Ärsyttää tämä maailma välillä niin..

*ituttaaa!!!

Välillä tuntuu etten kuulu tänne ja ärsyttää kaikkien ihmisten odotukset ja että kaikkien pitäisi toimia samalla lailla. Olen ihan ns.normaali nuori nainen. Ensinnäkin kyselyt, eikös pitäisi mies löytää ja alkaa lapsia hankkimaan. Olen siis jollakin lailla surkea, kun miestä ei ole edellisen jälkeen löytynyt ja olen sinkkuna ollut muutamia vuosia (ikää 25). Ja äitini ja joidenkin ystävieni mielestä olen outo, kun minulla ei ole ikinä ollut vauvakuumetta. Pari ystävää onkin sanonut ettei voisi kuvitella minua äidiksi, tämä kai siksi etten innostu kakkavaipan vaihdosta ja haaveilen lapsien hankkimisesta. Ei vain sitä ns lapsitunnetta ole vielä tullut. Ja miksi kaikkien pitäisi olla jonkin kaavan mukaisia äitejä? Nämä ystävät harvoin käyvätkään missää, viettävät perhe elämää eikä siinä mitään. Mutta huomaan heistä kyllä, että heitä ärsyttää, jos käyn pikkureissulla tai ulkona jonkun toisen ystävän kanssa,jolla on lapsia. Ja ylipäänsä kommentoidaan negatiiviseen sävyyn, jos käy reissuilla. Oma äitini (vitsillä kai) sanoo minua juopoksi, jos käyn ulkona joskus useammin kuin kerran kuussa. Harvoin vedän edes mitään kovia kännejä. Ärsyttää vain niin paljon välillä tämä että pitäisi mennä massan mukana!! Pitäisi haluta lapsia ja olla pullantuoksuinen äiti, ei saisi pitää hauskaa. Kai jokainen saa mennä omalla tyylillään!! Ja sitten jos hankkii lapsia, niin ei missää nimessä enää saisi mitään ns aikuisten juttuja tehdä, sitten eletään vain lapselle. Ärsyttää vain niin kamalasti välillä kaikki tämmöinen. Olet hieman erilainen ja katsot elämää hieman eritavoin, niin olet epäonnistunut ihminen. Näin.

6

91

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mäkelä22

Koska koko ihmiskunta perustuu äiteyteen ja synnytykseen, on tottakai aivojemme sisimmässä keskuksessa ikäänkuin ''tieto'' siitä, että lapsia pitää tehdä. Tämän takia monet ihmiset kokevat toisen lapsettomuuden ikäänkuin samalla tavalla kun ihminen ei söisi/joisi. Se, että toiset ihmiset ihmettelevät miksei sinulla ole lapsia tai jos et niitä halua tehdä, ei tee sinusta yhtään huonompaa, parempaa tai eriarvoisempaa ihmistä kuin ne joilla lapsia on tai jotka niitä suunnittelevat hankkivansa. Jatkossa suosittelisin vain päästämään tälläiset kyselyt ja huolenpidot läpi korvien, itse ainakin näkisin asian niin, että heiltä itseltäänhän se vain on pois kun moista typerää asiaa murehtivat.

Naisille on varmasti vielä paljon matalampi kynnys joutua stereotypisten odotusten uhriksi. Itse olen mies, enkä ole vielä päättänyt haluanko lapsia vai en, mutta jos joku minulta asiaa kysyisi ja varsinkin jos jäisi vielä ihmettelemään vastaustani, kohauttaisin olkiani ja ilmoittaisin, että asia ei ole millään tavalla tämän henkilön asia. Näin suosittelen sinunkin tekevän, tietysti asian voi myös ilmaista kohteliaasti.

• nonbreeder

Olen 42 v muija ja ei oo kiusannut vaikkei penskoja tullutkaan. Yksi keskenmeno oli ja eipä juuri kauheasti surettanut, ainoa mikä vitutti oli ne lääkäri käynnit ja muu rumba. Yhteenaikaan olin että jos tulee muksu niin tulee mutta kun ei tullut niin mitäpä siitä sitten. En varmaan kovin kummoinen mutsi olisi ollut että ihan hyvä. Kyselijät että koskas se massukka alkaa paisua, ovat niin ärsyjä että tekisi mieli pamauttaa köniin. Nämä ympäristönpaineesta lisääntyjät ovat ihan paskoja vanhempia kun se muksu pitää tehdä siksi kun muillakin on ja niin on tapana ollut. Ja fitut. Sellaisten kersat on mummolassa ja muilla hoidossa koko ajan ja sitten erotaan ja penskaa pallotetaan ympäriinsä.

• typeryys

Saat olla just sellainen kun olet. Kaikista pahimpia on just nämä ihmiset jotka kertovat sulle mitä sun pitää olla, ja sitten kun ne ihmiset on niin vi*un kyllästyneet ja katkeroituneet omaan elämäänsä niin ne vit****ee sulle kun elät kuten haluat. Muuttaisivat oman elämänsä eivätkä kyttäisi toisten tekemisiä. Kyllä ihmiset sitten on typeriä.

• typeryys

Lisäisin vielä että tuntuu että Suomessa näitä elämäänsä katkeroituneita ihmisiä on aika paljon. He ovat kateellisia kaikille jotka uskaltavat elää kuten haluavat. Kannattaa vaan pysytellä erossa näistä energiavarkaista, lannistajista ja suoranaisista kusipäistä.

• Keissa

Olin reilut neljännesvuosisadan (26 v) saman miehen kanssa lapsettomassa suhteessa. Kyllähän niitä uteluja, ja tietenkin anopilta sai kuulla ihmettelyjä kun vuosia vieri ja ei tullut lapsia. Ihmisen pitää oppia niin itsenäiseksi, että ei ala tunteilemaan ympäristön vaatimuksista. Ei koskaan ihmikunta sivisty niin että voitaisiin elää vapaana toisten sanomisista.
      Kun on vakaumuksessaan aito ja vakaa ja tietoinen, mitä elä'mältään haluaa niin voi päästää sanomiset toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

• siili1

Kokeilepa kääntää tilanne toisinpäin ja ala haastaa äiti-ihmisiä siitä, miksi nämä ovat hankkineet lapsia ja huomautella asiasta vähän väliä. "Kylläpä sitä nyt ollaan niin äitiä kun ollaan hiekkalaatikolla jo toistamiseen tässä kuussa."

Tai no älä sittenkään, veikkaan että ei löydy yhtä hyvää toleranssia kuin sinulta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      924
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe