Seat pesi Toyota Auriksen parivertailussa

Seatwinner

Erityisen nöyräksi joutui Toyota toteamaan, että Seat kuluttaa vähemmän kuin Hybridi Toyota :) Vertailu siis Moottori-lehdessä.

26

451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo pa joo ja oli vielä ängetty Aurikseen kallein maalaus jolla se oli saatu näyttämään kalliimmalta ! Tein itse Seatin sivuilla auton joka olisi vastannut tuota Auriksen tasoa mikä olisi ollut Lähtökohtaisesti reilu asetelma! Lisäsin Seattiin lisävarusteet jotka Toyotasskin oli Ja näin ollen Seatin hinnaksi tuli 30540,54€ ilman toimituskuluja
      Eli vain 577€ vähemmän kuin Auriksen hinta eli lähes mitätön ero auton ostossa ,kun puhutaan uudesta kulkineesta ! Lisäksi Aurista ei paina käyttövoimavero ja ajoneuvoveron perusvero on vain75€! Mitatussa kulutuksessa ero vain 0.25L/100km! Joten tuo ero minimaalinen, kun Auriksen omapaino on 114kg suurenpi
      Näin ollen Auriksen hyötysuhde on parempi koska dieselissä on 11% enemmän energiaa ,kuin bensiinissä eli Seatin pitäisi kuluttaa dieseliä vain 4,5/100km ollakseen hyötysuhteessa yhtä tehokas Auriksen kanssa! Kun otetaan huomioon,että suomalaisten keskimääräinen ajosuorite vuodessa on noin 16-17tk/v niin sillä ei vielä dieseliä kannata ostaa!

      Seatin ajot 5v/100000km maksaa 4.94Lx1.50=7,41€/100km7,41x1000=7410€
      7410€/5v=1482€ D vero perusvero vakuutus=468€ 200€=2150 eli 1v kustannukset= 2150€
      Aurisin ajot 5v/100000km maksaa 5,19Lx1.60=8,30€/100km8,30x1000=8300€
      8300€/5v=1660€ perusvero75€ eli 1v kustannukset=1735,8€

      Aurisin kustannukset 414€/vuosi pienemmät (olettaen että PA hintaero ei pienene) Eli vielä 20 000km/v ajoillakaan diesel ei ole halvempi käyttää kuin hybridi! Auriksen kalliimmat huollot tekee 119,4€ vuodessa

      Eli 414€-119€=295€/vuosi on Auris halvempi käyttää kuin Seat
      Eli kun lasketaan Auriksen hinta joka oli 577€ enemmän tulee hintaero
      takaisin jo kahden vuoden käytön jälkeen 20 000km/vuosi ajoilla

      Öljyn voitelu ominaisuudet heikkenevät 15 000km jälkeen oleellisesti joten Seatin moottorin kuluminen nopeutuu pitkän huoltovälin ansiosta!
      Seatin takuu ainoastaan 2v Auriksen 3v/100 000km akkutakuu 8v/360 000km!
      Eli Auriksen uskaltaa omistaa vielä kauan takuuajan jälkeenkin Auriksen tekniikka luotettavampaa ,kuin Seatin DSG joka VW-konsernin murheenkryyni joita on korjattu ja vaihdettu jo 20 000km ajon jälkeen ! Toyotan hybridi tekniikka ja CVT-vaihteisto on ollut olemassa jo 15v Käytössä ja hyväksi havaittu! Hyvän laadun ansiosta myös Auriksen jällenyynti arvo tulevaisuudessa on todennäköisemmin suurenpi kuin Seatin! Ja noilla minimaalisilla suoritusarvo eroilla ei juuri ole käytännön merkitystä oikeassa elämässä!

      Kaikki ei aina ole sitä miltä näyttää ! Nopeasti ajateltuna Auris näyttää paljonkin kalliimmalta mutta loppupeleissä näin ei ole! Mutta siihen hän näitten ( 2laatu )autojen Myynti yleensä perustuu kuten esim: Dacia kilpailee näennäisesti halvoilla alkaen hinnoilla!

      • Seat

        Auris on todellakin paljon kalliimpi auto kuin Seat.

        Mene monkumaan sinne Tojon keskusteluun, kun et siellä pärjännyt, tulet tänne todistelemaan jotakin huhaata.

        Laskelmasi on yhtä totta kuin se, että joku sanoo maksavansa autostaan 200e/kk rahoitustarjouksen saatuaan.

