on totisesti Pyhässä Hengessä ja totuudessa annettu. Kun rukoilen ihmisten tai asioiden puolesta, ja kun siinä rukouksen aikana Herra Jeesus täyttää Pyhällä Hengellä ja kielet tulevat voimalla itse niitä aloittamatta niin saa kokea kuinka rukous on kuultu ja tähän rukoukseen tulee vastaus.AAMEN.
Kun saa kielillä rukoilla niin se...
90
232
Vastaukset
Vain yksi on välimies ihmisen ja Jumalan välillä, profetta ja hänen S24 kirjoittelunsa.
- profetta
Eikö totuus ole totuutta. EI kiinnosta kirjoittaa valheita niinkuin monet tekevät.PS. VÄLIMIES IHMISTEN JA JUMALAN VÄLILLÄ ON HERRANI JEESUS KRISTUS JUMALAN POIKA VAI ETKÖ SITÄ JAN-HUS TIENNYT. MUTTA NYT TIEDÄT JOTEN TEE PARANNUS.
- vähäisin veljenne
profetta kirjoitti:
Eikö totuus ole totuutta. EI kiinnosta kirjoittaa valheita niinkuin monet tekevät.PS. VÄLIMIES IHMISTEN JA JUMALAN VÄLILLÄ ON HERRANI JEESUS KRISTUS JUMALAN POIKA VAI ETKÖ SITÄ JAN-HUS TIENNYT. MUTTA NYT TIEDÄT JOTEN TEE PARANNUS.
Äläkä sinä kuvittele olevasi joku suuren tiedon haltija ja suuri profeetta vaan olet tavallinen kurja syntinen niinkuin me muutkin.
vähäisin veljenne kirjoitti:
Äläkä sinä kuvittele olevasi joku suuren tiedon haltija ja suuri profeetta vaan olet tavallinen kurja syntinen niinkuin me muutkin.
*
Ei hän olekkaan profeetta, kun ei usko apostolieen evankeliumiin, vaan on valinnut itse itselleen oman evankeliumin, eikä näin ollen ole voinut koskaan aidosti täyttyä Pyhällä Hengellä ja se taas on sitä, ettei myöskään voi puhua kielillä, koska ei ole Pyhää Henkeä, joka puhumumisen antaa. Hän on valhe profeetta, ei ketä Sanan valoa !- profetta
Mohikaani_27 kirjoitti:
*
Ei hän olekkaan profeetta, kun ei usko apostolieen evankeliumiin, vaan on valinnut itse itselleen oman evankeliumin, eikä näin ollen ole voinut koskaan aidosti täyttyä Pyhällä Hengellä ja se taas on sitä, ettei myöskään voi puhua kielillä, koska ei ole Pyhää Henkeä, joka puhumumisen antaa. Hän on valhe profeetta, ei ketä Sanan valoa !Profetta on nimimerkki ja Herrani on Jeesus Kristus Jumalan Poika. Minä saan totuudessa kulkea kun teen niinkuin Isä Jumala tahtoo minun tekevän. Ps.käännös 33/38 Evank. Joh. 3 luku 35-36 jakeet. Tee sinäkin mohikaani niikuin jakeissa kehoitaan että pelastuisit.Niin loppuisi sinultakin lihassa kulkeminen ja tajuaisit kuinka totuus tekee vapaaksi. Mutta kolminaisuusoppi tuhoaa aidon uskon Isä Jumalaan ja Poikaan Jeesukseen.AAMEN.
profetta kirjoitti:
Profetta on nimimerkki ja Herrani on Jeesus Kristus Jumalan Poika. Minä saan totuudessa kulkea kun teen niinkuin Isä Jumala tahtoo minun tekevän. Ps.käännös 33/38 Evank. Joh. 3 luku 35-36 jakeet. Tee sinäkin mohikaani niikuin jakeissa kehoitaan että pelastuisit.Niin loppuisi sinultakin lihassa kulkeminen ja tajuaisit kuinka totuus tekee vapaaksi. Mutta kolminaisuusoppi tuhoaa aidon uskon Isä Jumalaan ja Poikaan Jeesukseen.AAMEN.
* Ei tee itsevalitusta uskonnosta aitoa se, että syytät jostain, jota et voi tietää, profeetan lahjasi on pelkkää omaa luuloasi. Ei voi olla, koska kielltä Jumalan . Sana ratkaisee, ymmärrät väärin , koska et ole osallinen Pyhästä Hengestä, et tunne Kristusta sisäisesti, kirjoitustesi ja epäuskosi- kolmiyheiseen , Isä Poika ja Pyhä Henki Jumalaan, -tähden !
- profetta
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Ei tee itsevalitusta uskonnosta aitoa se, että syytät jostain, jota et voi tietää, profeetan lahjasi on pelkkää omaa luuloasi. Ei voi olla, koska kielltä Jumalan . Sana ratkaisee, ymmärrät väärin , koska et ole osallinen Pyhästä Hengestä, et tunne Kristusta sisäisesti, kirjoitustesi ja epäuskosi- kolmiyheiseen , Isä Poika ja Pyhä Henki Jumalaan, -tähden !
Kolminaisuusoppi on sinun sydämessäsi ei totuus. Ps. Lähettikö Isä Jumala itsensä vai Poikansa Jeesuksen sovittamaan maailman synnin ja ketä Jeesus kävi rukoilemassa. ITSEÄÄN VAI ISÄ JUMALAA JA KUMPI ON UHRI KARITSA, ISÄ VAI POIKA?
- kukkuuu
profetta kirjoitti:
Kolminaisuusoppi on sinun sydämessäsi ei totuus. Ps. Lähettikö Isä Jumala itsensä vai Poikansa Jeesuksen sovittamaan maailman synnin ja ketä Jeesus kävi rukoilemassa. ITSEÄÄN VAI ISÄ JUMALAA JA KUMPI ON UHRI KARITSA, ISÄ VAI POIKA?
Voi voi sinua, "profetta".
Luuletko voivasi ymmärtää Jumalan suuruutta?
On vain uskottava Sana. Uskottava!
Älä saivartele äläkä levitä tuota saatanallista harhaoppiasi täällä kuin missään muuallakaan! Kukaan Jumalan Hengestä syntynyt Jumalan voideltu profeetta ei esiintymällä esiinny profeettana, vaan hänen sanansa ihmisille kyllä tuovat esille hänen profeetan virkansa. Sinun sanasi paljastavat sinut. Et ole mikään profeetta! Itsekerskaudestasi vain pidät itsestäsi numeroa.
SInulle myös kuuluu Jumalan armo. Ota se vastaan! Vai kelpaako Jeesus sinulle? Kelpaako Jeesus sinulle sellaisena kuin Hän on? Onko Jeesus sinulle tarpeeksi? Riittääkö Hän sinulle? Onko Jeesus sinulle riittävän hyvä ja suuri ollakseen Jumala? Onko Jeesus sinulle Jumala, joka ainoana voi pelastaa? "Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."" Ap. t. 4:12
Jeesus on Jumala! Pyhä Henki on Jumala! Isä on Jumala!
Yksi Jumala, kolme Persoonaa! Usko tämä! - profetta
kukkuuu kirjoitti:
Voi voi sinua, "profetta".
Luuletko voivasi ymmärtää Jumalan suuruutta?
On vain uskottava Sana. Uskottava!
Älä saivartele äläkä levitä tuota saatanallista harhaoppiasi täällä kuin missään muuallakaan! Kukaan Jumalan Hengestä syntynyt Jumalan voideltu profeetta ei esiintymällä esiinny profeettana, vaan hänen sanansa ihmisille kyllä tuovat esille hänen profeetan virkansa. Sinun sanasi paljastavat sinut. Et ole mikään profeetta! Itsekerskaudestasi vain pidät itsestäsi numeroa.
SInulle myös kuuluu Jumalan armo. Ota se vastaan! Vai kelpaako Jeesus sinulle? Kelpaako Jeesus sinulle sellaisena kuin Hän on? Onko Jeesus sinulle tarpeeksi? Riittääkö Hän sinulle? Onko Jeesus sinulle riittävän hyvä ja suuri ollakseen Jumala? Onko Jeesus sinulle Jumala, joka ainoana voi pelastaa? "Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."" Ap. t. 4:12
Jeesus on Jumala! Pyhä Henki on Jumala! Isä on Jumala!
Yksi Jumala, kolme Persoonaa! Usko tämä!Minulle Herrani Jeesus Kristus on Jumalan Poika, minä kunnioitan Isä Jumalan käskyä,ÄLÄ PIDÄ MUITA JUMALIA MINUN RINNALLANI. Mutta sinä kukkuu nimimerkki poljet sen lokaan, kuka on sinulle niin suuren vallan antanut että koroitat itsesi Jumalan yläpuolelle. Mat.Evank. 33/38 käännös. Isä Jumala ja opetuslapset ja sadan päämies ja ihmiset ja saa.tänä ja riivaaja henget, todistaa sen että Jeesus on Jumalan Poika . Mutta sinun kolminaisuusoppisi tekee hänestä jumalan.Totuus on sinusta kaukana,tee parannus totuuteen.
- kukkuuu
profetta kirjoitti:
Minulle Herrani Jeesus Kristus on Jumalan Poika, minä kunnioitan Isä Jumalan käskyä,ÄLÄ PIDÄ MUITA JUMALIA MINUN RINNALLANI. Mutta sinä kukkuu nimimerkki poljet sen lokaan, kuka on sinulle niin suuren vallan antanut että koroitat itsesi Jumalan yläpuolelle. Mat.Evank. 33/38 käännös. Isä Jumala ja opetuslapset ja sadan päämies ja ihmiset ja saa.tänä ja riivaaja henget, todistaa sen että Jeesus on Jumalan Poika . Mutta sinun kolminaisuusoppisi tekee hänestä jumalan.Totuus on sinusta kaukana,tee parannus totuuteen.
Kuinka pimeys voikaan olla pimeää!
Sinua on varoitettu ja sinua on ojennettu, myös minä omalta osaltani. Kaikki me tahdomme vain parastasi. Toivon totisesti että pääset vielä Totuuden tuntoon!
Se on Jumalan armoa, että silmät avautuvat näkemään Jeesuksen Kristuksen ainoana pelastavana Jumalana. Rukoile Jumalaa avaamaan silmäsi kuin sydämesikin nähdä ja kuulla Sana sellaisena kuin se on kirjoitettu, ilman ihmistekoista järkeilyä.
Nimimerkkini tarkoittaa herätystä. Herää ! ! !
Olen sanottavani sanonut.
"Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti," Tit. 3:10 - profetta
kukkuuu kirjoitti:
Kuinka pimeys voikaan olla pimeää!
Sinua on varoitettu ja sinua on ojennettu, myös minä omalta osaltani. Kaikki me tahdomme vain parastasi. Toivon totisesti että pääset vielä Totuuden tuntoon!
Se on Jumalan armoa, että silmät avautuvat näkemään Jeesuksen Kristuksen ainoana pelastavana Jumalana. Rukoile Jumalaa avaamaan silmäsi kuin sydämesikin nähdä ja kuulla Sana sellaisena kuin se on kirjoitettu, ilman ihmistekoista järkeilyä.
Nimimerkkini tarkoittaa herätystä. Herää ! ! !
Olen sanottavani sanonut.
"Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti," Tit. 3:10Huonosti olet kukkuu evsnkeliumin sanoman ymmärtänyt kun Jumalan Pojasta Jumalan teet. Ps. Isä Jumala sanoo;Tämä on minun rakas poikani johon minä olen mielistynyt, kuulkaa häntä. Ja Poika Jeesus sanoo Isä Jumalasta;Sinä joka yksin olet totinen Jumala. MIETI KUMPI MEISTÄ ON HARHAOPPINEN JA KUMMAN KUULUU KARTTAA TOISTA.
- Sanon vaan
profetta kirjoitti:
Huonosti olet kukkuu evsnkeliumin sanoman ymmärtänyt kun Jumalan Pojasta Jumalan teet. Ps. Isä Jumala sanoo;Tämä on minun rakas poikani johon minä olen mielistynyt, kuulkaa häntä. Ja Poika Jeesus sanoo Isä Jumalasta;Sinä joka yksin olet totinen Jumala. MIETI KUMPI MEISTÄ ON HARHAOPPINEN JA KUMMAN KUULUU KARTTAA TOISTA.
Profetta ei ymmärrä nyt alkuunkaan Raamatun sanomaa, ei alkuunkaan! Ymmärrä hyvä veikkonen sentää se, että Jeesus tyhjensi itsensä jumaluudestaan tullessaan Jumalan Sanana ihmiseksi meidän ihmisten keskelle. Lue nyt edes sen verran Raamattua että edes tämän tiedät ennen kuin tulet tänne "opettamaan" meitä jo uskossamme kasvaneita Jumalan lapsia.
Jeesus tyhjensi itsensä ja tuli IHMISTEN KALTAISEKSI. Jeesus siis oli ihmisen kaltainen vaikka Hän olikin Jumala. Raamatustasi sekin asia selvii kunhan luet ja ennekaikkea uskot! - profetta
Sanon vaan kirjoitti:
Profetta ei ymmärrä nyt alkuunkaan Raamatun sanomaa, ei alkuunkaan! Ymmärrä hyvä veikkonen sentää se, että Jeesus tyhjensi itsensä jumaluudestaan tullessaan Jumalan Sanana ihmiseksi meidän ihmisten keskelle. Lue nyt edes sen verran Raamattua että edes tämän tiedät ennen kuin tulet tänne "opettamaan" meitä jo uskossamme kasvaneita Jumalan lapsia.
