Korkea öljynkulutus

1.6FSI

Huoltovälillä auto kuluttaa noin 8- litraa öljyä riipuen ajotavasta. Kyse on alle 50tkm ajetusta Skoda Octaviasta, 1.6 litrainen FSI moottorilla. Määräaikaishuollot on tehty, jossa todettiin vian olevan autolle tyypillinen ominaisuus. Siis onko tämä oikeasti normaalia vai miten muilla?

93

4987

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skodisti

      Normaalia on. Oma 1.4 TSI vie vieläkin enemmän. Vaihtoon menee tämä rakkine pikapuoliin. Enää kusekkaan Skodaan päin.

    • Huh hah hei kakkaa

      Kaksi puppukirjoittelijaa asialla. Aloittaja on todella vähän sompaillut autollaan, jos FSI-moottorilla varustetulla Skodalla on ajettu muka alle 50 tkm. Tuon moottorityypin valmistushan lopetettiin 2008, eli vuositasolla jeppe on rullannut about 10 tkm.

      • 1.6FSI

        Missä oikein asut, keskimäärin kymppitonni on melko normaalia kaupungissa asujalle. Mutta miksi asiaa ei saa kysyä jos siitä on muuallakin juttua?


      • kysy_vielä_jotain
        1.6FSI kirjoitti:

        Missä oikein asut, keskimäärin kymppitonni on melko normaalia kaupungissa asujalle. Mutta miksi asiaa ei saa kysyä jos siitä on muuallakin juttua?

        "miksi asiaa ei saa kysyä jos siitä on muuallakin juttua?"

        Itse vastasit omaan kysymykseesi; aika näppärää. Miksi 'joka paikassa' pitäisi olla samaa juttua?


    • voi näitä lutusia

      Hehee, Rölli se jaksaa. Käy lenkillä, niin saat happea ja ahdistus hellittää.

      • Uusimmassa Tekniikan Maailmassa oli juttua korkeasta öljynkulutuksesta. Oliko sekin trollailua?


    • Öljynpinta

      Nämä neuvostotekniikalla valmistetut moottorit saattavat syödä aika reipppaastikin öljyä. Öljyn häipyminen kielii mm. hyvästä voitelusta joten konehuolia ei pitäis olla odotettavissa.

      • Pintaöljy

      • varmasti
        Pintaöljy kirjoitti:

        Onkos sitten mm. Lexus, BMW, Honda, Kia, Mazda, Mitsubishi ja Suzuki myös neuvostotekniikalla valmistettuja? Niidenkin ohjekirjat sallivat aika reippaan öljynkulutuksen.

        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288597346901.html

        Katsotaanko öljynkulutus öljytikusta vai ohjekirjasta? Mikään noista ei vie öljyä, mutta VAG-konsernin autoilla se on tunnettu ominaisuus.


      • Öljyn poraus torni
        varmasti kirjoitti:

        Katsotaanko öljynkulutus öljytikusta vai ohjekirjasta? Mikään noista ei vie öljyä, mutta VAG-konsernin autoilla se on tunnettu ominaisuus.

        Niin juuri, katsotaanko öljynkulutus öljytikusta vai suolipalstan trollien kirjoituksista? "Tunnettu ominaisuus", "kaikkihan tietävät", "tämä on faktaa" - nehän ovat provoilijoiden käyttämiä sanontoja, erityisesti silloin kun mitään faktatietoa ei ole vaan kaikki tulee tupauunojen pääkopasta.


      • 1.6FSI
        Öljyn poraus torni kirjoitti:

        Niin juuri, katsotaanko öljynkulutus öljytikusta vai suolipalstan trollien kirjoituksista? "Tunnettu ominaisuus", "kaikkihan tietävät", "tämä on faktaa" - nehän ovat provoilijoiden käyttämiä sanontoja, erityisesti silloin kun mitään faktatietoa ei ole vaan kaikki tulee tupauunojen pääkopasta.

