Toinen kaksosista kuoli rv9

pieni enkeli

En tiedä kirjoitanko oikealla palstalle ja tavoitanko oikeita ihmisiä mutta ajattelin täältä kysyä asiasta.
Kävin rv12 nt-ultrassa ja sain tietää että olin odottanut kaksosia joista toinen elossa ja toinen kuollut rv9. Alkaako vuoto vai häviääkö kuollut sikiö pois? Entäs jos se jääkin kohtuun? Voiko olla vaara jos vuoto alkaa niin menetän toisenki vauvan? Kaikki tieto ja kokemus erittin tervetullutta, olin ultrassa niin häkeltynyt tiedosta joten en osannut kysyä mitään.

3

361

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama2

minä sain tietää varhaisultrassa odottavani kaksosia, viikolla 10 oireet vähenivät ja kävin neuvolassa ultrassa, toinen oli menehtynyt. MInulla toinen kai kuihtui, nyt menossa rv 27 eikä mitään ole tullut ulos, ei pelottavia vuotoja tai mitään. Toinen kunnossa ja potkii ahkerasti.

minulle silloin kerrottiin, että tämä on aika yleistä, toinen ihan hyvät saumat jatkaa, näin kuulin

• pieni enkeli

Kiitos vastauksesta ja lohduttavaa että saa kuulla kokemuksia samassa tilanteessa olevilta :)
        Oliko sinulla mitään ylimääräistä seurantaa asian tiimoilta esim.ultria? Näyikö toinen sikiö viellä rakenneultrassa? Minullakaan ei vuotoja, joten ei ainakaan viellä ole tulossa pihalle...

• sama2

ei ollut ylimääräisiä ultria, tilanne tarkastettiin silloin niskapoimu-ultrassa, jonka teki lääkäri, koska oli alkanut kaksosraskautena (vaikka ennen ultraa olikin tieto toisen kuihtumisesta)

rakenneultrassa en muistanut edes kysyä näkyykö toista vai joko se on imeytynyt jonnekin kohdun seinämiin.

ei tätä ole huomioitu oikeastaan mitenkään raskauden jatkuessa, tosin en tiedä olisiko ensimmäistään odottavalla erilailla, minulle tulossa toinen lapsi.

kauheaa aikaa oli tuo aika, pelkäsin kokoajan eikä googlettaminen auttanut. Kaikki menee kyllä hyvin, olet jo turvallisemmilla viikoilla jo, olisi tullut jo varmaankin ulos jos olisi tahtonut, näin ultraaja sanoin silloin viikolla 10

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      152
      6309
    2. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      49
      1753
    3. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      38
      1414
    4. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      46
      1033
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      324
      1009
    6. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      47
      928
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      13
      909
    8. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      876
    9. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      14
      857
    10. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      75
      845
    Aihe