Jeesus tyhjensi itsensä ja tuli IHMISTEN KALTAISEKSI. Jeesus siis oli ihmisen kaltainen vaikka Hän olikin Jumala. Raamatustasi sekin asia selvii kunhan luet ja ennekaikkea uskot!Jeesus huusi ristillä ollessaan;Eeli,Eeli,lama sabaktani. Se on, Jumalani,Jumalani miksi minut hylkäsit. PS. JA JEESUKSEN SANAT ISÄSTÄ;SINÄ JOKA YKSIN OLET TOTINEN JUMALA. OVAT TOTUUTTA. Pidä sinä vaan se kolminaisuusoppisi koska se on turhaa julistusta ja kukaa ei siitä mitään saa, kuin tuskaa ja ahdistusta ja kuivassa erämaassa vaeltamista.aammen.
- Taitas Selitys
Sanon vaan kirjoitti:
Jeesus tyhjensi itsensä ja tuli IHMISTEN KALTAISEKSI. Jeesus siis oli ihmisen kaltainen vaikka Hän olikin Jumala. Raamatustasi sekin asia selvii kunhan luet ja ennekaikkea uskot!Ei mene profettalle jakeluun. Turha yrittää selittää.
Ollaan täällä vuosikausia porukalla yritetty mutta oppi ei vain mene perille. Mutta ei se meillekään mennyt ihmisten antamana opetuksena ilman Pyhän Hengen opetustaperille. Ei se mene profettallekaan.
Pyhä Henki selittää ihmiselle kuka Poika on ja Poika selittää kuka Isä on.
Ilman tätä ei kukaan ymmärrä Isän ja Pojan suhdetta vaikka kaikkein armoitetuimmat opettajat pitäisivät sata raamattutuntia.
- Voi tätä aikaa
Oletko niitä "profeettoja", jotka, kun pääsevät "virtaan", huutavat ihan mahdottoman kovaa ja kielillä, tottakai?
Huomaan, että plussaa saat, kun kielillä puhumista hehkutat. Plussan antajat vaan näyttävät unohtavan, että kiellät Jeesuksen Kristuksen jumaluuden. Mitäpä tuosta, kun puhuu kuitenkin kielillä, kovalla äänellä ja "kielet tulevat voimalla".- profetta
Kielillä rukoillen rakennan itseäni. Herrani Jeesus Kristus on Jumalan Poika. Ps.puskat kaikuu ken siellä onkaan? Kateus on kamala olo tila vai mitä.
- Malmstedt
profetta kirjoitti:
Kielillä rukoillen rakennan itseäni. Herrani Jeesus Kristus on Jumalan Poika. Ps.puskat kaikuu ken siellä onkaan? Kateus on kamala olo tila vai mitä.
Pyhä Henkesi on todella kasvattanut sinusta nöyrän palvelijan. Ei liene tarvi tästä puusta mennä syötävää kenenkään hakemaan kun hedelmät löyhkäävät naapurimannulle saakka?
- profetta
Malmstedt kirjoitti:
Pyhä Henkesi on todella kasvattanut sinusta nöyrän palvelijan. Ei liene tarvi tästä puusta mennä syötävää kenenkään hakemaan kun hedelmät löyhkäävät naapurimannulle saakka?
Ymmärrätkö sinä mitä nöyrtyminen tarkoittaa.
- profetta
Milloin olet kuullut minun huutavan,joten älä omiasi kirjoittele.
- Malmstedt
profetta kirjoitti:
Ymmärrätkö sinä mitä nöyrtyminen tarkoittaa.
Ymmärrätkö sinä, mitä nöyryys edes on?
Helluntailais-karismaattisten kielilläpuhuminen on yhtä epäraamatullista ja sielullista uskoipa kolminaisuusoppiin tai ei. Jos välttämättä pitää matkia apostollisia aikoja (jolloin kylläkin annettiin oikeat kielet sananjulistusta varten), menee sitten omaan kammioonsa ja sulkee ovensa ja harjoittelee siellä.
Jo Jeesus varoitti "hokemasta tyhjää", mutta tätä Jeesuksen opetusta helluntailais-karismaattiset eivät tahdo noudattaa. Kielilläpuhuminen on näytösluontoista, jolla halutaan viestittää muille, miten minä itse olen niin "väkevässä ja palavassa" uskossa. Kielilläpuhumiseen liittyy usein myös äärikarismaattisia, harhaoppisia ilmiöitä.- profetta
Kun Pyhässä Hengessä alkaa kielillä rukoilu niin se ei kysy aikaa eikä paikkaa. Mutta itse olen kokenut kielillä rukoillut todella voimakkaina ja siunaavana kun olen yksi polvillani rukouksessa Herrani Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan edessä. Useasti on ollut niin että ei ole tullut kuin muutama sana ja olen nousemassa polviltan ylös, kun on tullut sanat, älä vielä mene. Kun olen käynyt takaisin polvilleni niin on kielillä rukoilu tullut todella voimakkaana ja rukouksessa jaksaa olla vaikka kuinka kauan.Se on mahtavaa rauhaa ja saa kokea pelastus varmuuden, koska Herrani Jeesus rukouksen armossaan antaa. PS, toivoisin että muutkin saisivat kokea samaa, niin ei tarvitsisi lihassa yrittää rukousta väkisin punnertaa.
- WBK
profetta kirjoitti:
Kun Pyhässä Hengessä alkaa kielillä rukoilu niin se ei kysy aikaa eikä paikkaa. Mutta itse olen kokenut kielillä rukoillut todella voimakkaina ja siunaavana kun olen yksi polvillani rukouksessa Herrani Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan edessä. Useasti on ollut niin että ei ole tullut kuin muutama sana ja olen nousemassa polviltan ylös, kun on tullut sanat, älä vielä mene. Kun olen käynyt takaisin polvilleni niin on kielillä rukoilu tullut todella voimakkaana ja rukouksessa jaksaa olla vaikka kuinka kauan.Se on mahtavaa rauhaa ja saa kokea pelastus varmuuden, koska Herrani Jeesus rukouksen armossaan antaa. PS, toivoisin että muutkin saisivat kokea samaa, niin ei tarvitsisi lihassa yrittää rukousta väkisin punnertaa.
rofetta!
Jos sinä itse, tai joku muu tulkitsee rukouksesi, niin hyvä on, Jos ei , niin teet hyvin, jos olet hiljaa! Pysyväisohje Raamatun mukaan kaikelle kielillä tapahtuvalle toiminnalle. - Vanha opettaja
profetta kirjoitti:
"Kun Pyhässä Hengessä alkaa kielillä rukoilu niin se ei kysy aikaa eikä paikkaa."
Jumalan Henki ei tee uskovaisesta tahdotonta olentoa ja toisaalta Jumala ei ole epäjärjästyksen vaan järjästyksen Jumala.
1. Kor. 14:28
mutta jos ei ole [kielten] selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle
Näin se menee, hyvä profetta(oppilas). Saat ehdot jotka on suoritettava päästäksesi seuraavalle luokalle. - niinpäniin
Vanha opettaja kirjoitti:
"Kun Pyhässä Hengessä alkaa kielillä rukoilu niin se ei kysy aikaa eikä paikkaa."
Jumalan Henki ei tee uskovaisesta tahdotonta olentoa ja toisaalta Jumala ei ole epäjärjästyksen vaan järjästyksen Jumala.
1. Kor. 14:28
mutta jos ei ole [kielten] selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle
Näin se menee, hyvä profetta(oppilas). Saat ehdot jotka on suoritettava päästäksesi seuraavalle luokalle.Profeetan jumalakin on eri niin voitanee rauhassa todeta hänen käyvän tyystin eri koulua.
- profetta
niinpäniin kirjoitti:
Profeetan jumalakin on eri niin voitanee rauhassa todeta hänen käyvän tyystin eri koulua.
Minä uskon Isä Jumalaan ja Poikaan Jeesukseen. Ps. Teidän uskonne perustuu vain omiin turhiin kirjoituksiinne. Ymmärrättekö Jeesuksen sanat: USKOKAA JUMALAAN JA USKOKAA MINUUN.JOS ETTE MUUTEN NIIN USKOKAA EDES TEKOJEN TÄHDEN...........SIINÄ TEILLE MIETITTÄVÄÄ.
- ~~tähkäpää~~
WBK kirjoitti:
rofetta!
Jos sinä itse, tai joku muu tulkitsee rukouksesi, niin hyvä on, Jos ei , niin teet hyvin, jos olet hiljaa! Pysyväisohje Raamatun mukaan kaikelle kielillä tapahtuvalle toiminnalle.Ei silloin, kun ihminen puhuu yksinään Jumalalle sydämensä salaisuuksia, tarvitse kenenkään olla tulkitsemassa.
Ei Jumalalle tarvitse Hänen omaa kieltään tulkita.
Ramatussa on tästä selvät opetukset, joten ei muuta kuin tutkimusmatkalle. :)
1 Kor. 14
2. Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.
3. Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi.
4. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.
5. Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.
6. Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja?
Lue tarkasti 2. ja 5. jae.
Siunausta tutkimusmatkallesi Pyhän Hengen armolahjoista Jumalan Sanasta. - ~~tähkäpää~~
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Ei silloin, kun ihminen puhuu yksinään Jumalalle sydämensä salaisuuksia, tarvitse kenenkään olla tulkitsemassa.
1 Kor. 14
2. Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.
3. Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi.
5. Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.
6. Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja?
Siunausta tutkimusmatkallesi Pyhän Hengen armolahjoista Jumalan Sanasta.Laitan Sinulle vielä tarkennuksen tähän:
1 Kor. 14
26. Kuinka siis on, veljet? KUN TE TULETTE YHTEEN, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.
27. Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön;
28. mutta jos ei ole selittäjää, niin OLKOOT VAITI SEURAKUNNASSA ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.
Eli nämä ohjeet on tarkoitettu seurakunnann keskellä tapahtuvaan rukoukseen, "olkoot vaiti seurakunnassa" mutta sitten jatkuu: "puhukoot itselleen ja Jumalalle". - Mun mielipide
profetta kirjoitti:
Minä uskon Isä Jumalaan ja Poikaan Jeesukseen. Ps. Teidän uskonne perustuu vain omiin turhiin kirjoituksiinne. Ymmärrättekö Jeesuksen sanat: USKOKAA JUMALAAN JA USKOKAA MINUUN.JOS ETTE MUUTEN NIIN USKOKAA EDES TEKOJEN TÄHDEN...........SIINÄ TEILLE MIETITTÄVÄÄ.
Sun kirjoituksista tulee sellainen tuntu, että sä olet kovin täynnä itseäsi ja sulla on kova halu olla muiden opettaja, vaikka muistaakseni sä et usko edes koko Raamatun olevan Jumalan ilmoitusta. Sellaisesta profeetasta ei ole mihinkään...paitsi eksyttämään.
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Laitan Sinulle vielä tarkennuksen tähän:
1 Kor. 14
26. Kuinka siis on, veljet? KUN TE TULETTE YHTEEN, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.
27. Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön;
28. mutta jos ei ole selittäjää, niin OLKOOT VAITI SEURAKUNNASSA ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.
Eli nämä ohjeet on tarkoitettu seurakunnann keskellä tapahtuvaan rukoukseen, "olkoot vaiti seurakunnassa" mutta sitten jatkuu: "puhukoot itselleen ja Jumalalle".""27. Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön;
28. mutta jos ei ole selittäjää, niin OLKOOT VAITI SEURAKUNNASSA ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.""
Helluntaiseurakunnissa rikotaan yleisesti tuota Raamatun antamaa ohjetta. En ole ollut yhdessäkään kokouksessa mukana, jossa olisi tuo Raamatun opetus toteutunut. Käsittääkseni kohta "puhukoot itselleen ja Jumalalle" tarkoittaa sitä, että kielilläpuhuminen ei saa kuulua muille.- WBK
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Ei silloin, kun ihminen puhuu yksinään Jumalalle sydämensä salaisuuksia, tarvitse kenenkään olla tulkitsemassa.
1 Kor. 14
Siunausta tutkimusmatkallesi Pyhän Hengen armolahjoista Jumalan Sanasta.pahka tää!
Vähän vaikeeksi meni. Ensinnäkin miten kukaan voi tulkita sitä, mitä joku horisee yksinään ja hiljaa? Kun kielilläpuhuva sanoo rakentavansa itseään, miten hän samalla voi olla esirukoilija?
Sain profetan tyylistä sen käsityksen, että hän joutuu pyhän innoituksen valtaan, ja löynpä vetoa, että silloin ääntääkin tulee, suhteessa innoitukseen. Tätä varsinaisesti arvioin.
Lisäksi miltei sääntöhän on, että aivan tavallisen karvahatturukouksen päälle alkaa pyhä kuoro, kielimelska, jossa hiljainen rukoilija jyrätään hengen alle ja pistää häpeillen suunsa kiinni. - profetta
Mun mielipide kirjoitti:
Sun kirjoituksista tulee sellainen tuntu, että sä olet kovin täynnä itseäsi ja sulla on kova halu olla muiden opettaja, vaikka muistaakseni sä et usko edes koko Raamatun olevan Jumalan ilmoitusta. Sellaisesta profeetasta ei ole mihinkään...paitsi eksyttämään.
Raamattu on ajan mittaan muuteltu monissa kohdin.Mutta Pyhässä Hengessä avataan totuus sieltäkin mitä ihmiset ei ole kieroon vääntäneet. PS. MISSÄ ON SE TÄYDELLINEN JA TOTUUDEN MUKAINEN RAAMATTU. JOS SELLAINEN OLISI NIIN KOLMINAISUUSOPISTA EI KUKAAN TIETÄISI MITÄÄN JA KAIKKI USKOVAT KULKISIVAT TOTUUDESSA. KOLMINAISUUSOPPI ON SUURI EKSYTYS JA VALITUTKIN OVAT SIIHEN LANGENNEET.
- Kaksi eri vaihtoehto
WBK kirjoitti:
pahka tää!
Vähän vaikeeksi meni. Ensinnäkin miten kukaan voi tulkita sitä, mitä joku horisee yksinään ja hiljaa? Kun kielilläpuhuva sanoo rakentavansa itseään, miten hän samalla voi olla esirukoilija?
Sain profetan tyylistä sen käsityksen, että hän joutuu pyhän innoituksen valtaan, ja löynpä vetoa, että silloin ääntääkin tulee, suhteessa innoitukseen. Tätä varsinaisesti arvioin.
