"Jos ei ole mtään

mietinpä

hyvää sanottavaa, niin parempi olla hiljaa ", mitä ajatuksia tuo sanonta teissä herättää ?

11

179

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MietiNtää

Kyllä sanonnassa piilee viisaus. Itse olen ainakin opetellut hillitsemään kieltäni, ettei jälkeenpäin harmittaisi. Ja joskus on parempi olla lähtemättä riitaan mukaan, kun toinen kiukuttelee. Voi kohauttaa olkapäitä ja ajatella, "jaaha, kaverilla on huono päivä" .Ellei sitten oma huono päivä osu samaan aikaan... Joskus taas on pakko sanoa asioita suoraan, vaikka joutuu sen pahankin sanomaan. Tää sanonta ei ehkä tarkoittanut kuitenkaan sitä. Sanotaan myös että riiteleminen on taitolaji, se pitäisi hoitaa sivistyneesti, ettei lähdetä esim. luokattomalla tavalla toista arvostelemaan. Näin nää ajatukset sinkoilee sinne tänne, niin kuin mulla aina. :)

• hiljaisuusvalehtelee

Valhe on viisauden alku, tuollainen tarkoittaa että jos ei kerro rehellisesti mielipidettään. Hiljaa oleminenkin voi olla valehtelemista.

• lukossa
    • Vastaaja-x

Netissä ainakaan se hiljaisuus ei kuulu, eikä näy.

• ratkasu

Sehän selittää kaiken.Ja niinkun minä sitä mietin.

• Niin ja näin

Määrittelemme ihan itse sen mikä on hyvää sanottavaa.Myös he joille sanot jotakin määrittelee sen ja ehkä eri tavalla kuin me itse.Omasta mielestä jonkun asian sanominen on hyvä juttu ja toisten mielestä ei ja joskus päin vastoin.Sinulle saatetaan, sanoa.Hyvä kun sanoit, vaikka et olisi uskaltanut, tai halunnutkaan.

• VanhanKansanViisaus!

Vanha viisaus on, jos jostain tarvitsee sanoa jotain kielteistä mielipidettä, parempi kuin ei sano mitään. Pääsee helpomalla ja se on fiksun, sydämen sivistystä omaavan ihmisen merkki/luonteenominaisuus.

• valehteleehiljaa

Mutta niin kyllä tarkoittaa esimerkiksi että jossain Matlock-murhaoikeudenkäynnissäkin todistajana kannattaa valehdella ja olla kertomatta mitään.

Kyllä tuo pitää paikkaansa, itsekkäille ihmisille, jotka uskovat että epärehellisyys voittaa aina :)

• vajoan haaveisiin

Tuokin kolhati joskus vuonna yksi ja kaksi. Kappaleesta tuli mieleeni, että hänen kanssaan olisi mahtavaa kuunnella ihan vain hiljaisuuttakin.

Tai sateen ropinaa. Tai tuulen huminaa. Tai ukkosen jyrinää. Tai popittaa autossa matkalla jonnekin ei minnekään.

• piiputovatmonetasiat

Aika "moniulotteisia" asioita tuollaiset sanontojen pohdinnat, "multidimensional", enemmän kuin "kaksipiippuista", mutta selittäkääpä mikä on "hyperulotteisen" ja "multiulotteisen" ero :)

Monipiippuinen asia tietysti voisi olla joku isompi kuin haulikko, gatling-kivääri tai minigun :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      4
      12356
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      4
      11143
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      174
      5064
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      28
      3679
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      195
      3513
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      44
      3037
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      108
      2769
    8. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      37
      2117
    9. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2098
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1925
    Aihe