        Ja tiedoksi: Toyota on ihan järkyttävän kallis ylläpitää yli 30 000 km vuodessa ajavalle.


      • SelitäSinutTunnetaan

        "Kovasti joudut selittämään, että saisit mustan valkoiseksi. Mutta kokeilehan tuota sepustustasi vastineena sinne Moottori-lehteen. Opeta heille, että eivät osaa tehdä testejä. Miten mahtavat suhtautua?!

        Ja kulutuksesta: hybridin ostajat pettyvät kaikki. Se todellinen kulutus on aivan eri juttu kuin mainoslehtisten propaganda. Se varmaan sinuakin kiukuttaa kun testeissä mitataan toteutuneita kulutuksia. Eikä hyväksytä kauppiaiden liturgiaa. "

        Tässä on sinulle oikea kommentti!


    • NismoR

      "Öljyn voitelu ominaisuudet heikkenevät 15 000km jälkeen oleellisesti joten Seatin moottorin kuluminen nopeutuu pitkän huoltovälin ansiosta!"

      Millä mittasit vai oletus? Kuten koko laskelmasi kaikkineen. Että voi olla Tojotero touhua! Sano vielä, että väärä reitti ajettiin" olisi pitänyt olla sopivampi Toyloodalle" kun ei nyt sitten voittanutkaan....

    • Millä mittasit vai oletus? Kuten koko laskelmasi kaikkineen....Voi elämän kevät
      järkikin se sanoo mitä useammin ne vaihdetaan sen paremmassa kunnossa ja puhtaanpana moottori säilyy! Laskelmani perustuu lehdessä olleisiin mitattuihin arvoihin! Seattiin lisäsin siitä puutuneet varusteet mitä Auriksessakin oli eli ei ole
      järkeä suorittaa hinta vertailua autojen kesken jos toisesta puuttu varusteita mitä toisessa on! Muutenhan vois verrata halvinta Daciaa Seattiin ja sanoa ,että ei kannata Seattia ostaa ,kun se on niin kallis! Jotkut valmistajat kuten VAG ovat kumartaneet pitkälle vaihtovälille pyllistäneet kestävyydelle koska haluavat luoda vaikutelman halvasta ylläpidosta asiakkaalle! Mitä enemmän samalla öljyllä ajetaan sitä enemmän se mootoria kuluttaa! Mutta niin kuin laskelma osoittaa Auris tulee halvemmaksi käyttää vaikka on 15 000km vaihtoväli!

      http://www.autowiki.fi/index.php/Moottoriöljyn_vaihto

      • ÄÖ = ÖÄ

        Ahaa, olet siis paremmin perillä huoltovälistä kuin valmistaja. Kyllä näitä ns. tietäjiä riittää. Valmista itse autosi kun tiedät enemmän kuin valmistaja.

        Lisävarusteiden hinta on erikseen ostettuna on jo Suomen verotuksen takla ihan erilainen kuin vakiona autossa olevien, vaikka olisivat täsmälleen samat varusteet. Myös varusteen hinnoittelu jo maahantuojalle on erilainen riippuen siitä onko kyseessä ns. lisävaruste vai vakiovaruste. Oikeampi tapa olisi vähentää varusteita enemmän varusteita olevasta. Maahantuoja pystynee auttaamaan TojoTeroa hinnan muodostamisessa.
        Em. syistä suosittelen sinulle matematiikan A-osan uudelleen kertausta. (Vastaa apukoulun 2-1 kurssia)


      • 5xSeat

        Lisäsitkö Toyotaan varusteet, jotka siitä puuttui vs. Seat, eli ero sama, mitä yrität provoilla...


      • Viitos vaihteessa oli testi jossa testattiin uutta öljyä ja 10 000 mailia ajettua öljyä joka vastaa noin 15 000 km ajoa eli Toyotan huoltoväliä ! Jo 10 000 mailin jälkeen öljyn voitelu ominaisuudet oli 15% huonommat kuin uudella öljyllä !

        Eli jos vaihtoväli on 30 000 km niin järkikin sen sanoo ,että ei se ainakaan paremmaksi tee moottorin kestoa se pitkä vaihtoväli!


      • ÄÖ = ÖÄ kirjoitti:

        Ahaa, olet siis paremmin perillä huoltovälistä kuin valmistaja. Kyllä näitä ns. tietäjiä riittää. Valmista itse autosi kun tiedät enemmän kuin valmistaja.