        Ongelma on ilmeisesti tunnettu muuallakin:

        http://singletrackworld.com/forum/topic/ot-octavia-16fsi-drinking-oil/page/2

        http://www.audi-sport.net/vb/a5-s5-rs5-forum/96109-2-0t-fsi-excessive-mpg-oil-usage.html

        http://volkswagenownersclub.com/vw/showthread.php/24653-2.0T-Burning-oil...


      • Öljyn poraus torni kirjoitti:

        Niin juuri, katsotaanko öljynkulutus öljytikusta vai suolipalstan trollien kirjoituksista? "Tunnettu ominaisuus", "kaikkihan tietävät", "tämä on faktaa" - nehän ovat provoilijoiden käyttämiä sanontoja, erityisesti silloin kun mitään faktatietoa ei ole vaan kaikki tulee tupauunojen pääkopasta.

        Miten sitten tämä uuden Tekniikan Maailman juttu asiasta?


      • ex-journalisti
        landlord kirjoitti:

        Miten sitten tämä uuden Tekniikan Maailman juttu asiasta?

        Jotain ns. leipätekstiähän lehtien pitää saada palstoilleen.


    • P*skapuhetta

      VW-konsernin 1,6FSI-moottori ei kuluta mainittavasti öljyä muuten kuin näiden aloittajan tapaisten trollien kirjoituksissa.
      Kyseinen moottori oli Tekniikan Maailman 60000km:n käyttötestissä (TM 10/2005) VW Golfin keulalla. Moottoriin ei lisätty huoltojen välillä pisaraakaan öljyä vaikka huoltovälit olivat 30000km. Eikä ole muuten muihinkaan konsernin bensamoottorisiin autoihin sitä lisätty noissa käyttötesteissä tällä vuosituhannella.
      Sen sijaan jotkut muut merkit kyllä horivat öljyä. Esimerkiksi Honda Civic 1,8i Sport vaati lisäyksiä huoltojen välillä kaikkiaan 4,7 litraa TM:n käyttötestin 60000km:n matkalla vaikka siinä ne vaihdettiinkin kolmesti siinä kun Golfilla kahdesti. Lue TM14/2007.

      • separator

        Kummaa kyllä kun AB-lehden 100.000 km:n kestotestin aikana VW-koneet ovat kyllä tarvinneet lisäysöljyä oikein litratolkulla vaihtovälien aikana.
        Eikös siellä sokotan nokallakin ole VW-kone ja joka ainoassa nippelissä on VW-logo. Sehän on varmin tae siitä, että laadusta on tingitty oikein reilusti.


      • 1.6FSI

        Epäilen, että

        a) kyseessä ovat yksilöt, joissa on eroja - mahtuu tehtaan toleranssiin
        b) TM ei ole asiaa maininnut
        c) joku muu syyy



      • Pillkates

        Muuten kuluttaa , itselläni oli 2011 pakasta revästy 1.6 TDI DSG ja se kulutti n 2 litraa sen 20thkm aikana mitä sillä ajoin.

        Vein äkkiä takaisin liikeeseen ja vaihoin Autoon.

        Joten älä viitsi puhua paskaa kun et edes ilm. omista kyseistä autoa.


      • P*skapuhetta
        separator kirjoitti:

        Kummaa kyllä kun AB-lehden 100.000 km:n kestotestin aikana VW-koneet ovat kyllä tarvinneet lisäysöljyä oikein litratolkulla vaihtovälien aikana.
        Eikös siellä sokotan nokallakin ole VW-kone ja joka ainoassa nippelissä on VW-logo. Sehän on varmin tae siitä, että laadusta on tingitty oikein reilusti.

        Edelleen p*skapuhetta suomalaisten olosuhteiden osalta. AB-lehti testaa autot Saksassa. Siellä ajetaan myös talla pohjassa jolloin voiteluöljyn kulutuskin kasvaa, mutta ei sielläkään "litratolkulla".
        Suomen oloissa 1,6 FSI ei taatusti kuluta niin paljon öljyä, että sitä tarvitsisi lisätä öljynvaihtovälillä. Öljynlisäykseen kun ei ole tarvetta ennen kuin auto itse sitä pyytää.
        Koko keskustelun avaus on silkkaa tojopeelojen (tai vastaavien) surkea trolli.


