Katolisen kirkon katekismus: http://katolinen.fi/?page_id=7279
739. Koska Pyhä Henki on Kristuksen voitelu, Kristus, ruumiin Pää, jakaa
hänet jäsenilleen ravitakseen ja parantaakseen heidät, sovittaakseen heidän
keskinäiset tehtävänsä yhteen, elävöittääkseen heidät, tehdäkseen heistä todistajiaan ja saadakseen heidät osallistumaan hänen antautumiseensa Isälle
ja hänen esirukoukseensa koko maailman puolesta. KIRKON SAKRAMENTTIEN KAUTTA KRISTUS VÄLITTÄÄ RUUMIINSA JÄSENILLE PYHITTÄVÄN PYHÄN HENKENSÄ (tämä on katekismuksen toisen osan aihe.) 1076
755. ”Kirkko on viljelysmaa, Jumalan pelto.137 Tässä pellossa kasvaa ikivanha öljypuu, jonka pyhänä juurena olivat patriarkat ja jossa juutalaisten ja pakanoiden sovitus tapahtuu ja kerran tulee tapahtumaan.138 Taivaallinen tarhuri on istuttanut kirkon ikään kuin valitun viinitarhan.139 Tosi viinipuu on Kristus, joka antaa oksille elämän ja hedelmällisyyden, nimittäin meille, jotka KIRKON KAUTTA PYSYMME HÄNESSÄ, sillä ilman häntä emme voi tehdä mitään”140.141 795
760. ”Maailma luotiin kirkkoa silmällä pitäen”, sanoivat alkuaikojen kristityt.
153 Jumala on luonut maailman osallistumaan hänen jumalalliseen elämäänsä.
Osallisuus syntyy siten, että IHMISET KOOTAAN KRISTUKSEEN, JA TÄMÄ ”KOKOAMINEN" ON KIRKKO. KIRKKO ON KAIKEN OLEMASSAOLEVAN PÄÄMÄÄRÄ .154 Jumala salli tuskallisetkin tapahtumat, kuten enkelien lankeamisen ja ihmisen synnin ainoastaan tilaisuutena ja välineenä, joilla hän osoitti käsivartensa koko voiman ja lahjoitti maailmalle rakkautensa täysimääräisenä: 294, 309
”Niin kuin Jumalan tahto on teko ja sen nimi on maailma, niin on HÄNEN TARKOITUKSENSA IHMISTEN PELASTUMINEN, JA SE ON NIMELTÄÄN KIRKKO.”155
763. Pojan tehtävä ja hänen lähettämisensä peruste on se, että hän toteuttaa
aikojen täyttyessä Isänsä pelastussuunnitelman.163 ”Sillä Herra Jeesus pani
alulle kirkkonsa julistamalla hyvää sanomaa, nimittäin Jumalan valtakunnan
saapumista, joka kirjoituksissa oli luvattu jo vuosisatoja sitten.”164 Täyttääkseen
Isän tahdon KRISTUS PERUSTI MAAN PÄÄLLE TAIVASTEN VALTAKUNNAN. KIRKKO ON "MYSTEERINÄ" JO LÄSNÄOLEVA KRISTUKSEN VALTAKUNTA”.165 541
774. Kreikankielen sana ”mysterion” (SALAISUUS) on käännetty latinaksi kahdella tavalla: ”mysterium” ja ”sacramentum” . Myöhemmässä tulkinnassa termi ”sacramentum” painottaa enemmän termillä ”mysterium” ilmaistun kätketyn pelastustodellisuuden näkyvyyttä, näkyvää merkkiä. Tässä mielessä pelastuksen salaisuus (mysterium) on Kristus itse: ”Ei ole muuta Jumalan salaisuutta kuin Kristus.”200 Hänen pyhän ja pyhittävän ihmisluontonsa PELASTUSTYÖ ON PELASTUKSEN SAKRAMENTTI, JOKA ILMAISEE ITSENSÄ JA TOIMII KIRKON SAKRAMENTEISSA (joita idän kirkot kutsuvat myös ”pyhiksi mysteereiksi”). SEITSEMÄN SAKRAMENTTIA OVAT NE MERKIT JA VÄLINEET, JOILLA PYHÄ HENKI LEVITTÄÄ KRISTUKSEN, PÄÄN, ARMOA KIRKOSSA, joka on hänen ruumiinsa. KIRKKO SISÄLTÄÄ NÄKYMÄTTÖMÄN ARMON, JONKA MERKKI SE ITSE ON, JA JAKAA SITÄ IHMISILLE. Tässä analogisessa mielessä kirkkoa kutsutaan ”sakramentiksi”. 1075, 515, 2014, 1116
775. ”KIRKKO on Kristuksessa ikään kuin sakramentti, eli mitä läheisimmän
JUMALAYHTEYDEN JA KOKO IHMISKUNNAN YKSEYDEN MERKKI JA VÄLIKAPPALE.”201 Kirkon ensimmäinen päämäärä on olla ihmisten mitä läheisimmän JUMALAYHTEYDEN "SAKRAMENTTI". Koska ihmisten keskinäinen yhteys perustuu yhteyteen Jumalan kanssa, kirkko on myös ihmiskunnan ykseyden sakramentti. Ykseys on jo alkanut kirkossa, sillä se kokoaa ihmisiä ”kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista ja kielistä” (Ilm. 7:9). Samalla KIRKKO on tämän vielä täyttymättömän ykseyden täyden toteutumisen ”MERKKI JA VÄLINE”.360
776. Sakramenttina kirkko on Kristuksen työväline. KIRKKO ON KRISTUKSEN KÄSISSÄ "KAIKKIEN IHMISTEN LUNASTUKSEN VÄLIKAPPALE",202 ”KAIKENKÄSITTÄVÄ PELASTUKSEN SAKRAMENTTI”,203 jonka välityksellä Kristus ”samalla kertaa ilmoittaa ja toteuttaa Jumalan ihmisiä kohtaan tunteman rakkauden”.204 Se on ”Jumalan ihmiskuntaa kohtaan tunteman rakkauden näkyvä projekti”.205 Tämä rakkaus tahtoo, ”että koko ihmiskunta muodostaisi yhden ainoan Jumalan kansan, että se kasvaisi yhdeksi Kristuksen ruumiiksi ja rakentuisi yhdeksi Pyhän Hengen temppeliksi”.206 1088
780. MAAILMASSA KIRKKO ON PELASTUKSEN SAKRAMENTTI, JUMALAN JA IHMISTEN VÄLISEN YHTEYDEN MERKKI JA VÄLIKAPPALE
PEDON MERKKI = jumalayhteyden ja pelastuksen sakramentti
15
77
Vastaukset
- 1Tim.2:5
Ilm.13: 15-18
"Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa, ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on MERKKI: PEDON NIMI tai sen nimen luku.
Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on IHMISEN luku...
Wikipedia
Antikristus (muinaiskreikaksi ἀντίχριστος, antíkhristos, "vastakristus" tai "sijaiskristus")
Paavi, "pyhä isä", Vicarius Christi (Kristuksen sijainen)
1Tim.2:5
Sillä yksi on Jumala, yksi myös VÄLIMIES Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus
Matt.23:9
Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, Hän, joka on taivaissa.
Ilm.17:5,6
"Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu NIMI, SALAISUUS; SUURI BABYLON, maan porttojen ja kauhistuksien ÄITI.
Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä SUURESTI IHMETTELIN"- 1Tim.2:5
>>>780. MAAILMASSA KIRKKO ON PELASTUKSEN SAKRAMENTTI, JUMALAN JA IHMISTEN VÄLISEN YHTEYDEN MERKKI JA VÄLIKAPPALE"kirkon ulkopuolella ei ole pelastusta">"KIRKKO PELASTAA"
- Totuus esiin
1Tim.2:5 kirjoitti:
>>>780. MAAILMASSA KIRKKO ON PELASTUKSEN SAKRAMENTTI, JUMALAN JA IHMISTEN VÄLISEN YHTEYDEN MERKKI JA VÄLIKAPPALE"kirkon ulkopuolella ei ole pelastusta">"KIRKKO PELASTAA"
Mikään kirkko sinänsä ei pelasta, pelastuksen tuo usko, usko siihen, että kukaan tai mikään muu ei voi pelastaa kuin Jeesus. Seurakuntayhteys on kuitenkin tärkeä, siinä
sanan kuulemisessa uskova kasvaa uskossaan.
Eli " tälle kalliolle" ( ei tälle kirkolle) minä rakennan seurakuntani.
Pietari oli sen kallion yksi järkäle. Kristus on kallio ja Pietari on sulautunut häneen,
niin kuin jokaisen uskovan tulee sulautua häneen; Jeesukseen Kristukseen.
