Onko kenelläkään kokemusta Savonlinnan yliopistossa suoritetusta luokanopettajan koulutuksesta. Koulu olisi tarkoitus aloitta syksyllä ja mietityttävä asia on se että joudunko muuttamaan. Asun Mikkelissä joten matka ei ole mahdoton jos ei läsnäolo ole pakollista kaikkina päivinä, mutta kyllä matka useaan kertaan alkaa käydä kalliiksi ja raskaaksi. Onko opinnot mahdollista suorittaa etänä? Omistus asunto on pieni este muutolle joten haluaisin ratkaista asian toisella tavalla. Ja toinen kysymys on, että milloin opinnot alkavat? Jos jollain on vastauksia kysymyksiini olisin kiitollinen jos saisin ratkaisua helpottavia seikkoja tietooni.
Onko edessä muutto vai selviänkö ilman?
3
201
Vastaukset
- Opexi
Minulla ei ole kokemusta kyseisestä paikasta, mutta ehkä jotain osaan neuvoa.
Yleensä jos on päävalinnan kautta päässyt opiskelemaan, opiskelu vaatii aika paljon läsnäoloa. Jos opiskelee erillisinä opintoina, jonkun verran vähemmän läsnäoloa, koska kyseessä on lyhyemmät opinnot.
Tulee kyllä varmaan aika raskaaksi, jos päätoimisena opiskelijana joutuu matkustamaan noinkin kauas. Kaikkia luokanopettajan opintoja ei voi etänä suorittaa, joitain varmaan voi. Kasvatustieteen perus- ja aineopinnot opiskelleena voin sanoa, että kirjatentteinä ja esseinä voi suorittaa aika paljon. Suoritustapoja on monia. Otapa selvää kurssien sisällöistä netin opinto-oppaista. Niissä yleensä mainitaan se, miten kunkin kurssin voi suorittaa. Harjoittelun kai voi suorittaa sopimalla koulun tai opettajan kanssa ehkä muuallakin kuin Savonlinnassa. Senkin voi itse kysymällä selvittää ehkä jopa suoraan opettajalta. Opinnoistahan mainitaan nettisivuilla, että "opiskelu on monipuolista ja opintojaksojen suoritustavat vaihtelevat, koulutukseen sisältyy oleellisena osana myös ohjattua opetusharjoittelua". Ole yhteydessä koulun opiskelijaneuvontaan vaikkapa sähköpostilla.
Yliopistoissa lukuvuosi alkaa yleensä syyskuun alkupuolella.
Jos et ole päässyt opiskelemaan suoraan luokanopettajaksi, voit myös suorittaa kasvatustieteen perus- ja aineopinnot avoimessa yliopistossa etukäteen varmaan lähempänä omaa paikkakuntaasi. Näin voit päästä avoimen yliopiston kautta opiskelemaan luokanopettajaksi. Voit opiskella avoimessa myös erityispedagogiikan perusopinnot, jotka ovat nykyään hyvä olla. Jos sinulla on jo yliopisto-opintoja ja jonkin verran opetuskokemusta, harkitse luokanopettajan aikuiskoulutusta. En kyllä tiedä, onko luokanopettajan aikuiskoulutusta muualla kuin Kokkolassa. - pikku pulmia
Kiitos paljon vinkeistä. Täytyy vielä mietiskellä että minä olisi sitten se paras ratkaisu. Onneksi on kesä aikaa järjestellä asioita.
- austerism1
En ole luokanopettaja eikä ole kokemusta Savonlinnan OKL:stä, joten mutulla mennään. Mutta veikkaan, että ainakin esim. opetusharjoittelut on tehtävä Savonlinnan normaalikoulussa. Voi tietysti olla, että erityisjärjestelyihinkin on mahdollisuus, mutta epäilen.
Tuo kasvatustieteen opintojen suorittaminen voi olla ihan hyvä neuvo, mutta kannattaa tietysti etukäteen selvitellä, missä määrin luokanopettajankoulutuksessa saa korvaavuuksia kasvatustieteen opinnoista.
Noin yleisesti ottaenhan yliopisto-opinnot on mahdollista suorittaa yleensä hyvin itsenäisesti ja omaa opintosuunnitelmaa seuraillen, mutta OKL:n touhu voi olla vähän erilaista. Luulen, että siellä on "koulumaisempaa" ja edetään muita opiskelualoja enemmän oman vuosikurssin mukana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3217635Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771856
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161392- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91261Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j571186Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029