puutuminen aaarghhh!!!

Ropsu

Onko jollain muillakin pahoja tunnottomuus ja puutumisoireita? Mulla on tässä kuukauden verran ollut jatkuvasti puutumista joko toisella puolella kehoa tai molemmillakin. Luulin eka että johtuu vain jostain niskaongelmista mutta lopulta lääkärit tullut tulokseen että pelkästä paniikista johtuisi. Puutuminen kyllä pahentuu aina kun panikoin, muttamutta... tosi vaikea uskoa jotenkin. Nyt oon syönyt jo pari päivää seroxattia, muutei ainakaan vielä mitään apua. onks jotain kokemuksia että kuinkahan nopeasti alkaisi vaikuttamaan..? Ja toi puutuminen jumaliste, onko se muka normaalia?!??

16

20236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • plii

      normaalia on. kohtauksen liittyy niin paljon eri juttuja jotka vaikuttaa fyysiseen puoleen. Mulla oli kans tunnottomuutta ja puutumisia niin käsissä kasvoissa kuin muuallakin kropassa. Niskan, hartioiden ja pään puutuminen johtu lihasjäykkyydestä joka laukes jumppaamalla ja hieroja käynnillä.
      Kyllä ne lääkkeet alkaa auttaa kunhan oot kärsivällinen...tosin mulla ei oo kokemusta kun bentsoista. Jos tuntuu ettei auta niin pyydä joitain muita!
      Niin ja kannattaa jotain liikuntaa kokeilla ja hierojaa jos itestäs tuntuu et sulla on ongelmia niskas kanssa!

      • Ropsu

        Ai kiitos vastauksesta:-)
        Mäkin uskoisin että ainakin osakseen johtuis puutuminen jostain niska hommelista. Kävin fysioterapiassa mutta siltä naiselta meni usko ihan tyystin kun erehdyin kertomaan myös paniikki oireista. Väitti että ei sitä niskojen takia puudu, että sittenhän olis kaikki ihmiset koko ajan ihan puutuneita jne. Ei suostunut antamaan mitään hoitoja ja selvästi piti mua vaan ihan pimeenä... Tosi siistiä:-(
        Mutta voiko paniikki häiriöstä johtuva puutuminen kestää sitten päiväkausia? Koska mä olen nyt ollut ihan puuduksissa varmaan viikon kohta. Magneettikuvauksetkin tehty päähän ja MS-taudit sun muut sellaiset suljettu pois joten...hmm. En oikein tajua..


      • paniikki masennus
        Ropsu kirjoitti:

        Ai kiitos vastauksesta:-)
        Mäkin uskoisin että ainakin osakseen johtuis puutuminen jostain niska hommelista. Kävin fysioterapiassa mutta siltä naiselta meni usko ihan tyystin kun erehdyin kertomaan myös paniikki oireista. Väitti että ei sitä niskojen takia puudu, että sittenhän olis kaikki ihmiset koko ajan ihan puutuneita jne. Ei suostunut antamaan mitään hoitoja ja selvästi piti mua vaan ihan pimeenä... Tosi siistiä:-(
        Mutta voiko paniikki häiriöstä johtuva puutuminen kestää sitten päiväkausia? Koska mä olen nyt ollut ihan puuduksissa varmaan viikon kohta. Magneettikuvauksetkin tehty päähän ja MS-taudit sun muut sellaiset suljettu pois joten...hmm. En oikein tajua..

        Mulla ainakin on tota puutumista vasemmalla puolella melkein tauotta.Mulla kanssa seroxat paniikkiin.Lääke alkaa vaikuttamaan noin parin viikon sisällä.Koitahan jaksella.


      • Plii
        Ropsu kirjoitti:

        Ai kiitos vastauksesta:-)
        Mäkin uskoisin että ainakin osakseen johtuis puutuminen jostain niska hommelista. Kävin fysioterapiassa mutta siltä naiselta meni usko ihan tyystin kun erehdyin kertomaan myös paniikki oireista. Väitti että ei sitä niskojen takia puudu, että sittenhän olis kaikki ihmiset koko ajan ihan puutuneita jne. Ei suostunut antamaan mitään hoitoja ja selvästi piti mua vaan ihan pimeenä... Tosi siistiä:-(
        Mutta voiko paniikki häiriöstä johtuva puutuminen kestää sitten päiväkausia? Koska mä olen nyt ollut ihan puuduksissa varmaan viikon kohta. Magneettikuvauksetkin tehty päähän ja MS-taudit sun muut sellaiset suljettu pois joten...hmm. En oikein tajua..