Tätä kohtaa on vääristelty muutamien katolilaisten toimesta ja siksi se tuottaa toisinaan vaikeuksia.
Jeesus on rakennusmestari ja hänen opetuslapsensa niitä rakentajia tänäkin päivänä. Efesolaiskirje 2:20,21
" Te olette kiviä siinä rakennuksessa, jonka perustuksena ovat apostolit ja profeetat ja jonka kulmakivenä on itse Kristus Jeesus.
Hän liittää koko rakennuksen yhteen niin, että se kasvaa Herran pyhäksi temppeliksi." - Ilm.18:4
1Tim.2:5 kirjoitti:
Muinaista Rooman imperiumia kutsuttiin sanalla "ekumenia". Rooman keisari oli
"ekumenian hyvä jumala, ekumenian vapahtaja ja hyväntekijä". Silloinen maailma
oli Rooman keisarin suojeluksessa oleva maailmanlaajuinen kulttuuripiiri, eli
maailmanjärjestys. Kun keisari Konstantinus teki kristillisestä uskosta USKONNON, johon jokaisen roomalaisen tuli liittyä, valtakuntaa tarkoittava ekumenia tuli tarkoittaman myös KIRKKOLAITOSTA. Näin ekumenia käsitteestä tuli kristillinen käsite.
Ekumeeniset kirkolliskokoukset olivat samalla suurpoliittisia tapahtumia. Maallinen
valta ja uskonto sekoittuivat keskenään ja tätä SEKOITTUMISTA kuvaa sana ekumenia.
Raamatullinen tulkinta yhteydestä on vastakkainen. Uskova on "uloskutsuttu"
maailmanjärjestyksestä, pelastettu siitä, koska se on Jumalan tuomion alainen
syntiinlankeemuksen seurauksena. Ekumenian tänä päivänä voimassa oleva
tavoite on sama kuin keisari Konstantinuksella, "Tarkoitukseni on ollut ennen
kaikkea yhdistää kaikki kansat yhden jumaluuden alaisuuteen, niin, että ne todella
voivat olla yhtä..." Tämä on myös katolisen kirkon tavoite.
Theophil Rehsen,
Ekumenia Tiellä Maailmankirkkoon
Wikipedia:
Vatikaani, virallisesti Vatikaanin KAUPUNKIVALTIO (lat. Status Civitatis Vaticanae, ital. Stato della Città del Vaticano) on Italian pääkaupungin Rooman ympäröimä, pinta-alaltaan ja väkiluvultaan maailman pienin itsenäinen valtio...Puhekielessä Vatikaanilla voidaankin tarkoittaa paitsi valtiota itseään, myös katolisen kirkon ylintä johtoa.
>>>Maallinen valta ja uskonto sekoittuivat keskenään ja tätä SEKOITTUMISTA kuvaa sana ekumenia.>Raamatullinen tulkinta yhteydestä on vastakkainen. Uskova on "uloskutsuttu"
syntiinlankeemuksen seurauksena. - Mitä väität?
Ilm.18:4 kirjoitti:
Muinaista Rooman imperiumia kutsuttiin sanalla "ekumenia". Rooman keisari oli
"ekumenian hyvä jumala, ekumenian vapahtaja ja hyväntekijä". Silloinen maailma
oli Rooman keisarin suojeluksessa oleva maailmanlaajuinen kulttuuripiiri, eli
maailmanjärjestys. Kun keisari Konstantinus teki kristillisestä uskosta USKONNON, johon jokaisen roomalaisen tuli liittyä, valtakuntaa tarkoittava ekumenia tuli tarkoittaman myös KIRKKOLAITOSTA. Näin ekumenia käsitteestä tuli kristillinen käsite.
Ekumeeniset kirkolliskokoukset olivat samalla suurpoliittisia tapahtumia. Maallinen
valta ja uskonto sekoittuivat keskenään ja tätä SEKOITTUMISTA kuvaa sana ekumenia.
Raamatullinen tulkinta yhteydestä on vastakkainen. Uskova on "uloskutsuttu"
syntiinlankeemuksen seurauksena. Ekumenian tänä päivänä voimassa oleva
tavoite on sama kuin keisari Konstantinuksella, "Tarkoitukseni on ollut ennen
kaikkea yhdistää kaikki kansat yhden jumaluuden alaisuuteen, niin, että ne todella
voivat olla yhtä..." Tämä on myös katolisen kirkon tavoite.
