Olen 20-vuotias nainen. Kaipaisin apua/tukea ongelmiini, jotka liittyvät vointiini.
Aloin viime kesän alussa saamaan satunnaisia muljahteluja, rasituksessa sekä levossa. Kävin kesäkuussa sydänfilmissä, jossa oli poikkeavuuksia. Pelästyin epänormaalia ekg:tä, joten menin yksityiselle sydänultraan kesäkuun lopulla. Sydän oli ok, ei läppävuotoja, vaikka sydämestä kuuluu sivuääni.
Rytmihäiriöt herättivät minussa sairaudenpelon. Kesä meni tarkkailessa itseä, olo oli hyvin ahdistunut. Heinäkuussa aloin saamaan lihasnykinöitä ympäri kehoa, joita on vieläkin.
Rytmihäiriöt vaihtuivat voimmakkaan tuntuisista muljahteluista lievemmän tuntuisiin lisälyönteihin. Ongelmani ei kuitenkaan nykyään ole rytmihäiriöt, vaan hengenahdistus. Viime kesänä pystyin polkemaan pyörällä samaiset mäet hyvin, mutta nykyään hengästyn niissä herkästi. Olen käynyt rasitus-ekgssä, jossa todettiin t-aallon vuorottelua. Kardiologin mielestä se viittaa yliaktiiviseen hermostoon. Holterissa oli vain 2 kappaletta kammiolisäreitä sekä muutama eteislisäri.
Itse olen hyvin huolissani lisääntyvästä hengenahdistuksestani. On totta, että olen kärsinyt voimakkaasta ahdistuksesta. En kuitenkaan usko, että hengenahdistukseni on somaattista, koska se ilmaantuu liikkuessa. En voi pyöräillä koulukavereideni kanssa, sillä en pysty puhumaan heille. Ennen tämäkin onnistui helposti, vaikka en mikään liikkuja ole ollutkaan.
Tällä hetkellä pelkään keuhkoverenpainetautia, sillä ultraäänessä minulta ei ole mitattu keuhkovaltimon painetta...
Elämäni on mennyt aivan sekaisin. Pitkäaikainen parisuhteeni on kärsinyt tästä ja koulunkäynnistä ei tule yhtään mitään. Pelkään, että minulla ei ole tulevaisuutta.
En halua käyttää rahaa yhtään enempää enkä odotella lääkärinaikoja yleisellä puolella. Miten elämä voikaan olla näin kurjaa. :( Olen noidankehässä,josta en pääse pois.
Olisiko kenelläkään vastaavaa kokemusta tai muuta järkevää sanottavaa?
Olisin kiitollinen, jos joku vastaisi.
Apua kaivataan
4
92
Vastaukset
- tiedän tunteen
Nämä on vaikeita asioita! Itekkin kärsinyt jos monenlaisesta ja psyykkinen puoli vaikuttaa oikeastaan kaikkiin kehon toimintoihin vaikka aina sitä ei uskoiskaan.
Mun mielestä on mahdollista, että kun pelkäät alitajuisessa mielessäsi sitä hengenahdistusta niin se tulee sen takia aina tietyssä tilanteessa.
Joka tapauksessa tsemppiä ja voimia toivottelen! - Samaa vaivaa
Olen saanut lekurilta Propral pillereitä joka rauhoittaa, poistaa tykytyksiä. Ihan puolikas tai neljännes 40mg pilleristä auttaa minulla ja monella muulla samoin. Näyttelijät, luennonpitäjät, opiskelijat ym käyttävät rauhoittaakseen itsensä. Googlaa keskustelupalstoja kyseisestä pilleristä niin huomaat monen saaneen avun.
- Ken ties
Käytätkö e-pillereitä?
- Aloittaja0
En käytä enää. Lopetin 4kk sitten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1294845Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa163514Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1583327Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss302772Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu882523Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181833Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo101452Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1351368Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky61354Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut111267