Onko välittäjä vaitiolovelvollinen ???

ihmetyttää suuresti

Täälläkin keskusteluissa välittäjät kertovat ihmisten yksityisasioita.
esim. tässä:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12119821

Kukaan ei varmasti halua julkisuuteen omia asunnon myynti tai osto tietojaan, ei edes anonyymisti. Nykyisin kun joku voi osoite, kaupunginosa ym. vihjaavienkin tietojen perusteella kaivaa kaupan tiedot ja asianomaiset.

Kyllä kai välittäjiäin koskee samanalinen vaitiolovelvollisuus kuin sairaanhoitajia ja lääkäreitä ???!!!???

25

869

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katsooomaapesää

Ihmettelen myös, kun täällä herjataan julkisuuden henkilöitä mm. Timo T.A Mikkosta, onkohan herjaaja ajatellut mihin vastuuseen joutuu, tai tiettyjä nimeltä mainittuja kiinteistönvälitysliikkeitä herjataan, voi tulla kalliiksi.

• 77788999999999999999

No Mikkosen henkilöön kohdistuvat herjailut johtunevat kyllä siitäkin kun äijä itse aikanaan öykkäröi ja herjasi muita ihmisiä. Mutta näitä ihmisten asuntokauppoja(myös Mikkostenkin) ja yleensäkin talousasioista ei tietenkään saisi missään julkisesti revitellä, eikä herjailla jotain tiettyä myytävänä olevaa kohdetta.
        Sekin pitäisi lailla kieltää, että aina ihmisten toteutuneet asuntokaupat hintoineen päätyvät julkiseksi tiedoksi tilastoihin, joilla tiedoilla asuntokaupasta ja keinottelusta välittäjinä tai sijoittajina toimivat pyrkivät hyötymään ja joita tietoja härskisti propakantatarkoituksiinkin käytetään.

• skördä
        77788999999999999999 kirjoitti:

No Mikkosen henkilöön kohdistuvat herjailut johtunevat kyllä siitäkin kun äijä itse aikanaan öykkäröi ja herjasi muita ihmisiä. Mutta näitä ihmisten asuntokauppoja(myös Mikkostenkin) ja yleensäkin talousasioista ei tietenkään saisi missään julkisesti revitellä, eikä herjailla jotain tiettyä myytävänä olevaa kohdetta.
        Sekin pitäisi lailla kieltää, että aina ihmisten toteutuneet asuntokaupat hintoineen päätyvät julkiseksi tiedoksi tilastoihin, joilla tiedoilla asuntokaupasta ja keinottelusta välittäjinä tai sijoittajina toimivat pyrkivät hyötymään ja joita tietoja härskisti propakantatarkoituksiinkin käytetään.

"Sekin pitäisi lailla kieltää, että aina ihmisten toteutuneet asuntokaupat hintoineen päätyvät julkiseksi tiedoksi tilastoihin,"

Tilastoissa mainitaan asunnon toteutunut kauppahinta eikä sitä KUKA on asunnon myynyt ja minkä verran voittoa hän on mahdollisesti saanut.

Minua ei muuten kiinnosta ihan oikeasti yhtään jos joku jostain löytää mun edellisen asunnon myyntihinnan tai tämän nykyisen ostohinnan ja jos nämä tiedot tuottavat jollekin pulssin nostetta tai peräti erektion niin sääliksi käy.

Mikkonen on ollut julkisuudessa vuosikymmenet ihan omasta tahdostaan ja kun olet julkkis niin sinustahan kirjoitetaan kaikkea mahdollista. Suotavaa olisi että kirjoiteltaisiin hyvän maun rajoissa vaikka kyseinen tyyppi takuulla monia ärsyttääkin.

• 77885556666666666666
        skördä kirjoitti:

"Sekin pitäisi lailla kieltää, että aina ihmisten toteutuneet asuntokaupat hintoineen päätyvät julkiseksi tiedoksi tilastoihin,"

Tilastoissa mainitaan asunnon toteutunut kauppahinta eikä sitä KUKA on asunnon myynyt ja minkä verran voittoa hän on mahdollisesti saanut.