Theophil Rehsen,
Ekumenia Tiellä Maailmankirkkoon
Wikipedia:
Vatikaani, virallisesti Vatikaanin KAUPUNKIVALTIO (lat. Status Civitatis Vaticanae, ital. Stato della Città del Vaticano) on Italian pääkaupungin Rooman ympäröimä, pinta-alaltaan ja väkiluvultaan maailman pienin itsenäinen valtio...Puhekielessä Vatikaanilla voidaankin tarkoittaa paitsi valtiota itseään, myös katolisen kirkon ylintä johtoa.
>>>Maallinen valta ja uskonto sekoittuivat keskenään ja tätä SEKOITTUMISTA kuvaa sana ekumenia.>Raamatullinen tulkinta yhteydestä on vastakkainen. Uskova on "uloskutsuttu"
syntiinlankeemuksen seurauksena.Ei pidä paikkaansa: 'ekumenia' tulee kreikan sanasta 'oikoumene', joka tarkoittaa asuttua maanpiiriä. Asuttu maanpiiri on latinaksi 'orbis terrarum'. Rooma imperiumi taas on, yllätys, yllätys 'Imperium romanum'.
- huh,huh
Mitä väität? kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa: 'ekumenia' tulee kreikan sanasta 'oikoumene', joka tarkoittaa asuttua maanpiiriä. Asuttu maanpiiri on latinaksi 'orbis terrarum'. Rooma imperiumi taas on, yllätys, yllätys 'Imperium romanum'.
Mitä väität? Kysyn minäkin. Pitkä juttu ilman järkeä. Irrallisia raamatunkohtia peräkkäin ilman mitään logiikkaa.
- turmelus kirkossa
Totuus esiin kirjoitti:
Mikään kirkko sinänsä ei pelasta, pelastuksen tuo usko, usko siihen, että kukaan tai mikään muu ei voi pelastaa kuin Jeesus. Seurakuntayhteys on kuitenkin tärkeä, siinä
sanan kuulemisessa uskova kasvaa uskossaan.
Eli " tälle kalliolle" ( ei tälle kirkolle) minä rakennan seurakuntani.
Pietari oli sen kallion yksi järkäle. Kristus on kallio ja Pietari on sulautunut häneen,
niin kuin jokaisen uskovan tulee sulautua häneen; Jeesukseen Kristukseen.
Tätä kohtaa on vääristelty muutamien katolilaisten toimesta ja siksi se tuottaa toisinaan vaikeuksia.
Jeesus on rakennusmestari ja hänen opetuslapsensa niitä rakentajia tänäkin päivänä. Efesolaiskirje 2:20,21
" Te olette kiviä siinä rakennuksessa, jonka perustuksena ovat apostolit ja profeetat ja jonka kulmakivenä on itse Kristus Jeesus.
Hän liittää koko rakennuksen yhteen niin, että se kasvaa Herran pyhäksi temppeliksi."Jos kirkossa julistettu sana saisi aikaan kasvua, niin miksi kirkoissa on käsintehtyjä epäjumalia, ..jotka saavat aikaan että epäjumalan palvelijat ovat äitimme, uuden Jerusalemin ulkopuolella!??
Syy on siinä, että he ovat ummistaneet korvansa, eivätkä poista vieraita jumalia keskuudestamme!
" Jolla on korvat, se kuulkoon mitä Henki seurakunnalle sanoo"
Seurakunnan sydämessä on Jumalan laki??? , ja Henki sanoo: " Jos tahdot päästä elämään sisälle, pidä käskyt"
Ja hengetön sanoo: " En pidä Jumalan lakia, sillä se on minun mahdoton täyttää"
Kummapas on kun kykenit täyttämään adventtikirkon seinät jeesus kuvilla, ja kykenit saamaan aikaiseksi että Lieksan kirkko paloi niiden takia!
Jatka siis Jumalan käskyjen täyttämättömyyttä, kun et kerran kykene Kristuksenkaan avulla niitä täyttämään!
No et tietenkään kun sinulla on huoneessasi epäjumala kristus ehtoollisella,..eihän hän pysty täyttämään edes maljaa, jotta voisi pestä sinun jalkasi
- Totuus esiin
Hebrealaiskirje7:24...
"Mutta Jeesus pysyy ikuisesti, hänen pappeutensa on muuttumaton.
