Kaikki eronneet

Eroja on liikaa

Tunnen äkkiseltään sanottuna 100kpl 30 - 40v eronneita naisia joilla on teini-ikäiset tai vähän pienemmät lapset. Mitäs sanotte? Kannattaako lapset tehdä havaintoni perusteella keskimääräistä vanhempana?

24

192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vai tiedät??

Ihanko tunnet? vai kuitenkin vaan tiedät.. Tuntemisella ja tietämisellä on hyvin paljon eroja.

• Eroja on liikaa

Juuri näin, tiedän siis.

• ...
        Eroja on liikaa kirjoitti:

Juuri näin, tiedän siis.

Kyllä kannattaa tehdä lapset vähän vanhempana, jos haluaa kestävämmän avio-/avoliiton. Toki poikkeuksia löytyy molempiin suuntiin. Hiukan vanhemmat pikkulasten äidit ja isät kestävät vaativaa lapsiperhearkea paremmin. Nuorilla on tietynlaista ehdottomuutta enemmän tyylin my way or highway.

• piuhpu9
        ... kirjoitti:

Kyllä kannattaa tehdä lapset vähän vanhempana, jos haluaa kestävämmän avio-/avoliiton. Toki poikkeuksia löytyy molempiin suuntiin. Hiukan vanhemmat pikkulasten äidit ja isät kestävät vaativaa lapsiperhearkea paremmin. Nuorilla on tietynlaista ehdottomuutta enemmän tyylin my way or highway.

Sanoisinko että sitä ehdottomuutta on enemmän nimenomaan vanhempana. Eli kun on urauduttu jo omiin tapoihin ennen lasten tuloa... Mutta vanhempana ehkä sitten tyydytään helpommin olemaan onnettomia suhteessa.

• ...
        piuhpu9 kirjoitti:

Sanoisinko että sitä ehdottomuutta on enemmän nimenomaan vanhempana. Eli kun on urauduttu jo omiin tapoihin ennen lasten tuloa... Mutta vanhempana ehkä sitten tyydytään helpommin olemaan onnettomia suhteessa.

Ei pidä yksinkertaisesti paikkaansa tuo väitteesi. Katsopa ympärillesi niin huomaat itsekin. Vanhempana osataan asettaa lapssen paras etusijalle, eikä se välttämättä tarkoita sitä, että ollaan koko loppuelämä yhdessä onnettomia. Sitä kusutaan henkiseksi kasvamiseksi.

• tätä samaa mieltä

Kyllä, kannattaa ensin katsoa ne huonot parisuhteet, erota niistä ja tehdä sitten lapset ilman parisuhdetta vähän vanhempana :)

• itsekäs ihminen

Mä en mitään muuta halveksi niin paljon kuin naisia jotka tekevät tietentahtoen lapsen ilman isää. Miten sellainen ihminen voi katsoa lastansa silmiin? MIten voi olla niin itsekäs että vie lapselta mahdollisuuden isään.

Minulla on lapsi jonka isä ei ole mukana kuvioissa ja mitään muu minua ei niin paljon satuta kuin se tieto siitä että lapseni elää sen asian kanssa koko elämänsä. Kyllä lapsella kuuluu olla molemmat vanhemmat, aina se parisuhde ei kestä mutta ainakin lähtökohtaisesti pitäisi pyrkiä siihen että ne kestää ja ollaan yhdessä. Se että tekee tietentahtoen lapsen yksin on röyhkeää sitä omaa lasta kohtaan. Miten kukaan voi tehdä sellaista omalle lapselleen? Miten se lapsen saanti voi olla niin kauhea tarve ettei välitetä ollenkaan siitä lapsesta? Kyllähän lapsen kanssa yksinkin pärjää, mutta miksi pitää ehdontahdoin?? En ymmärrä tätä.. Minä olisin valmis antamaan vaikka toisen käteni jos lapseni isä haluaisi lastaan tavata jotta lapseni voisi sanoa tuntevansa isänsä ja sitten tälläiset idiootit vaan lisääntyy ihan omaa itsekkyyttään ja halua saada lapsi vaikka rakkaus ei riitä edes sen vertaa että antaisi lapselle mahdolliisuuden kahteen vanhempaan..

Ja jos olet epäonnisunut jokaisessa suhteessa, niin kannattaisi katsoa peiliin ja miettiä että mikä sinussa on vikana! Jokaisella sattuu paskoja ihmissuhteita mutta jos jokainen suhde on ollut paska, niin sitten on peiliin katsomisen paikka. terve ihminen oppii virheistää ja huonoista suhteista eikä ajaudu niihin uudestaan ja uudestaan.

• tätä samaa mieltä
        itsekäs ihminen kirjoitti:

Mä en mitään muuta halveksi niin paljon kuin naisia jotka tekevät tietentahtoen lapsen ilman isää. Miten sellainen ihminen voi katsoa lastansa silmiin? MIten voi olla niin itsekäs että vie lapselta mahdollisuuden isään.

Minulla on lapsi jonka isä ei ole mukana kuvioissa ja mitään muu minua ei niin paljon satuta kuin se tieto siitä että lapseni elää sen asian kanssa koko elämänsä. Kyllä lapsella kuuluu olla molemmat vanhemmat, aina se parisuhde ei kestä mutta ainakin lähtökohtaisesti pitäisi pyrkiä siihen että ne kestää ja ollaan yhdessä. Se että tekee tietentahtoen lapsen yksin on röyhkeää sitä omaa lasta kohtaan. Miten kukaan voi tehdä sellaista omalle lapselleen? Miten se lapsen saanti voi olla niin kauhea tarve ettei välitetä ollenkaan siitä lapsesta? Kyllähän lapsen kanssa yksinkin pärjää, mutta miksi pitää ehdontahdoin?? En ymmärrä tätä.. Minä olisin valmis antamaan vaikka toisen käteni jos lapseni isä haluaisi lastaan tavata jotta lapseni voisi sanoa tuntevansa isänsä ja sitten tälläiset idiootit vaan lisääntyy ihan omaa itsekkyyttään ja halua saada lapsi vaikka rakkaus ei riitä edes sen vertaa että antaisi lapselle mahdolliisuuden kahteen vanhempaan..

Ja jos olet epäonnisunut jokaisessa suhteessa, niin kannattaisi katsoa peiliin ja miettiä että mikä sinussa on vikana! Jokaisella sattuu paskoja ihmissuhteita mutta jos jokainen suhde on ollut paska, niin sitten on peiliin katsomisen paikka. terve ihminen oppii virheistää ja huonoista suhteista eikä ajaudu niihin uudestaan ja uudestaan.

En puhunut itsestäni :) Minulla ei ole lapsia. Olipa vain ehdotus niille joita nuo eronneet 30-40-vuotiaat lapsia hankkineet häiritsevät :)

Voihan myös perustaa kuvion, jossa lapset hankitaan kaveripohjalta ja lapsilla on sen myötä sekä äiti että isä. Näillä vain ei ole keskenään parisuhdetta (tai seksisuhdettakaan), vaan pelkästään jaettu vanhemmuus. On tällaisia nähty tuttavapiirissä ja isä voi olla mukana lapsen elämässä hyvinkin tiiviisti.

No mutta voi voi, katso sinä vain peiliin jos sinua noin ahdistaa.

• ljolijoij

Hmm... Tuon (eli minun) ikäisillä jo teini-ikäisiä lapsia... Aika vähän minä sellaisia tiedän. Eronneita tunnen kyllä hyvinkin paljon, olen itsekin, mutta lapset on tehty vasta 30 kieppeillä ja erottu sitten.

En siis usko että pahemmin vaikuttaa asiaan... Jos on nuorena mennyt naimisiin, niin ehtii vaan eroomaan sitten useamman kerran.

• Laaja tuttavapiiri

Aika paljon tunnet/tiedät ihmisiä. Osa tuntemistasi ihmisistä varmaan on sellaisia, jotka eivät ole eronneet? Tai ovat eronneet, mutta heillä on pienempiä lapsia. Tai eivät osu tuohon ikähaarukkaan 30-40 v. Tai heillä ei ole lapsia lainkaan. Kuinka paljon siis oikein tiedät ihmisiä ja niin hyvin, että tiedät ovatko he eronneet ja minkä ikäiset lapset ovat?

• Kyliä ja kaupunkeja

Siis joka paikassahan nuo nuorena lapsia tehneet on eronneet.

Lapset pitää hankkia n. 35 vuotiaana ja pitkään parisuhteeseen.
        Usein lapsi on ruma äitinsä ja isänsä kopio ja siihen petytään. Se johtaa loppujen lopuksi eroon.

• just joo
        Kyliä ja kaupunkeja kirjoitti:

Siis joka paikassahan nuo nuorena lapsia tehneet on eronneet.

Lapset pitää hankkia n. 35 vuotiaana ja pitkään parisuhteeseen.
        Usein lapsi on ruma äitinsä ja isänsä kopio ja siihen petytään. Se johtaa loppujen lopuksi eroon.

Niin.Ulkonäköhän se on lapsessa tärkein asia. Ja ihmiset eroavat, koska pettyvät lapseensa....