Lisäksi miltei sääntöhän on, että aivan tavallisen karvahatturukouksen päälle alkaa pyhä kuoro, kielimelska, jossa hiljainen rukoilija jyrätään hengen alle ja pistää häpeillen suunsa kiinni.On hyvä ymmärtää kielillä puhumisessa, että Paavali siis sanoi puhuvansa ENITEN kielillä, MUTTA EI SEURAKUNNASSA.
18 Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan;
19 mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.
Siis Paavali puhui kielillä YKSIN OLLESSAAN ja silloin hän siis rakensi itseään
Hengellisesti.
2 Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.
3 Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi.
4 Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.
KIelillä saa puhua Surakunnassa Paavalin opetuksen mukaan VAIN jos on selittäjä, joka siis selittää kielilläpuhumisen, mutta EI SIIS JOS SELITYSTÄ
EI SAADA.
26 Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.
27 Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön;
28 mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.
Näin ollen kielillä puhuminen ILMAN SELITYSTÄ ON KIELLETTY Seurakunnan kokouksissa.
On uskovan omaa oppimattomuutta tai paisuneisuutta, jos hän puhuu kielillä Seurakunnassa, vaikka selitystä ei saada.
Siis on kaksi eri tapaa puhua kielillä, ja ne erotetaan siis apiakn ja ajan mukaan !
1 ) Yksin ollessa Herran edessä Paavalin mukaan tuleekin käyttää kielillä puhumista mahdollisimman paljon !!!
2 ) Seurakunnassa saa puhua kielillä VAIN jos on selittäjä, jos selittäjää ei ole, niin silloin tulisi olla puhumatta kielillä.
Ja uskova voi säädellä omaa kielilläpuhumistaan ihan samoin kuin profeetta hallitsee omaa profetointiaan:
29 Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot;
30 mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen.
31 Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta.
! ! !
32 Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset;
33 sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa,
! ! !
Ihmettelen sitä, että miksi näistä ihan selvistä opetuksista yhä kiistellään ???
Eivätkö uskovat enää perehdy siihen, mitä Sanassa opetetaan, vaan mennäänkö nykyään vain omien luulojen ja "mutujen" varassa, siis tyyliin "musta tuntuu" !
Eivät nuo Paavalin opetukset mitään atomi fysiikkaa ole !
Ja ei siis tarvitse muuta kuin lukea, 1 Kor 14 luku ajatuksella ja kunnolla, niin asiat kyllä selvivävät, jos on halua ne terveet opetukset ottaa vastaan ! - WBK
profetta kirjoitti:
profetta!
En usko, että edes tiedät tätä, mutta Jeesus puhui tässä juutalaisille, jotka eivät uskoneet häntä. Jeesus ei juuri puhunut pakanoille elinaikanaan, vaan tuli omiensa tykö - juutalaisten - ja julisti heille. Nämä eivät ottaneet Häntä vastaan ja Jeesus vetosi tällöin ihmetekoihinsa.
Eikä edes periaatteessa voi olla mitään kristillistä evankeliumia, ennen suoritettua syntiuhria, siis Golgatan tapahtumia.
Jeesus opetti Hengessä oppilailleen kuolemansa merktyksen, ja helluntaina Pyhä Henki lopullisesti avasi silmät. Pakanoille viestiä vietiin tosin empimisen jälkeen paljon myöhemmin, eikä oikein uskottu, että hekin saavat Hengen lahjan ( vert. Pietari ja Kornelius)
"Yksin Jeesus" opit ovat täyttä harhaa ja sotkua ja menneet aina lopulta turmioon.
Tässä kolmiyhteisenuskon peruskivi:
1) Jeesuksen Kristuksen armo,
2) Isän, Jumalan rakkaus, ja
3) totuuden ,Pyhän Hengen osallisuus.
Älä turmioksesi kiellä tätä kolmijalkaa. Sen on Henki paljastanut yhä uudestaan sukupolvesta toiseen, jopa ilman mitään Raamatun enempää tuntemista. - Olet tarkkana nyt
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
1 Kor. 14
Eli nämä ohjeet on tarkoitettu seurakunnann keskellä tapahtuvaan rukoukseen, "olkoot vaiti seurakunnassa" mutta sitten jatkuu: "puhukoot itselleen ja Jumalalle".Tähkis olet kovasti tarkkana tässä kielillä puhumis asiassa !
Mutta miksi itse kuitenkin ohitat seuraavan selvän opetuksen ?
1. Kor. 14:34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
Eli miksi itse otat vain osan ja jätät toisen ?
Siis ihan saman kaltainen on siis tämäkin selvä ohje :
1. Kor. 14:28 mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.
Vaiti tarkoittaa siis vaiti kummassakin kohdassa ! - ~~tähkäpää~~
Olet tarkkana nyt kirjoitti:
Tähkis olet kovasti tarkkana tässä kielillä puhumis asiassa !
Mutta miksi itse kuitenkin ohitat seuraavan selvän opetuksen ?
1. Kor. 14:34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
Eli miksi itse otat vain osan ja jätät toisen ?
Siis ihan saman kaltainen on siis tämäkin selvä ohje :
1. Kor. 14:28 mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.
Vaiti tarkoittaa siis vaiti kummassakin kohdassa !Voin kertoa Sinulle, etten ole vielä koskaan, EN KOSKAAN, puhunut seurakunnankokouksessamme.
Ainoa kerta on ollut se, kun minut on kulloiseenkin seurakuntaan liitetty, niin olen antanut henk.kohtaisen todistukseni.
Tätä tietoa minun ei toki tarvitsisi edes Sinulle jakaa, mutta että pääset irti tuosta pelostasi, etkä levittäisi minusta väärää tietoa, niin teen sen Sinun vuoksesi.
Miksi annat myöskin väärän todistuksen lähimmäisestäsi, sillä olen tuon 1 Kor. 14 26-28 tuonut esille jo aiemmin,
kuin sinä itse:
~~tähkäpää~~
21.3.2014 06:34
2
Sulje
1 Kor. 14
Eli nämä ohjeet on tarkoitettu seurakunnann keskellä tapahtuvaan rukoukseen, "olkoot vaiti seurakunnassa" mutta sitten jatkuu: "puhukoot itselleen ja Jumalalle".
Muistutan myöskin tästä Raam.kohdasta:
Luuk. 11
23. Joka ei ole minun (Jeesuksen) kanssani, se on minua vastaan, ja joka ei minun (Jeesuksen) kanssani kokoa, se hajottaa.
Vähän ihmettelen tätä toimintaasi ja sitäkin, että miksi et kirjoita sillä nickillä, mikä on minullekin kohdallasi tuttu, kun kerran minulle henk.kohtaisesti osoitat oman viestisi.
Se olisi nimittäin korrektia nettikäyttäytymistä.
Minusta se antaa myöskin luotettavan kuvan ihmisestä,
että uskaltaa seisoa sanomistensa takana siitäkin huolimatta, että saattaa joutu vainotuksi uskonsa tähden. - On jo asia kerrottu
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Voin kertoa Sinulle, etten ole vielä koskaan, EN KOSKAAN, puhunut seurakunnankokouksessamme.
Ainoa kerta on ollut se, kun minut on kulloiseenkin seurakuntaan liitetty, niin olen antanut henk.kohtaisen todistukseni.
Tätä tietoa minun ei toki tarvitsisi edes Sinulle jakaa, mutta että pääset irti tuosta pelostasi, etkä levittäisi minusta väärää tietoa, niin teen sen Sinun vuoksesi.
Miksi annat myöskin väärän todistuksen lähimmäisestäsi, sillä olen tuon 1 Kor. 14 26-28 tuonut esille jo aiemmin,
kuin sinä itse:
~~tähkäpää~~
21.3.2014 06:34
2
Sulje
1 Kor. 14
Eli nämä ohjeet on tarkoitettu seurakunnann keskellä tapahtuvaan rukoukseen, "olkoot vaiti seurakunnassa" mutta sitten jatkuu: "puhukoot itselleen ja Jumalalle".
Muistutan myöskin tästä Raam.kohdasta:
Luuk. 11
23. Joka ei ole minun (Jeesuksen) kanssani, se on minua vastaan, ja joka ei minun (Jeesuksen) kanssani kokoa, se hajottaa.
Vähän ihmettelen tätä toimintaasi ja sitäkin, että miksi et kirjoita sillä nickillä, mikä on minullekin kohdallasi tuttu, kun kerran minulle henk.kohtaisesti osoitat oman viestisi.
Se olisi nimittäin korrektia nettikäyttäytymistä.
Minusta se antaa myöskin luotettavan kuvan ihmisestä,
että uskaltaa seisoa sanomistensa takana siitäkin huolimatta, että saattaa joutu vainotuksi uskonsa tähden.Sinulle on asiat jo aiemmin selitetty, eli jos sinun ei ole lupa opettaa tai hallita edes omaa miestäsi, niin vielä paljon vähemmän sinun tulee opettaa ja siten vallita Uskon veljiäsi.
Siis tälläkin foorumilla olet jatkanut Uskonveljien opettamista, vastoin Sanan tervettä opetusta, ja jopa monesti alentuen, eli halveksivasti olet heille kirjoitellut, ja se taas kertoo sinun omasta sydämen asenteestasi hyvin paljon, eli ylpeytesi kautta olet noussut siis Uskon veljiesi yläpuolelle ja kuten jo sanottua helveksien jopa.
Olen melko varma, että ihan samoin, vaikka olisitkin hiljaa Seurakunnan kokouksessa, niin muuten pyrit ihan samoin sielläkin jotakin kautta hallitsemaan ja vallitsemaan uskon veljiäsi.
Siis jos sydämen asenne on väärä, niin kyllä se näkyy käytännön toimina kaikkialla !
Suoraselkäisyydestä sen verran, että sinulla/kannattajillasi on kova into poistattaa kaikki itseesi ja vääriin toimiisi kohdistuvat arvostelut.
Eli todisteet vääristä toimistasi siis nopeasti poistetaan ja asiat siten lakaistaan maton alle, ja se ei ole suoraselkäisyyttä todellakaan, eihän ?
Tuohon Luuk 11 kohtaan vastine sinulle siihen, eli Sana ei ole noin yksiselitteinen, kuin annat ymmärtää, eikä demonisointisi ole oikein:
Jaak. 5:20 niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.
Matt. 15:13 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.
Siis luulet ylpeydessäsi olevasi kovasti pyhä ja oikeassa, ja siten jokainen joka kehoittaa sinua tutkimaan omia toimiasi onkin siis MUKA Herran vihollinen !
Tuo ajatus tapa kertoo myös paljon sinun sydämesi asenteesta !
Siis nyt muistui mieleeni se aiemmin kirjoittamasi lause jossa kehuit itseäsi ja demonisoit toista siis muistathan tähän tyyliin:
Luuk. 18:11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
Jeesuksen arvio näistä fariselaisista ei ollut hyvä koskaan, vaan Herra myös varoitti heidän hapatuksestaan, ja ulkokultaisuudestaan ja omavanhurskaudestaan !
Matt. 23:27 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!
- Brothersoffreedom
Nauhoittakaa kielilläpuhumisenne . Kääntäkää sitten suomeksi, rauhassa, sana sanalta, myöhemmin koko rukous. Sitten huomaatte että siinä ei ole päätä eikä häntää.
- kannatetaan
Tuo oli hyvä ehdotus, eikä kenelläkään ole sitä vastaan. Eivät aidot kielet siitä kärsi eikä ko. kieliä puhuva henkilökään.
- ~~tähkäpää~~
Kaikki kielillä puhuminen ei ole aina ihmiskielten ymmrrettävissä, sillä ne ovat salaisuuksia hengessä, näin Raamattu opettaa.
1 Kor. 14
Siksi on esim. olemassa tulkitsemisen armolahja erikseen.
Lue Raamatusta esim. 1Kor.14:1-19
Paavali kirjoittaa, että hän puhui kielillä enemmän kuin kukaan muu aikalaisistaan.
Hän ei itsekään ymmärtänyt, mitä puhe tarkoitti, mutta se rakensi hänen henkeään, hänen sisäistä ihmistään.- pankko villa
Miksei sitä voi puhua oikealla , käsitykseen perustuvalla kielellä vaan täytyy mongertaa älyttömiä ja merkitystä vailla olevaa sekasotkua.
Raamattuun ja Paavaliin vetoaminen ei asiaa auta kun Jeesuskin opetti rukoilemaan lyhytsanaisesti ja selkeästi. - profetta
pankko villa kirjoitti:
Miksei sitä voi puhua oikealla , käsitykseen perustuvalla kielellä vaan täytyy mongertaa älyttömiä ja merkitystä vailla olevaa sekasotkua.
Raamattuun ja Paavaliin vetoaminen ei asiaa auta kun Jeesuskin opetti rukoilemaan lyhytsanaisesti ja selkeästi.Koska Pyhässä Hengessä kielillä rukoilua ei saa kokea kuin ne jotka totuudessa vaeltaa.
- Paisunut olet
profetta kirjoitti:
Koska Pyhässä Hengessä kielillä rukoilua ei saa kokea kuin ne jotka totuudessa vaeltaa.
Olet todella paisunut, ja se on säälittävää seurattavaa, sillä:
Sananl. 16:18 Kopeus käy kukistumisen edellä, ylpeys lankeemuksen edellä.
Sinä ensinkin esiinnyt nimellä profeetta, kuka sinun on sellaiseksi korottanut ?
Sinä lisäksi esiinnyt nyt kuin Jumalana, olet muka niin tietävinäsi kaiken oikein,
ja kaikki muut ovat väärässä muka !
Uskova voi puhua kielillä, vaikka ei kaikin puolin Totuudessa vaeltaiskaan, joten tuokin väitteesi on puuta heinää, ja sillä vain yrität paisuneena koroittaa itseäsi, sillä Sana sanoo:
Room. 11:29 Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu.