      • Tippaöjyt

        Mikäkuluttaa mikäei eipidäyleistää jolleitiedä mistäpuhelee.Minulla ollut 1,9lmoottori sekä 1.8 l moottorillavarustetut autot toisella ajettu 128000km toisella 100000km.Öljyä ei kumpikaanvie nimeksikään 30000km huoltovälillä.Mitärasvaa käytätte vai onkose tippaöljyä.


    • Päiväuniauto

      Skodan öljynkulutus on tunnettu epäkohta, mutta mitäpä sitä ei kärsisi jotta noin hienon ja nykyaikaisen auton saisi.

      • Onko lääkket lopussa ? Hieno ja nykyaikainen anna mun kaikki kestää!!!


    • Itsellä vuoden 1991 Mercedes-Benz (w124) 230E, mittarissa 405 000 km ja öljyä menee max. 0,1 litraa/1000 km. Kyllä moottorissa on jotain vikaa, jos öljyä menee tuhottomasti, tai sitten kyse on valmistusvirheestä.

      • öljysyöppö

        ei ole meilläkään vienyt viimeisen kymmenen vuoden autot öljyä siten, että olisi tarvinnut lisätä vaihtovälillä.
        vm92 swift 200000km, vm93 primera 200000km, vm99 almera 275000km, vm87 300E 265000km, vm89 accord 310000km, eikä vienyt vm90 sierra 330000km öljyä.

        kaikkiin em laitteisiin vaihdoin öljyt kymppitonnin välein. en käyttänyt mitään 50e mobilia tosiaankaan.
        on se kuin palaisi ajassa menneisyyteen jos pitää öljyä alkaa lisäilemään. pitääkö sokotalla ajaa öljykannu mukana kuin 70-luvulla?


      • Pillkates
        öljysyöppö kirjoitti:

        ei ole meilläkään vienyt viimeisen kymmenen vuoden autot öljyä siten, että olisi tarvinnut lisätä vaihtovälillä.
        vm92 swift 200000km, vm93 primera 200000km, vm99 almera 275000km, vm87 300E 265000km, vm89 accord 310000km, eikä vienyt vm90 sierra 330000km öljyä.

        kaikkiin em laitteisiin vaihdoin öljyt kymppitonnin välein. en käyttänyt mitään 50e mobilia tosiaankaan.
        on se kuin palaisi ajassa menneisyyteen jos pitää öljyä alkaa lisäilemään. pitääkö sokotalla ajaa öljykannu mukana kuin 70-luvulla?

        Melko kallista ajamista 10thkm völein öljynvaihto. HAHAHA jos itse vaihtaisin samalla tahtia niin saisin vaihtaa joka toinen kuukausi öljyt.
        50thkm välen vaihdettu öljyt ja mitään ongelmia ei bensan kulutuksessa ei muussakaan .
        Se on tietty et jos akäyttää jotain 30€/5litran öljyjä niin niit'ä joutuukin vaihtamaan.
        Käyttämäni merkkikohtainen maksaa litra 15€ ja sillä ajaakin 3 krt sen mitä paskoilla.


    • Niin siis joo

      Katsokaapa nyt tarkkaan tuota ilta-Sanomien artikkelia.

      Volkkarin moottoreille ilmoitetaan sallituksi öljynkulutukseksi 10 dl tuhannelle, mutta Skoda ilmoittaa kulutuksen ylärajaksi 5 dl /1000km.

      Jepjep.

      • landlord

        Iltasanomien jutun mukaan Audi imaisee litran tuhannella kilometrillä. Joten aloittajan ilmoittama kulutusarvio on melko realistinen.

        Mitä romuja nämä itäautoihin perustuvat merkit ovatkaan.