Minua ei muuten kiinnosta ihan oikeasti yhtään jos joku jostain löytää mun edellisen asunnon myyntihinnan tai tämän nykyisen ostohinnan ja jos nämä tiedot tuottavat jollekin pulssin nostetta tai peräti erektion niin sääliksi käy.

Mikkonen on ollut julkisuudessa vuosikymmenet ihan omasta tahdostaan ja kun olet julkkis niin sinustahan kirjoitetaan kaikkea mahdollista. Suotavaa olisi että kirjoiteltaisiin hyvän maun rajoissa vaikka kyseinen tyyppi takuulla monia ärsyttääkin.

Mä tässä joku vuosi sitten möin entisenä asuntonani olleen rivarikolmion sellaisesta 2 talon 6 asunnon rivaritaloyhtiöstä. Sen jälkeen siitä möi eräs tuona rivariaikanani tuntemani pariskunta smanlaisen kolmion. Näinhän minä sen toteutuneen hinnan siitä kun nyt kaupunginosa-alueittain ne hinnat on saatavilla, ja kun ei siinä muitakaan vastaavia asuntokauppoja siihen paikkan voinut olla.
        Mutta siis jo sekin että ylipäätään näitä toteutuneuta kauppahintoja tilastoihin erilaisten spekuloitsijoiden ja propakannan tekijöiden käöyttöön viedään on minusta vähintäänkin kyseenalaista. Se pitäisi mennä niin, että vain silloin saa tiedot toteutuneista kauppahinnpoista julkistaa jos myyjä sen niin haluaa, ja tämä asia pitäisi aina erikseen kaikissa kaupoissa kysyä myyjältä.

• skördä
        77885556666666666666 kirjoitti:

Mä tässä joku vuosi sitten möin entisenä asuntonani olleen rivarikolmion sellaisesta 2 talon 6 asunnon rivaritaloyhtiöstä. Sen jälkeen siitä möi eräs tuona rivariaikanani tuntemani pariskunta smanlaisen kolmion. Näinhän minä sen toteutuneen hinnan siitä kun nyt kaupunginosa-alueittain ne hinnat on saatavilla, ja kun ei siinä muitakaan vastaavia asuntokauppoja siihen paikkan voinut olla.
        Mutta siis jo sekin että ylipäätään näitä toteutuneuta kauppahintoja tilastoihin erilaisten spekuloitsijoiden ja propakannan tekijöiden käöyttöön viedään on minusta vähintäänkin kyseenalaista. Se pitäisi mennä niin, että vain silloin saa tiedot toteutuneista kauppahinnpoista julkistaa jos myyjä sen niin haluaa, ja tämä asia pitäisi aina erikseen kaikissa kaupoissa kysyä myyjältä.

"Näinhän minä sen toteutuneen hinnan siitä kun nyt kaupunginosa-alueittain ne hinnat on saatavilla, ja kun ei siinä muitakaan vastaavia asuntokauppoja siihen paikkan voinut olla."

Mä en ymmärrä miksi jonkun anonyymin asunnon kauppahinnan pitäisi olla niin salaista tietoa ja kun se netissä julkistaa niin harva sitä pystyy henkilöön kohdistamaan ellei ole naapuri tai muuten tuttu.

Kyllä minäkin tiedän paljonko minun naapurini asunnostaan maksoi mutta mitä sitten?

• 44455566666666666666
        skördä kirjoitti:

"Näinhän minä sen toteutuneen hinnan siitä kun nyt kaupunginosa-alueittain ne hinnat on saatavilla, ja kun ei siinä muitakaan vastaavia asuntokauppoja siihen paikkan voinut olla."

Mä en ymmärrä miksi jonkun anonyymin asunnon kauppahinnan pitäisi olla niin salaista tietoa ja kun se netissä julkistaa niin harva sitä pystyy henkilöön kohdistamaan ellei ole naapuri tai muuten tuttu.

Kyllä minäkin tiedän paljonko minun naapurini asunnostaan maksoi mutta mitä sitten?

