Pankista ei saa, koska on yksi lasku mennyt maksuhäiriöksi, ei iso mutta kumminkin. Olen tehnyt vääriä valintoja ja nyt on monta pientä lainaa joissa liikaa kk eriä. Tarvitsen yhden isomman lainan jolla saa pieniä pois. Takuusäätiö ei voi auttaa koska yhteensä velkaa on yli 34ooo€. Työssä käyn mutta rahat ei riitä silti, ei vaikka palkankorotuskin jo on saatu jne.
Ideoita?
30000€ tarve
12
594
Vastaukset
- simppeliä
Anna mnnä ulosottoon tai osta kyttä ja rasvaa.
Häiriön takia et saa lainaa paitsi jos saisit yksityisen takaajan(ehkä). Itse tosin en lähtisi kenenkään takaajaksi kovinkaan helpolla, varmaan tiedät miksi. Yksi vaihtoehto on maksella velkoja alle 34k€ asti ja sitten hakea T-S takausta.
Millaisista velkasummista on kyse? Pienimpiä voisi maksella kokonaan pois ja sitten niistä vapautuvilla varoilla hoitaisit taas muita velkoja lisää. UO ei kannata tilanteessasi pelätä, sinne voit päästää isommat velat. Ehkä maksusopimukset voisi auttaa joissakin tapauksissa. Vaikee näin neuvoo kun ei tiedä koko totuutta.- Taika_
Tuolla logiikalla tässä onkin koitettu edetä. Siinä vaan on se riski että jos pääsee ulosottoon asti ja tulee kunnon maksuhäiriö merkintä menee todennäköisesti työpaikka. Asema on sellainen että ei ole varaa olla itsellään noita ruttuja...mutta vissiin sama lopputulos jos ei olisi töissä ja yrittäisi. Mikäli menee ulosottoon niin eipä siinä käsittääkseni kätöseen paljon jää. Itseppä olen uskonut huomiseen liian kauan ja sitä satoa korjaan. Nyt on pikkulainoja lyhyellä maksuajalla ja niiden kk erät tekee noin 1000€ kk, siispä pitkäaikainen iso summa saisi kk erät alemmas ja nuo vikatikit pois päiväjärjestyksestä. Palkka ei siis ole pienimmästä päästä.... mutta kun se ei nyt vaan riitä kun elämä välillä koittelee isolla kädellä.
- 2+15
Taika_ kirjoitti:
Tuolla logiikalla tässä onkin koitettu edetä. Siinä vaan on se riski että jos pääsee ulosottoon asti ja tulee kunnon maksuhäiriö merkintä menee todennäköisesti työpaikka. Asema on sellainen että ei ole varaa olla itsellään noita ruttuja...mutta vissiin sama lopputulos jos ei olisi töissä ja yrittäisi. Mikäli menee ulosottoon niin eipä siinä käsittääkseni kätöseen paljon jää. Itseppä olen uskonut huomiseen liian kauan ja sitä satoa korjaan. Nyt on pikkulainoja lyhyellä maksuajalla ja niiden kk erät tekee noin 1000€ kk, siispä pitkäaikainen iso summa saisi kk erät alemmas ja nuo vikatikit pois päiväjärjestyksestä. Palkka ei siis ole pienimmästä päästä.... mutta kun se ei nyt vaan riitä kun elämä välillä koittelee isolla kädellä.
Itseasiassa helposti joudut maksamaan noin 800 €/kk ulosottoon, jos olet hivenen yli keskituloinen. Itsellä nettotulot reilu 2300 €/kk ja kaksi alaikäistä - ulosottoon menee noib 780 €/kk. Pystyisitko neuvottelemaan lisää maksuaikaa ja maksamaan pienimpiä pois ? Ulosotto ei siis kauheasti helpota tilannetta maksujen suhteen.
- 11+12
Yksi isompi laina monen pienen sijasta ei kesää tee. Okei, se on psykologisesti ehkä helpompi ja siinä säästää monen eri lainan (pienehköt) tilinhoitomaksut. Mutta maksamasi korkosumma on sama koostui se sitten yhdestä tai useammasta lainasta – ellet sitten satu saamaan todella edullista järjestelylainaa. Mitään taikatemppuja järjestelylainalla ei pysty tekemään.
- RAHAMIES OSAA
Siinähän sitä oppii kun vähän töpiksii lisää vaan velkaa ja lainaa joka puolelta kun et sinä niitä pysty kumminkaan maksamaa anna vaan mennä suosiolla vuodin perittäväksi ja ala nauttimaan veloistasi...
UO:n kanssa voit tehdä sopimuksen että maksat itse palkastasi UO:oon. Näin välttyisit suoranaisesti siltä että työnantajasi saisi vihiä asiasta. En tosin tiedä missä ammatissa työskentelet ja miten mahdolliset häiriöt sitten työnantajallesi ilmoitetaan. Onko realisoitavaa omaisuutta.. asunto, auto halvempaan? Itse ainakin tekisin paljon jos vaarana menettää työpaikka, sehän olis kaiken loppu.
- VELKAA ULKOMAILTA
Tietääkö kukaan millainen firma on andersloanservice? Minulle tuli sähköpostiin maunos ja kun vastaasin lupasivat lainata pyytämäni summan 1500 euroa, Pitäisi vaan skannata heille henkilötodistus ja maksaa 100euron käsittelykulut ennen lainaan tuloa tilille. Muualta en saa lainaa. ONKOHAN HUIJAUSTA?
- puuuusilmä
VELKAA ULKOMAILTA kirjoitti:
Tietääkö kukaan millainen firma on andersloanservice? Minulle tuli sähköpostiin maunos ja kun vastaasin lupasivat lainata pyytämäni summan 1500 euroa, Pitäisi vaan skannata heille henkilötodistus ja maksaa 100euron käsittelykulut ennen lainaan tuloa tilille. Muualta en saa lainaa. ONKOHAN HUIJAUSTA?
Todellakin on huijausta. Kaikki missä pitää maksaa yhtää mitää etukäteen, on huijausta!
puuuusilmä kirjoitti:
Todellakin on huijausta. Kaikki missä pitää maksaa yhtää mitää etukäteen, on huijausta!
Juuri näin. Mitään lainafirmaa ei tässä ole edes olemassakaan. Vaikka nigerialaishuijauksista on tiedotettu vuosikaudet, aina löytyy uusia uhreja. Ikävintä näissä on, että huijaus kohdistuu jo ennestään talousvaikeuksissa oleviin ihmisiin. Spämminä levitetty sähköposti voi levitä miljoonille käyttäjille ympäri maailman ja aina joku tarttuu koukkuun. Muutamista satasista kertyvät 'käsittelykulut' menevät huijareitten taskuun, mutta mihin käyttöön sitten päätyvät huijatuilta kerätyt tarkat henkilötiedot...
- kokemusta on
Vaikka kuulostaa tosi helpolta ongelmanratkaisulta se, että saisi yhden ison velan, se ei oikeasti poista sitä ongelmaa, että velkaa on. No joo, tokihan ymmärrän mitä ajat takaa, yksi "halvempi" laina, pienempi kk erä jne. Mutta jos velkaantumisen varsinaista syytä ei ole käsitelty, mikä takaa sen että et jälleen lankea pieniin helppoihin lainoihin, kun nykyinen olisi ratkaistu yhdellä uudella velalla?
Velkaa ei saa pois kuin maksamalla:
- maksamalla nykyisellä tavalla korkeakorkoisia lainoja sinne tänne niin paljon kuin mahdollista ja usko pois, tässäkin suunnittelu auttaa. Jos jonkun velkojan kanssa saa halvemman maksusopimuksen kuin toisen jne.
- maksamalla velat pois ulosoton kautta. Tällöin tulee jokaiseen velkaan kuluja oikeiden kautta uokulut, mutta edelleen ne on ne samat alkuperäiset velat siellä uo:ssakin odottamassa maksua.
- järjestelylaina takauksella vakuuksilla
Lisärahaa velkojen maksuun ei saa kuin pienentämällä edelleen kulutusta tai sitten hankkimalla lisää työtä.
Maksutapa siis vaihtelee, mutta velat on maksettava. Jos velkaantumisen syytä ei ole käsitelty, ehkä yllä olevista paras maksutapa on ulosotto, koska se estää lisävelkaantumisen.
Annan vielä vinkin:
kirjaa velat ylös exceliin, jokainen. Katso niiden korot ja kuukausittaiset kulut. Suunnittele ja mieti mikä on paras tapa niiden maksuun.
Usko pois, tiedän mistä puhun. Ja kyllä, ulosottoon on maksettu, ja paljon. Parhaimmillaan maksan palkastani yli 2000 euroa kuussa voudille.. - nomoreloan
Summa on aivan älyttömän iso. Sitä ei lähde antamaan mikään "korttifirma", eikä pankkikaan ilman vakuuksia ja takaajia, eikä kukaan takaajakaan lähde takamaan, jos on sana sanaa vasten.
Enkä tiedä edes paljonko pitäs olla omaa osuutta, että pankki alkas neuvottelemaan. Jos on 10 pinnaa omia säätstöjä, niin siltikin jää vielä paljon, ja vaikka olis puolet, nii jäljelle jää paljon.....
Se harmillinen umpikuja! ja aikakaan ei välttämättä tuota ongelmaa ratko... pitäs aina olla niin pirun skarppi
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137390- 485500
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa573039Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72573Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101578Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1951416Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931109Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3251067Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2421025Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30926