Kuntoutuskin ahdistaa

Yhtä helvettiä

Olen jo 25-vuotias eikä minusta ole edes yrittämään kuntoutusta. Aina kun kuulenkin sanan kuntoutus niin ahdistus vain pahenee entisestään. Mitä muka voin tehdä? Yrittää elää ilman rahaa mutta sehän on mahdotonta kun en ole sentään mikään taikuri.

15

136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 620

Ei sitä voi tehdä mitään. Jos on jo niin loppu, ettei pysty itseään auttamaan, se on jo mennyt siinä. Sitten maataan kunnes kuollaan. Tai sitten kärsitään vielä se parikymmentävuotta.

• Home sweet home

Kuntoutustakin on niin monenlaista. Itsellä ihan hyvä kokemus ammatillisesta kuntoutuksesta, koska siinä ei menty mihinkään laitokseen vaan kävin vain työeläkeyhtiön määräyksestä noposen toimipisteessä sellaisella omalla työntekijällä, joka järjesti mun kanssa koulutuksen uuteen ammattiin oppisopimuksella, nyt olen työssä, jossa saan olla yksikseni ja vaan silloin muiden kanssa kun itsestä siltä tuntuu. Tämä sopii minulle, talous on nyt kunnossa ja olo sitä myöten jonkin verran parempi. Kaikkea kuntoutusta ei siis kannata pelätä.

• siili1
        Home sweet home kirjoitti:

Kuntoutustakin on niin monenlaista. Itsellä ihan hyvä kokemus ammatillisesta kuntoutuksesta, koska siinä ei menty mihinkään laitokseen vaan kävin vain työeläkeyhtiön määräyksestä noposen toimipisteessä sellaisella omalla työntekijällä, joka järjesti mun kanssa koulutuksen uuteen ammattiin oppisopimuksella, nyt olen työssä, jossa saan olla yksikseni ja vaan silloin muiden kanssa kun itsestä siltä tuntuu. Tämä sopii minulle, talous on nyt kunnossa ja olo sitä myöten jonkin verran parempi. Kaikkea kuntoutusta ei siis kannata pelätä.

"nyt olen työssä, jossa saan olla yksikseni ja vaan silloin muiden kanssa kun itsestä siltä tuntuu"

Onnitteluni, kuulostaa ihanalta!

• Moi

Myötätuntoa sulle!

Yksi kysymys: onko sinulla huonoja kokemuksia kuntoutuksesta, jos alkaa heti ahdistaa. Kuntoutuksen nimellä on varmasti monenlaista toimintaa. Haluaisin uskoa, että myös kuntoutuksessa sinua kuullaan ja voit itse vaikuttaa sen sisältöön. Jaksatko vielä yrittää ja ottaa apua vastaan? Älä menetä toivoasi, 25 vuotta on hyvä ikä ja sinulla on elämä edessäsi.

Voimia!
      Tervehtien Päivi-pappi Hämeestä

• Yhtä helvettiä

En jaksa ja kyllä olen jo syrjäytynyt.

• eikuntoutusthuoh

No hae sossulta ja sano ettet oo kypsä kuntoutukseen viellä kun se ahdistaa vaan lisää ja tarviit nyt vaan lepoa ! En mäkää oo missää kuntotukses elän sossun rahoilla psykiatrit sai mut vaa enemmän sekasin ja aiheutti traumoja! Ja terapeutit 6 terapeuttia yritin käydä siel mut ne ei ymmärtäny mitää mut kävinki julkisel puolel... Ps ymmärrän sua kun mulleki puhutaan mee kouluu no menkää itte saatananvittu ku en mä voi mennä ku paniikkihäiriö enkä vooi mennä ees viemää roskia ja mulle ei määrätä rauhottavia vittu !

• Yhtä helvettiä

Sama ongelma paitsi että en saisi sossusta senttiäkään.

• Yhtä helvettiä

Itse en todellakaan jaksa edes ajatella mitään koulutusta, työtä tai ryhmiin menoa. Hyvä kun edes kotini saan hoidettua ja hammasta purren käytyä kaupassa kun otan vähän lääkettä.

• gopö

Nyt on pakko käyttää tota sanaa koska muuten en tule ymmärretyksi. Millaisesta kuntoutuksesta puhut, oletko oikeutettu kuntoutustukeen/määräaikaiseen eläkkeeseen (joka on siis rahana maksettava tuki) vai puhutko jostakin kuntouttavasta työtoiminnasta/työpajatoiminnasta tai vastaavasta?

• Yhtä helvettiä

En oikein tiedä itsekkään mutta tuskin se mitään kuntouttavaa työtoimintaakaan enää olisi kun sitä jo tullut kokeiltua ja lopputulos oli surkea.

• 620
        Yhtä helvettiä kirjoitti:

En oikein tiedä itsekkään mutta tuskin se mitään kuntouttavaa työtoimintaakaan enää olisi kun sitä jo tullut kokeiltua ja lopputulos oli surkea.

Niinhän se on, täyttä paskaa tuo kuntoutuksista puhuminen. Jotku ihmiset tuskin pystyy astumaan kotiovesta ulos. Ja ei, se ei ole asenteesta kiinni, jos on voimat loppu. Mitä silloin sitten tehdään? Ei mitään, odotetaan ja kuollaan, ei siinä ole mitään tehtävissä. Joka ikinen muu vastaus täyttä helvetin paskaa, osasto on ainoa kuntoutus menetelmä disabloituneelle, mutta sekin on loppujen lopuksi turha vankila, jossa ei saa voimia takaisin, eikä parempaa oloa sen paremmin. Semmonen paikka auttaa ainoastaan epärehellisiä ja psykoosissa olevia.

• Yhtä helvettiä

Niin, eikai tässä sitten auta kuin kärsien odotella kuolemaa kun ei minusta ole itseäni tappamaankaan. Tulee kyllä pitkä, mahdollisesti vuosikymmenien kärsimys kuolemaa odottaessa.

• 620

Näin se menee, olet vain yksi piste miljoonista ihmisistä, kaikilla ei onnista elämässä. Sinut ja koko topiikkikin unohdetaan pian.

• sadsadasdsdasdasdas

Minutkin pakotetaan kuntoutukseen ja en näe siinä mitään järkeä koska olen jo niin sekaisin päästäni että ei toivoa ole jäljellä.

• syyrjääntynyt

En halua kuntoutua vaan haluan olla syrjäytynyt enkä minkää kunnolinen veronmaksaja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      14
      12448
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      6
      11208
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      177
      5132
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      35
      3750
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3574
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      50
      3179
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      109
      2904
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2518
    9. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      55
      2195
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1985
    Aihe