiaan, jossa kävin perusteellisesti läpi kaikenmoisia asioita. Rytmihäiriöt vähenivät ja hävisivät lopulta kokonaan ahdistuksen lievittyessä.
Joku tuossa tiivisti osuvasti: relaa. - m.25.v
ex-hermoraunio kirjoitti:
Ap:lle, itselläni oli 4 vuotta sitten hirvittävän vaikea vaihe elämässä ja kanavoin ahdistuneisuuteni rytmihäiriöinä. Rytmihäiriöitä tutkittiin perusteellisesti yliopistollisessa sairaalassa, voin sanoa että ihan kaikilla mahdollisilla keinoilla. Ahdistus provosoi tiettyjä kammioperäisiä rytmihäiriöitä, jotka eivät olleet enää niin hyvänlaatuisia tai harmittomia.
Olin ihan hermoraunio ja elämässäni tapahtui suuria muutoksia. Päädyin psykoterapiaan, jossa kävin perusteellisesti läpi kaikenmoisia asioita. Rytmihäiriöt vähenivät ja hävisivät lopulta kokonaan ahdistuksen lievittyessä.
Joku tuossa tiivisti osuvasti: relaa.Kiitos! Hyvä kuulla että olet päässyt rytmihäiriöistä!
Jospa mullakin tässä pikkuhiljaa helpottaisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä1311335Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa373863Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1103036Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie1252391Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin812045Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1961761Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.2991006Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta17790Toisten elämän moralisointi
Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte143745- 53699