Jo tuolla aiemmissa kommenteissani vähän vihjasinkin siitä, että miksi se on varsin kyseenalaista julkistaa näitä asuntokaupoissa toteutuneita hintoja. Toki siiinä tapauksessa se on o.k. jos asianomaiselta myyjältä erikseen pyydettäessä siihen luvan saa. Arvaa saisko esim. minulta yksikään utelias tai tilastonikkari ikinä mitään tietoja asuntokaupoistani. No jos näiden tietojen luvuttamisesta maksettavasta palkkiosta sopuun päästäisiin niin silloin tietenkin.
        Toteutuneiden yrityskauplojen hinnat voidaan pitää salaisina, miksi ei yhtä hyvin ihmisten asuntokauppojen hintoja. Mietippä vaikka tätä.

• skördä
        44455566666666666666 kirjoitti:

Jo tuolla aiemmissa kommenteissani vähän vihjasinkin siitä, että miksi se on varsin kyseenalaista julkistaa näitä asuntokaupoissa toteutuneita hintoja. Toki siiinä tapauksessa se on o.k. jos asianomaiselta myyjältä erikseen pyydettäessä siihen luvan saa. Arvaa saisko esim. minulta yksikään utelias tai tilastonikkari ikinä mitään tietoja asuntokaupoistani. No jos näiden tietojen luvuttamisesta maksettavasta palkkiosta sopuun päästäisiin niin silloin tietenkin.
        Toteutuneiden yrityskauplojen hinnat voidaan pitää salaisina, miksi ei yhtä hyvin ihmisten asuntokauppojen hintoja. Mietippä vaikka tätä.

"Toteutuneiden yrityskauplojen hinnat voidaan pitää salaisina, miksi ei yhtä hyvin ihmisten asuntokauppojen hintoja. Mietippä vaikka tätä."

Se että jonkun alueen asuntojen hintataso on seurattavissa on ihan kuluttajan etu ja helpottaa asunnon ostoa tai myyntiä.

Asunnot ovat perustarve ja ihan yleistä kauppatavaraa kun noita yrityskauppoja tekee sitten ihan toinen porukka.

• skördä kirjoitti:

"Toteutuneiden yrityskauplojen hinnat voidaan pitää salaisina, miksi ei yhtä hyvin ihmisten asuntokauppojen hintoja. Mietippä vaikka tätä."

Se että jonkun alueen asuntojen hintataso on seurattavissa on ihan kuluttajan etu ja helpottaa asunnon ostoa tai myyntiä.

Asunnot ovat perustarve ja ihan yleistä kauppatavaraa kun noita yrityskauppoja tekee sitten ihan toinen porukka.

Se että jonkun alueen asuntojen hintataso on seurattavissa on ihan kuluttajan etu "

Ja eikös ne tilastotkin perustu siihen, faktaan?

Taloyhtiössäkin tieto saatiin, tai, no, kauppasummaa ei saanut kertoa, mutta näimme kyllä maksetun varainsiirtoveron määrän..

Ja mitäs sillä on väliä vaikka tiedot isi julkisiakin? Onhan vuokratkin tavallaan.

• 44455222222222222222
        laupias60 kirjoitti:

Se että jonkun alueen asuntojen hintataso on seurattavissa on ihan kuluttajan etu "

Ja eikös ne tilastotkin perustu siihen, faktaan?

Taloyhtiössäkin tieto saatiin, tai, no, kauppasummaa ei saanut kertoa, mutta näimme kyllä maksetun varainsiirtoveron määrän..

Ja mitäs sillä on väliä vaikka tiedot isi julkisiakin? Onhan vuokratkin tavallaan.

No ei ne välttämättä edes ihan totuutta kerro ne tilastoiduiksi päätyneet toteutuneet kauppasummat. Tuleehan meillä perintöjenkin yhteydessä tehtyjä asuntokauppoja, sellaisia missä joku perinnönsaaja ostaa asunnon ja hinta sovitaan niin alas kuin mitä suinkin verottaja sen sallii. Nämä kaupat voivat toteutua ehkä jotain 20% alle sen mitä markkinoilta olisi saatavissa. Tällaisten kauppojen osuus lie vielä suhteellisesti suurempi silloin kun markkinatilanteesta johtuen kauppoja muuten tehdään vähemmän, nämä kaupat kun on perinnönjaon vuoksi joka tapauksessa tehtävä.

• Huomaatkos

3 kirjaimen firmassa kaikki on sallittua. Ensimmäinen kirjain ei ole S.