        Lisävarusteiden hinta on erikseen ostettuna on jo Suomen verotuksen takla ihan erilainen kuin vakiona autossa olevien, vaikka olisivat täsmälleen samat varusteet. Myös varusteen hinnoittelu jo maahantuojalle on erilainen riippuen siitä onko kyseessä ns. lisävaruste vai vakiovaruste. Oikeampi tapa olisi vähentää varusteita enemmän varusteita olevasta. Maahantuoja pystynee auttaamaan TojoTeroa hinnan muodostamisessa.
        Em. syistä suosittelen sinulle matematiikan A-osan uudelleen kertausta. (Vastaa apukoulun 2-1 kurssia)

        Sinun ÄÖ- ei ole häävi!


    • Kyllä te Seatti äijät olette yksinkertaista porukkaa jos vielä kehtaatte väittää Seattia halvemmaksi käyttää ! Lehdessä väitetty 16950km ajosuoritteen mukaan autot olisivat ajokustannuksiltaan samat. Tämä pitää paikkansa ,mutta ajokustannus ei ole sama asia ,kuin kokonaiskustannus joka on Seatissa huomattavasti suurempi!
      Auris voisi kuluttaa 0,5L/100km enemmän kuin testissä ja silti se olisi 134,8€/v halvempi käyttää ! Lehtijutut on lehtijuttuja todellisuus on toista ! Ymmärrän kyllä sen ,että sitä haluaa sokeasti uskoa lehti juttuja jos oma auto/merkki on vertailussa parempi ,kun joku muu ! Ei siinä mitään uskokaa ihan rauhassa jos se teitä lämmittää! Voi olla ,että toimittelijalla on itsellään VAG kulkine, kun on tarvinnut jättää tosiasioita kertomatta !
      Onneksi jokainen järkevä ihminen osaa itse tehdä omat johtopäätökset asiasta!
      Ei tiedekään etene niin ,että joku tiedemies esittää jostain aiheesta omat väitteensä ja sitten muut yhtyvät siihen miettimättä sen kummemmin mihin väite perustuu! Vasta sitten, kun väite on yleisesti todistettu oikeaksi se voidaan hyväksyä! Niin toimii tiede !

    • JormaKera

      Mene poika sinne vinosilmien saitille. Toyotan laatuvaatimukset ovat menneet Peugeotin tasolle, mikä on fakta.

      • Jos näin olisi kun väität! En olisi pystynyt ajamaan nykyiselä Toyotallani 100 000km ainoastaan 1x ajovalo polttimoita vaihtamalla muita korjaus kuluja ei autostani
        ole ollut vielä tähän päivään mennessä! Jos taas olisin ajanut jollain Ranskiksella olisin omaan laskuun saanut jo korjautella kaiken mailman vikoja, pyörän laakereista turboihin ja kaiken mailman sähköviat päälle! Parin vuoden kokemuksella autokorjaamo työstä tiedän kyllä nämä asiat! Mutta Ettehän te voi muuta kuin vänkyttää asioista joista ei itsellänne ole kokemusta!

        Minulla on jo yli 20v kokemus Toyotasta omana autona kilometrejä olen ajanut noin 470tkm tielle en ole vielä ikinä jäänyt ! Eli keskimäärin 117500km/auto eikä kaikki ole ollut uusia ostettassa kuten nykyinen autoni!


      • Nippon tuhnut
        nippondenso kirjoitti:

        Jos näin olisi kun väität! En olisi pystynyt ajamaan nykyiselä Toyotallani 100 000km ainoastaan 1x ajovalo polttimoita vaihtamalla muita korjaus kuluja ei autostani
        ole ollut vielä tähän päivään mennessä! Jos taas olisin ajanut jollain Ranskiksella olisin omaan laskuun saanut jo korjautella kaiken mailman vikoja, pyörän laakereista turboihin ja kaiken mailman sähköviat päälle! Parin vuoden kokemuksella autokorjaamo työstä tiedän kyllä nämä asiat! Mutta Ettehän te voi muuta kuin vänkyttää asioista joista ei itsellänne ole kokemusta!

        Minulla on jo yli 20v kokemus Toyotasta omana autona kilometrejä olen ajanut noin 470tkm tielle en ole vielä ikinä jäänyt ! Eli keskimäärin 117500km/auto eikä kaikki ole ollut uusia ostettassa kuten nykyinen autoni!

