Hei, olen nyt 18-vuotias naispuolinen henkilö. Kohta 19-vuotias. Mä oon kärsiny jo hiustenlähdöstä tosi pitkään. Se alko ekan kerran kun tulin murrosikään joskus ala-asteen vikoilla luokilla. Hiukset rasvottu tosi paljon ja tukkaa irtos. Mulla oli paljon myös finnejä eli iho kans ehkä vähän rasvanen mutta mitään aknee ei kuitenkaan ollu. Sit se rasvottuminen rauhottu siitä. Ylä-asteelle kun menin, jouduin tosi stressaavaan elämänvaiheeseen ja kovan stressin seurauksena mulle puhkes sit päänahkaan semmonen et valkeeta töhnää tuli kauheesti kun kynnellä raaputti. Ihan niinku valkosta pehmeetä rasvaa tai jotain. No sekin sit rauhottu siinä ajan kanssa mut hiustenlähtö edelleen jatkui. Mulla ilmesty myös tuonne takaraivolle sellanen kaljun näkönen kohta. Se ei ollu mikään ympyrän muotoinen vaan näytti et keskellä päätä menevä hiusjakaus jatku sinne takaraivolle asti. No en jaksanu paljoo huolestuu asiasta vaan ajattelin et kyl tää tästä ajan kanssa ohi menee. Nyt sit viime kesänä 18-vuotiaana, olin lopettanu jo stressaamisen mut olin taas tosi ahdistunu ja sen ahdistuksen seurauksena mun päänahkaan puhkes joku ihme reaktio. Tuntu kun se ois ollu tulessa ja itkin ihan kivusta. Kuumotti joka puolelta ja kirvelsi ja tuntu et ikään kuin se mun päänahka ois ollu elossa! et siel ois muhinu joku. Vaikka mitään ei näkyny kun koitin peilillä kurkkia. Päänahka punotti kyl. No sit sain sen onneks rauhottumaan siitä, kun pesin aina kylmällä vedellä hiukset... ah sitä kylmää sinne kuumottavaan päänahkaan! ja sit vaihdoin myös silikooni mömmöset huonot shampoot ja hoitoaineet XZ tuotteisiin jotka on suomalaisia ja silikoonivapaita. Huomasin myös ajan kanssa sit et oon kaljuuntunu ohimoilta! ja tätä ei ennen ollu... oikeen puolimmainen puoli päästä on kaljuuntunu selvemmin ja samoin sen puolen ohimo. Vasen puoli ei oo läheskään niin paha, siellä tukka kasvaa tuuheampana, eikä se ohimokaan ole niin pahan näköinen. Se hiusjakaus kohta tuolla takaraivolla ei ole kasvanut suuntaan tai toiseen, ei enemmän ympyränmuotoiseksi tai mitään mut on siitäki kohasta vähän ehkä lisää lähteny tukkaa. Joskus mulla on myös takaraivolla sellanen ihme kipeen tuntunen kohta ja mul on pienestä lähtien, jostain 3-vuotiaasta kun kahtoo jotain valokuvia niin tollanen hiusjakaus kohta tuolla takaraivolla johon ei oo kasvanu sillain kunnolla tukkaa. Mut säikähin tosiaan mm. niitä ohimoita, sellasta ei oo ennen ollu ja sit muutenki koko päästä eripuolelta lähteny tukkaa. Mulla on myös muuta häiritsevää karvotusta, kasvaa esim. sellaset vaaleet ohuet viikset huulen yläpuolelle, mitkä pitää aina ajaa pois ettei näkyis ja on mulla vaaleeta ohutta karvaa muuallakin kasvoissa mutta niitä ei tarvii ajaa pois kun ne ei näy niin selvästi. Sit nänneistä kasvaa muutamia pitkiä tummia karvoja. Alapäästä napaa kohti ylöspäin joitakin tummia pitkiä karvoja. Alapää karvotus on aika voimakas ja pitkä ellen ajele sitä pois. Säärissä kasvaa myös tummia pitkiä karvoja jos en ajele pois. Onko normaalia karvan kasvua?
Eli mikä mulla vois olla?
Mistä johtuu?
Mitä apua/parannuskeinoja saatavilla?
Pahoittelen sit viestin pituutta ja asiallisia vastauksia toivotaan. :)
Oon selkeesti pistäny merkille et nää sairauden puhkeemiset on liittyny tunnetiloihin itellä... toi vaiva myös pahenee esimerkiksi jos en saa kunnolla nukuttua tai nuku ollenkaan. Siis toi päänahan kirvely, kutina, muhiminen ja tollanen oirehdinta. :(
18-vuotiaan hiustenlähtö
20+20
0
130
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71914
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708