Eli jos ja kun Armolahjoja on VAIN ARMOSTA ja lahjaksi saatu, niin Herra ei niitä ota pois, vaikka uskova ei kykenisikään oikein ja Totuudessa kaikin puolin vaeltamaan.
Siis Armolahjat on saatu YKSIN ARMOSTA ja LAHJAKSI, ilman ansioita, ihan kuten pelstuskin on YKSIN ARMOSTA.
Mutta sinä "profeetta" siis opetat ihan muuta nyt, eli LUULET saaneesi lahjan omista ansioistasi, tuo kirjoituksesi ja asenteesi kertoo sen, eli pahasti olet siis paisunut, kun LUULEMALLA itsestäsi liikoja petät itse itseäsi Sanan mukaan:
1. Kor. 8:2 Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee;
Gal. 6:3 Sillä jos joku luulee jotakin olevansa, vaikka ei ole mitään, niin hän pettää itsensä.
Ja vielä "profeetta" minullakin on kielet, mutta ei tarvetta pullistella LAHJALLA, jonka olen Armosta saanut, siis täysin ilman mitään omaa ansiota, ja pikemmin siis on päinvastoin, eli näen oman vajavaisuuteni, ja kaikista lahjoista, joita olen saanut olen ihmetellyt, että miksi minulle, saviastialle ?
Mutta Sana sanookin ja opettaa:
2. Kor. 4:7 Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä.
Mutta jos siis paisuneena pullistelee ja ylpeilee toisten yläpuolella, niin pahasti
on silloin Totuus kateissa ja uskova elää pahoissa harhoissa.
Joten miten se menikään, mitä kirjoitit, että muka Totuudessa vaeltava vain muka saisi nauttia Jumalan lahjoista, kuten kielillä puhumisesta ??? - Kelleskaupunginvaari
Paisunut olet kirjoitti:
Sinä ensinkin esiinnyt nimellä profeetta, kuka sinun on sellaiseksi korottanut ?
Sinä lisäksi esiinnyt nyt kuin Jumalana, olet muka niin tietävinäsi kaiken oikein,
Uskova voi puhua kielillä, vaikka ei kaikin puolin Totuudessa vaeltaiskaan, joten tuokin väitteesi on puuta heinää, ja sillä vain yrität paisuneena koroittaa itseäsi, sillä Sana sanoo:
Eli jos ja kun Armolahjoja on VAIN ARMOSTA ja lahjaksi saatu, niin Herra ei niitä ota pois, vaikka uskova ei kykenisikään oikein ja Totuudessa kaikin puolin vaeltamaan.
Siis Armolahjat on saatu YKSIN ARMOSTA ja LAHJAKSI, ilman ansioita, ihan kuten pelstuskin on YKSIN ARMOSTA.
Mutta sinä "profeetta" siis opetat ihan muuta nyt, eli LUULET saaneesi lahjan omista ansioistasi, tuo kirjoituksesi ja asenteesi kertoo sen, eli pahasti olet siis paisunut, kun LUULEMALLA itsestäsi liikoja petät itse itseäsi Sanan mukaan:
1. Kor. 8:2 Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee;
Gal. 6:3 Sillä jos joku luulee jotakin olevansa, vaikka ei ole mitään, niin hän pettää itsensä.
Ja vielä "profeetta" minullakin on kielet, mutta ei tarvetta pullistella LAHJALLA, jonka olen Armosta saanut, siis täysin ilman mitään omaa ansiota, ja pikemmin siis on päinvastoin, eli näen oman vajavaisuuteni, ja kaikista lahjoista, joita olen saanut olen ihmetellyt, että miksi minulle, saviastialle ?
2. Kor. 4:7 Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä.
Mutta jos siis paisuneena pullistelee ja ylpeilee toisten yläpuolella, niin pahasti
Joten miten se menikään, mitä kirjoitit, että muka Totuudessa vaeltava vain muka saisi nauttia Jumalan lahjoista, kuten kielillä puhumisesta ???Jos minun kerskata pitää, niin kerskaan Herrastani Jeesuksesta Kristuksesta kuinka SUURI HÄN ON!
- Niinpä se on
Kelleskaupunginvaari kirjoitti:
Jos minun kerskata pitää, niin kerskaan Herrastani Jeesuksesta Kristuksesta kuinka SUURI HÄN ON!
Niinpä, mutta se selviää todella uskovalle vasta ajan ja elämän, siis pyhitys elämän kautta, kuinka kelvoton uskova itsessään on, ja silloin vasta alkaa ymmärtää Herran suuruuden !
Eli uskovan tulisi kasvaa siis pienemmäksi, ja saavuttaa lapsen kaltaisuus, ja ymärtää oma ihmisyytensä, eli sen, että on itsessään vain hyvin vajavainen ihminen, ja Jumala on Jumala kaikkivaltias.
Siis nuorena uskovana emme ymmärrä vielä asemaamme vain saviastiana, jonka Jumala on suuressa Armossaan ensinkin muovannut, ja sitten vielä suuressa Armossaan Hän siihen jotakin tarjolla laittaa, eli mikä on uskovan osa ja osuus ja kunnia ?
No, ei mikään, uskova vain on, siis ihan kuin tarjoilu astia, ei kukaan kiitä astiaa, eikä varsinkaan saviastiaa !
Mutta näitä asioita aika harva nykyään ymmärtää syvemmin, sen sijaan astiat
pullistelevat ja luulevat jotakin yhä olevansa itsessään ! :( - Toisenlainen vastine
pankko villa kirjoitti:
Raamattuun ja Paavaliin vetoaminen ei asiaa auta kun Jeesuskin opetti rukoilemaan lyhytsanaisesti ja selkeästi.Hei !
Tässä perusteita kielillä puhumiselle Raamatusta:
Mark. 16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
Ap. t. 2:4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
1. Kor. 12:28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.
On siis kyse Hengen lahjoista eli Armolahjoista, joista yksi on kielillä puhuminen, se siis on LAHJA ja yksin Armosta saatu !
Mutta miksi siis ?
1. Kor. 14:2 Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.
1. Kor. 14:4 Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.
Mitä Paavali lisäksi kehoittaa ja mihin kannustaa ?
29 Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja?
30 Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?
31 Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.
1. Kor. 14:13 Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää.
1. Kor. 14:39 Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta.
Siis jos ei vielä ole, niin ANOKAA, sillä uskovan siis tulee pyrkiä Seurakunnan rakentamiseksi saamaan jopa parhaimpia Armolahjoja, mutta on hyvä ymmärtää nyt se, että Henki jakaa tahtonsa mukaan, eli suomeksi uskovan oman tehtävän mukaiset lahjat, ja Herra näkee sydämet ja mitä kellekin Hän voi jakaa !
Eli vain anominen ei riitä, sillä moni ja sanon nyt, että liian moni haluaa ihan vääristä syistä Armolahjoja eikä osaa käyttää niitä oikein, siis siten, että Jumalalle tulisi kunnia niistä, vaan kunniaa haetaan itselle pelkästään ja Armosta saaduilla lahjoilla kerätään mammonaa ja arvostusta vain ! :(
Siis Sana puhuu asiasta seuraavaa:
Jaak. 4:3 Te anotte, ettekä saa, sentähden että anotte kelvottomasti, kuluttaaksenne sen himoissanne. - WBK
Toisenlainen vastine kirjoitti:
Hei !
Tässä perusteita kielillä puhumiselle Raamatusta:
Mark. 16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
Ap. t. 2:4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
1. Kor. 12:28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.
On siis kyse Hengen lahjoista eli Armolahjoista, joista yksi on kielillä puhuminen, se siis on LAHJA ja yksin Armosta saatu !
Mutta miksi siis ?
1. Kor. 14:2 Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.
1. Kor. 14:4 Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.
Mitä Paavali lisäksi kehoittaa ja mihin kannustaa ?
29 Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja?
30 Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?
31 Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.
1. Kor. 14:13 Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää.
1. Kor. 14:39 Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta.
Siis jos ei vielä ole, niin ANOKAA, sillä uskovan siis tulee pyrkiä Seurakunnan rakentamiseksi saamaan jopa parhaimpia Armolahjoja, mutta on hyvä ymmärtää nyt se, että Henki jakaa tahtonsa mukaan, eli suomeksi uskovan oman tehtävän mukaiset lahjat, ja Herra näkee sydämet ja mitä kellekin Hän voi jakaa !
Eli vain anominen ei riitä, sillä moni ja sanon nyt, että liian moni haluaa ihan vääristä syistä Armolahjoja eikä osaa käyttää niitä oikein, siis siten, että Jumalalle tulisi kunnia niistä, vaan kunniaa haetaan itselle pelkästään ja Armosta saaduilla lahjoilla kerätään mammonaa ja arvostusta vain ! :(
Siis Sana puhuu asiasta seuraavaa:
Jaak. 4:3 Te anotte, ettekä saa, sentähden että anotte kelvottomasti, kuluttaaksenne sen himoissanne.Toisenlainen - erinomainen- vastine!
Kuin nyrkki- ei silmään, vaan uskiksen käännettyyn poskeen! Velmuiluistani huolimatta, sanon kirjoituksellesi , aamen, Isolla A:llä! - WBK
Niinpä se on kirjoitti:
Niinpä, mutta se selviää todella uskovalle vasta ajan ja elämän, siis pyhitys elämän kautta, kuinka kelvoton uskova itsessään on, ja silloin vasta alkaa ymmärtää Herran suuruuden !
Eli uskovan tulisi kasvaa siis pienemmäksi, ja saavuttaa lapsen kaltaisuus, ja ymärtää oma ihmisyytensä, eli sen, että on itsessään vain hyvin vajavainen ihminen, ja Jumala on Jumala kaikkivaltias.
Siis nuorena uskovana emme ymmärrä vielä asemaamme vain saviastiana, jonka Jumala on suuressa Armossaan ensinkin muovannut, ja sitten vielä suuressa Armossaan Hän siihen jotakin tarjolla laittaa, eli mikä on uskovan osa ja osuus ja kunnia ?
No, ei mikään, uskova vain on, siis ihan kuin tarjoilu astia, ei kukaan kiitä astiaa, eikä varsinkaan saviastiaa !
Mutta näitä asioita aika harva nykyään ymmärtää syvemmin, sen sijaan astiat
pullistelevat ja luulevat jotakin yhä olevansa itsessään ! :(niinpä se on!
Tuttu tunne, aikojen takaa. Kun tulin uskoon, todistus oli lähinnä, että Minä.Minä teen sitä ja tätä. Ja edelliset ovat oilleet puolisydämisiä vellihousuja! Mutta seuratkaapa tätä Herran soturia! Kun oikeista naruista pyhästi kiskoo, koko Suomi, alussa Kouvolaa myöten, lakoaa Hengen voimasta.
Sen jälkeen olen laonnut lähinnä itse ja karkea egoni ja Kouvolakin on valloittamatta! WBK kirjoitti:
niinpä se on!
Tuttu tunne, aikojen takaa. Kun tulin uskoon, todistus oli lähinnä, että Minä.Minä teen sitä ja tätä. Ja edelliset ovat oilleet puolisydämisiä vellihousuja! Mutta seuratkaapa tätä Herran soturia! Kun oikeista naruista pyhästi kiskoo, koko Suomi, alussa Kouvolaa myöten, lakoaa Hengen voimasta.
Sen jälkeen olen laonnut lähinnä itse ja karkea egoni ja Kouvolakin on valloittamatta!Kiitos tästä ja edellisestä kirjoituksestasi
WBK 21.3.2014 15:10- profetta
Paisunut olet kirjoitti:
Joten miten se menikään, mitä kirjoitit, että muka Totuudessa vaeltava vain muka saisi nauttia Jumalan lahjoista, kuten kielillä puhumisesta ???vai että paisunut etkö muuta keksi. Herrani Jeesuksen Jumalan Pojan armosta olen pelastunut en omien tekojeni kautta. Hän on suuressa armossaan minut pelastanut ja tehnyt minusta uuden luomuksen. Hän on armossaan antanut minulle kielillä rukoilun armolahja ja voimallisen tekojen armolahjan. Ja vaimon ja 7 lasta ja kahdeksas on tulossa on saanut paljon siunauksia kun totuudessa kuljen. PS.mitä sinä "paisunut olet" , Herralta Jeesukselta saanut, kun noin kateellinen olet?
- WBK
WBK kirjoitti:
Toisenlainen - erinomainen- vastine!
Kuin nyrkki- ei silmään, vaan uskiksen käännettyyn poskeen! Velmuiluistani huolimatta, sanon kirjoituksellesi , aamen, Isolla A:llä!Kielilläpuhumisesta!
Pieni tarina omakohtaisena kokemuksena. Täytyin Hengellä ja sain "kielet" Olin valtavan innoissani ja kiitollinen. Mutta eihän ihminen olisikaan täysi runtti, jos ei katsoisi lahjahevosen suuhun! Minun keleni kuullosti vähän arabialaissekoitukselta - tiedättehän . pitkiä paksuja vokaaleja, puhe enempi kurkun kautta ja h-ja m-krjainten yliedustus, EIKÄ lainkaan ärrä-äännettä.! Yritin jopa omaehtoisesti karauttaa väliin, mutta silloin koko homma sammui.
Satuin joutumaan nokakkain erään rienaavan ateistin kanssa lehtien palstoilla. Ehkä jotain menestyksen tynkääkin oli. Ainakn vanhemmat sisaret kiittelivät veljestä, joka on pelottomasti astunut muurin aukkoon.! No, se taisi vähän kihahtaa pipoon ja aloin olla ylimielinen opponenttia kohtaan.
Tästä minut otettiin kiinni ja jouduin soittamaan tuolle henkilölle ja pyytämään anteeksi - en asioita, vaan arvotonta tyyliäni.
Ja kas! - kun seuraavan kerran puhuin kielillä, se olikin muuttunut vähän espanjaa latinaa muistuttavaksi kerakepuuroksi paksuine ärrineen ja kaksoiskonsonantteineen! Myös entinen "tyyli" säilyi, ja tulee esille spontaanisti eri tilanteissa. Se tulee esiin lähinnä tilanteissa, joissa jokin minulle tuntematon asia painaa tavallaan kasaan, puristaa rintakehää ja ahdistaa, kuin kovassa hädässä.