        Hauskinta tuossa vertailussa oli se, että Toyotan vahvuuksiin mainittiin pieni kulutus, joka oli tosin suurempi kuin Seatin. Mahtavaa!
        Toyotan myyjälle näyttää ottaneen todella koville kun jaksaa kaivaa kaikki hinnat ja pienimmätkin yksityiskohdat ja vieläpä väännellä asioita, että saisi käännettyä faktat toiseksi.


      • Kiala Viulu
        nippondenso kirjoitti:

        Jos näin olisi kun väität! En olisi pystynyt ajamaan nykyiselä Toyotallani 100 000km ainoastaan 1x ajovalo polttimoita vaihtamalla muita korjaus kuluja ei autostani
        ole ollut vielä tähän päivään mennessä! Jos taas olisin ajanut jollain Ranskiksella olisin omaan laskuun saanut jo korjautella kaiken mailman vikoja, pyörän laakereista turboihin ja kaiken mailman sähköviat päälle! Parin vuoden kokemuksella autokorjaamo työstä tiedän kyllä nämä asiat! Mutta Ettehän te voi muuta kuin vänkyttää asioista joista ei itsellänne ole kokemusta!

        Minulla on jo yli 20v kokemus Toyotasta omana autona kilometrejä olen ajanut noin 470tkm tielle en ole vielä ikinä jäänyt ! Eli keskimäärin 117500km/auto eikä kaikki ole ollut uusia ostettassa kuten nykyinen autoni!

        Hehee, olet siis täysin tietämätön miltä tuntuu ajaa oikeilla ja kunnollisilla autoilla?1


      • rähmäkäsmä
        nippondenso kirjoitti:

        Jos näin olisi kun väität! En olisi pystynyt ajamaan nykyiselä Toyotallani 100 000km ainoastaan 1x ajovalo polttimoita vaihtamalla muita korjaus kuluja ei autostani
        ole ollut vielä tähän päivään mennessä! Jos taas olisin ajanut jollain Ranskiksella olisin omaan laskuun saanut jo korjautella kaiken mailman vikoja, pyörän laakereista turboihin ja kaiken mailman sähköviat päälle! Parin vuoden kokemuksella autokorjaamo työstä tiedän kyllä nämä asiat! Mutta Ettehän te voi muuta kuin vänkyttää asioista joista ei itsellänne ole kokemusta!

        Minulla on jo yli 20v kokemus Toyotasta omana autona kilometrejä olen ajanut noin 470tkm tielle en ole vielä ikinä jäänyt ! Eli keskimäärin 117500km/auto eikä kaikki ole ollut uusia ostettassa kuten nykyinen autoni!

        No on sulle sattunut kyllä hyvä tojo. Ranskiksesta olen kyllä samaa mieltä.
        Mutta tojossa mulla meni ajovalopolttimoita tasaisen 13-19tkm välein. Yksikään ei kestänyt 20tkm. Kaiken huipuksi piti purkaa vaihtaessa, esim akku kuskinpuoleista polttimoa vaihtaessa. No mulla oli kokemusta vain 100tkm sitten rupesi viatkin jo v******* ja laitoin kiertoon.


      • rähmäkäsmä kirjoitti:

        No on sulle sattunut kyllä hyvä tojo. Ranskiksesta olen kyllä samaa mieltä.
        Mutta tojossa mulla meni ajovalopolttimoita tasaisen 13-19tkm välein. Yksikään ei kestänyt 20tkm. Kaiken huipuksi piti purkaa vaihtaessa, esim akku kuskinpuoleista polttimoa vaihtaessa. No mulla oli kokemusta vain 100tkm sitten rupesi viatkin jo v******* ja laitoin kiertoon.

        Voi voi ,että oikeen akun joutunut irrottamaan ! No se on kyllä helvetin vaikee operaatio oikeen yhden mutterin joutuu löysäämään ja siirtämään akkua hieman sivuun jotta saa polttimon vaihdettua !! H7 polttimoita käytettiin vm2002-2006 ne ovatkin heikkoja kestämään, mutta ei se ole auton vika vaan polttimon! Vm 2007 ja siitä eteenpäin on käytetty H11 polttimoa ja ainakin minulla ekat kesti 5v ennen ,kun paloi! On ranskalaisia autoja joihin ei pysty polttimoa vaihtamaan ilman korjaamo apua joten siihen nähden akun siirto ei ole temppu eikä mikään!


        http://www.tuulilasi.fi/auton-kaytto/mahdotonta-hyvin-vaikeaa-vai-lasten-leikkia


      • MikaelGerden
        nippondenso kirjoitti:

        Jos näin olisi kun väität! En olisi pystynyt ajamaan nykyiselä Toyotallani 100 000km ainoastaan 1x ajovalo polttimoita vaihtamalla muita korjaus kuluja ei autostani
        ole ollut vielä tähän päivään mennessä! Jos taas olisin ajanut jollain Ranskiksella olisin omaan laskuun saanut jo korjautella kaiken mailman vikoja, pyörän laakereista turboihin ja kaiken mailman sähköviat päälle! Parin vuoden kokemuksella autokorjaamo työstä tiedän kyllä nämä asiat! Mutta Ettehän te voi muuta kuin vänkyttää asioista joista ei itsellänne ole kokemusta!

        Minulla on jo yli 20v kokemus Toyotasta omana autona kilometrejä olen ajanut noin 470tkm tielle en ole vielä ikinä jäänyt ! Eli keskimäärin 117500km/auto eikä kaikki ole ollut uusia ostettassa kuten nykyinen autoni!

        Minulla on ollut kaksi Toyotaa uudesta vaihtoon, ja mitenkään ne eivät ole erottuneet laadussa paremmaksi kuin muut=valetta, jota Toyotasta mielellään levitetään kuin Putinin propagandaa....

        Yhdessä kumpainenkin Toyota oli ylitse muiden= Helvetin huonot ajo-ominaisuudet etenkin talvella, jopa vaarallisen huonot!Kyllä jokaista Toyotalla ajavaa rankaistaan ja pahemman kerran, ja vielä kehuvat, että kestää...kestää...masokisti saa olla.

        Ja niitä lamppuja muuten kului 5000km välein(voit uskoa, että en ajanut autolla 100000km, kun kumpikin lamppu piti vaihtaa, kun toinen oli posahtanut, siis myös ehjä). Vaihtamassa piti käydä Tojota- huollossa, kun kädet eivät mahtuneet akun ja valon väliin.

        Eli olet valehtelija pahemmasta päästä, jos et tuota tiennyt, että pottimot ovat Toyotan heikoin lenkki?

        Iskunvaimentimet piti uusia (KAIKKI!) 50000km issä ,mikä on ennätyslyhyt väli meillä, jolla on ollut autoja 12 eri merkkiä!

        Kesäkuumalla tankatessa piti varoa, ettei tankkausluukku rikkoudu. Pelti oli niin ohutta, että taipui lukkomekanismin eteen, jolloin tarvittiin peltiseppä avaamaan uuden Toyotan bensatankki!

        Oli se perkeleen hyvä, että oli takuu voimassa, mutta voi sitä huollossa juoksun määrää!!! 2tkm öljynvaihto,5tkm polttimot 11tkm polttimot15tkm huolto,17tkm polttimot, 24tkm polttimot, 30tkm 33tkm polttimot 42tkm polttimot huolto, 45tkm huolto...vuodessa iskarit ja tuo peltisepällä käynti, joka meni heti polttimoitten (5tkm) jälkeen.

        On muuten niin ettei tarvitse IKINÄ enää Toyotaa ostaa, jos mahdollista muulla liikkua (sanonta vannomatta paras..jne.) Turha puhua jostakin" yhdestä polttimosta/100 000km" aivan totaalisen väärän kuvan saa autostasi.


      • Coolback
        MikaelGerden kirjoitti:

        Minulla on ollut kaksi Toyotaa uudesta vaihtoon, ja mitenkään ne eivät ole erottuneet laadussa paremmaksi kuin muut=valetta, jota Toyotasta mielellään levitetään kuin Putinin propagandaa....

        Yhdessä kumpainenkin Toyota oli ylitse muiden= Helvetin huonot ajo-ominaisuudet etenkin talvella, jopa vaarallisen huonot!Kyllä jokaista Toyotalla ajavaa rankaistaan ja pahemman kerran, ja vielä kehuvat, että kestää...kestää...masokisti saa olla.

        Ja niitä lamppuja muuten kului 5000km välein(voit uskoa, että en ajanut autolla 100000km, kun kumpikin lamppu piti vaihtaa, kun toinen oli posahtanut, siis myös ehjä). Vaihtamassa piti käydä Tojota- huollossa, kun kädet eivät mahtuneet akun ja valon väliin.

        Eli olet valehtelija pahemmasta päästä, jos et tuota tiennyt, että pottimot ovat Toyotan heikoin lenkki?

