Olin työelämässä vielä viime vuonna ja luulin pärjääväni virkamiesammatissani ihan kohtuullisesti hoitaen asiallisesti kaikki työtehtävät. Luulin olevani riittävän terve työelämään enkä kauheasti sairastellut. Terveystarkastuksissa ei ollut vielä tullut esiin mielenterveysongelmia.
Työpaikan pikkujouluissa minulle sitten kerrottiin, että minulla on skitsofrenia ja ettei kukaan työpaikallani siedä minua. Tavallaan ymmärrän sen, että työyhteisöä halutaan kehittää ja karsia skitsofreenikot pois, mutta sitä ihmettelin, että miksi se pitää ilmoittaa pikkujouluissa ja kuka tekee päätöksiä sellaisten diagnoosien osalta. Toisaalta en kauheasti uskaltanut väittää vastaankaan ja ajattelin, että pääsen kuitenkin kotiin nukkumaan ja miettimään asioita.
Vaan eipä se ollutkaan niin helppoa. Humalluin oudosti, suorastaan huumaannuin. Sitten minua pahoinpideltiin kovin ottein aiheuttamalla aivotärähdyksiä ja sitten herätettiin tajuttomuudesta ja käskettiin suunnittelemaan rikoksia. Lopuksi viillettiin kädet verille ja riepoteltiin oikein kunnolla pitkin pihoja. Pahoinpitelyn tauottua joku tuntematon mies hyökkäsi kimppuuni, kaatoi minut ja yritti hakata niskaani minkä kerkesi. Pääsin kuitenkin pakenemaan ja sain paikalle ambulanssin. Kuitenkaan ambulanssiväki ei vienyt minua sairaalaan vaan syyttivät minua kiihtyneestä mielentilasta eivätkä suostuneet edes hankkimaan poliisia paikalle. Pakokauhu ja psykoosi oli varmasti päällä parin tunnin pahoinpitelyn seurauksena.
Tehtyäni rikosilmoitukset poliisi epäili kertomuksiani koska olin ollut humalassa ja koska heidän työyhteisössään ei vastaavaa voisi tapahtua. Sen sijaan he tulivat hakemaan metsästysaseeni pois, koska oli kuulemma epäiltävissä että en enää täyttänyt ampuma-aseen haltijan kelpoisuutta. Tämän jälkeen hakeuduin hoitoon psykiatriselle osastolle tutkituttamaan itseäni ja toden totta aloinkin olla jo hoidon tarpeessa kaiken jälkeen.
Pari kysymystä
Kuka saa diagnosoida skitsofrenian?
Entä saako skitsofreenikoita pahoinpidellä?
Saako skitsofreenikon pahoinpidellä?
11
318
Vastaukset
- Aiheuttaja maksaa
Niin skitsofreenikoita kuin muitakaan ihmisiä ei saa pahoinpidellä:
http://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001#L21
Etsi Finlexin sivuilta myös Perustuslaki LUKU 2 "Yhdenvertaisuus lain edessä". Tapauksessasi kollegat ym. aiheuttivat sinulle vakavia sairauksia, joten heidän kuuluu kärsiä sen mukaan. Ota yhteys asianajajaan. Sovella RIkoslain pykäliä kokemuksiisi.
Vain psykiatri saa diagnosoida skitsofrenian.
Poliisiin ei voi luottaa. Rehellinen poliisi on satuolento.Aiheesta löytyy paljon kirjoituksia Poliisi-palstalta.- huonompiosainen
No sitä epäilinkin, mutta totuuden nimessä en ole enää varma tuosta yhdenvertaisuudesta. Skitsofrenia on kai hyväksyttävä, jos sellainen on, mutta pahoinpidellyksi tulemista on vaikea järkeistää mitenkään.
On ollut pää sen verran kipeänä etten ole pystynyt tasapainoiseen ajatteluun enää. Kovat pelkotilat kaikkia viranomaisia kohtaan on jäänyt päälle. Erilaiset vaino- ja salaliittoajatukset ovat olleet valloillaan, kaikenlaiset pienemmätkin minä-kuvaan liittyvät ongelmat ovat paisuneet suuriin mittoihin ja mieli on myllännyt niin, etten oikein tiedä, mikä asemani on täällä yhteiskunnassa. Tuntuu kaukaiselta ajatella, että äsken olin vielä itse viranomainen.
Mutta tuskin voin alkaa syyttämään terveitä ihmisiä, kun olen nyt itse "latvakakkonen". Käytän mieluummin aikani uusien asioiden opiskeluun, kun oppimiskykyni tuntuu olevan parantunut entisestään. Ehkä se on skitsofrenian sivuoire tai jotain.
- weda1
Voiko kysyä minkä sortin viranomainen nim.huonompiosainen olit?
- huonompiosainen
Se pysyköön salaisuutena.
- ..................
huonompiosainen kirjoitti:
Se pysyköön salaisuutena.
Ei tule pysymään salassa.
- up.
.................. kirjoitti:
Ei tule pysymään salassa.
up
- gfhdhhdhg
DDR-tyyppinen vainoaminen ja Organized Gang Stalking
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11628903 - Uaint gonna likeit
Jos se on homo, niin sen saa jopa hirttää.
Ainakin Iranissa.
Asiasta kolmanteen, NSA urkinta tuli nyt tuolla lailla "kaapista ulos", mutta vasta
sen jälkeen kun aloin postaamaan mm. tällekin palstalle asiaan liittyvää
omakohtaista kokemusta.
Mikäs me otettais seuraavaksi "kaapista ulos tulon" kohteeksi?- yesilikeit
No mikäs otettais?
- up.
up.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1294845Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa163514Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1583327Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss302772Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu882523Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181833Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo101452Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1351368Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky61354Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut111267