      • LONDLARD
        landlord kirjoitti:

        Iltasanomien jutun mukaan Audi imaisee litran tuhannella kilometrillä. Joten aloittajan ilmoittama kulutusarvio on melko realistinen.

        Mitä romuja nämä itäautoihin perustuvat merkit ovatkaan.

        Miksi yrität sekottaa asoita ja johtaa keskustelua harhaan? Tämä ei ole Audi-palsta eikä VW-palsta. Skodasta todettiin kyseisessä jutussa, että kulutus saa olla maksimissaan 5 desiä tuhannella kilometrillä.

        Ja vielä, jos trollit jaksavat tänne saakka lukea, siteeraus Ilta-Sanomien kirjoituksesta:

        CLIP----
        Miksi öljyä kuluu?

        Nelitahtisessa polttomoottorissa öljyä pääsee palamisprosessiin venttiilinvarsien tiivisteiden kautta, sylinteriseinämiä pitkin, huohotinkaasujen mukana sekä turboahdetuissa moottoreissa ahtimen akselin tiivistyksen kautta. Suurin osa luontaisesta öljynkulutuksesta aiheutuu kampikammion huohotinkaasujen mukana imukanavistoon kulkeutuvasta öljysumusta, toiseksi eniten sylinterin seinämiä pitkin palotilaan pumppautuvasta öljystä. Luontainen öljynkulutus on ahdetuissa moottoreissa suurempaa.
        ---CLIP


      • landlord
        LONDLARD kirjoitti:

        Miksi yrität sekottaa asoita ja johtaa keskustelua harhaan? Tämä ei ole Audi-palsta eikä VW-palsta. Skodasta todettiin kyseisessä jutussa, että kulutus saa olla maksimissaan 5 desiä tuhannella kilometrillä.

        Ja vielä, jos trollit jaksavat tänne saakka lukea, siteeraus Ilta-Sanomien kirjoituksesta:

        CLIP----
        Miksi öljyä kuluu?

        Nelitahtisessa polttomoottorissa öljyä pääsee palamisprosessiin venttiilinvarsien tiivisteiden kautta, sylinteriseinämiä pitkin, huohotinkaasujen mukana sekä turboahdetuissa moottoreissa ahtimen akselin tiivistyksen kautta. Suurin osa luontaisesta öljynkulutuksesta aiheutuu kampikammion huohotinkaasujen mukana imukanavistoon kulkeutuvasta öljysumusta, toiseksi eniten sylinterin seinämiä pitkin palotilaan pumppautuvasta öljystä. Luontainen öljynkulutus on ahdetuissa moottoreissa suurempaa.
        ---CLIP

        Minusta tämä on mielenkiintoista. Silloin kun skodakuskit kehuvat ohimot pullistuen naama punaisena itäauton hyvyyttä, viitataan aina Folkkariin tai Audiin.

        Mutta auta kun viitataan näiden edellämainittujen merkkien ongelmiin, niin niillä ei olekaan mitään tekemistä vikojen kanssa, vaikka ovat samaa tekniikkaa.

        FSI ei käsittääkseni ole ahdettu moottori, vai onko?


      • laatua laatua
        landlord kirjoitti:

        Minusta tämä on mielenkiintoista. Silloin kun skodakuskit kehuvat ohimot pullistuen naama punaisena itäauton hyvyyttä, viitataan aina Folkkariin tai Audiin.

        Mutta auta kun viitataan näiden edellämainittujen merkkien ongelmiin, niin niillä ei olekaan mitään tekemistä vikojen kanssa, vaikka ovat samaa tekniikkaa.

        FSI ei käsittääkseni ole ahdettu moottori, vai onko?