• Erotan eroavan
        just joo kirjoitti:

Niin.Ulkonäköhän se on lapsessa tärkein asia. Ja ihmiset eroavat, koska pettyvät lapseensa....

Ihmiset eroavat petyttyään odotuksiin, seksittömytteen, talousahdinkoon jne.
        Nuorena ei kannata lapsia hankkia eikä alle 10v suhteeseen.

• Sivusta seurannut
        just joo kirjoitti:

Välillä ainakin tuntuu siltä, että kun rynnätään uuteen suhteeseen, muija pyöräyttää heti uuden mukulan, ihan kun katsoakseen tuliko tästä parempi, kun ne aiemmat.

• Järjetöntä
        Sivusta seurannut kirjoitti:

Välillä ainakin tuntuu siltä, että kun rynnätään uuteen suhteeseen, muija pyöräyttää heti uuden mukulan, ihan kun katsoakseen tuliko tästä parempi, kun ne aiemmat.

Niin se on. Huonoja enotionaalisesti kuolleita tai kuolevia suhteita koitetaan pelastaa lapsille ja hyviä ei haluta pilata niillä.

• minä osaan
        Järjetöntä kirjoitti:

Niin se on. Huonoja enotionaalisesti kuolleita tai kuolevia suhteita koitetaan pelastaa lapsille ja hyviä ei haluta pilata niillä.

Te näette elämän kovin kurjana, ettekä itse ota mitään vastuuta surkeudestanne.
        Jos olet huonossa liitossa, muuta se paremmaksi.

• Sivusta seurannut
        Järjetöntä kirjoitti:

Paremmin tuntuvat kestävän ne uudet suhteet, joissa ei ole kiireellä pusattu lapsia lainkaan. Kyseessä on tällöin ollutkin jo 3. tai 4. yritelmä, mutta hyvä jos on aikaisemmista viisastuttu. :)

• Sivusta seurannut
        minä osaan kirjoitti:

Te näette elämän kovin kurjana, ettekä itse ota mitään vastuuta surkeudestanne.
        Jos olet huonossa liitossa, muuta se paremmaksi.

En ole huonossa suhteessa. Muutin sen paremmaksi niin että päätin, ettei enää lisää lapsia tähän liittoon. :)

• minä osaan

En ole huonossa suhteessa. Muutin sen paremmaksi niin että päätin, ettei enää lisää lapsia tähän liittoon. :)

Ei tietenkään kannata hankkia lapsia, jos liitto on huono. Lapsia muutenkin jätetään liikaa heitteille.

• .......

Paremmin tuntuvat kestävän ne uudet suhteet, joissa ei ole kiireellä pusattu lapsia lainkaan. Kyseessä on tällöin ollutkin jo 3. tai 4. yritelmä, mutta hyvä jos on aikaisemmista viisastuttu. :)

Johtunee siitä, ettei neli-viiskymppisenä jaksa aloittaa alusta taas. Eikä niitä lapsia taida ilmaantua.

• Sivusta seurannut
        ....... kirjoitti:

Johtunee siitä, ettei neli-viiskymppisenä jaksa aloittaa alusta taas. Eikä niitä lapsia taida ilmaantua.

Lapsia kyllä ilmaantuisi 5-kymppiseksi asti, mutta on toki totta, että vähän vanhempana on viisastuttu ja huomattu, ettei ne lapset sen kummemkasi tule vaikka puoliso vaihtuu.

• viiskytalone

Nuorena lapsia saaneet eroavat, vanhempana lapsia saaneet eroavat..tulee mieleen Ymmi Hinaaja. itse suosittelisin näin jälkikäteen nuorena lasten tekoa, niin ehtii hankkia mieleisensä sängynlämmittäjän vielä toisella tai kolmannellakin kierroksella.

• Sivusta seurannut

Ei kannata nuorena hankkia lapsia, vaan nauttia timmistä kropasta ja vapaudesta. Sitten myöhemmin ehtii vielä hankkia lapset sen sängynlämmittäjän kanssa.

• viiskytalone

Ei kannata nuorena hankkia lapsia, vaan nauttia timmistä kropasta ja vapaudesta. Sitten myöhemmin ehtii vielä hankkia lapset sen sängynlämmittäjän kanssa.

Ei se maailma noin pyöri! Kun pikkulapsiaika on aika rankkaa saattaapi se siittäjäisi muuttua suorastaan vastenmieliseksi ja ehkä vice versa. Eli siis lapset sopivan miehen kanssa ja vanhuuden iloksi fiksu kaveri jonka kanssa ei enää vauvarallia ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      63
      4832
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      112
      4558
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      79
      4030
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3917
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      122
      2964
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2708
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      28
      2637
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2632
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2599
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      2464
    Aihe