Siksi hän pystyy nyt ja aina pelastamaan ne, JOTKA HÄNEN VÄLITYKSELLÄÄN
LÄHESTYVÄT JUMALAA. Hän elää iäti rukoillakseen heidän puolestaan.
Juuri tällaisen ylipapin me tarvitsemme. Hän on pyhä, viaton ja tahraton..."
Hebr.10:10
"Tämän tahdon mukaisesti meidät on PYHITETTY AINUTKERTAISELLA UHRILLA.
kun Jeesus Kristus uhrasi oman ruumiinsa."- kirkko pelastaa?
Mitä mieltä kielten asiantuntija Timo Flink on tästä Raamatun käännöksestä?
Matt.16
18 Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan KIRKKONI. Sitä eivät tuonelan portit voita.
19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu." kirkko pelastaa? kirjoitti:
Matt.16
18 Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan KIRKKONI. Sitä eivät tuonelan portit voita.
19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu."Minä henkilökohtaisesti en tunne kuin yhden seurakunnan ja se lukee uskonnollisena vakaumuksenani myös Facebookissa eli:
εκκλησία = ekkli̱sía = Seurakunta = " ulos kutsutut "= "maailmasta ulos kutsuttujen pyhien kokoontumista yhteen".
Niinpä seurakunta on aina koolla siellä, missä kaksi tai kolme on kokoontunut yhteen Jeesuksen nimessä. Ja tässä ei ole minulla erotusta siihen
mihin kirkkokuntaan kukakin kuuluu !
http://biblehub.com/lexicon/matthew/16-18.htm !
church; ἐκκλησίαν ekklēsian
Kun minä puhun ekkli̱síasta eli "maailmasta uloskutsutuista" , NIIN se tarkoittaa yleisesti niitä UUDESTISYNTYNEITÄ USKOSSA
OLEVIA JUMALAN LAPSIA KIRKKOKUNNISTA RIIPPUMATTA !
Heissä on katolilaisia, luterilaisia, helluntalaisia, jne, jne ja sellaisiakin, jotka ei kuulu mihinkään ns. yleiseen järjestöön...
ELI TÄMÄ JUMALAN
ekklēsia on tavallaan ihmisten silmissä ”mysterion” (SALAISUUS)
mutta Jeesus tuntee omansa nimeltä !
Joh 10:14-16
" Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.
Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen."
JA VRT: TÄMÄ ON SALAISUUS:
Luuk 17:34-35
" Minä sanon teille: sinä yönä on kaksi miestä yhdellä vuoteella; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
Kaksi naista jauhaa yhdessä; toinen korjataan talteen, mutta toinen jätetään."- Kirkko pelastaa?
kirkko pelastaa? kirjoitti:
Matt.16
19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu."Olen jo kahdessa ketjussa pyytänyt, että sinä Timo kertoisit meille asiantuntijan mielipiteesi edellä olevasta Matt.16:18,19 käännöksestä ja varsinkin kirkko- sanan alkuperästä. Esitän tämän pyyntöni nyt kolmannen kerran, jos et ole sitä aikaisemmin huomannut. Toivottavasti viitsisit ja ehtisit vastaamaan.
- Jeesus pelastaa
kirkko pelastaa? kirjoitti:
Matt.16
19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu."Matt. 16:18Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.
Ef. 2:20 apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
- otakops
Ps...
Tämä 1938 käännös on muuten aikas "homoystävällinen" käännös ;D
Luuk 17:34 " Minä sanon teille: sinä yönä on kaksi miestä yhdellä vuoteella; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
Kun taas 1992 käännös
17:34 Minä sanon teille: Sinä yönä on kaksi samalla vuoteella: toinen otetaan, toinen jätetään.
Kun taas alkuteksti ei puhu kahdesta miehestä mitään
http://biblehub.com/lexicon/luke/17-34.htm
Ainoastaan King James Bible puhuu "kahdesta miehestä" kun muut käännökset taas kahdesta ihmisestä...
" I tell you, in that night there shall be two men in one bed; the one shall be taken, and the other shall be left." :O- Se =tsyrkka
Kyllä se on= tsyrkka.
Sanokaa mitä sanotte. - Golgata Olga
Minä sanon teille: Jollette käänny, ette käänny!
Masa 1:2,4
Toisaalta, jollette käänny, olkaa kääntymäti!
Masa 1:2,5
Vääntykää!
Jukkis 666
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .452897Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen452835Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631232618Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3341684- 711074
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101051Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193907Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101762Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26760- 43702