• eitajuu

No toi net on aika isolla tykillä ammuttu. vai luuletko ettei ko alueella normaalisti tehdä asuntokauppoja? Välittäjä on asunokaupan itsensä kaupallistanut toimija, jonka merkitystä muuten kuin tuoden oman siivunsa myyjän kuluihin en oikeen ymmärrä. Takuu ja vastuu on myyjä/ostaja akselilla joten miksi käyttää välittäjää?

• No, kerroppa sitten yksilöidysti missä kunnassa esimerkkikohde oli?

Et voi sitä tehdä, koska minä en ole sitä kertonut. Joten arvaile vapaasti.

P.S. Eikö sinulla munasarjat riitä tappiokohteiden myymiseen, eli kauan aikaansaamiseen? Tosin uskoisin niiden riittävän jos haluaisit...

• älä itke poju

olet kohta entinen välittäjä !

• Vladimir Putin olen
        älä itke poju kirjoitti:

olet kohta entinen välittäjä !

Uskooko idiootit että toi on oikeasti välittäjä? Tämä on internet; kaikki voivat kertoa olevansa ketä tahansa. Muistakaa tämä joka internetin saitilla.

• Vladimir Putin olen kirjoitti:

Uskooko idiootit että toi on oikeasti välittäjä? Tämä on internet; kaikki voivat kertoa olevansa ketä tahansa. Muistakaa tämä joka internetin saitilla.

On tuo ollut välittäjä ainakin vielä pari vuotta sitten. Kiinnitin nimimerkin kirjoituksiin huomiota, koska ne olivat niin omituisia. Silloin ei ollut vielä salannut tietojaan :)

• Vladimir Putin olen kirjoitti:

Voi se olla välittäjä. Sinä et kuitenkaan taida olla Putin sen koommin kuin Obamakaan :)

• laupias60 kirjoitti:

Voi se olla välittäjä. Sinä et kuitenkaan taida olla Putin sen koommin kuin Obamakaan :)

Minulla ei ole persoonallisuushäiriötä enkä kuvittele olevani kukaan muu enkä edes täällä esiinny muulla kuin omalla nimimerkilläni. Nettikirjoittelussa pitää toki olla kriittinen. Joillakin kriittisyys menee kaiken kyseenalaistamiseksi väittelyhengessä.

Sellainen yhteys minulla oli Obamaan, että sain aika pitkään Obaman kamppanjapostia. Olihan niitä välillä mielenkiintoista lueskella, mutta liika on liikaa sitäkin tavaraa.

• ppppåäääääääääääääää
        pundit kirjoitti:

Minulla ei ole persoonallisuushäiriötä enkä kuvittele olevani kukaan muu enkä edes täällä esiinny muulla kuin omalla nimimerkilläni. Nettikirjoittelussa pitää toki olla kriittinen. Joillakin kriittisyys menee kaiken kyseenalaistamiseksi väittelyhengessä.

Sellainen yhteys minulla oli Obamaan, että sain aika pitkään Obaman kamppanjapostia. Olihan niitä välillä mielenkiintoista lueskella, mutta liika on liikaa sitäkin tavaraa.

Taisi olla jossain facebookissa kun puolivahingossa klikkasin jotain Obamajuttua. Siitä ne alkoi vaalikamppanjan selostukset ja rahankeräykset tulla postiini. Pitkään ne tuli mutta oli siinä se mistä sai ne lopetettua.

• agagds

Minäkin voin laittaa että naapurin akka myi alihintaan Vantaalta kerrostaloasunnon ja muutti Natariin.
      Nyt samalta alueelta pyydetään vastaavista taloista 30te enemmän

Tämä Faktaa 100%

Siinä miettimistä teille.

Jos henkilön nimeä ei ole mainittu, niin avan vapaasti voi kirjoitella ja
      niin kuuluukin tehdä.

• skördä

"Kyllä kai välittäjiäin koskee samanalinen vaitiolovelvollisuus kuin sairaanhoitajia ja lääkäreitä ???!!!???"

Toteutuneita kauppahintoja löytyy netistä ja kyllä näistä asioista saa keskustella kunhan nimiä tai osoitteita ei mainita.

Mistä täällä sitten keskulteltaisiin jos ei asuntojen osto/myyntihinnoista?