Muuttunut kieli on taas kiitoksen, tyytyväisen mielen kieli - raskaan, onnistuneen työpäivan jälkeen, saunan lämmössä, illalla uupuneena vuoteellä, shäferin nuollessa vieressä tyytyväisenä tassujaan.
Liekö muilla minkälaisia kokemuksia?
P.S. Ja kyllähän se ärrä on siinä toisessakin kielessä, nimittäin syvällä kurkussa karahteluna. Ja kuuluu tosiaan myös olevan kieliä, joissa ärrää ei ole lainkaan! Lieko, en tiedä. - WBK
pankko villa kirjoitti:
Raamattuun ja Paavaliin vetoaminen ei asiaa auta kun Jeesuskin opetti rukoilemaan lyhytsanaisesti ja selkeästi.onko pankolla villaa!
Jos saan huomauttaa, Jeesus vietti jopa öitä rukoillen ja kehoitti jatkuvaan anomiseen.
Kaikki tietävät, että leipää syövät kuolevat- turmiollista sis koko leipä - niinkö!?
Lääkettä voiu käyttää väärin, tai oikein. Väärinkäytön vuoksi sitä ei kuitenkaan kielletä. "Kielistähän " voi sanoa miksi vain, mutta ainakaan silloin, kun ei ole sitä itse kokenut, tai on luopio, ei kannattaisi puhua mitään. En tässä väitä, että joku olisi luopio!
Mielestäni kielilläpuhuminen avaa suoran kanavan ylös, vaimentaa omia ajatuksia, antaa Herralle mahdollisuuden puhua suoraan ihmisen mieltämättömälle alueella, panna vaivihkaa käyntiin ajatusketjuja, jotka tietoisuus torjuu. Ja on vaikea kuvitella, että herätettynä makeasta unesta kesken unien hädän puristaessa rintaa ja pakottaessa kielillärukoiluun, kysymys olisi sielullisesta mongerruksesta.
Arvoviululla ei tampata mattoja. Liika kunnioitus taas arvoesinettä kohtaan, tai ennakkoluulot, estävät ottamasta koko esinettä hyppysiin. Eihän tarvitse olla mikään Menuhin näppäilläkseen sormella ukko-noan. Kielet on tarkoitettu myös käyttöön. Niiden käytöstä ei anneta tyylipisteitä, eikä arvioida taiteellista vaikutusta. Kuitenkin Paavalin käyttöohje rakkauden merkityksen alleviivaamisesta on syytä ottaa käyttöön. Ja tolkku ja tahdikkuus. Arvoviulu sinänsä ei takaa taidenautintoa, vaan rakkaus viuluun, musiikkiin ja kuulijapoloisiin vaatii harjoitusta. - Ei tarvitse keksiä
profetta kirjoitti:
vai että paisunut etkö muuta keksi. Herrani Jeesuksen Jumalan Pojan armosta olen pelastunut en omien tekojeni kautta. Hän on suuressa armossaan minut pelastanut ja tehnyt minusta uuden luomuksen. Hän on armossaan antanut minulle kielillä rukoilun armolahja ja voimallisen tekojen armolahjan. Ja vaimon ja 7 lasta ja kahdeksas on tulossa on saanut paljon siunauksia kun totuudessa kuljen. PS.mitä sinä "paisunut olet" , Herralta Jeesukselta saanut, kun noin kateellinen olet?
Ei mitään tarvitse keksiä, sillä kaikesta kirjoittamastasi siis huokuu ja siten myös näkyy sinun paisuneisuutesi, eli siinä on ihan sama henki, kuin mistä seuraavassa Sanan kohdassa kerrotaan:
1. Korinttolaiskirje 14
36 Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?
37 Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky.
38 Mutta jos joku ei sitä ymmärrä, niin olkoon ymmärtämättä.
Eli sinä siis LUULET yksin saavuttaneesi muka Totuuden, ja siis LUULET itsestäsi liikoja, ja nytkin perustelet asioita saamiesi siunauksien perusteella.
Siis et todellakkaan ymmärrä, että kaikki on lahjaa ja vain Armosta saatua, ei omien ansioiden kautta, vaikka sinä selvästi luulet ansainneesi ne siunaukset.
Jumalan on nähdäkseni ollut nyt hyvin pitkämielinen kanssasi, eli Hän ei ole ainakaan vielä kurittanut sinua, kuten rakasta lasta tulisi kurittaa, sillä et taida vielä kestää edes sitä kuritusta, siis Job:in Herra pystyi laittamaan sulatukseen ja kärsimyksiin ja sen kautta ja jälkeen vasta Herra pystyi siunaamaan tätä kaksin kertaisesti.
En siis ole kateellinen sinulle yhtään mistään, vaan säälin sinua, ja toivon sinulle vain hyvää, eli toivoisin Herran avaavan sinun silmäsi näkemään Herran silmillä, eli Totuuden elämästäsi ja toimistasi !
Siis sääli on pinnalla minulla, ei todellakaan kateus !
Minä en todellakaan kadehdi sinun tilaasi ja sokeuttasi, tuon oman tilasi todenmukaiseen näkemiseen.
Siis Herra sinua auttakoon ja avatkoon silmäsi näkemään oman tilasi !
Sillä nyt sinä et tee halla vain itsellesi, vaan myös muille uskoville ! - Näin se menee
WBK kirjoitti:
niinpä se on!
Sen jälkeen olen laonnut lähinnä itse ja karkea egoni ja Kouvolakin on valloittamatta!Näin se menee käytännössä uskovan elämässä, kuten kirjoitit !
Siis Raamattu kertoo "vertaiskertomuksena" asian Mooseksen kautta !
Siis Mooses tiesi jo sen, että Herra tulee häntä käyttämään Israelin kansan auttajana, mutta ensin Mooses lähti omassa voimassaan touhuamaan, ja siitä ei hyvää seurannut, eli ensin Mooses tappoi Egyptiläisen ja sitten selvitti "veljien" välisiä riitoja ja sen kautta joutui pakenemaan yksinäisyyteen, eli erotettiin siis omasta kansastaan.
Siis tuo on kuva nuoresta Uskovasta, jolla on jo tieto tulevista tehtävistään, mutta se homma ei toimi omilla voimilla ja viisaudella sun muulla, vaan Herran pitää ensin riisua Uskova, ja vasta kun Uskova on riisuttu, niin vasta silloin siis Uskova luottaa enää Jumalan voimaan ja kykyihin, ei enää omiinsa !
Jos luemme sen tilan ja asenteen, jossa Jumala sitten kutsui Mooseksen siihen tehtäväänsä, niin näemme sen valtavan suuren eron tuohon nuoreen Moosekseen ja hänen asenteehensa:
2. Mooseksen kirja 3
10 Niin mene nyt, minä lähetän sinut faraon tykö, ja vie minun kansani, israelilaiset, pois Egyptistä."
11 Mutta Mooses sanoi Jumalalle: "Mikä minä olen menemään faraon tykö ja viemään israelilaisia pois Egyptistä?"
12 Hän vastasi: "Minä olen sinun kanssasi; ja tämä olkoon sinulle tunnusmerkkinä, että minä olen sinut lähettänyt: kun olet vienyt kansan pois Egyptistä, niin te palvelette Jumalaa tällä vuorella".
13 Mooses sanoi Jumalalle: "Katso, kun minä menen israelilaisten luo ja sanon heille: 'Teidän isienne Jumala on lähettänyt minut teidän luoksenne', ja kun he kysyvät minulta: 'Mikä hänen nimensä on?' niin mitä minä heille vastaan?"
14 Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne".
Eli Mooses ei enää LUULLUT itsestään mitään, vaan hän tietämällä tiesi, siis jo kokemuksiensa kautta, ettei hän itsessään mihinkään pystyisi !
Se on valtava muutos Uskovassa, ja saman kaltaisen Tien kävi Joosef, eli hänet hänen omat veljensä(toiset uskovat) meinasivat jopa tappaa ja myivät orjaksi, eli sama yksinäisyys ja tavallaan vankeus, ja sama riisuminen omista vääristä luuloista omiin kykyihinsä tapahtui Joosefinkin kohdalla vaikka hänkin siis jo nuoruudesta asti tiesi olevansa Jumalan valittu. - Näin se menee 2
Näin se menee kirjoitti:
Näin se menee käytännössä uskovan elämässä, kuten kirjoitit !
Siis Raamattu kertoo "vertaiskertomuksena" asian Mooseksen kautta !
Siis Mooses tiesi jo sen, että Herra tulee häntä käyttämään Israelin kansan auttajana, mutta ensin Mooses lähti omassa voimassaan touhuamaan, ja siitä ei hyvää seurannut, eli ensin Mooses tappoi Egyptiläisen ja sitten selvitti "veljien" välisiä riitoja ja sen kautta joutui pakenemaan yksinäisyyteen, eli erotettiin siis omasta kansastaan.
Siis tuo on kuva nuoresta Uskovasta, jolla on jo tieto tulevista tehtävistään, mutta se homma ei toimi omilla voimilla ja viisaudella sun muulla, vaan Herran pitää ensin riisua Uskova, ja vasta kun Uskova on riisuttu, niin vasta silloin siis Uskova luottaa enää Jumalan voimaan ja kykyihin, ei enää omiinsa !
Jos luemme sen tilan ja asenteen, jossa Jumala sitten kutsui Mooseksen siihen tehtäväänsä, niin näemme sen valtavan suuren eron tuohon nuoreen Moosekseen ja hänen asenteehensa:
2. Mooseksen kirja 3
10 Niin mene nyt, minä lähetän sinut faraon tykö, ja vie minun kansani, israelilaiset, pois Egyptistä."
11 Mutta Mooses sanoi Jumalalle: "Mikä minä olen menemään faraon tykö ja viemään israelilaisia pois Egyptistä?"
12 Hän vastasi: "Minä olen sinun kanssasi; ja tämä olkoon sinulle tunnusmerkkinä, että minä olen sinut lähettänyt: kun olet vienyt kansan pois Egyptistä, niin te palvelette Jumalaa tällä vuorella".
13 Mooses sanoi Jumalalle: "Katso, kun minä menen israelilaisten luo ja sanon heille: 'Teidän isienne Jumala on lähettänyt minut teidän luoksenne', ja kun he kysyvät minulta: 'Mikä hänen nimensä on?' niin mitä minä heille vastaan?"
14 Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne".
Eli Mooses ei enää LUULLUT itsestään mitään, vaan hän tietämällä tiesi, siis jo kokemuksiensa kautta, ettei hän itsessään mihinkään pystyisi !
Se on valtava muutos Uskovassa, ja saman kaltaisen Tien kävi Joosef, eli hänet hänen omat veljensä(toiset uskovat) meinasivat jopa tappaa ja myivät orjaksi, eli sama yksinäisyys ja tavallaan vankeus, ja sama riisuminen omista vääristä luuloista omiin kykyihinsä tapahtui Joosefinkin kohdalla vaikka hänkin siis jo nuoruudesta asti tiesi olevansa Jumalan valittu.Siis nuo ovat vertais kertomuksia, jotka Uskovaa lohduttavat silloin, kun kaikki "veljet" ja "ystävät" kuten Jobilla hylkäävät ja Uskova erotetaan "kansastaan", mutta silläkin on siis tarkoituksensa, eli se on Jumalan Pyhitys työtä, ja Jumala käyttää niitä "ystäviäkin" siinä, mutta kuten lopulta Jobin piti oppia siunaamaan niitä "ystäviä" jotka heikkona hetkenä löivät lyötyä, niin meidänkin Uskovina tulee oppia siunaamaan niitä "ystäviä" ja veljiä, jota Herra on käyttänyt pyhityksen työkaluina, mutta eiväthä ne ystävätkään kiitosta siitä Herralta saaneet !
Job 42
7 Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.
8 Ottakaa siis seitsemän mullikkaa ja seitsemän oinasta, käykää minun palvelijani Jobin luo ja uhratkaa puolestanne polttouhri, ja minun palvelijani Job rukoilkoon teidän puolestanne. Tehdäkseni hänelle mieliksi en saata teitä häpeälliseen rangaistukseen siitä, ettette puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job."
9 Niin teemanilainen Elifas, suuhilainen Bildad ja naemalainen Soofar menivät ja tekivät, niinkuin Herra oli heille puhunut; ja Herra teki Jobille mieliksi.
10 Ja kun Job rukoili ystäväinsä puolesta, käänsi Herra Jobin kohtalon, ja Herra antoi Jobille kaikkea kaksin verroin enemmän, kuin hänellä ennen oli ollut.
11 Ja kaikki hänen veljensä ja sisarensa ja kaikki hänen entiset tuttavansa tulivat hänen tykönsä ja aterioitsivat hänen kanssaan hänen talossansa, ja he surkuttelivat ja lohduttivat häntä kaikesta siitä onnettomuudesta, jonka Herra oli antanut kohdata häntä. Ja he antoivat kukin hänelle yhden kesitan ja yhden kultarenkaan.
12 Ja Herra siunasi Jobin elämän loppupuolta vielä enemmän kuin sen alkua, niin että hän sai neljätoista tuhatta lammasta, kuusi tuhatta kamelia, tuhat härkäparia ja tuhat aasintammaa.
Siis Ristin Tie, on kärsimysten Tie, kuten Jobin kirja opettaa, ja vain siis kärsimyksien kautta, meistä Uskovista tulee "täydellisiä", ihan samoin kuin Herrastamme tuli:
Hepr. 2:10 Sillä hänen, jonka tähden kaikki on ja jonka kautta kaikki on, sopi, saattaessaan paljon lapsia kirkkauteen, kärsimysten kautta tehdä heidän pelastuksensa päämies täydelliseksi.