        VW konsernin autojen öljyn kulutus/kuluttamattomuus, kyseessä EPÄTASANEN LAATU, huono laadun valvonta. Selitykset että öljy haihtuu sieltä ja täälä pelkkää puppua. Vanhassa koneessa voi venttiilin ylätiivisteet vuotaa, ei uudessa. Sylinterien kautta ne uudet "syö" öljyä, kun robotti työstää lohkon, niin pienikin virhe ohjelmoinnissa aiheuttaa suuren ongelman. ja kun moottoreita tehdään valtavat määrät, niin virheellisiä tulee helposti kymmeniä tuhansia.


      • ögklömgölko
        landlord kirjoitti:

        Minusta tämä on mielenkiintoista. Silloin kun skodakuskit kehuvat ohimot pullistuen naama punaisena itäauton hyvyyttä, viitataan aina Folkkariin tai Audiin.

        Mutta auta kun viitataan näiden edellämainittujen merkkien ongelmiin, niin niillä ei olekaan mitään tekemistä vikojen kanssa, vaikka ovat samaa tekniikkaa.

        FSI ei käsittääkseni ole ahdettu moottori, vai onko?

        Kukas siellä naama punaisena nyt pullistelee? Lue sieltä Ilta-Sanomista se artikkeli, ei tämä ole mitään trollien keksimää vaan lehden artikkelista todettavissa oleva asia.

        Aloittajan autossa on varmaan soikeat sylinterit tai sitten se on täysi provoankka koko juttu. TSI-moottreiden öljynkulutuksestahan täällä yleensä se huuto on.


      • C900
        LONDLARD kirjoitti:

        Miksi yrität sekottaa asoita ja johtaa keskustelua harhaan? Tämä ei ole Audi-palsta eikä VW-palsta. Skodasta todettiin kyseisessä jutussa, että kulutus saa olla maksimissaan 5 desiä tuhannella kilometrillä.

        Ja vielä, jos trollit jaksavat tänne saakka lukea, siteeraus Ilta-Sanomien kirjoituksesta:

        CLIP----
        Miksi öljyä kuluu?

        Nelitahtisessa polttomoottorissa öljyä pääsee palamisprosessiin venttiilinvarsien tiivisteiden kautta, sylinteriseinämiä pitkin, huohotinkaasujen mukana sekä turboahdetuissa moottoreissa ahtimen akselin tiivistyksen kautta. Suurin osa luontaisesta öljynkulutuksesta aiheutuu kampikammion huohotinkaasujen mukana imukanavistoon kulkeutuvasta öljysumusta, toiseksi eniten sylinterin seinämiä pitkin palotilaan pumppautuvasta öljystä. Luontainen öljynkulutus on ahdetuissa moottoreissa suurempaa.
        ---CLIP

        "Luontainen öljynkulutus on ahdetuissa moottoreissa suurempaa.
        ---CLIP "

        Jaa, minulla on 12 vuotta vanha Saab 93, jolla olen ajanut n. 250 tkm. Öljynvaihtovälillä( 10 - 15tkm ) joskus olen lisännyt 0,5l. Saman verran kulutti edellinen vapaastihengittävä 900-malli.

        Tekisi mieli vaihtaa auto tuoreempaan, mutta vaihtoehdot ovat vähissä. Huonompia on kaupat pullollaan, siis uusia autoja.


    • J.R.Ewing

      Pientähän tuo kulutus on.Sitten kun alkaa mennä öljyä yhtä paljon kuin bensaa/löpöä pitää jo vähän alkaa huolestumaan !

      Samanverran ne söi 60-luvun Skodatkin eli Tsekki-Ferrarit !

    • IIKKA1

      En tiedä saako tänne kirjoittaa kokemusperäistä tietoa, mutta yritetään...
      Meidän perheessämme oli 1,6FSI vm. 2005 Kilometrejä kertyi ennen vaihtoa 221tkm ja 30tkm öljynvaihtoväleillä mentiin koko ajan ja 1 litran lisäyspullo riitti aina tuon öljynvaihtovälin. Siitä voi laskea kulutusta jo osaa...
      eli huimat 0,0333 l /1000km.

      Nykyinen 1,4 TSI näyttää menevän juuri samoihin lukemiin, kilometrejä tosin vasta 117tkm, mutta aika näyttää!

      • Pikkuisen menee joo

        1.8 TSI ja 40 tkm ajettu. Lisäöljyä mennyt 1 litra. Joten 0.025 litraa/1000km. Varsin kohtuullista.


    • landlord

      Toisin sanoen paskan myivät?

    • Pillkates

      Heh. Oma 7v vanha 200thkm ajettu Volvo V70 ei kuluta 30thkm aikana juurikaan öljyä , jää hieman yli alarajan , ei trvitse lisätä vahtovälin aikana.
      Ilm Skodan tehtaalla on edelleenkin hiekkalattia kun tekevät sen verran falskin koneen että mahtuu hiekatkin kulkemaan välissä.

      • ero koneilla ja kone

        450 tkm ranskalainen 1 litra vaihdon välissä lisättävä. samoin toinen 630 tkm 1l vaihdon välissä.


      • eroa koneil ja konei
        ero koneilla ja kone kirjoitti:

        450 tkm ranskalainen 1 litra vaihdon välissä lisättävä. samoin toinen 630 tkm 1l vaihdon välissä.

        ja molemmat ahdettuja.


      • Captivated
        eroa koneil ja konei kirjoitti:

        ja molemmat ahdettuja.

        En ole itsekään koskaan saanut mahtumaan Volvoihini lisäys- öljyä. Aikoinaan 1990- luvun lopulla ostin litran ylimääräistä öljyä Nyt on jo toinen Volvo menossa ja sekin 200th ajettu ja 12v vanha V70. Käytin öljyn lopulta ruohonleikkurissa.


      • lhjtojukgfhjrioy
        ero koneilla ja kone kirjoitti:

        450 tkm ranskalainen 1 litra vaihdon välissä lisättävä. samoin toinen 630 tkm 1l vaihdon välissä.

        Niin ja mikä se on se vaihdon väli ranskanpullassa?


      • eroa koneilla
        lhjtojukgfhjrioy kirjoitti:

        Niin ja mikä se on se vaihdon väli ranskanpullassa?

        "ranskanpullassa" vaihtoväli 10-15 tkm,


      • P308
        eroa koneilla kirjoitti:

        "ranskanpullassa" vaihtoväli 10-15 tkm,

        30tkm VTI120 moottoreilla.


      • volva1

        Nämä ruotsalaisen traktorin omistajat unohtavat mainita että auto kuluttaa polttoainetta huomattavasti normaali autoa enemmän. Ajovalojen polttimot kestävät huonosti. Ilmastointi hajoaa. Polttoaine täyttö korkki kuluu normaalia enemmän minkä johdosta polttoaine suodatin tunkeutuu. Mikä johtaa kaasupolkimen liialliseen polkemiseen. Sen voi huomata poljinkumin puuttumiseen ja myyjän oikeanjalan kipeytymiseen minkä huomaa myyjän linkkaavan vasenta jalkaa ja voi olla että hermostuu herkästi.


    • ddddavenniss

      MInulla D4D kone hörppii noin 8L/ 100 km ja naftaa 6L/ 100km.
      Mistähän sais etullista jäteöljyä poltettavaksi?

      • kübelwagen

        Kysele vaikka riihimäen ongelmajätelaitokselta. Sinnehän sitä kertyy.
        Samalla voit kysellä itsellesi halpaa tarjousta lobotomiasta.


    • Ollut kahdeksan vw konsernin autoa ja kaikki vieneet 0,5-1l/1000km.Nyt uudehko renault ja ennen ensimmäistä huoltoa (15tkm) ei tarvinnut lisätä öljyä.

    • Oli seat leon 1,4tsi johon sai lisäillä 2-3tkm välein litran.

    • ?!?!?!?

      Onpa hauskat kulutus lukemat voi pårkäle mitä laatua, joko maahanluoja alkaa vaihtaa koneita takuuseen..

    • ex tojo

      Tojo vei litran tuhannelle kilometrille. Nyt VAG jolla ajettu 248 tkm vie kolme-neljä desiä 30 tuhannelle kilometrille.

      • D6D

        Hohoi ! Herää unestasi !


    • turve elvis

      Vanha bmw diesel,ajettu 255000 km ei ole koskaan tarvinut öljyä lisätä.Vaihto väillä15000-20000 km,pinta laskee korkeintaan mittatikun puoliväliin.Auto vm 2001 2.5 .Öljy laatuja ollut useita, ei eroja kulutuksessa

    • landlord

      Voin kertoa sinulle, että se kuuluu FSI-moottorin ominaisuuksiin ja ei pidä huolestua.

    • mobilextravagon

      Jos olette silmät avoinna parkkipaikoilla niin Wolkkari sukuun kuuluvat lisäilevät markettien pihoilla öljyjä. Muut ei noita tyhjiä pöniköitä heittele istutuksien juurille . Tokihan se risoo mutta siltikin ainakin sisäsiistiksi vois opetella .

      • Kaari.

        Käyhän siellä marketissa joskus päivälläkin eikä vaan yöllä jäteastioista ruokaa etsimässä! Näkisit miten järkevät ihmiset toimii.


    • V.A.G- autoilija

      Järkevä ihminen lisää öljyt päivällä, ei mene niin paljoa kallista öljyä kaaressa maahan. Ihan vaan käytännön vinkki V.A.G - autoilijalle. Ei öljyn lisäystä marketin pihalla kannata enään tänäpäivänä hävetä.

      • olenpa.minä.utelias

        Mitä ihmeen häpeämistä öljyn lisäämisessä on koskaan ollut? Tuliko siitä joskus trasseli-Villen maine?


    • halvinta öljyä palaa

      jos skodaan kaataa marketin pihalla öljyä se ihan normal.ja elinehto,ei sitä voi salassa skodalla aina ajaakkaan.skodistelle market öljyjen osto on tuttua puuhaa kaljan oston lisäksi

    • seatVWaudiskodaöljyt
      • Öljypoltinvwautotaudi

        Asialinja
        Usassa ea888 menneet tehtaan laskuun.pitääkö paikkansa?


      • näin.on.jempti
        Öljypoltinvwautotaudi kirjoitti:

        Asialinja
        Usassa ea888 menneet tehtaan laskuun.pitääkö paikkansa?

        Tuotahan asiaa on jauhettu tällä palstalla sen verran moneen kertaan, että Sinunkin ymmärrysnopeudellasi sen pitäisi olla jo selvää samoin kuin sen, ettei USAssa palautukseen mennyt ensimmäistäkään Skodaa (siis tämän palstan keskustelunaihetta).


      • ehdottomasti.selväpäinen

        "syy lienee selviää"

        Mitähän mahdat tarkoittaa?


    • Golf_

      itselläni 2007 vw golf variant jolla ajettu alle 180tkm. kolmas moottori menossa ja toinen pohjapelti, edellinen ruostui puhki. öljyä kuluttaa tämäkin moottori 2,5l/1000km. jota tehnyt uudesta lähtien, toki öljynkulutus lisääntyy kokoajan. onko normaalia. seuraavaksi ostan toyotan niin eipähän ruostu eikä kuluta öljyä.

    • silkkaa_asiaa

      oma ex skoda octavia 2017 kulutti 3l/1000km moottoriöljyä. ajettu 18 000km. venäjälle meni takaisin.

      • Anonyymi

        Venäjällä ne ajaa noilla tankaten pelkkää öljyä.


    • SkodistiSäästääAina

      Eikös se ole vaan hyvä? Skodisti säästää siinäkin että polttaa jäteöljyt vaapussaan itse, menee vähemmän tiiseliä.

    • RasvaukseenAmmattilaiset

      No, pitikös sitä hankkia joku Octavia? Minulla ehti olla kolme Roomsteria (yksi diesel- ja kaksi ottomoottorista). En ole mikään moottorifriikki, joten jätin öljyjen kanssa lutraamisen määräaikaishuollolle, jonne auto pyysi kerran vuodessa. (Tosin viimeinen noista haikaili 'inspectioniin', joten tytär karautti katsastusfirmaan, jolle toki duuni ja raha kelpasivat ilman nurinoita.)

      • Oj_Hoppsan

        Hahahaha.
        Huoltoilmaisimen "inspection" ei kylläkään tarkoita mitään katsastusta. Hahahaha.


      • kantapään_kautta

        Mahtoi tuo mainittu tytärkin saada tuon tietoonsa, kun kertoi päivän teostaan faijalleen:)


      • RasvaukseenAmmattilaiset
        Oj_Hoppsan kirjoitti:

        Hahahaha.
        Huoltoilmaisimen "inspection" ei kylläkään tarkoita mitään katsastusta. Hahahaha.

        Tosikoille lisäksi tiedoksi, ettei edellisen softaversion käyttämä "service" tarkoita tarjoilua tai muutakaan vastaavaa palvelua.


    • Virheellinen.skoda

      Voi olla parempi skoda hönön mielenterveydelle ettei osaa tai ymmärrä lukemaansa.
      Järkyttyisi pahoin kun ymmärtäisi miten saastuttavalla öljyn polttimolla ajelee.

    • skädäm_

      En voi lakata ihmettelemästä sitä maanista intoa, jolla trollit tuuppaavat provoilukirjoituksiaan tänne Skoda-palstalle yötä päivää. Minkälainen sielun vamma mahtaa olla taustalla?

    • hanttapuli_hannes

      Eihän se rölli mitään terassilla istumisesta voi tietää. Eikä se voi itsekään missään käydä, kun Tojolippis on juuttunut sen pesemättömiin hiuksiin.

      • skodajokke

        Sama noiden Bemari-lippisten suhteen. Ne ei lähde päästä edes sirpillä ja vasaralla.


    • Anonyymi

      Audin dieselit tehdään bulgariassa, vain v12 tehdään saksassa. Jospa myös kootan koneet on siellä tehty? Voi olla että siksi öljy kelpaa.

      • Anonyymi

        Sittenkin unkarissa. No, sama asia.


    • Anonyymi

      Normia vaggineissa. Lisäksi joku huijausjärjestelmä.

      • Anonyymi

        Itäautossa länsimainen öljynkulutus.


    • Anonyymi

      Ummikkona kyselen haittaako tuo mitään? Öljynvaihdot voinee unohtaa kun vaihtuu itsestään ja koska nopea kierto ei ehkä tarvitse käyttää erikoisööjyä?

    • Anonyymi

      Se öljyn kulutus on vokkelon kaikissa moottoreissa myös dieseleissä. Muiden autonvalistajien moottoreissa ei moista ongelmaa ole.

      • Anonyymi

        Vaan ei oo, nyt sinäkin tämän tiedät


    • Anonyymi

      Hehheh, onkos skootan lipsahtanut warren moottori, tuoreöljyvoitelulla!

    • Anonyymi

      Onko siis kuitenkin kyseessä tuoteöljyvoitelu joka tarkoituksella Tehty? Ummikko olen mutta kysyn vaan. Pentti

      • Anonyymi

        Pentti kyselee tyhmiä, älä ole kuin Pentti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pentti kyselee tyhmiä, älä ole kuin Pentti.

        Sorry kun ei ole kummoista tietoa tai ymmärrystä tekniikasta! Unia kuiteskin näen dsg tsi autoista. Pentti


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Uskalla lähestyä minua

      Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7850
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

      Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4524
    3. Oulaskankaan päätöksistä

      https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3777
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

      Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3138
    5. On niin ikävä sua

      Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2682
    6. Tiedoksi että

      En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      29
      2617
    7. Vielä me saadaan toisemme

      Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2316
    8. Oikeasti tekisi

      Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2190
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

      Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

      Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2069
    Aihe