• Ok-Loordi

Vuokrakeijon asioista voi välittäjäkin huudella, luottotietojen pitää nimittäin olla kunnossa.
      Loordilla on hyvä Keijo vuokralaisena, luottoa ja pituutta meisselissä, jos tiedätte mitä tarkoitan..

• kyvetti1

Parasta olisi jos ei välittäjä kertoisi asunnon hintaa..Tai ylipäätään mistä asunto on...
      Parasta, jos välittäjä olisi hiljaa,ottaisi tililtäsi 200.000 euroa ja yön pimeydessä veisi sinut johonkin kaupunginosaan ja johonkin asuntoon.Se olis JATKOSSA sinun.Ja vaitiolovelvollisuutta on kunnioitettava.Kukaan ei saa puhua kenellekkään mistään mitään .Mitä, jos minä arvaan ,kun ne olympialaisissa kaatuneesta miesjuoksijasta puhuvat...ETTÄ Wirenin Lassehan se.....On siinä tekemistä.Tai ruokakaupassa,niin näkee kärrynritilöiden tai korinkin välistä, mitä sinne on laittanut .Sitten vielä tiskille joutuu sen laittamaan. "Että appelsiineja tässä ostelen, muttei keripukista ole tietoakaan´"..Kyllä niin hävettää.Lääkärissäkin nimeltä huutavat vaikka numerot on keksitty.Mitäs jos olenkin "Herra Kuusysi"...Nyt jäi lääkärireissukin tekemättä.Aviopuolison rumuuskin hävettää ja lapsista huomaa,että yllättävän paljon talonmiestä muistuttavat.Vieläkö siellä perunakellarin laarinpohjalla olisi tilaa mihin käpertyä?.Saisi olla rauhassa.

• 44558899999999999999

No hyvinvointivaltion nimissä ja varjolla on vuosikymmenet kerätty veroa. Mutta kun pitäisi lunastaa mitä tällä hyvinvointivaltiolla tarkoitettu on, niin tietenkin havaitaan että varoja ei ole vaan ne on syöty parempiin suihin sitä myötä kuin mitä kerättykkin on, eikä uudet sukupolvetkaan enää välttämättä edes halua jatkaa samaa linjaa. No tästä seuraa tietenki taloudellinen ongelma suhteessa lupauksiin, ja sen korjaamiseksi vaaditaan ihmisten ottamaan enemmän vastuuta omasta sosiaaliturvastaan. No voihan helvetti. Se että ihmiset voisivat oikesti ottaa enemmän vastuuta omasta sosiaaliturvastaan olisi tietenkin edellyttänyt sitä, että helvetinmoisen verotuksen ja kaikkinaisen kuppauksen sijaan ihmisten ja sukujen olisi annettu pitää varallisuutensa ja kerätä sitä lisää. Olisi tarvittu myös nimenomaan piensijoittajiin myönteisesti suhtautuva talous/verotus-kulttuuri, eikä sellainen jossa nimenomaan tällaisia asioita olisi joka puolelta, oikealta ja vasemmalta, vedetty kuin vierasta sikaa.

• :oDDDD

BOAHHAHHAHHAHHAHHAA!!!

• turhaa salailua

Ihan oikein, että toteutuneet kauppahinnat tilastoidaan ja taitavat olla julkisiakin.
      Hintatietous on myyjän ja ostajan edun mukaista.
      Jotkut ovat vain vainoharhaisen salaperäisiä.
      Suurin osa kaikista asiakirjoistakin on tosiasiassa julkisia.
      Tee sinä ne temppusi pimeässä eivät ne muita ihmisiä kiinnosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      75
      2873
    2. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      59
      2831
    3. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      17
      2713
    4. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      41
      2082
    5. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      53
      2061
    6. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      279
      2057
    7. Hymyilyttää

Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi
      Ikävä
      21
      1311
    8. Oletko surullinen

Pahoillaan, pettynyt vai jotain muuta
      Ikävä
      42
      1170
    9. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      3
      1114
    10. Aamun Trump

"DR: Trumpin väki lahjoi kodittomia grönlantilaisia esittämään Trump-faneja" Sillä lailla.
      Maailman menoa
      96
      1019
    Aihe