        Iskunvaimentimet piti uusia (KAIKKI!) 50000km issä ,mikä on ennätyslyhyt väli meillä, jolla on ollut autoja 12 eri merkkiä!

        Kesäkuumalla tankatessa piti varoa, ettei tankkausluukku rikkoudu. Pelti oli niin ohutta, että taipui lukkomekanismin eteen, jolloin tarvittiin peltiseppä avaamaan uuden Toyotan bensatankki!

        Oli se perkeleen hyvä, että oli takuu voimassa, mutta voi sitä huollossa juoksun määrää!!! 2tkm öljynvaihto,5tkm polttimot 11tkm polttimot15tkm huolto,17tkm polttimot, 24tkm polttimot, 30tkm 33tkm polttimot 42tkm polttimot huolto, 45tkm huolto...vuodessa iskarit ja tuo peltisepällä käynti, joka meni heti polttimoitten (5tkm) jälkeen.

        On muuten niin ettei tarvitse IKINÄ enää Toyotaa ostaa, jos mahdollista muulla liikkua (sanonta vannomatta paras..jne.) Turha puhua jostakin" yhdestä polttimosta/100 000km" aivan totaalisen väärän kuvan saa autostasi.

        nippondenso ei tiedä muista merkeistä mitään totuuksia, kun on vaihtamassa Toyotaansa joko konetta tai polttimoa=noin alas on vajonnut Toyotan "laatu": Densoa vituttaa, kun sen tojotan paska hävisi erinomaiselle Seatille;)


    • sdgsdgs

      Onko siitä sitten lohtua kun siitin istuu korjaamolla...

    • Seatko seuraava?

      Itsellä on nyt toinen VAG menossa (ei Seat) eikä ikinä tule paluuta Toyotaan. Niitä oli kolme kappaletta yhteensä. Toyota on yksinkertaisesti hemmetin huono!
      Toinen automme on muuten ranskis, ajettu 190 tkm ja siihen on vaihdettu lambda-anturi sekä yksi sähköpenkin moottori (se meni takuuseen). On erinomainen ajettava Avensikseen verrattuna, joka siis oli aikaisemmin.

      Tuohon vertailuun en ole jaksanut syventyä, koko hybridihomma on täyttä kusetusta. Puolituttu ukko vaihtoi Priukseen viitisen vuotta sitten. Kertoi, että mikään auto ei vielä ole tullut näin kalliiksi. Käsittääkseni vikoja ei niin paljon ole ollut mutta kun siitä ei hyvitetä vaikka ostettaessa hinta oli kova.

      Tuo Nippondenso ei ymmärrä, että longlife öljy on aivan eri tavaraa kuin "normaali ".

      • Longlife öljy on VW:n kusetus asiakkaille jotka kuvittelevat sen olevan jotain ihmeellisenpää kuin muut täyssynteettiset öljyt! Ja sitä paitsi tuo testi tehtiin VW Golf GTI:llä jossa käytetään tuota Super öljyä!


      • nippondenso kirjoitti:

        Longlife öljy on VW:n kusetus asiakkaille jotka kuvittelevat sen olevan jotain ihmeellisenpää kuin muut täyssynteettiset öljyt! Ja sitä paitsi tuo testi tehtiin VW Golf GTI:llä jossa käytetään tuota Super öljyä!

        On se vaan kumma ,että tämä (Hemmetin huono) auto merkki on mailman myydyn merkki ! Ja Ittekin olet niitä kolme ostanu omien sanojen mukaan ! Minä en ainakaan yhden huonon jälkeen osta samaa tuotetta toistamiseen kyllä jämpti on niin!


    • fiehfieife

      Väitän että auriksen 1,4 d4d kulkee pienemmällä kuin hybridi.
      Itsellä corolla 1,4 d4d ja keskikulutus on ollut 4,3 l/100km ja kilometrejä takana nyt vaa 300 000 . Laskettu tankatuista litroista.

    • Ostan Ibitsan

      tojota uskonto tuntuu olevan yhtä paha kuin pösö uskonto - no PSA tekee nykyiset tojo pakettiautot.

      yaris tehdään Ranskassa - joten laatua löytyy

      Aygo 107 C 1 on kaikki samoja Ranskalaisia autoja.

      Seatia minulla ei vielä ole ollut mutta Ibitsa 1,4 FR kiinnostaa - ostan jos rahat löytyy

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1303
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      986
    3. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      16
      949
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      929
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      904
    6. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      870
    7. 3
      820
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      2
      811
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      4
      799
    10. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      788
    Aihe