Täydellisyys sana on lainausmerkeissä siksi, että se tarkoittaa Hengellistä aikuisuutta, joka Uskovan olisi tarkoitus saavuttaa ja vasta sitten on KAIKKIIN hyviin tekoihin valmistunut:
2. Tim. 2:21 Jos nyt joku puhdistaa itsensä tämänkaltaisista, tulee hänestä astia jaloa käyttöä varten, pyhitetty, isännälleen hyödyllinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmis.
Ef. 4:13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
16 josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.
Siis vasta kun tuo Hengellinen aikuisuus ja "täydellisyys" on saavutettu, niin vasta sitten meistä tulee sen Kristuksen ruumiin toimivia jäseniä todella, sillä "lapsi" ei pysty vielä aikuisen tehtäviin.
En tiedä nyt itse, miksi ja kenelle tämän kirjoitin, mutta Herra tietänee ! :) - profetta
Ei tarvitse keksiä kirjoitti:
Ei mitään tarvitse keksiä, sillä kaikesta kirjoittamastasi siis huokuu ja siten myös näkyy sinun paisuneisuutesi, eli siinä on ihan sama henki, kuin mistä seuraavassa Sanan kohdassa kerrotaan:
1. Korinttolaiskirje 14
36 Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?
37 Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky.
38 Mutta jos joku ei sitä ymmärrä, niin olkoon ymmärtämättä.
Eli sinä siis LUULET yksin saavuttaneesi muka Totuuden, ja siis LUULET itsestäsi liikoja, ja nytkin perustelet asioita saamiesi siunauksien perusteella.
Siis et todellakkaan ymmärrä, että kaikki on lahjaa ja vain Armosta saatua, ei omien ansioiden kautta, vaikka sinä selvästi luulet ansainneesi ne siunaukset.
Jumalan on nähdäkseni ollut nyt hyvin pitkämielinen kanssasi, eli Hän ei ole ainakaan vielä kurittanut sinua, kuten rakasta lasta tulisi kurittaa, sillä et taida vielä kestää edes sitä kuritusta, siis Job:in Herra pystyi laittamaan sulatukseen ja kärsimyksiin ja sen kautta ja jälkeen vasta Herra pystyi siunaamaan tätä kaksin kertaisesti.
En siis ole kateellinen sinulle yhtään mistään, vaan säälin sinua, ja toivon sinulle vain hyvää, eli toivoisin Herran avaavan sinun silmäsi näkemään Herran silmillä, eli Totuuden elämästäsi ja toimistasi !
Siis sääli on pinnalla minulla, ei todellakaan kateus !
Minä en todellakaan kadehdi sinun tilaasi ja sokeuttasi, tuon oman tilasi todenmukaiseen näkemiseen.
Siis Herra sinua auttakoon ja avatkoon silmäsi näkemään oman tilasi !
Sillä nyt sinä et tee halla vain itsellesi, vaan myös muille uskoville !Tulin Herrani Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan Armosta vuonna 1987 uskoon ja hän on antanut minulle totuutta että on yksi Jumala ja hän on itse Jumslan Poika. Ps.mutta te kolminaisuusopin puolustajat teillä on kolme jumalaa ja sitä ei Jumalan sanasta löydy.Turhan puhujia ja kirjoittajia olette. Tyhjiä astioita jotka kumisee tyhjyyttä valheen hengessä. Joten tehkää parannus totuuteen.
- WBK
profetta kirjoitti:
Tulin Herrani Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan Armosta vuonna 1987 uskoon ja hän on antanut minulle totuutta että on yksi Jumala ja hän on itse Jumslan Poika. Ps.mutta te kolminaisuusopin puolustajat teillä on kolme jumalaa ja sitä ei Jumalan sanasta löydy.Turhan puhujia ja kirjoittajia olette. Tyhjiä astioita jotka kumisee tyhjyyttä valheen hengessä. Joten tehkää parannus totuuteen.
profetta!
Löytyyhän sinuakin vähintäin kolme - ja enemmänkin. Voit olla isä, isäsi lapsi, aviomies, veli.
Se, miten sinua ,yhtä sinänsä, puhutellaan , riippuu puhuttelijan asemasta sinuun.
Poikasi ei sano. "anna veliseni rahaa!", tai isäsi.; " isä, anna anteeksi"! Vaimosi ei pyydä sinua veljenään lenkille- ja niin edelleen.
Kun meillä on asiaa korkeimmalle, voimme tehdä sen Isälle. Luojalle. Jeesukselle, Sovittajallke, tai Jeesuksen ja Jumalan Hengelle, eli Eläväksi Tekevälle! - profetta
WBK kirjoitti:
profetta!
Löytyyhän sinuakin vähintäin kolme - ja enemmänkin. Voit olla isä, isäsi lapsi, aviomies, veli.
Se, miten sinua ,yhtä sinänsä, puhutellaan , riippuu puhuttelijan asemasta sinuun.
Poikasi ei sano. "anna veliseni rahaa!", tai isäsi.; " isä, anna anteeksi"! Vaimosi ei pyydä sinua veljenään lenkille- ja niin edelleen.
Kun meillä on asiaa korkeimmalle, voimme tehdä sen Isälle. Luojalle. Jeesukselle, Sovittajallke, tai Jeesuksen ja Jumalan Hengelle, eli Eläväksi Tekevälle!Isä Jumala antoi kaiken vallan maanpäällä Pojalleen Jeesukselle, Jeesus vastaa rukouksiin. ISÄ JUMALA KOHTAA EHKÄ SINUAKIN PYHÄN HENKENSÄ KAUTTA SANOILLA: LUOTA MINUN POIKAANI. PS. JEESUS VASTAA RUKOUKSIIN JA SIUNAA.
- Uskova
WBK kirjoitti:
onko pankolla villaa!
Jos saan huomauttaa, Jeesus vietti jopa öitä rukoillen ja kehoitti jatkuvaan anomiseen.
Kaikki tietävät, että leipää syövät kuolevat- turmiollista sis koko leipä - niinkö!?
Lääkettä voiu käyttää väärin, tai oikein. Väärinkäytön vuoksi sitä ei kuitenkaan kielletä. "Kielistähän " voi sanoa miksi vain, mutta ainakaan silloin, kun ei ole sitä itse kokenut, tai on luopio, ei kannattaisi puhua mitään. En tässä väitä, että joku olisi luopio!
Mielestäni kielilläpuhuminen avaa suoran kanavan ylös, vaimentaa omia ajatuksia, antaa Herralle mahdollisuuden puhua suoraan ihmisen mieltämättömälle alueella, panna vaivihkaa käyntiin ajatusketjuja, jotka tietoisuus torjuu. Ja on vaikea kuvitella, että herätettynä makeasta unesta kesken unien hädän puristaessa rintaa ja pakottaessa kielillärukoiluun, kysymys olisi sielullisesta mongerruksesta.
Arvoviululla ei tampata mattoja. Liika kunnioitus taas arvoesinettä kohtaan, tai ennakkoluulot, estävät ottamasta koko esinettä hyppysiin. Eihän tarvitse olla mikään Menuhin näppäilläkseen sormella ukko-noan. Kielet on tarkoitettu myös käyttöön. Niiden käytöstä ei anneta tyylipisteitä, eikä arvioida taiteellista vaikutusta. Kuitenkin Paavalin käyttöohje rakkauden merkityksen alleviivaamisesta on syytä ottaa käyttöön. Ja tolkku ja tahdikkuus. Arvoviulu sinänsä ei takaa taidenautintoa, vaan rakkaus viuluun, musiikkiin ja kuulijapoloisiin vaatii harjoitusta.WBK! Mistä ihmeestä olet saanut oppisi? Raamattu ei todellakaan opeta, että siansaksakielillä rukoilu avaisi jonkin erityisen suoran kanavan Jumalan tykö!!!! Tai oikeastaan sinä itse myönsit, että "mielestäni" siis ajatus ja oppi on juurikin sinun omasi! Sääli, että uskot itseesi ja ajatuksiisi enemmän kuin Raamattuun!
Raamattu ei todellakaan tue sinun oppiasi!
Raamatussa Apostolit SAARNASIVAT JUMALAN SANAA vierailla kielillä niille, joiden äidinkieli kyseinen kieli oli, vaikka he itse eivät kyseistä kieltä osanneetkaan. Se oli todellakin suuri Jumalan ihme ja merkki juutalaiselle kansalle!
Kyse ei siis ollut häpeällisestä siansaksasta, vaan oikeista kielistä oikeille kuulijoille! - WBK
profetta kirjoitti:
Isä Jumala antoi kaiken vallan maanpäällä Pojalleen Jeesukselle, Jeesus vastaa rukouksiin. ISÄ JUMALA KOHTAA EHKÄ SINUAKIN PYHÄN HENKENSÄ KAUTTA SANOILLA: LUOTA MINUN POIKAANI. PS. JEESUS VASTAA RUKOUKSIIN JA SIUNAA.
profetta!
Kyllä jämpti on niin! Musta on valkea! Ykstotisesti: se on ny moron! - Kysyn vaan
profetta kirjoitti:
Isä Jumala antoi kaiken vallan maanpäällä Pojalleen Jeesukselle, Jeesus vastaa rukouksiin. ISÄ JUMALA KOHTAA EHKÄ SINUAKIN PYHÄN HENKENSÄ KAUTTA SANOILLA: LUOTA MINUN POIKAANI. PS. JEESUS VASTAA RUKOUKSIIN JA SIUNAA.
>>Isä Jumala antoi kaiken vallan maanpäällä Pojalleen Jeesukselle,
- WBK
Uskova kirjoitti:
WBK! Mistä ihmeestä olet saanut oppisi? Raamattu ei todellakaan opeta, että siansaksakielillä rukoilu avaisi jonkin erityisen suoran kanavan Jumalan tykö!!!! Tai oikeastaan sinä itse myönsit, että "mielestäni" siis ajatus ja oppi on juurikin sinun omasi! Sääli, että uskot itseesi ja ajatuksiisi enemmän kuin Raamattuun!
Raamattu ei todellakaan tue sinun oppiasi!
Raamatussa Apostolit SAARNASIVAT JUMALAN SANAA vierailla kielillä niille, joiden äidinkieli kyseinen kieli oli, vaikka he itse eivät kyseistä kieltä osanneetkaan. Se oli todellakin suuri Jumalan ihme ja merkki juutalaiselle kansalle!
Kyse ei siis ollut häpeällisestä siansaksasta, vaan oikeista kielistä oikeille kuulijoille!Uskova!
Pilkkasi alkaa muuttua irvistykseksi, mutta ans kattoo nyt! Mikä se on, mikä todella näyttää ihmisille totuuden, syniin ja armon? No, vanha tuttuhan se - Pyhä Henkipä hyvinkin! Siis lähettää faksin, kIrjoittaa kirjeen, piirtää seinälle, tai huutaa korvaan - no ei! - vaan se on se lähes kuulumaton "still, small voice" , kuten king Jaska sen kääntää!
Älä sinä enää sääli minua, säälin itsekin itseäni niikaa, minä syntisäkki!
Mihinkäs se Hengen taito olisi hävinnyt, sillä opettihan itse Herra opetuslapsiaan Hengen välityksellä ja Henki rohkaisi ja varoitti Paavalia milloin mistäkin! Ja annahan nyt lopulta se Sanankohta, jossa eksplisiittisesti sanotaan, että kielilläpuhuminen, se aito loppui apostolisen ajan päätyttyä. Tuskin saan unta, ennenkuin kuulen vastauksesi. Uusi Raamatun käännös näkyy puhuvan "oudoista kielistä" .P aavali taas enkelien kielestä, mikä onkin mielenkiintoinen juttu. Pitääkö enkelien kommunikoida täydellisesti kieliopin mukaan rakennetulla kielellä sfäärissä, missä ajatuksetkin luetaan?.
Kuvittelehan tilanne: apostolit puhuvat kuin vähän päissään -kuulijoiden mukaan näin! - yli 70-kielellä ilman äänentoistolaitteita meluavan kansanpaljouden keskellä- Raamattu sanoo, että "he KUULIUVAT näiden puhuvan omalla kielellään" - ei siis varsinaisesti sanota, että apostolit puhuivat vieraita kieliä- vaikka kyllä tietysti voivatkin. Kyse onkin enemmän kuulemis-, kuin puhumisihmeestä, olosuhteet huomioonottaen. Siis, pikkasen nyt malttia! Jos irvailu on pääpointtisi, niin tee se sitten kunnon rienaavasti, tämä nyt on vähän "lukewarm"ia, tämä!
- Uskova
Profetta! Raamatussa kielillä ei koskaan rukoiltu, eli Raamattu ei tunne mitään erityistä rukouskieltä. Kaikki ihmiset kaikkina aikoina rukoilevat omalla kielellään, jotta ihmisen syvimmät ajatukset olisivat rukouksessa mukana. Siansaksalla ei ihminen voi ajatella, koska siansaksa ei ole mitään, joten niin ei tietenkään voi rukoilla! Apostolit kyllä saarnasivat kielillä, eli saarnasivat ulkomaalaisille heidän omalla äidinkielellään, vaikka Apostolit eivät itse näitä kieliä olleet opiskelleet eivätkä ymmärtäneet. Se oli suuri Jumalan ihme!
Nykyiset siansaksahenkien kasteet on omittu pakanauskonnoista. Pakanauskontoihin kuuluu yhtyminen henkimaailmaan kielen avulla. Toisaalta suurin osa nykyisistä helluntai-karismaattisista kielilläpuhujista on vain jonkin itsesuggestion vaikutuksen alaisena, ei niinkään henkimaailmojen. Tällainen siansaksakieli tulee jokaiselle halukkaalle suhteellisen helpolla tavalla. Se ei kuitenkaan ole hyväksi, sillä se on merkki oman psyyken murtumisesta. Samanlaiset kielet tulevat ihmisille joskus aivovamman yhteydessä. Tiedän itsekin monia tapauksia, ja toipuminen näistä kielistä voi viedä hyvin kauan, aina niistä ei parane ollenkaan. Eli nämä siansaksakielet ovat vain yksi aivojemme käsittämättömistä ominaisuuksista.