        ...musta tuntuu et kyse on jostain muusta..
        enhän mä mikään lääkäri ole mutta ei mulla koskaan puutuminen ole kestäny noin kauan saati en ole todellakaan kuullu/lukenu et muillakaan olis..

        Kysäisinpä sähköpostilla juuri sairaanhoitajalta miten asia on..kerron sitten mitä sanoi vai sanoiko mitään kun hän on vastannut!

        Niin ja mitä tulee fysioterapeutteihin niin voit hyvillä mielin mennä uudestaan sinne samaan paikkaan ja sanoo sille naiselle että hoida sää ämmä vaan hommas ja oo hiljaa koska siitä sulle maksetaan eikä potilaille vittuilusta!

        Hyvä Ropsu, ei fysioterapeutit sun muut hierojat tästä maasta kesken lopu! Jos ei sua yhessä paikassa hoideta ni eiköhän sun rahas kelpaa sit jollekkin muulle! =) Itse sä parhaiten tiedät mikä sun oloos auttaa, jätä omaan arvoonsa moiset kommentit ventovierailta ihmisiltä ja sano niille suorat sanat! Niin mä ainakin teen kun mun silmillehän ei mikkään puoskarit hypi! =)

        Palailen vielä asiaan...


      • teemu

        joo mulla on kans esiintynyt tollasta tunnettomuutta..! ajoin kerran mopolla kotia päin kunnes yht´äkkiä en tuntenu enää et pidin ratista kiinni..ja samalla näkö heikkeni...mut se meni siinä samassa sit kohta ohi..!! eikä oo vieläkään helpottanut ku tuntuu et koko ajan pahenee..!! tätä on ollut jo ainaki vuoden..!! mistähän tollanen voi johtua..?? en tiiä yhtään..!!


    • kjdjkej

      että sulla on joku hermo jossai jumissa.itellä heinäkuust asti paikat kipeenä ja puunnuksissa.ja paniikkihäiriössä puuntumine vaa pahenee.

    • jahmaan

      puutuu?
      itselläni on välillä vasen käsi tunnoton(eri tuntuinen) rinnasta saakka ja otsa ihan puuduksissa, niinkuin vanne puristaisi. magneettikuvausta olen viimeaikoina harkinnut, mutta en ole varma onko nämä sittenkin kasvojen lihaksista johtuvaa, kun hieromalla se hellittää hetkeksi...

    • samoin

      Kyllä se puutuminen voi aivan hyvin johtua paniikkihäiriöstä,elimistö on silloin aivan"jumissa"ja jännittynyt.Syö seroxatia,alkaa vaikuttamaan viikkojen päästä,käy hierojalla esim.kokovart.hieronta.Eiköhän ajan kans rupea helpottamaan,mut hieronta auttaa jo alkuun.PS.itse myös syön seroxatia paniikkiin ja aloitin myös noin.

      • Ropsulii

        Kiitos kun vastailette=)
        Joo eli en enää ymmärrä yhtään että mistä voisi johtua tämä puutuminen. Onkos teillä joilla on puutumisia niin tosiaan JOKA paikka sillälailla että tuntee huonosti? Ja mulla vielä jatkuvasti. siis koko ajan.. Mulla meni puutuminen niin pahaksi että kieli ja kaikki tuntee huobnosti..ja kädet ei toimi kunnolla. Lekurit sanoi ettei toi enää kyllä mistään paniikista johdu ja otti mut sisään sairaalaan. viikon siellä olin ja eilen kotiuduin. Tutki kaiken ja epäili ms tautia ja vaikka mitä muttamutta... ei mitään. selkäydinnesteetkin tutkittu.
        Tuntuu tosi kummalliselta koska siis olenhan mä tosi peloissani koko ajan mutten varsinaisesti paniikkinen. Yritän tutkiskella itseäni, joskos vaikka siltikin itse aiheuttaisin nää oireet. Nyt oon syönyt seroxattia jo melkein 2 viikkoa ja puutuminen jatkuu.........
        kiitos vielä teille jotka vastailette, ootte tosi kultaisia


      • sama
        Ropsulii kirjoitti:

        Kiitos kun vastailette=)
        Joo eli en enää ymmärrä yhtään että mistä voisi johtua tämä puutuminen. Onkos teillä joilla on puutumisia niin tosiaan JOKA paikka sillälailla että tuntee huonosti? Ja mulla vielä jatkuvasti. siis koko ajan.. Mulla meni puutuminen niin pahaksi että kieli ja kaikki tuntee huobnosti..ja kädet ei toimi kunnolla. Lekurit sanoi ettei toi enää kyllä mistään paniikista johdu ja otti mut sisään sairaalaan. viikon siellä olin ja eilen kotiuduin. Tutki kaiken ja epäili ms tautia ja vaikka mitä muttamutta... ei mitään. selkäydinnesteetkin tutkittu.
        Tuntuu tosi kummalliselta koska siis olenhan mä tosi peloissani koko ajan mutten varsinaisesti paniikkinen. Yritän tutkiskella itseäni, joskos vaikka siltikin itse aiheuttaisin nää oireet. Nyt oon syönyt seroxattia jo melkein 2 viikkoa ja puutuminen jatkuu.........
        kiitos vielä teille jotka vastailette, ootte tosi kultaisia

        Ei se minulla ihan "tuommoista" ollut!!ihme juttu kannattaa kyllä tutkituttaa mistä johtuu,onko se seroxat tuonut yhtään helpotusta??


      • ropsulii
        sama kirjoitti:

        Ei se minulla ihan "tuommoista" ollut!!ihme juttu kannattaa kyllä tutkituttaa mistä johtuu,onko se seroxat tuonut yhtään helpotusta??

        ..ettei kukaan edes tajua..
        Mutta ihme kävi, kokeilin napropaattia ja sen jälkeen on mennyt hitusen parempaan suuntaan. tai siis aivan selkeästi.
        Eli mietiskelen tässä johtuuko puutuminen panikoinnista vai panikointi puutumisesta..
        Ihan pimeitä juttuja.
        Mutta seroxatin syömistä jatkan kuitenkin ihan vaikka varmuuden vuoksi. Vielä en ole huomannut mitään kummempaa eroa.. Muttamutta. Life sucks and then you die..;) no ei, vähän positiivisempi asenne on kuitenkin!


    • minulla

      itsellä joka paikka tuntuu kokoajan jotenkin 'kevyeltä'. kävelykin on hankalaa kun jalat tuntuu niin keveiltä :s vaikea selittää mitä tarkotan.

      mikään paikka siis ei ole tunnoton jos siihen vaikka koskee, mutta sillon kun esim. pitää kättä ilmassa on jotenkin hankala edes tietää onko se edes olemassa...

      tunto taitaa olla jotenkin heikko kosketuksessakin ainakin välillä.

      tämmöstä oiretta ollut n.vuoden jo, ja kaikenlaisia tutkimuksia tehty. ainoa diagnoosi on paniikkihäiriö. toivottavasti tämä ei ole mitään muuta..

      yleensä tota 'keveyden tunnetta' tuli paniikkikohtauksien aikana mut jossain vaiheessa se sit jäi vaan päälle ja paniikkikohtauksetkin loppu :o

      kenelläkään muulla vastaavaa?

    • nin

      puutumista, siis pää (!!) on ollut puuduksissa kohta pari kolme viikkoa, enkä ole tullut edes ajatelleeksi että saattaisi johtua jostain psyykkisestä. Ja viime viikolla oli jotain paniikkifiiliksiä (olen joskus saanut paniikkikohtauksia vuosia sitten, ja aika sama fiilis), en yhtään yhdistänyt. Herranen aika. Lääkärit ohjas jollekkin juttelemaan, ja minä kun oikeasti olin tullut vaan tutkituttamaan, oisko se migreeniä tai jotain. Mutta kun mainitsin ahistuksesta, ne ei alkaneet ees kelaamaan enää mitään muuta....entä jos mulla onkin jotain, mitä ne ei huomaa, nyt kun ne on päättäneet että tää on jotain psykosomaattista?
      Ahistaa...

    • Pohjomaan isäntä

      mun pää puutuu takaraivosta korvasta korvaan joka kerta kun on ottamas.. ahdistunko kenties pöhnässä vai mikä on? harrastan myös paniikkihäiriötä nyt ei ole ollut oireita 2kk pelkkä psyykkinen hoito auttanut.. lääkkeittä niin pitkälle kun vaa pystyy!

    • pauma

      joo tänään ekakerran puutumisen tunnetta päälaella. mistähän johtuu? välillä häviää,

    • Apuaa. Minua pelottaa tämä. Tänään alamäkipyöräilessä kaaduin ja löin pään tangon päähän ja sellane kiva jälki tuli ja vertakin ja taju tai mikään ei lähtenyt ajoin iha okei kotiin ja muistin kaikki mut silloin ku pää osu siihe tangon päähä ni puolet päästä tuntuu olevan puutunut niinku ei koko päästä vaan niinku alue mis on hiukset onko kellään neuvoja mitä on tapahtunut 😢

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      278
      19162
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3582
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1298
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe