Mitä tarkoitaa esh

apua kaipaava3

niin minulla on puoliverinen jonka isa on hollaninpuoliverinen emä on trakner.mutta sukupostissa lukee muuta sit siin lukee esh mita tämä esh tarkoitaa.olisi kiva saada nopeasti tietoa

11

5869

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muistelen jostain lukeneeni, että se tarkoittaisi eestiläistä urheiluhevosta, minkä tulkitisin tarkoittavan virossa syntynyttä ratsuhevosta. Mutta en tiedä kuinka luotettava tietolähde se oli joten en uskalla sanoa varmuudella.

• apua kaipaava3

Ok olisi kiva saada viel lisää vastauksia

• kukasmuutenkaan

Juu, noinhan se on että ESH eli Eestin sporthorse eli virolainen urheiluheppa...

• apua kaipaava3

onko eestin urheilu hevoset hyviä este ja koulu hevosia? olisi kiva saada vastaus mahdolisimman nopeastti

• Niccina

Ei voi yleistää, kyllä nuo asiat ovat täysin yksilökohtaisia.
      Usein virolaisten hevosten hoito ja käsittely on vähän retuperäistä (toki poikkeuksia näissäkin), joten ongelmiin kannattaa varautua.

• peace1

EI SYYTÄ HUOLEEN

• Ellu00506

Esh tarkoittaa eurooppalaista koulua. Minä olin siellä. Esh on koulu. En kyllä tiedä mitään tosta hollantipuoliverisistä, mutta olen 100% varma, että esh on koulu käy vaikka esh sivustoilla. www.esh.fi sit mee sen kotisivustoille on muuten tosi hyvä koulu!

• Sini88888

Toi ellu00506 on oikeessa!

• 1ssu

hevosrodusta puhuttaessa ESH on eestinurheiluhevonen eli Estland Sport Horse.siis lyhenne englanninkielen sanoista.

• Anonyymi

Paitsi että se on eesti sporthobune, ei tule englanninkielisistä sanoista. Mutta ehkä tähän nyt on jo vastaus saatu.

• Anonyymi

molempia nimityksiä, viron ja englannin, on suomessa käytetty. nykyään tulee virosta, alkujaan oli englanniksi, ainakin hippoksessa.
      nim. Flicka

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta

Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark
      Maailman menoa
      254
      7617
    2. Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue

Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää
      Maailman menoa
      147
      4018
    3. Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?

Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas
      Maailman menoa
      123
      2251
    4. Olen väsynyt tähän

En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy
      Ikävä
      26
      1727
    5. Olenko mies sinun mielestä outo?

Saat vastata rehellisesti.
      Ikävä
      47
      1540
    6. Millasia unelmia sulla on?

onko unelmia...?
      Ikävä
      33
      1412
    7. Minneapolisin tapauksesta hyvä video

Runoilijan auto oli poikittain tiellä ja kun poliisit lähestyivät sitä, runotyttö painoi reippaadti kaasua. Auto syöksäh
      Maailman menoa
      342
      1224
    8. Miksi et voi tutustua minuun irl?

Vastaa yleisellä tasolla/ympäripyöreästi, jos pelkäät tunnistamisia.
      Ikävä
      141
      1022
    9. Tiesitkö? Uusi Bachelor on raivannut tietään määrätietoisesti somessa, myös Böckermanin ex-rakas!

Arttu Kilpeläinen tuli julkisuuteen Pernilla Böckermanin rakkaana. Pariskunta päätyi eroon v. 2024. Ex-poliisi Kilpelä
      Suomalaiset julkkikset
      8
      993
    10. Miten usein toivot

Tai olet toivonut että olisimme lähekkäin vai toivotko ollenkaan?
      Ikävä
      135
      978
    Aihe