Monilla helluntailaisilla pienet lapset ovat alkaneet puhua siansaksaa, lähinnä matkimalla. Osaan kuitenkin vaikuttaa selvästi vanhempien transsitila, joka vaikuttaa haitallisesti pieniin lapsiin. On hyvin yleistä, että kuuluisien suggeroijien ja hypnotisoijien, kuten esim. Reinhard Bonnken ja Benny Hinnin, kokouksissa valtavat ihmismassat rupeavat puhumaan siansaksakieltä, eli saavat ns. helluntai-henkikasteen, vaikka eivät edes kuule raamatullista Evankeliumia, eli heillä ei ole minkäänlaista yhteyttä Jumalan Hengen kanssa.
Helluntailaisilla siansaksan puhuminen on siis vain uskonnollinen tapa, se ei mitenkään viittaa Pyhään Henkeen tai pelastukseen. Sen takia on todella vaarallista puhua Pyhästä Hengestä siansaksakielen antajana, sillä Häntä ei todellakaan saa syyttää näin epäkristillisestä ja häpeällisestä asiasta. Kaikki mitä Jumala Pyhä Henki antaa ihmiselle on täydellistä! Siansaksa ei ole täydellistä, vaan kaoottista ja häpeällistä, epänormaalia, käsittämätöntä, epätäydellistä, harhaa. Siansaksalla ei ole mitään tekemistä alkuseurakunnassa toimineen apostolisen merkkilahjan kanssa.- ~~tähkäpää~~
Miten selität nämä:
1. Kor. 14:4 Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa. - profetta
Rukoillaan että Herrani Jeesus Kristus Jumalan Poika kohtaisi sinua "uskova" ja täyttäsi sinut Pyhällä Hengellä ja saisit kielillä rukoilun armolahjan. Silloin saisit rakentua uskossa kun uusin kielin kiittää Herra Jeesusta rukoilisit!
profetta kirjoitti:
Rukoillaan että Herrani Jeesus Kristus Jumalan Poika kohtaisi sinua "uskova" ja täyttäsi sinut Pyhällä Hengellä ja saisit kielillä rukoilun armolahjan. Silloin saisit rakentua uskossa kun uusin kielin kiittää Herra Jeesusta rukoilisit!
Nimmari uskova kertoi totuuden.
Te jotka puolustatte tuota kielilläpuhumista niin kyssäri: miksi jumala ei puhu normaalisti ihmisen kautta-siten että kuulija voisi ymmärtää jumalaa?- Uskova
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Miten selität nämä:
1. Kor. 14:4 Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.Tähkäpää! Kun nämä sanat puhuttiin, niin kielten armolahja oli käytössä, huomaatko, että Apostolit olivat silloin elossa? Tämähän oli Paavalin puhetta Korinton seurakunnalle. Näissä jakeissa Paavali moitti sarkastisella tavallaan niitä, jotka luulivat olevansa jotenkin parempia, kun puhuivat kielillä. He rakensivat omaa egoaan, eivätkä seurakuntaa! Yksikään armolahja ei Raamatun mukaan ollut oikeasti itsensä rakentamiseen, vaan pelkästään toisten rakentamiseen!
Myöhemmissä jakeissa Paavali kertoo, kuinka hyödytöntä kielillä puhuminen on silloin, kun kukaan ei käännä kieltä eikä kukaan käsitä. Se on tuuleen puhumista, sanoo Paavali. Se siis ei samalla voi oikeasti ketään rakentaa. Jos se olisi oikeasti puhumista Jumalalle, niin Paavali ei moittisi sitä tuuleen puhumiseksi! Niin ikään hän selittää, että kielilä ei voi rukoilla, koska rukoilla pitää ymmärryksellä.
Toisaalta, koska Paavalin opetuksen mukaan kielet eivät ole merkki uskoville, vaan niille , jotka eivät usko, eli ei-uskoville juutalaisille, niin meidän on turha miettiä niin tarkkaan kieliä nykypäivänä, koska niitä ei enää ole käytössä! Kielet tulivat vain ja ainoastaan Apostolien välityksellä, joten senkään puolesta niitä ei enää voi olla, ja toiseksi, juutalaisille ei enää anneta erityisiä merkkejä, sillä he pelastuvat nykyisin samanlaisesti Evankeliumin kautta kuin pakanatkin.
Eikö tunnu jotenkin hoopolta Raamatun opetuksen jälkeen, että hellarit sanovat kielten olevan merkki Pyhän Hengen kasteesta? Kenelle siis merkki? Niille, jotka eivät usko!!!!!!!! ja vielä juutalaisille!!!! Montakohan ei-uskovaa juutalaista keskimäärin helluntaiseurakunnissa on ottamassa tätä kielten merkkiä vastaan??? Tuskin kovin montaa...
Ja toinen hassu helluntaiopetus on se, että kielet tulee ensin, ja sitten vasta voi seurata muut armolahjat, esim. tuo profetointi. Eli siis hellareilla kielet ovat tärkein armolahja, kaiken alku, - mutta Raamatun mukaan se oli vähäisin armolahjoista! Eikö se pane ihmistä ajattelemaan? - Uskova
sarisusannass73 kirjoitti:
Nimmari uskova kertoi totuuden.
Te jotka puolustatte tuota kielilläpuhumista niin kyssäri: miksi jumala ei puhu normaalisti ihmisen kautta-siten että kuulija voisi ymmärtää jumalaa?Jumala on aina puhunut ihmisille ymmärrettävällä kielellä, ihmisen omalla äidinkielellä. Jumala laittoi kerran VT:ssa aasinkin puhumaan ihmisen kielellä, jotta hölmö profeetta voisi ymmärtää. Jumala ei anna siansaksaa eikä niitä kuuntele.
- Uskova
Uskova kirjoitti:
Jumala on aina puhunut ihmisille ymmärrettävällä kielellä, ihmisen omalla äidinkielellä. Jumala laittoi kerran VT:ssa aasinkin puhumaan ihmisen kielellä, jotta hölmö profeetta voisi ymmärtää. Jumala ei anna siansaksaa eikä niitä kuuntele.
Profettalla näyttää olevan erilainen raamattu! Tai mikä lie kirja tai oppi....Mutta selvästikään hän ei ole tutustunut Jumalan sanaan eli Raamattuun. En todellakaan tahtoisi kohdata hänen jumalaansa tai mitä lie henkiolentoa häpeällisine siansaksoineen!
- profetta
Uskova kirjoitti:
Profettalla näyttää olevan erilainen raamattu! Tai mikä lie kirja tai oppi....Mutta selvästikään hän ei ole tutustunut Jumalan sanaan eli Raamattuun. En todellakaan tahtoisi kohdata hänen jumalaansa tai mitä lie henkiolentoa häpeällisine siansaksoineen!
Teille on Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta Jumalan Pojasta tullut kompastuskivi ja loukkauskallio. Ei ole evankeliumin totuus mennyt perille. Te turvaatte Jumalaan, ettekä usko sitä kuinka Isä Jumala on antanut kaiken vallan maanpäällä Pojalleen Jeesukselle.Te olette tyhjän kolminaisuusopin torvia. Ps.olen lukenut 33/38 käännöstä siitä saakka kun uskoon tulin ja se on riittänyt totuuteen minulle.
- WBK
Uskova kirjoitti:
Tähkäpää! Kun nämä sanat puhuttiin, niin kielten armolahja oli käytössä, huomaatko, että Apostolit olivat silloin elossa? Tämähän oli Paavalin puhetta Korinton seurakunnalle. Näissä jakeissa Paavali moitti sarkastisella tavallaan niitä, jotka luulivat olevansa jotenkin parempia, kun puhuivat kielillä. He rakensivat omaa egoaan, eivätkä seurakuntaa! Yksikään armolahja ei Raamatun mukaan ollut oikeasti itsensä rakentamiseen, vaan pelkästään toisten rakentamiseen!
Myöhemmissä jakeissa Paavali kertoo, kuinka hyödytöntä kielillä puhuminen on silloin, kun kukaan ei käännä kieltä eikä kukaan käsitä. Se on tuuleen puhumista, sanoo Paavali. Se siis ei samalla voi oikeasti ketään rakentaa. Jos se olisi oikeasti puhumista Jumalalle, niin Paavali ei moittisi sitä tuuleen puhumiseksi! Niin ikään hän selittää, että kielilä ei voi rukoilla, koska rukoilla pitää ymmärryksellä.
Toisaalta, koska Paavalin opetuksen mukaan kielet eivät ole merkki uskoville, vaan niille , jotka eivät usko, eli ei-uskoville juutalaisille, niin meidän on turha miettiä niin tarkkaan kieliä nykypäivänä, koska niitä ei enää ole käytössä! Kielet tulivat vain ja ainoastaan Apostolien välityksellä, joten senkään puolesta niitä ei enää voi olla, ja toiseksi, juutalaisille ei enää anneta erityisiä merkkejä, sillä he pelastuvat nykyisin samanlaisesti Evankeliumin kautta kuin pakanatkin.
Eikö tunnu jotenkin hoopolta Raamatun opetuksen jälkeen, että hellarit sanovat kielten olevan merkki Pyhän Hengen kasteesta? Kenelle siis merkki? Niille, jotka eivät usko!!!!!!!! ja vielä juutalaisille!!!! Montakohan ei-uskovaa juutalaista keskimäärin helluntaiseurakunnissa on ottamassa tätä kielten merkkiä vastaan??? Tuskin kovin montaa...
Ja toinen hassu helluntaiopetus on se, että kielet tulee ensin, ja sitten vasta voi seurata muut armolahjat, esim. tuo profetointi. Eli siis hellareilla kielet ovat tärkein armolahja, kaiken alku, - mutta Raamatun mukaan se oli vähäisin armolahjoista! Eikö se pane ihmistä ajattelemaan?Uskova!
Ei ole oikein validia sanoa, että apostolit olivat elossa - nimittäin mistä tahansa UT; n kirjeiden sanomasta voidaan sanoa, että se päti vain apostolien eläessä.
Kielten puhuminen merkkinä ulkopuolisille on lähinnä pelote. Kukaan ei tule sitä halutakseen. Mutta jos kielten jalompi muoto, eli profetoiminen olisi yleistä, se ottaisi karkurir kiinni ovella ja paljastaisi näiden synnit.
Onko parannuksenteko oman egon harjoittamista? Kielilläpuhuminen johtaa usein napit vastakkain Pyhän Hengen ja oman pinttyneen ajatustavan mukaan, Tämä on harjoitus, johon tietoinen mieli ei voi osallistua väärentämättä tarkoitusta.
Joka ei ala vähäisimmästä, ei ala ollenkaan. Miksi Paavali väittäisi puhuvansa eniten kielillä, jos se on noin turhaa ajanhaaskausta!
Nyt on sekoittunut hurskaasti kaksi asiaa : kielilläpuhuminen yksin ja puhuminen seurakunnassa, Jälkimmäisessä tapauksessa pitää olla "tulkki", yksinpuhuttaessa koko selitysajatus on hassu. tulkata itselleen.
Korvausteologian juuriversoina kasvaa näitä armolahjojen uudelleenjusteerauksia.
Roomalaiskirjeen juutalaissanoma on tainnut tällöin jäädä liian vähälle painotukselle. - WBK
Uskova kirjoitti:
Jumala on aina puhunut ihmisille ymmärrettävällä kielellä, ihmisen omalla äidinkielellä. Jumala laittoi kerran VT:ssa aasinkin puhumaan ihmisen kielellä, jotta hölmö profeetta voisi ymmärtää. Jumala ei anna siansaksaa eikä niitä kuuntele.
uskoiva!
No eipä ole näin! Koko VT on vertauskuvaa, kuvaa tulevasta hyvästä. - ~~tähkäpää~~
WBK kirjoitti:
Uskova!
Ei ole oikein validia sanoa, että apostolit olivat elossa - nimittäin mistä tahansa UT; n kirjeiden sanomasta voidaan sanoa, että se päti vain apostolien eläessä.
Kielten puhuminen merkkinä ulkopuolisille on lähinnä pelote. Kukaan ei tule sitä halutakseen. Mutta jos kielten jalompi muoto, eli profetoiminen olisi yleistä, se ottaisi karkurir kiinni ovella ja paljastaisi näiden synnit.
Onko parannuksenteko oman egon harjoittamista? Kielilläpuhuminen johtaa usein napit vastakkain Pyhän Hengen ja oman pinttyneen ajatustavan mukaan, Tämä on harjoitus, johon tietoinen mieli ei voi osallistua väärentämättä tarkoitusta.
Joka ei ala vähäisimmästä, ei ala ollenkaan. Miksi Paavali väittäisi puhuvansa eniten kielillä, jos se on noin turhaa ajanhaaskausta!
Nyt on sekoittunut hurskaasti kaksi asiaa : kielilläpuhuminen yksin ja puhuminen seurakunnassa, Jälkimmäisessä tapauksessa pitää olla "tulkki", yksinpuhuttaessa koko selitysajatus on hassu. tulkata itselleen.
Korvausteologian juuriversoina kasvaa näitä armolahjojen uudelleenjusteerauksia.
Roomalaiskirjeen juutalaissanoma on tainnut tällöin jäädä liian vähälle painotukselle.Eipä minun tarvinne tuohon sen enempää vastatakaan.
Näin sitä voidaan Raamattua selittä oman mielensä mukaiseksi lisäilemällä sinne sellaistakin, mitä siellä ei edes ole, kuten mm. tämä:
>>"Näissä jakeissa Paavali moitti sarkastisella tavallaan niitä, jotka luulivat olevansa jotenkin parempia, kun puhuivat kielillä. He rakensivat omaa egoaan, eivätkä seurakuntaa!">"Miksi Paavali väittäisi puhuvansa eniten kielillä, jos se on noin turhaa ajanhaaskausta!" - WBK
uskova- mihin?
Mihin sinä häivytät sen Paavalin ohjeen ja kommentin, että kielilläpuhuva puhuu SALAISUUKSIA" hengessä- Aika paha pointti! Tai se Jeesuksen kommentti samarialaiselle naiselle, että pitää rukoilla Hengessä ja totuudessa, ja missäpä tämä turvallisemmin tapahtuu, kuin Totuuden Hengessä?!
Kielilläpuhuminen EI ole transsitila- kielillä ei ruveta puhumaan noin vain. Olen varma, ettet todellisuudessa tunne yhtään henkilöä, jolle kielilläpuhuminen olisi johtanut mielenhäiriöön. Psyykeä vapauttava asia kielilläpuhuminen kyllä on.
Kielilläpuhuminen on aivojen lepotila, ei mikään reaktori. Kielelläpuhumiseen ei suggeroida. Tämän teorian uskomiseen kylläkin, sillä mitään todisteita ei ole. Kun herään täysin rauhassa yöllä, ja mieli on hyvä, tai jostain huoli painaa, eikä tiedä, miten rukoilla - no, pitäähän kunnon uskovan nyt tietää, miten rukoilla, miten muotoiulla pyyntö ja varoa liikaa tunnetta, hihhulointia - eiks juu - niin Raamatun neuvo auttaa . Henki auttaa rukoilemaan oikealla tavalla. Sääli vähän järkevää tajuntaa, minkä Sana näin kylmästi sivuuttaa! Uskova kirjoitti:
Tähkäpää! Kun nämä sanat puhuttiin, niin kielten armolahja oli käytössä, huomaatko, että Apostolit olivat silloin elossa? Tämähän oli Paavalin puhetta Korinton seurakunnalle. Näissä jakeissa Paavali moitti sarkastisella tavallaan niitä, jotka luulivat olevansa jotenkin parempia, kun puhuivat kielillä. He rakensivat omaa egoaan, eivätkä seurakuntaa! Yksikään armolahja ei Raamatun mukaan ollut oikeasti itsensä rakentamiseen, vaan pelkästään toisten rakentamiseen!
Ja toinen hassu helluntaiopetus on se, että kielet tulee ensin, ja sitten vasta voi seurata muut armolahjat, esim. tuo profetointi. Eli siis hellareilla kielet ovat tärkein armolahja, kaiken alku, - mutta Raamatun mukaan se oli vähäisin armolahjoista! Eikö se pane ihmistä ajattelemaan?Uskova!
Aaaaaaaa-Men!- Uskova
WBK kirjoitti:
uskova- mihin?
Mihin sinä häivytät sen Paavalin ohjeen ja kommentin, että kielilläpuhuva puhuu SALAISUUKSIA" hengessä- Aika paha pointti! Tai se Jeesuksen kommentti samarialaiselle naiselle, että pitää rukoilla Hengessä ja totuudessa, ja missäpä tämä turvallisemmin tapahtuu, kuin Totuuden Hengessä?!
Kielilläpuhuminen EI ole transsitila- kielillä ei ruveta puhumaan noin vain. Olen varma, ettet todellisuudessa tunne yhtään henkilöä, jolle kielilläpuhuminen olisi johtanut mielenhäiriöön. Psyykeä vapauttava asia kielilläpuhuminen kyllä on.
Kielilläpuhuminen on aivojen lepotila, ei mikään reaktori. Kielelläpuhumiseen ei suggeroida. Tämän teorian uskomiseen kylläkin, sillä mitään todisteita ei ole. Kun herään täysin rauhassa yöllä, ja mieli on hyvä, tai jostain huoli painaa, eikä tiedä, miten rukoilla - no, pitäähän kunnon uskovan nyt tietää, miten rukoilla, miten muotoiulla pyyntö ja varoa liikaa tunnetta, hihhulointia - eiks juu - niin Raamatun neuvo auttaa . Henki auttaa rukoilemaan oikealla tavalla. Sääli vähän järkevää tajuntaa, minkä Sana näin kylmästi sivuuttaa!Raamattu ei opeta, että kielilläpuhuminen olisi aivojen lepotila. Raamattu myös vetoaa aina ihmisen ymmärrykseen, mitä ei saa sivuuttaa milloinkaan. Paavali opettaa paljon asioita, mistä tulee rukoilla, niin ei tarvita mitään pakanauskontojen henkimaailmoja. Pyhä Henki auttaa kaikkia oikeita uskovia, mutta ei missään nimessä siansaksalla.
- de jure
Uskova kirjoitti:
Raamattu ei opeta, että kielilläpuhuminen olisi aivojen lepotila. Raamattu myös vetoaa aina ihmisen ymmärrykseen, mitä ei saa sivuuttaa milloinkaan. Paavali opettaa paljon asioita, mistä tulee rukoilla, niin ei tarvita mitään pakanauskontojen henkimaailmoja. Pyhä Henki auttaa kaikkia oikeita uskovia, mutta ei missään nimessä siansaksalla.
uskova!
Uusi aivotutkimus on pajastanut, että kielilläpuhujan aivot ovat lepotilassa! Ettäkö kirkossasi kaikki on täysin Sanan mukaista! Mutta ainahan ne toisen raput kaipaavat puhdistusta, vaikka omilla olisi törkyä yllin kyllin.
Liika into tuomita sokaisee aivot, kun oikeaoppisuuden havukka istahtaa olkapäälle.
Kun opista tulee niin fanaattisesti oikeassa oleva omasta mielestään, se lakkaa olemasta oikeakin!
- mistä tietää
Mutta eihän aina ole edes varmaa, onko jokin kielilläpuhuminen Jumalasta ?Olen kuullut puhuttavan täälläpäin eräästä saarnaajasta, jonka kielet selitettiin suomeksi. Kuinka ollakaan, sanoma olikin sielunvihollisesta.
- WBK
tästä tietää!
Oletko kuullut, että joku Veitikka tekeytyy valkeuden enkeliksi, vaikka sydän on musta. kuin korpin höyhenet? Jos taas tunnustaa, että Jeesus Kristus on Herra, voi puhujaan luottaa.
Kun automerkki -X vetää markkinoilta pois y-määrän autoja, joissa on vika, se ei merkitse, että kaikki muutkin X;ät olisivat raakkjeja, - Uskova
Nykyisin kielet ovat riivaajista tai ihmisen omasta sielusta. Samat kielet tulivat mormoneille sata vuotta ennen kuin hellareille. Myös shamaanit ja woodoo käyttävät samoja kieliä.
- Uskova
WBK! Suulla on helppo sanoa, että Jeesus Kristus on Herra, vaikka aikomuksena on vain kerätä hölmöiltä rahat! Äläpä pelkästään sillä luota kehenkään puhujaan, tai olet aika heikoilla. Eipä hellarit ja karismaatitkaan kerro olevansa harhaoppisia huijareita, vaan Jeesuksesta hekin puhuvat.
- WBK
Hyvä uskova!
Tehdäänpä nyt näin - tai siis minulla on valta päättää vain omasta tekemisestäni.
Tässä on nyt mielipiteitä tuuletettu- kiitos siitä. Samoin mielenkiinnosta asiaan. Pelkään kuitenkin pahoin, ettei sanailun jatkaminen rakenna ketään, paitsi niitä, jotka riemuitsevat, miten he läimivät toisiaan Raamatulla. Pyydän kovasti anteeksi, jos ja kun olen harhaan johtanut. Se nyt ei yksin johdy ilkeästä tahdosta, vaan luonnollisesti siitä, että olen sitten itsekin harhassa.
Kielikeskustelusta sanon vielä tämän - kieli keskellä suuta ; pelastuksen ja perillepääsyn kannalta kokonaan muut jutut ovat tärkeämpiä.
En uskalla juuri siunausta toivotella, koska en tiedä, onko se kirkkopoliittisesti korrektia kielenkäyttöä, ja koituu toivottelun kohteelle rasitteeksi viestinä väärästä laumasta. joten toivon vain neutraalisti : Hyvää kevättä! Ja myös tarkoitan sitä, sillä tuntuu, että kuitenkin olemme periaatteessa samalla taipaleella!. Terkut myös muille!
WBK poistuu nyt hipsutellen kohti tuntemattomia polkuja! Tsau!
- ................
Lähde: http://www.uskon.fi/html/tayttya.html
Kielillä puhumisen lahja merkitsee kykyä puhua kieltä, jota ei ole koskaan oppinut. Paavali sanoo sen voivan olla enkelien kieli (1 Kor. 13:1) tai se voi olla joku normaali kieli.
Eräs ystäväni, joka asuu pääkaupunkiseudulla ja kuuluu yhteen Helsinkiläiseen seurakuntaan kertoi seuraavan tapauksen:
Jokke on työssä Helsingissä ja eräänä päivänä hän koki, että Jumala haluaa hänen menevän illalla seurakunnan rukoustilaisuuteen. Hän asuu melko kaukana Helsingin ulkopuolella ja jäi töiden jälkeen Helsinkiin ja meni illalla seurakunnan rukoustilaisuuteen. Kun tilaisuudessa tuli rukoilemisen aika, hän koki, että Jumala haluaa hänen menevän eteen saarnapönttöön ja puhuvan kielillä. Hän meni, eteen ja puhui kielillä jonkin aikaa ja meni takaisin paikalleen ja ihmetteli hieman, miksi Jumala halusi hänen tekevän niin.
Kun hän oli mennyt omalle paikalleen, niin mikrofonin taakse asteli mies, jota hän ei ollut ennen nähnyt. Mies kertoi, että hän on kristitty diplomaatti ja on ollut elämässään useita vuosia diplomaattina Romaniassa ja osaa romanian kieltä hyvin. Hän kertoi, että äskeinen mies oli puhunut romaniaa ja selitti suomeksi mitä romaniaksi oli sanottu. Sitten hän sanoi, että loppuosaa puheesta hän ei käännä, koska se oli tarkoitettu henkilökohtaisesti hänelle.- Uskova
Paavali ei sano, että se enkelten kieli, ei hän myöskään tarjoa itseään poltettavaksi. Nämä olivat vain Paavalin vertauskuvallista puhetta. Hän puhui paljon kuvakieltä, jota ei ollut tarkoitus ottaa sanatarkasti. Ap.t. 2 kertoo tarkasti, miten kielilläpuhumisen armolahja toimi oikeasti. Apostolit puhuivat Jumalan sanaa 15 eri kielellä ja kuulijat ymmärsivät puheen. Eivät höbötelleet häpeällistä siansaksaa eli nykypakanallista "rukouskieltä". Raamattu ei tunne rukouskieltä ollenkaan, pakanauskontojen käsite se on.
- Uskova
Raamattu selkeästi KIELTÄÄ kielillä puhumisen seurakunnassa. Joten Jumala ei ollut tämän asian takana. Hän ei voi itseänsä kieltää, eikä Raamattu erehdy. Jumala ei myöskään anna salaviestejä kielillä. Kyse on todellakin riivaajista. Sori, mutta parempi luottaa Raamattuun vain. Ja kielet Jeesus lupasi vain "niille yhdelletoista" eli Apostoleille, eikä tämä liikemies varmastikaan ollut alkuseurakunnan Apostoli.
- hurlumhei
Uskova kirjoitti:
Raamattu selkeästi KIELTÄÄ kielillä puhumisen seurakunnassa. Joten Jumala ei ollut tämän asian takana. Hän ei voi itseänsä kieltää, eikä Raamattu erehdy. Jumala ei myöskään anna salaviestejä kielillä. Kyse on todellakin riivaajista. Sori, mutta parempi luottaa Raamattuun vain. Ja kielet Jeesus lupasi vain "niille yhdelletoista" eli Apostoleille, eikä tämä liikemies varmastikaan ollut alkuseurakunnan Apostoli.
uskova!
Missä kohtaa kieltää? Asia on juuri päinvastoin Sanan mukaan! - sola scriptura
Uskova kirjoitti:
Paavali ei sano, että se enkelten kieli, ei hän myöskään tarjoa itseään poltettavaksi. Nämä olivat vain Paavalin vertauskuvallista puhetta. Hän puhui paljon kuvakieltä, jota ei ollut tarkoitus ottaa sanatarkasti. Ap.t. 2 kertoo tarkasti, miten kielilläpuhumisen armolahja toimi oikeasti. Apostolit puhuivat Jumalan sanaa 15 eri kielellä ja kuulijat ymmärsivät puheen. Eivät höbötelleet häpeällistä siansaksaa eli nykypakanallista "rukouskieltä". Raamattu ei tunne rukouskieltä ollenkaan, pakanauskontojen käsite se on.
uskova!
Vertauskuvallista ouhetta? Mikä muu on? Miten voi puolustaa mielipiteitään Raamatulla, kun hyppää "vertauskuvallisuuteen" tiukanpaikan tullen! Taitaa olla nyt niin, että itse pelastuminen on sinulle pelkkä metafora - hihhuleiden naurettavuuksia!
- ....................
"Minä puhun kielillä enemmän kuin kukaan teistä, ja siitä kiitän Jumalaa" (1 Kor. 14:18)
"Toivoisin teidän kaikkien puhuvan kielillä (1 Kor. 14:5)- Uskova
Nämä kirjoitettiin korinttolaiskirjeessä n. v. 55, silloin vielä puhuttiin kielillä. Ja kielet olivat aidot - se oli APOSTOLINEN armolahja; ihme- ja merkkilahja. Nykyisen se on historiaa, meille tiedoksi ja opetukseksi. Mutta ei tietenkään käytännöksi.
- profetta
Uskova kirjoitti:
Nämä kirjoitettiin korinttolaiskirjeessä n. v. 55, silloin vielä puhuttiin kielillä. Ja kielet olivat aidot - se oli APOSTOLINEN armolahja; ihme- ja merkkilahja. Nykyisen se on historiaa, meille tiedoksi ja opetukseksi. Mutta ei tietenkään käytännöksi.
Sinulle se onkin utopiaa kun et ole uudestisyntynyt ylhäältä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894210
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032373Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?332327Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell972104Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281897- 321875
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91577- 281531
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881360- 751214