Oletteko ajatellut että milloin alamma saaja puusta samanhinnan kuin ulkoa tuojusta.Miten se on selitettävissä,Suomessa riittäisipuuta varmasti,ilman ulkomailta tuontiakin.
Emmehän myy ennenkuin hinta nousee Emmehän.
16
295
Vastaukset
- 10+4
Kun Venäjän pakotteet astuu kuvioon niin loppuu puuntuonti yms. On päivänselvää että Suomalaisen puun hinta nousee kun halpapuuta ei enään tule rajan takaa.
- halpaa puutako
"Halpapuu" on n. 55-60 % kalliimpaa, kuin suomalainen. Kuitupuun osalta ainakin.
Hake voi ollakin suunnilleen saman hintaista tai jopa halvempaakin, mutta sen tarve tosin vähentynyt reippaasti, joten ei taideta tuoda enää (?).- Hyvää puuta
No jos Venäjän puu on kalliimpaa kun Suomen niin minkä helevetin takia sitä tuodaan jatkuvalla syötöllä kun suomessakin olisi hakkuukertymää vuosittain enemmän kun hakataan?
- Puupappa
Hyvää puuta kirjoitti:
No jos Venäjän puu on kalliimpaa kun Suomen niin minkä helevetin takia sitä tuodaan jatkuvalla syötöllä kun suomessakin olisi hakkuukertymää vuosittain enemmän kun hakataan?
Sanoppa se.Se on vain kylmä totuus Venäjänltä tuotu onpuolta kalliimpaa kuin kotimainen.
- 25##-+0
Puupappa kirjoitti:
Sanoppa se.Se on vain kylmä totuus Venäjänltä tuotu onpuolta kalliimpaa kuin kotimainen.
paljonko se sitten maksaa sielt venäjänmaalta tuotuna? Vertasitko kantohintaa vai sitä kun se on tehtaalla?
Koivukuitu taitaa olla suurin puulaji mitä tuodaan kun täällä sitä on heikosti.
Minä olen ollut puunmyynti lakossa niiden kovien hintojen jälkeen kun myin kaikki kaupaksi kelpaavat silloin, eikä silloinkaan hirmuinen kauppa ollut alle 2000 kuutioa.
- halpaa puutako
Tienvarsihinta ja hinta rajalla on lähinnä vertailukelpoisia. Niissä tuo ero on ~ 55-60%.
Tuontipuulla teollisuus pitää kotimaan hintoja alhaalla. - Nou hope
Kyllä puupappa kasvaa sammalta ennemmin kuin hinnat nousee.Verotus hoitaa muihin taskuihin nekin tulevat korotukset.
- Puut rahaksi....
Minä myyn heti kun vaan UPM:n ostaja ehtii kaupan tekoon. Talvileimikko on hakattu ja kesärientoihin pitää vielä saada muutaman hehtaarin aukon eurot. Myymättömillä puilla ei minulle ole kun maisemaarvo ja maisemia voi katsella naapurien metsissä.
- Puupappa
Koko ajan minäki myyn, mutta teen pikkupuiksi ja myyn polttoon.Tukkipuullakin saa enämpi kun sen tekee polttopuuksi ja myy. Ostajia kyllä piisaa ainaki tällä alueella.
- Sahur
Puupappa kirjoitti:
Koko ajan minäki myyn, mutta teen pikkupuiksi ja myyn polttoon.Tukkipuullakin saa enämpi kun sen tekee polttopuuksi ja myy. Ostajia kyllä piisaa ainaki tällä alueella.
Minä alan sitten taas myymään kun myyntivero korvataan pinta-alaverolla.
Kauanko pitää odottaa? - Torpparin jälkeläin
Sahur kirjoitti:
Minä alan sitten taas myymään kun myyntivero korvataan pinta-alaverolla.
Kauanko pitää odottaa?kuules Puupappa tämänhetkinen Suomipuun sisäänostohinta on niinsanottu tasaushinta, eli tuontipuu kallis omamaanpuu= sisäänostohinta ja näin muodostuva keskihinta on puuyhtiölle vielä halpa halvan Suomipuun ansiosta.
- Puuta heinää
Torpparin jälkeläin kirjoitti:
kuules Puupappa tämänhetkinen Suomipuun sisäänostohinta on niinsanottu tasaushinta, eli tuontipuu kallis omamaanpuu= sisäänostohinta ja näin muodostuva keskihinta on puuyhtiölle vielä halpa halvan Suomipuun ansiosta.
Onko tosiaan noin julmaa hinnoittelu, ei ole tullut mieleenkään tuollainen "pilkkahinta" omalle puulle. Myyntipoikottia tuolla aiemmin ehdotettiin, pystymmekö siihen?????
- Metsuri
Puupappa kirjoitti:
Metsäyhtiöt pitää keinottelulla suomalaisen kuitupuun hinnan alhaalla. Totuus on että kuitupuun kohdalla kannattaa miettiä puiden tekoa polttopuuksi sillä silloin siitä saa kohtuullisen hinnan. Toivottavasti vain metsänomistajat ei itse lähde hinta kilpailuun toistensa kanssa Polttopuu markkinoilla. Metrin koivuhalon myynti hintana 40e/m3 on kohtuullinen maassa missä kaiken muunkin energia hinta on noussut.
- juupet;
Olen ajatellut myydä puutani heti kun tulee pikkurahasta puutetta!
- het sittehi
Minä ainahi myyn heti puuta jos ja kun tulee tarvetta pikkurahasta! Se on jämpti, se!
- Metsuri
Tietysti Puuta kannattaa myydä mutta ei kuitenkaan liian halvalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2402734- 1011144
Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1221098Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka581005Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta1531002Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717917- 63851
- 42839
Perussuomalaisten kansanedustajalta erittäin raju puheenvuoro eduskunnassa massamaahanmuuttoa vastaa
https://www.is.fi/politiikka/art-2000012019924.html Hyvä, että perussuomalaiset tuo Suomen kansalle tätä vihervasemmisto238825- 130820